Laptopgaming, behöver input från erfarna personer som lirar på laptop!

Permalänk
Medlem

Laptopgaming, behöver input från erfarna personer som lirar på laptop!

Jag tänker eventuellt börja köra gaming via laptop istället för desktop och tänkte kolla om någon som kör det idag har input med extern skärm och all usb-utrustning därtill (mus, tangentbord, mikrofon osv)

Datorn i fråga är denna: https://www.power.se/datorer-och-gaming/datorer-och-bildskarm...

Jag tänker att jag ska koppla på en extern 24" alt 27" helst 240hz om det är möjligt att få ut så mycket? Är det via HDMI eller mini displayport isf?

Jag behöver USB till Mus, Tangentbord, Blue Yeti mikrofon och lite annat smått som kopplas in och ur vid behov.
Tanken är att nyttja usb utgångar på skärmen om det finns.

Jag har en förstärkare till mina lurar vilket jag misstänker att det bara är plug and play här också.

Jag spelar spel som på sin höjd är CSGO, Overwatch eventuellt PUBG, på låga inställningar, jag sänker i princip allting på lägsta på min desktop idag och kommer göra likadant på laptop för att få ut maximal FPS.

Är det något jag bör ha i åtanke gällande att gå över till laptop, livslängd om CPU/GPU ligger på höga temperaturer väldigt ofta, hur länge orkar en gaminglaptop med?

Visa signatur

Tjaboh. Laxen käkar Braxen

Permalänk
Medlem

Det var dyrt för den datorn, finns nyare varianter nu.
Acer

Lenovo