Super Mario 3D All Stars, har du bokat eller ska köpa?

Permalänk
Medlem

Spelas bäst på Wii ändå!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Är alla utgåvor med Engelska på baksidan av fodralet eller finns det en Nordisk utgåva med Svensk text på baksidan av fodralet?
Någon som kan varifiera det?

Jag har fått Nordisk utgåva med Engelska/Svenska/Norska/Finska på baksidan och PEGI-märkning på framsidan. Beställde från Netonnet, verkar som att flera som beställt från Webhallen har fått UK-utgåvan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Jag har fått Nordisk utgåva med Engelska/Svenska/Norska/Finska på baksidan och PEGI-märkning på framsidan. Beställde från Netonnet, verkar som att flera som beställt från Webhallen har fått UK-utgåvan?

Fick nordisk utgåva från inet också.

Permalänk
Skrivet av Bamsebjörn:

Skrivet av confusedcake:

Fick nordisk utgåva från inet också.

Tackar för info

Permalänk
Medlem

Köpte en nyss trots att jag sålde min switch förra året.. lär bli en ny switch vid black friday kanske
Finns 4 ST kvar på Elgiganten, Södertälje
Nordisk

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Bamsebjörn: jag beställde och hämtade precis ut hos Webbis, fick nordiska utgåvan.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

@Bamsebjörn: jag beställde och hämtade precis ut hos Webbis, fick nordiska utgåvan.
https://i.pinimg.com/564x/0e/db/6a/0edb6af1529f5b3a50f53547ad1e594f.jpg

Webbhallen även här och UK. Verkar vara en skaplig blandning även i samma butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

https://i.pinimg.com/564x/0e/db/6a/0edb6af1529f5b3a50f53547ad1e594f.jpg

Spännande att de verkar ha fått in två olika utgåvor, undrar ens hur det går till, Bergsala är väl enda leverantören av Nintendo i Sverige??

Skrivet av anon5930:

Webbhallen även här och UK. Verkar vara en skaplig blandning även i samma butiker.

Mycket märkligt, tur att switch inte har något regionslås

Permalänk
Medlem

Inte alls intressant, så nej.
Spelade alla (har testat de flesta, även mer ovanliga titlar) Mario-spelen på NES och SNES, kört 64 men fastnade inte vid det. Inte ens provat de senare.
Intresset för sådana dog när de blev i 3D, inte heller ägt varken GC/Wii el någon senare Nintendo-konsol och räknar inte med att göra det heller.

Permalänk
Medlem

Engelsk utgåva från Webbhallen dimpade ner idag!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem

Köpte mitt på Elgiganten, fick det i lådan mitt på dagen, Nordiska utgåvan.
Här är en mycket vetenskaplig och teknisk ( mobil bild på skärm) jämförelse på samma skärm.
Wii mot switch.
Äntligen kan jag köra Super Mario Galaxy igen utan att bli åksjuk

Visa signatur

|| AMD 5700X3D || ASUS ROG Formula VIII || RX 9070 XT || 32GB G-Skill || Skärm : LG42" C4 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Fått från Kjell och NoN till postombud (men inte hunnit hämta upp).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Spelas bäst på Wii ändå!

Nyfiken; varför är den bättre på Wii än Switch?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem

@martinot: wii-mote och slippa köpa det igen

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Verkar roligt. Spelade super mario 64 och det tog år innan jag klarade det. Vi hade inget internet så kunde inte kolla upp guider. Kanske om ett nytt switch kommer så blir jag intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

@martinot: wii-mote och slippa köpa det igen

Vad är det du gillar bättre med Wii-mote än Pro-kontrollen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte dubbelt för visste inte om jag skulle få, men fick båda. Bor i Göteborg så om någon är intresserad av ett så skicka PM

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk

Är det bara jag som enbart vill ha det engelska omslaget då det blir så grötigt när de ska ha med fler språk? Hade helst sett utan text förutom själva speltiteln men det lär ju aldrig hända.

Permalänk
Medlem

Vad är det för snack om vilken utgåva man har fått? Är ena bättre än den andra? Köpte mitt på Elgiganten och fick den nordiska utgåvan.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@Gender Bender: Det handlar nog mycket om preferens, sen finns det nog en o annan samlare som kan vara intresserad av vart man kan få x utgåva.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem

För er som fortfarande vill ha spelet så finns det flera butiker på prisjakt som har på lager:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5506866

Har redan nu sett folk som lägger upp spelen för 700kr på köp/sälj-sidor på Facebook... Förstår inte hur vissa människor tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Spelas bäst på Wii ändå!

Spelet är kanske bäst anpassat till wiimote, på samma sätt som exempelvis Mario Sunshine kanske spelas bäst med Gamecubecontroller, men har man en stor modern TV blir det klart bättre bild med Switch-utgåvan. (däremot som sagt fortfarande begränsningar i bredbild för Mario 64 och fps för 64 och Sunshine).

Efter att ha funderat lite tror jag barnen kanske har lagt Sunshine och Galaxy bakom sig, de var kul på Gamecube och Wii, vet inte om uppgraderingen till Switch är ett måste -de spelar på en 32-tums TV med component-kablar så bilden är ändå rätt ok från deras Wii.

Oerhört prisvärt trepack dock, många timmar spel där, speciellt om man inte spelat tidigare.

Visst kan man önska sig bredbild på 64 och 60fps överlag, där finns utrymme för kritik. Annars kan jag förstå vitsen med att släppa retro-utgåvor som ser bättre ut men i praktiken är samma spel (exempelvis Ocarina of Time och Majoras Mask som fick en grafikförbättring till Gamecube, de ser rätt dassiga ut på N64 på dagens TV-apparater)

Ser fram emot exempelvis Skyward Sword till Switch, även om jag där hoppas på en uppdatering i stil med Wind Waker och Twilight Princess som ju kom i HD till Wii U. Kanske Ocarina of Time eller Majora's Mask - baserade på 3DS-varianten kanske?

Jaja, det går att spela ovanstående mycket vassare i Dolphin etc, men det viktigaste är inte att få 4K.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vad är det du gillar bättre med Wii-mote än Pro-kontrollen?

Utgår från att du provat en wii-mote.
Inte öppnat mitt ex ännu. Men skulle tippa att just för Galaxy är det ju väldigt mycket pekande som behövs, bla för att samla starbits.

Min upplevelse i Mario Odessey med prokontrollern är att den inte alls är speciellt bra för motiongrejer. Och "peka" funktionen är totalt värdelös. Svor för mig själv många ggr när jag skulle klara av "mecha-orm" bossen i Metro Kingdom med prokontrollern

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Spelet är kanske bäst anpassat till wiimote, på samma sätt som exempelvis Mario Sunshine kanske spelas bäst med Gamecubecontroller, men har man en stor modern TV blir det klart bättre bild med Switch-utgåvan. (däremot som sagt fortfarande begränsningar i bredbild för Mario 64 och fps för 64 och Sunshine).

Efter att ha funderat lite tror jag barnen kanske har lagt Sunshine och Galaxy bakom sig, de var kul på Gamecube och Wii, vet inte om uppgraderingen till Switch är ett måste -de spelar på en 32-tums TV med component-kablar så bilden är ändå rätt ok från deras Wii.

Oerhört prisvärt trepack dock, många timmar spel där, speciellt om man inte spelat tidigare.

Hittils verkar emuleringen av wii-moten ok, pekaren fungerar som vanligt antar att det är gyros men jag gillade verkligen wii-moten och nunchuken och alla motion controls som wii hade så får se hur det håller upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Vad är det för snack om vilken utgåva man har fått? Är ena bättre än den andra? Köpte mitt på Elgiganten och fick den nordiska utgåvan.

En del verkar bry sig, personligen kan det kvitta. Det är ju exakt samma innehåll på kasetten. Dock är det ju lite intressant att olika butiker säljer olika versioner. Jag köpte på Webhallen, och på mitt ex står det endast på engelska.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Nix, har inte klarat alla banor på Super Mario Bros till NES ännu så det får vänta till 2031.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-4200U @ 1.60Ghz
8mb ram
500mb hårddisk

VroooM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kleine:

Nix, har inte klarat alla banor på Super Mario Bros till NES ännu så det får vänta till 2031.

Precis, det gäller att klara spelen i rätt ordning och sedan Super Mario Bros.: The Lost Levels lanserades i västvärlden får det väl anses vara ett krav också.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag tog och plockade upp en fysisk kopia på Elgiganten i går. De hade massa exemplar i lager.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Har redan nu sett folk som lägger upp spelen för 700kr på köp/sälj-sidor på Facebook... Förstår inte hur vissa människor tänker.

Såg precis att det finns minst 3 på Tradera med 1000kr som startbud....

Funderar på att köpa ett ex från Power, som verkar ha i lager men de verkar ha lagt upp två versioner med olika EAN. Ni som har engelska utgåvan är det EAN 45496426392(211143) eller 45496426729(211144)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Utgår från att du provat en wii-mote.

Ja, men inte med dessa Mariospelen.

Skrivet av Kotan:

Inte öppnat mitt ex ännu. Men skulle tippa att just för Galaxy är det ju väldigt mycket pekande som behövs, bla för att samla starbits.

Har spelat Galaxy en hel del i helgen, och har fungerat utmärkt (tycker jag) att samla stjärnbitarna med vanliga inbyggda kontroller på den Switch Lite jag kört med.

Ser inte direkt vad som skulle bli bättre där?

När jag krossat glas som innehållit stjärnbitar och andra saker, så har jag enkelt använt Y-knappen.

Vissa menyval (tex. när man väljer planeter och annat) så använder jag touchfunktionen på skärmen. Enkelt och naturligt.

Men är absolut öppen för bättre sätt. Säger inte att det inte finns bättre sätt, eller något som andra föredrar. Bara nyfiken på varför det skulle fungera bättre med Wii-mote (inte riktigt insett det trots flera timmars spelande).

Visa signatur