Rätt att reklamera mina Airpods? Efter 3 reperationer...
Jag är less på det nu. Mina Airpods, köpta i oktober för snart 3 år sedan, har slutat fungera* för 3e gången nu. Hur kan en Apple-produkt fungera så dåligt?! Jag är helt övertygad om att hörlurarna inte fungerat helt mer än 50% av tiden jag använt dem.
Problemet är inte att ljudet inte fungerar alls, däremot är ljudvolymen betydligt lägre i ena Airpoden. Under repetitionerna har jag fått en helt ny Airpod (alltså en av lurarna), men det verkar ju inte spela någon roll, för de slutar fungera ändå. Under reparationerna har jag fått bekräftat att det handlar om produktionsfel och att jag inte orsakat skadorna. Det har alltså inte kostat något för mig. Men jag är less på det. Trots att det är gratis måste jag fortfarande lägga onödig tid på att åka in till närmsta MediaMarkt butik för att lämna in och sedan hämta upp några veckor senare. Jag tänker ur ett tidsperspektiv och inte att jag vill ha ersättning för resekostnader.
Vad kan jag göra? Personalen på MediaMarkt sa att jag först kan reklamera min produkt efter 5 inlämningar för reparation. Stämmer detta? Det låter helt sjukt att min produkt måste gå sönder hela 5 gånger för att jag ska få pengarna tillbaka... Dessutom säger olika personal olika saker. En hänvisade till mig att jag inte kunde lämna in då det skulle medföra en viss kostnad, en annan sa att jag skulle ta det med Apple (trots att hörlurarna är köpta hos MediaMarkt, därför har de som återförsäljare skyldighet att själva kontakta Apple)
Kan jag kontakta Apple och få hjälp av dem istället? MediaMarkts personal verkar helt okunniga och oproffsiga. Jag är trött på det helt enkelt. Vad kan jag göra??
Tack på förhand!