HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Nu blev jag också orolig. Vill inte ha en sketen mobiltelefon som gåva, då lämnar jag hellre tillbaka apparaten.

Permalänk
Medlem

Jag har inte hört något nytt från veddestagruppen (de som ansvarar för att leverera dessa erbjudanden). Dock står det specat att jag får min spelskärm: 2020-10-21 - 2020-10-31. Någn som kommer få sin tidigare?

En annan fråga jag har gällande q95t, har den inbyggd Chromecast? Hittar inget om det på nätet, så får ana att det inte har ett? Man hade ju vilja se på twitch nu när den inofficiella appen tagits bort från Samsung storen.

Permalänk
Medlem

http://www.bilddump.se/bilder/20201001110736-2a00:801:3fa:3e4...

Nu går det inte ens att välja dammsugaren.
Förut stod det bara lång leveranstid. Nu är det omöjligt att välja den. Ger mig tusan på att skärmen snart också kommer stå som slutsåld.

Vad har man för rättigheter om man öppnar TV kartongen för att få fram serienumret men sedan får problem/tekniskt fel när man ska ansöka om skärmen i formuläret?

Tar den slut får de banna mig leverera en annan skärm, dvs 32 t.ex. Jag köper inte att de lägger till massa villkor och ändringar till det sämre i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Förut stod det bara lång leveranstid. Nu är det omöjligt att välja den. Ger mig tusan på att skärmen snart också kommer stå som slutsåld.

Vad har man för rättigheter om man öppnar TV kartongen för att få fram serienumret men sedan får problem/tekniskt fel när man ska ansöka om skärmen i formuläret?

Tar den slut får de banna mig leverera en annan skärm, dvs 32 t.ex. Jag köper inte att de lägger till massa villkor och ändringar till det sämre i efterhand.

Man har ju 14 dagars ångerrätt, dock blir det ju frakter/resor man själv får stå för. Men det vore trevligt med en kommentar från Samsung då det verkar vara en populär kampanj.
Kommer dammsugaren inte gå att välja igen eller kommer den in om några dagar/veckor? Tänker välja skärmen men vill ju inte att det ska sluta med en telefon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

För min del hade väl dammsugaren varit "okej", under devisen "beggars can't be chosers", men hade jag fått en telefon hade jag blivit löjligt upprörd då jag får telefon och abonnemang genom jobbet och inte tillåts sätta i simkortet i annan telefon än just den. mao helt värdelös för min del.

Permalänk
Medlem

leverans

Skrivet av Pauls711:

Hej jag köpte min Q90T från HI-FI klubben och när jag skulle begära en 27" spelskärm så får jag upp en felanmälan och sidan ändrar min Q90 till en Q80 och fel anmäler. Jag fyllde i en support anmälan "Weddesta Distrubition" och hoppas på det bästa och undrar om någon annan varit med om något liknande.
Mvh Paul

Hej, har nu fått svar från Weddesta Distrubition och de fyllde i ansökan och leverans av 27" skärm i slutet av Oktober - början av November
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Acer Predator XB323QK 4k skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Hej, har nu fått svar från Weddesta Distrubition och de fyllde i ansökan och leverans av 27" skärm i slutet av Oktober - början av November
Mvh Paul

Skönt att höra.
Hoppas skärmarna räcker åt alla här så man inte tvingas ta en mobil..

Permalänk
Medlem

Nu har jag hämtat min Q90T 65 från lokala butiken, reggade för datorskärmen så fort jag kom hem. Strulade först med formuläret men när jag bockade i för nyhetsbrev så gick det igenom

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Nu har jag hämtat min Q90T 65 från lokala butiken, reggade för datorskärmen så fort jag kom hem. Strulade först med formuläret men när jag bockade i för nyhetsbrev så gick det igenom

Tack. Även jag fick massa felmeddelanden men så fort jag bockade för nyhetsbrevet så gick det igenom

Permalänk
Medlem

Hämtade också TVn idag, är overall ganska nöjd, stör mig bara väldigt mycket på fjärrkontrollen och Samsungs egna OS, med det viktigaste bildkvalitén är top notch so far, min tidigare LG TV var bättre på båda punkterna. Du måste först trycka på homeknappen och sedan ett par steg till för att både komma in till inställningarna och ändra source, på min LG tv så fanns båda direkt på fjärrkontrollen.

Tror dock jag skrev in fel modellnummer när jag fixade promon för datorskrämen, hoppas det går igenom ändå... :/

Tummen upp för Hifiklubben/Samsung som fixade fram TVn mycket snabbare än den initiala prognosen.

Permalänk
Medlem

Nu är min tv sorterad i Örebro så får nog leverans på måndag skulle jag tro Ska bli kul och jämföra en Qled 75 i ett ljust rum mot en B7 55 tum

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Nu är min tv sorterad i Örebro så får nog leverans på måndag skulle jag tro Ska bli kul och jämföra en Qled 75 i ett ljust rum mot en B7 55 tum

Du kommer bli grymt nöjd!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Ny firmware till Q90 serien i USA...säkert snart i EU..

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Perfekt när man precis fått TVn också Hoppas den kommer till EU snart.

Permalänk
Medlem

Någon som fått Q90 55"?
Om ja, när beställde du?

Permalänk
Skrivet av pi:

Skrivet av D3str0yer:

Perfekt när man precis fått TVn också Hoppas den kommer till EU snart.

Om man läser kommentarerna för den där videon så verkar EU firmwaren introducera mer problem än vad vad den löser. Vet dock inte hur de fått tag i den för jag hittar inte den versionen den svenska sidan.

EDIT: Nej det var nog jag som inte läste kommentarerna riktigt rätt igår kväll. Verkar inte som att någon fått tag i nya EU-versionen änne. Det vara bara generella negativa kommentarer om EU firmwaren och inte riktat mot en specifik version.

Permalänk
Medlem

Fick mail om att min registrering om skärmen är godkänd nu och att den skickas mellan 1 och 11 november!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

Tog emot min 75 Q95 precis satan vad stor kartongen är. Kommer nog intryck senare ikväll

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

Så många som fått TVn levererad men inga bilder.

Permalänk
Medlem

Fick min Q90T 65” levererad igår. För mig ingick frakt till dörren vilket var skönt. Rejält stor kartong!

Passade på att köpa ett tunt väggfäste på webhallen då no-gap inte funkar med modellen. Efter att ha plockat upp TVn så inser jag att strömsladden bygger lite för mycket bakom TVn för mitt fäste.
Har beställt en ny apparatsladd som ska funka till sonos-högtalare vilken kräver mindre kontakt än de vanliga vinklade kontakterna. Förhoppningsvis passar den nya kabeln bättre. Känns som en designmiss av samsung...

Någon som vet någon bra guide för att få till inställningarna så bra som möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Så många som fått TVn levererad men inga bilder.

Önskar jag kunde bjuda på lite roligare bilder men såhär ser det ut hos mig just nu

65an är lagom stor för Audi A6

TVn står just nu bakom vitrinskåpet i köket då vi ska lägga nytt golv samt bredspackla och måla väggarna i vardagsrummet

Hoppas vara klara med det nästa vecka så jag kan sätta upp nya TVn och testa! Känns retligt att den bara står nu när jag sett framemot den väldigt mycket men kommer bli väldigt bra med nya vardagsrummet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kottich:

Fick min Q90T 65” levererad igår. För mig ingick frakt till dörren vilket var skönt. Rejält stor kartong!

Passade på att köpa ett tunt väggfäste på webhallen då no-gap inte funkar med modellen. Efter att ha plockat upp TVn så inser jag att strömsladden bygger lite för mycket bakom TVn för mitt fäste.
Har beställt en ny apparatsladd som ska funka till sonos-högtalare vilken kräver mindre kontakt än de vanliga vinklade kontakterna. Förhoppningsvis passar den nya kabeln bättre. Känns som en designmiss av samsung...

Någon som vet någon bra guide för att få till inställningarna så bra som möjligt?

Du får hemskt gärna länka det fästet du hade (eller hur mycket / lite det bygger) - jag har redan köpt ett Hama som jag trodde skulle fungera men kan bli för tight som du säger https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-tillbehor/tv-...

Guide för inställningar https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q90t-qled/settings

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Du får hemskt gärna länka det fästet du hade (eller hur mycket / lite det bygger) - jag har redan köpt ett Hama som jag trodde skulle fungera men kan bli för tight som du säger https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-tillbehor/tv-...

Guide för inställningar https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q90t-qled/settings

Tack för länken!

Köpte det här fästet:

https://www.webhallen.com/se/product/320893-iiglo-TV-vaggfast...

Och beställde den här kabeln:

https://www.av-connection.se/?PNo=NNC-1143-030

Strömsladden som följer med bygger 20mm bakåt.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med återkoppling från Samsung på erbjudandet? Jag har skickat in, men inte fått återkoppling, försökt få tag dem via deras chat utan att lyckas och har skickat mejl utan att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Hur ser det ut med återkoppling från Samsung på erbjudandet? Jag har skickat in, men inte fått återkoppling, försökt få tag dem via deras chat utan att lyckas och har skickat mejl utan att få svar.

Reggade min tv idag och fick mejl där det stod ” Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2020-11-01 - 2020-11-11”. Tog en spelskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kottich:

Reggade min tv idag och fick mejl där det stod ” Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2020-11-01 - 2020-11-11”. Tog en spelskärm.

Tack för svar. Jag har frsökt få tag på dem i två-tre veckor nu. Köpte en TV som fanns i lager så hämtade den helgen efter kampanjhelgen och regga den direkt på Samsungs sida.

Sämsta livechatten och mejlåterkoppling jag någonsin varit med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kottich:

Tack för länken!

Köpte det här fästet:

https://www.webhallen.com/se/product/320893-iiglo-TV-vaggfast...

Och beställde den här kabeln:

https://www.av-connection.se/?PNo=NNC-1143-030

Strömsladden som följer med bygger 20mm bakåt.

Tack! Jag har en mer slimmad strömkabel sen tidigare så jag hoppas Hama-fästet jag länkade med sina 17mm räcker

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Precis samma här, jag har reggat utan att få återkoppling, har också försökt få kontakt med kundservice hos både Samsung och företaget som sköter logistiken för denna promo, utan framgång....

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min TV. Helt galet stor i jämförelse med min lilla 55":are! Har reggat mig hos Samsung för gamingskärmen, noterade att det stod att dammsugaren var slut vilket sålunda innebär att även andra delar i kampanjen kan ta slut. Hoppas att alla får den vara de vill ha!

Samsung har även en inbränningsgarantikampanj (långt ord) som man kan regga sig på, då får man förlängd garanti i totalt 10 år. Skadar ju inte att anmäla TVn till det.

https://www.samsung.com/se/offer/offline/screen-burn-warranty...

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Precis samma här, jag har reggat utan att få återkoppling, har också försökt få kontakt med kundservice hos både Samsung och företaget som sköter logistiken för denna promo, utan framgång....

Har du inte ens fått ett bekräftelsemail på att du har reggat dig? Jag fick bekräftelse direkt efter att jag skicka in mitt till Samsung.