Permalänk

Dator för utveckling

Hej skulle behöva byta ut min nuvarande bärbara dator mot en stationär.
Den ska användas till utveckling så egentligen inget monster mer än att den ska hantera lite databaser visualisering studio osv.

Frågan är egentligen ska man vänta på ryzen 4 serien eller är detta ett bra alternativ?
Kommer ett ryzen 4 system bli mycket dyrare eller är det värt att vänta?

Jag ska alltså inte spela på den.

https://komponentkoll.se/bygg/xfdHV

Permalänk
Medlem

"Utveckling" är lite för brett för att kunna ge ett bra svar. Jag har kodat på min T450s i snart 10 år och den duger alldeles utmärkt för det. När det kommer till min egna utveckling är det "jobbigare" att driva många IDEer än koden som jag skriver.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Sant frågan är väl snarare kanske är det värt att vänta på ryzen 4 om man tar pris, prestanda i beräkningen.
Använder inte bärbara särskilt mycket just nu så kan gott vänta till i höst om det är mer bang for the buck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angelkiller:

Sant frågan är väl snarare kanske är det värt att vänta på ryzen 4 om man tar pris, prestanda i beräkningen.
Använder inte bärbara särskilt mycket just nu så kan gott vänta till i höst om det är mer bang for the buck

Vi vet ännu inte vad vare sig pris eller prestanda kommer att bli på Ryzen 4. Rimligtvis kommer det att bli mer "bang for the buck", men hur mycket kan vi bara spekulera om än så länge.