HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Hmm... Är det här text Samsung lagt till i efterhand? Att dem kan få slut på sina egna varor känns ju lite konstigt.
"Om en tilläggsprodukt tar slut i lager har Samsung också rätt att istället erbjuda en av övriga tilläggsprodukter i kampanjen."

https://www.samsung.com/se/offer/qled-bundle-2020/

Permalänk
Medlem
Skrivet av polkal:

Hmm... Är det här text Samsung lagt till i efterhand? Att dem kan få slut på sina egna varor känns ju lite konstigt.
"Om en tilläggsprodukt tar slut i lager har Samsung också rätt att istället erbjuda en av övriga tilläggsprodukter i kampanjen."

https://www.samsung.com/se/offer/qled-bundle-2020/

Japp.

Det har Samsung lagt till o efterhand.
Vad ska man säga..
Känns som något de lagt till nu för att kunna skylla på och kräva att folk ska acceptera den produkt som de har bäst marginaler på.

Om jag öppnar TVn för att ta fram serienumret och sedan tvingas få mobilen eller dammsugaren som jag har noll nytta av kommer inte jag sitta tyst och acceptera det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Japp.

Det har Samsung lagt till o efterhand.
Vad ska man säga..
Känns som något de lagt till nu för att kunna skylla på och kräva att folk ska acceptera den produkt som de har bäst marginaler på.

Om jag öppnar TVn för att ta fram serienumret och sedan tvingas få mobilen eller dammsugaren som jag har noll nytta av kommer inte jag sitta tyst och acceptera det i alla fall.

"*På grund av högt tryck i vår QLED-kampanj så har det dessvärre uppstått förseningar i våra leveranser av Robotdammsugare VR20M707SWD/EE."

Tycker snarare det verkar vara dammsugaren som är på väg att ta slut. Även om vi är många här som nappat på erbjudandet, och vill ha skärmen, så är vi förmodligen en ganska liten del av alla som tagit del av den här kampanjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

"*På grund av högt tryck i vår QLED-kampanj så har det dessvärre uppstått förseningar i våra leveranser av Robotdammsugare VR20M707SWD/EE."

Tycker snarare det verkar vara dammsugaren som är på väg att ta slut. Även om vi är många här som nappat på erbjudandet, och vill ha skärmen, så är vi förmodligen en ganska liten del av alla som tagit del av den här kampanjen.

Just nu, men vem vet hur det ser ut längre fram? :/
Då kanske det finns gott om mobiler men inga skärmar? T.ex.

Jag har förväntad leverans i början av oktober.
Får se om den finns kvar då.

Permalänk
Medlem

Så fult av Samsung. Jag är bara intresserad av G7:an. Är 27" slut får de skaffa fram en 32" istället.

Jag har tagit skärmdumpar nu. Tack Google Cache!

Permalänk
Medlem

Jag kollade upp https://images.samsung.com/is/content/samsung/p5/se/pdf/Terms.... Nu står det:

Citat:

Gäller vid köp av utvalda modeller av 2020 Samsung-QLED TV (rek. cirkapris mellan 19 990- 119 990
kr) hos utvalda återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. En lista över återförsäljare och
giltiga modellkoder som erbjudandet gäller finns nedan. Erbjudandet gäller konsumentköp (t.ex. inte
företag) gjorda från den 17 augusti 2020 fram till den 1 november 2020 och kan inte kombineras med
andra erbjudanden. Det är endast möjligt att använda erbjudandet en (1) gång per kvitto/faktura och
person/hushåll som uppfyller kampanjkraven. För att få din utvalda tilläggsprodukt från Samsung
måste fullständigt namn, e-postadress, kvitto och serienummer på köpet av TV:n registreras på
samsung.com/se senast den 1 december 2020. Vid registrering väljer du en av följande tilläggsprodukt;
1. Galaxy Note10 Lite Black (SM-N770FZKDNEE) värde cirka 6790 SEK, eller 2. Robotdammsugare
VR7000M (VR20M707SWD/EE) värde cirka 7990 SEK eller 3. 27” Curved Gaming Monitor Odyssey G7
(LC27G75TQSUXEN) värde cirka 6995 SEK. Uppgifterna granskas sedan manuellt av Veddesta. Vid
godkänd registrering skickas tilläggsprodukten av Veddesta inom 30 dagar, helgfri vardag till angiven
adress. Uppmärksamma att i den mån en vald tilläggsprodukt tillfälligt tar slut i lager kan
tilläggsprodukten komma att skickas senare än inom 30 dagar. Om en tilläggsprodukt tar slut i lager
har Samsung också rätt att istället erbjuda en av övriga tilläggsprodukter i kampanjen. Endast leverans
inom Norden och erbjudandet gäller under angiven kampanjperiod. Vi ber er uppmärksamma
postaviseringen som kommer via e-post eller SMS. I det fall en tilläggsprodukt har returnerats till
Samsung då en tilläggsprodukt inte har hämtats ut kan Samsung endast skicka ut tilläggsprodukten på
nytt max en (1) gång och inom angiven kampanjperiod.

Innan stod det:

Citat:

Gäller vid köp av utvalda modeller av 2020 Samsung-QLED TV (rek. cirkapris mellan 19 990- 119 990kr) hos utvalda återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. En lista över återförsäljare och giltiga modellkoder som erbjudandet gäller finns nedan. Erbjudandet gäller konsumentköp (t.ex. inte företag) gjorda från den 17 augusti 2020 fram till den 1 november 2020 och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Det är endast möjligt att använda erbjudandet en (1) gång per kvitto/faktura och person/hushåll som uppfyller kampanjkraven. För att få din utvalda tilläggsprodukt från Samsung måste fullständigt namn, e-postadress, kvitto och serienummer på köpet av TV:n registreras på samsung.com/se senast den 1 december 2020. Vid registrering väljer du en av följande tilläggsprodukt; 1. Galaxy Note10 Lite Black (SM-N770FZKDNEE) värde cirka 6790 SEK, eller 2. Robotdammsugare VR7000M (VR20M707SWD/EE) värde cirka 7990 SEK eller 3. 27” Curved Gaming Monitor Odyssey G7(LC27G75TQSUXEN) värde cirka 6995 SEK. Uppgifterna granskas sedan manuellt av Veddesta. Vid godkänd registrering skickas tilläggsprodukten av Veddesta inom 30 dagar, helgfri vardag till angiven adress. Uppmärksamma att i den mån en vald tilläggsprodukt tillfälligt tar slut i lager kan tilläggsprodukten komma att skickas senare än inom 30 dagar. Endast leverans inom Norden och erbjudandet gäller under angiven kampanjperiod. Vi ber er uppmärksamma postaviseringen som kommer via e-post eller SMS. I det fall en tilläggsprodukt har returnerats till Samsung då en tilläggsprodukt inte har hämtats ut kan Samsung endast skicka ut tilläggsprodukten på nytt max en (1) gång och inom angiven kampanjperiod.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min den 22 juni, gjorde ett försök, se vad de säger. :/

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Tänkte bara nämna att min QE65Q90T nu är skickad, fick precis e-post från HiFi-klubben.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Tänkte bara nämna att min QE65Q90T nu är skickad, fick precis e-post från HiFi-klubben.

När beställde du?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

När beställde du?

Lör 5 sep. 14:37 fick jag bekräftelsen!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Lör 5 sep. 14:37 fick jag bekräftelsen!

Nice! Beställde du med hemleverans?
Min borde vara påväg från centrallagret till butik också isf!

Fick min bekräftelse 5 sep 11:40

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Asus ROG Harpe Ace | GMMK Pro Olivia/Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

har en beställning på 55 tum q90T, den ska hämtas i göteborg, skånegatan.
om någon är sugen på att ta över beställningen, så säg till, då jag tänkt avbeställa den innan leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Nice! Beställde du med hemleverans?
Min borde vara påväg från centrallagret till butik också isf!

Fick min bekräftelse 5 sep 11:40

Stämmer, hemleverans.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag beställde 75 tum Q95 stod den 28 men inte hört ett pip

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

Kollade med lokala hifi-klubben för 65 tum q90t. De säger att den kommer till dom på fredag, så det verkar börja rulla ut lite apparater snart.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Kollade med lokala hifi-klubben för 65 tum q90t. De säger att den kommer till dom på fredag, så det verkar börja rulla ut lite apparater snart.

Jag beställde min den 6e på kvällen. Fortf. inte hört annat än 26e oktober :/

Permalänk
Medlem

Enda beskedet jag fått gällande Q90T 55" är att den ska skickas preliminärt den 5:e oktober från deras huvudlager (i Danmark?) och finnas för uthämtning i min lokala butik för uthämtning från och med 9:e.

Permalänk
Medlem

Fick precis Mail att tvn är skickad från Danmark intressant hur många dagar leverans kan ta

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Fick precis Mail att tvn är skickad från Danmark intressant hur många dagar leverans kan ta

Vilken modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Vilken modell?

” Jag beställde 75 tum Q95 stod den 28 men inte hört ett pip”

Skrev han i ett inlägg strax över detta

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Stämmer bra 95q 75 tum

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde Q90 65" runt 14:00 den 6 september, fick precis att produkten skickas från Danmark idag ca. 1 månad tidigare än vad som var bedömt av HiFi-klubben. Mycket nöjd över det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolve:

Beställde Q90 65" runt 14:00 den 6 september, fick precis att produkten skickas från Danmark idag ca. 1 månad tidigare än vad som var bedömt av HiFi-klubben. Mycket nöjd över det!

Nice!! Jag beställde min till butik, undrar om det gör någon skillnad. Du ökade dock mina förhoppningar:) beställde dock min några timmar senare :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolve:

Samma här! Väldigt positiva nyheter!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Nice!! Jag beställde min till butik, undrar om det gör någon skillnad. Du ökade dock mina förhoppningar:) beställde dock min några timmar senare :/

Precis, jag köpte med frakt hem men det borde inte vara någon större skillnad.

Permalänk
Medlem

Någon som gått från Oled till Qled era tankar ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde den 5:e, med frakt hem men inget hört något änsålänge, och beställningen är inte med på sidan (registrerade mig efter beställningen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Beställde den 5:e, med frakt hem men inget hört något änsålänge, och beställningen är inte med på sidan (registrerade mig efter beställningen)

Enligt tidigare i tråden så dyker ordern inte upp på ’mina ordrar’ förrän den är uthämtad.

Antar att olika storlekar å modeller trillar in efter hand

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Enligt tidigare i tråden så dyker ordern inte upp på ’mina ordrar’ förrän den är uthämtad.

Antar att olika storlekar å modeller trillar in efter hand

Ja, läste något i tråden från han som jobbade på ett av dem här i sverige att det är först när den är skickad den läggs till.
Såg en tråd på resetera om denna, och en länk vidare till https://eu.community.samsung.com/t5/tv/2020-qled-t-models-q80... , tydligen någon bugg med gamemode som samsung iaf ska fått reda på och hade planerats uppdateras för 2 veckor sen, men verkar inte uppdaterats.

Permalänk
Medlem

Felkod

Hej jag köpte min Q90T från HI-FI klubben och när jag skulle begära en 27" spelskärm så får jag upp en felanmälan och sidan ändrar min Q90 till en Q80 och fel anmäler. Jag fyllde i en support anmälan "Weddesta Distrubition" och hoppas på det bästa och undrar om någon annan varit med om något liknande.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Acer Predator XB323QK 4k skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.