Permalänk

en till skärmdump som ledtråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

en till skärmdump som ledtråd
https://i.imgur.com/o5bSlu6.png

’Drakan’ var det jag hittade, kanske kan vara rätt?

Permalänk
Digital fyndjägare

@medbor Ganska säker på att du har RÄTT!

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@medbor Ganska säker på att du har RÄTT!

https://i.imgur.com/KABNTsh.jpg

Coolt!! Ingen aning om vad det är för spel, men karaktärsmodellerna kändes igen...

Då kör vi denna favorit:

Mitt rekord var någonstans strax under 20000 vill jag minnas

Permalänk
Skrivet av medbor:

’Drakan’ var det jag hittade, kanske kan vara rätt?

Yes! Din tur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Coolt!! Ingen aning om vad det är för spel, men karaktärsmodellerna kändes igen...

Då kör vi denna favorit:
https://i.imgur.com/qhieUxT.png
Mitt rekord var någonstans strax under 20000 vill jag minnas

Finns mer än en tjej:

Permalänk
Testpilot

"NANACA†CRASH!!" är det, ett Flash-spel. Ett av de skummare varianterna på studsa-så-långt-du-kan-konceptet.

Kan inte posta någon ny bild tyvärr så någon annan får ta över.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

"NANACA†CRASH!!" är det, ett Flash-spel. Ett av de skummare varianterna på studsa-så-långt-du-kan-konceptet.

Helt rätt!

Detta är ett av mina absoluta favoriter att spela på lan, en timeslot, låt alla köra, bäst screenshot vinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Då smiter jag in med det jag tänkte på när jag såg bilden!

Edit: Lite osäker på om alla bilderna är från samma version men jag är ok med namn på serie i så fall

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Då smiter jag in med det jag tänkte på när jag såg bilden!

https://thumbs.gfycat.com/CornyShyAyeaye-size_restricted.gif

https://i.ytimg.com/vi/QGKxubd3BRI/hqdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/Bxh-mgGTQtw/hqdefault.jpg

Edit: Lite osäker på om alla bilderna är från samma version men jag är ok med namn på serie i så fall

Gissar att det är Warioware Touched! till DS Det har man lirat en hel del

edit: okej sista bilden är ju en wiikontroll så Warioware Smooth moves till Wii då

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

edit: okej sista bilden är ju en wiikontroll så Warioware Smooth moves till Wii då

Jag kan lova att Warioware är rätt serie, fantastiskt spel att lira på wii med många i soffan

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Jag ville ha det till wii men blev osäker. Helt sjukt kul på fyllan mitt i natten 😁

Din tur!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag ville ha det till wii men blev osäker. Helt sjukt kul på fyllan mitt i natten 😁

Din tur!

Okej!

Här kommer denna klassiker som säkert många känner till.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Okej!

Här kommer denna klassiker som säkert många känner till.

https://i.ibb.co/vQqtx96/test2.png

The Incredible Machine!

Ett av de allra bästa pusselspelen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

The Incredible Machine!

Ett av de allra bästa pusselspelen!

Eftersom jag är 100% säker att jag har rätt så kör vi denna så länge (borde vara lätt)

Permalänk
Skrivet av medbor:

Eftersom jag är 100% säker att jag har rätt så kör vi denna så länge (borde vara lätt)

https://i.imgur.com/YipN5Ud.png

Robot unicorn attack

Permalänk
Medlem

Robot unicorn attack

Helt klart rätt! Din tur att vara lekledare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetroPC:

Bättre lycka nästa gång, det var inte långt ifrån (rätt förkortning alltså, TIM)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Försöker hitta namnet på ett fps-spel jag körde på familjens gamla 486:a!

Minns att man knalla runt i korridorer och sköt stora råttor, kommer inte ihåg hur mycket olika vapen det fanns men nånting liknande ett raketgevär kunde man använda för att spränga bort vissa sektioner av väggen för att hitta hemliga utrymmen. Man såg vart man skulle skjuta genom att hitta en karta på varje bana.

Svårt säga exakt när det kom men vill få det till att det släpptes runt 94-96 ungefär.

Permalänk
Skrivet av Panzerfister:

Minns att man knalla runt i korridorer och sköt stora råttor, kommer inte ihåg hur mycket olika vapen det fanns men nånting liknande ett raketgevär kunde man använda för att spränga bort vissa sektioner av väggen för att hitta hemliga utrymmen. Man såg vart man skulle skjuta genom att hitta en karta på varje bana.

Svårt säga exakt när det kom men vill få det till att det släpptes runt 94-96 ungefär.

Tyvärr inte rätt dock, detta är ett äventyrsspel liknande myst som släpptes 99 tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Om du letar efter det specifika spelet så är du egentligen i fel tråd... Här har vi frågetävling
(se första inlägget i tråden)
Men jag kan lägga en kvalificerad gissning på vilket spel du är ute efter: Operation Body Count?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Haha! Jag såg bilden och tänkte att nästa gång jag får lägga upp bild ska jag lägga upp en på det där 360°-FMV-spelet som kom på 90-talet. Det visade sig heta Traitor's Gate och vara spelet på bilden tror jag allt

Och då jag av en slump blev säker på mitt svar så kommer här nästa, ett spel jag inte spelat eller ens kände till men googlade mig fram till själv..

TÄVLING!
Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Är det där Landstalker till Sega Mega Drive?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@Videoapan: Är det där Landstalker till Sega Mega Drive?

Ja, det är det! Tyckte det såg lite intressant ut som ett problemlösarspel i Zeldastuk fast isometriskt. Verkade dock inte så fantastiskt även om jag nog gillat det som liten (när jag lärt mig engelska iofs, så inte så liten)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ja, det är det! Tyckte det såg lite intressant ut som ett problemlösarspel i Zeldastuk fast isometriskt. Verkade dock inte så fantastiskt även om jag nog gillat det som liten (när jag lärt mig engelska iofs, så inte så liten)

Spelade det aldrig när det begav sig, men jag minns att det fick fina betyg i speltidningarna.

Nu till ett lite äldre spel:

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det var riktigt bra men pusslen i kombination med isometrisk vy, plattformshopp och halvdan kontroll kunde göra vem som helst gråhårig. Eller så var det bara jag...

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Nu till ett lite äldre spel:

Det där känner jag igen från C64:an! (även om detta kanske är en annan version?)
Såg småcoolt ut på bild, men visade sig vara trögare, klumpigare, fulare och mindre roligt i verkligheten har jag för mig.
Hette det Exolon möjligen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det där känner jag igen från C64:an! (även om detta kanske är en annan version?)
Såg småcoolt ut på bild, men visade sig vara trögare, klumpigare, fulare och mindre roligt i verkligheten har jag för mig.
Hette det Exolon möjligen?

Så är det! Försökte göra det klurigare genom att välja bilder från Amstrad CPC versionen.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006