Visa signatur
Hjälp.
Letar efter en hyfsat billig laptop jag kan ha och slänga med mig när jag reser och använda i soffan och sängen hemma.
Användningsområden: Förutom att jag vill kunna koppla upp mig mot min stationära via parsec så är det bara vanlig surf och netflix typ som gäller, så behöver inte något fancy grafikkort.
Hade en macbook air 13 2015 tidigare och den funkade hyfsat för ändamålet, fast 4 gig ram började bli väldigt lite mot slutet. Den klarade dessutom inte att hålla igång parsec ordentligt utan framedrops.
Jag skulle vilja ha något lättviktigt (13” max), bra batteri och okej skärm (med tonvikt på batteri/vikt).
Bonus om trackpaden inte får mig att vilja ta livet av mig.
Budget: Ehh, har helst inte lust att lägga mer än 3-4000, begagnat är helt okej. (Kommer kika på ebay och liknande)
Mac/windows spelar inte så stor roll, men hellre windows. Inte främmande för att köra linux heller om det inte blir alldeles för mycket meck - har inte tillräckligt intresse/tålamod
Här är rekommenderade specs för parsec, en fingervisning om vad jag behöver under huven - men batteri/vikt är fortfarande viktigast.
Recommended - Hardware decoding (fast)
CPU: Intel Core i5 or better
GPU: Intel HD 4000 / NVIDIA 600 series / AMD Radeon HD 7000 series or better with latest graphics drivers
Memory: 8GB DDR3
Hjälp.
Har kikat runt lite och om jag går upp något i pris skulle jag kunna köpa en XPS 13 eller Razer Blade Stealth begagnad. Lite overkill för mitt behov kanske, men å andra sidan behöver jag förhoppningsvis inte uppgradera på ett par år.
Någon som kan något om dessa?
Hjälp.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.