Liten dator för 3d, spel och linux

Permalänk

Liten dator för 3d, spel och linux

Hej på er! 2008 skrev jag mitt första inlägg här och då ville jag ha hjälp med ett datorbygge. Nu är det dags igen

MIna behov:
Jag använder mestadels min dator till programmering, spel, och viss 3d i blender (vilket jag förhoppningsvis kommer köra mer och mer).
En tyst dator som inte tar så mycket plats men ändå är relativt kraftfull är ju inte fy skam. Jag har två knoddar hemma också så ett tåligt chassi kan vara bra

Jag kör även linux sedan många år tillbaka.

Min budget ligger runt 15 000.

Jag snickrade ihop detta:
https://www.inet.se/datorbygge/b1179659/utkast

Undrar om någon vänlig själ kan titta igenom och komma med kommentarer om något är uppåtväggarna galet eller liknande.

Tack!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Chassit har 99 dagars leveranstid enligt inet, eller vet du att dom får in snart?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Nä. Jag kommer väl köpa delar lite pö om pö. Använde mig av inet för att det var smidigt. Tanken är väl att datorn ska vara införskaffad till jul ungefär så kan jag köpa komponenter när de fås till ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Något sådant kanske? Betydligt mindre och mer premium chassi. Du har plats för ett 5700XT i budgeten också.

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på 32GB RAM om du ska använda blender.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3