Permalänk

Logitech Powerplay XXL mod

Köpte 2mm tjock skruvkork från Biltema och tejpade kanten av ladd mattan till skruvkorken. La sedan över 1mm tjock plexiglas över för att få bort kanten helt, allt ligger stadigt och har fungerat utan problem i ett par månader nu. Om jag skulle orka ändra något så skulle jag sätta ladd mattan lite längre in och inte på kanten men har inte varit några problem, samt att jag har en ny musmatta med mer rundade hörn så skulle behöva ansa till skruvkorken och plexiglaset lite.
(Har fått inspiration till detta från andra forum så tar ingen creed för detta vill bara sprida vidare tipset )

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainDrain56:

Köpte 2mm tjock skruvkork från Biltema och tejpade kanten av ladd mattan till skruvkorken. La sedan över 1mm tjock plexiglas över för att få bort kanten helt

Var det denna?

https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/motordelar/olj...

Var hittade du plexiglaset?

Har för mig jag frågade i en annan tråd men hittar inte den.
Har löst det tillfälligt genom att lägga de medföljande musmattorna under den stora.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Var det denna?

https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/motordelar/olj...

Var hittade du plexiglaset?

Har för mig jag frågade i en annan tråd men hittar inte den.
Har löst det tillfälligt genom att lägga de medföljande musmattorna under den stora.

Jepp det var den skruvkorken jag köpte, en nackdel med den till en början är en kemisk lukt med det försvinner med tiden.
Hade också svårt att hitta en så tunn plexiskiva på 1mm men hittade tillsist en tillräckligt stor fotoram med plexiglas som jag skärde till.
Köpte den på Rusta och det blev billigare än att köpa plexi ifrån en bygg kedja, då den var på rea 😁.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainDrain56:

Jepp det var den skruvkorken jag köpte, en nackdel med den till en början är en kemisk lukt med det försvinner med tiden.
Hade också svårt att hitta en så tunn plexiskiva på 1mm men hittade tillsist en tillräckligt stor fotoram med plexiglas som jag skärde till.
Köpte den på Rusta och det blev billigare än att köpa plexi ifrån en bygg kedja, då den var på rea 😁.

Ah, smart. Tack!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Snygg lösning! Tycker det är väldigt synd att Logitech typ har släppt Powerplay helt åt hållet. Borde gå att göra en större variant av mattan utan några större problem. Laddytan behöver inte vara större direkt, man är nästan alltid i mitten oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Snygg lösning! Tycker det är väldigt synd att Logitech typ har släppt Powerplay helt åt hållet. Borde gå att göra en större variant av mattan utan några större problem. Laddytan behöver inte vara större direkt, man är nästan alltid i mitten oavsett.

Mattan var större än jag trodde, ungefär som min Func XL.
Men hade såklart gärna fått vara ännu större så man slapp "modda"

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Tycker fortfarande de sumpade chansen att göra en xxl version tillsammans med ett trådlöst G-PRO tangentbord med powerplay