Permalänk
Medlem

HP inköp Dragonfly

Har bestämt mig för att köpa en ny HP Dragonfly. Någon som vet hur man får HP att ge ifrån sig rabatt? Dragonfly kommer i september säljas i generation 2 med Intel gen 10 (nu gen 8). Bör inte det sänka priset på G1, hur mycket? Provade be om en offert från HP men de gav samma pris som i Webbshopen. Men Lenovo säger självmant "vi kan ge bättre pris än webbshopen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjon00:

Har bestämt mig för att köpa en ny HP Dragonfly. Någon som vet hur man får HP att ge ifrån sig rabatt? Dragonfly kommer i september säljas i generation 2 med Intel gen 10 (nu gen 8). Bör inte det sänka priset på G1, hur mycket? Provade be om en offert från HP men de gav samma pris som i Webbshopen. Men Lenovo säger självmant "vi kan ge bättre pris än webbshopen".

Hej!

Jag har Benify som förmånstjänst via jobbet och då lämnas det mellan 7 och 8 % rabatt på en HP Elite Dragonfly med en i7:a.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@mjon00: Ska du bara köpa en (1) st? Då blir det nog väldigt svårt att ha något att komma med för att få rabatt. Speciellt om du är privatperson, då skulle jag säga att det nästan blir omöjligt. Lite som att knata in på Medimarkt och be dem sänka priset på en film för att uppföljaren snart kommer.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A