Sony visar innanmätet av Playstation 5

Permalänk
Melding Plague

Sony visar innanmätet av Playstation 5

Till skillnad från Microsoft har Sony varit återhållsamma med bilder på sin nya konsol, detta ändras idag då de lyfter på huven.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Slutar inte förvånas över hur stor den är, man vill ju bara gråta. SFF är ju det nya svarta, ju mindre desto coolare, något måste ha gått jättefel i deras design team!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Imponerande

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Spännande att de går över till Liquid Metal istället för vanlig kylpasta med tanke på eventuella risker. Får se hur det utspelar sig sen när vanliga konsumenter börja slänga runt med konsollerna!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Mindfighter:

Slutar inte förvånas över hur stor den är, man vill ju bara gråta. SFF är ju det nya svarta, ju mindre desto coolare, något måste ha gått jättefel i deras design team!

Är övertygad om att storleken har att göra med att skapa en "säker zon" runt ventilationsöppningarna på maskinen, vilket kanske inte är helt dumt sett till hur medelsvensson placerar sina spelkonsoler under en hög tröjor, inuti ett lufttätt kassaskåp på havets botten.

Med detta sagt tycker jag fortfarande att PS5:an är ett groteskt plasthärke, som kommer att se för jävlig ut i min tv-bänk i vinter.

Permalänk
Medlem

Stort plus för den tomma m.2-porten! Kul att se

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Bra att man får en hint på hur en eventuell Tear-down går till. Lär väl bli som vanligt att den låter som ett Jetplan efter ett halvårs användning så man måste byta pasta (eller ja, flytande metall) och pads.

Permalänk
Medlem

Nu är japaner ofta lite små men jäklar vad stor den ser ut!

Permalänk
Medlem

Spännande att grafikdelen körs i så pass hög frekvens, bådar förhoppningsvis gott inför RX6000.

Permalänk
Medlem

Eftersom sidpanelerna gick att ta loss enkelt tror jag de kommer sälja sidpaneler i paket med spel, målade/designade i spelets tema? Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

Nu är japaner ofta lite små men jäklar vad stor den ser ut!

Det är hur man använder den som räknas

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Synth:

Eftersom sidpanelerna gick att ta loss enkelt tror jag de kommer sälja sidpaneler i paket med spel, målade/designade i spelets tema? Vad tror ni?

Vi spekulerade om detta på kontoret, och det känns högst rimligt! Tjing för svarta paneler!

Permalänk
Medlem

Xbox Series X är verkligen snyggare än PS5an.

Fast design är inte prio utan spelupplevelsen för konsolen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@JonasT @Synth bara svarta? Tjing för sidpaneler för varje stort JRPG som släpps under konsolens livstid!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av loevet:

@JonasT @Synth bara svarta? Tjing för sidpaneler för varje stort JRPG som släpps under konsolens livstid!

🤮

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

RGB sidopaneler som kopplas till USB på baksida!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

RGB sidopaneler som kopplas till USB på baksida!

Typ ambient light! Eller blinkar i takt med vibrationerna i kontrollen. Rumble/Dualshock för ögonen

Permalänk
Medlem

Otroligt ändå att en sån komplex maskin kan produceras i tio-tusentals per dag till ett sånt rimligt pris! Kapitalism <3

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av UndaC:

FFVII Remake Ep 2, Scarlet Nexus, FFXVI, Ys IX ... bara där har jag ju ett par sidpaneler per kvartal ju!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synth:

Eftersom sidpanelerna gick att ta loss enkelt tror jag de kommer sälja sidpaneler i paket med spel, målade/designade i spelets tema? Vad tror ni?

Har saknat det sen Xbox 360. Har fortfarande mina Halo 3 ODST paneler på som jag fick när jag förbokade spelet 😃

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Wow! Vilken stor fläkt, såg väldigt aerodynamiskt rätt ut också, säkerligen många sköna timmar i flödesanalyser där. Snyggt!
Men inte en produkt för mig, aldrig förstått mig på behovet av konsoler

Permalänk
Medlem

Spännande med flytande metall. Finns det några andra storsäljande mainstream produkter med det från fabrik?

En annan sak jag tyckte var intressant var att de har hål för olika M2 storlekar. Känns som att 2280 är överlägset populärast och de hade räckt med det men det finns de mindre storlekarna också.
Och distansen verkar inte sitta där från fabrik. I PC världen kommer de ju oftast med moderkorten så jag vet inte vart man får tag på en om man ska sätta en i sin PS5?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Nu är ju konsolen i stort ful som stryk, men gillar ändå att sidopanelerna lätt går att ta bort, skulle absolut köpa någon snygg panel som passar övrig möblering.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Intressant att se. Undrar hur många som kommer plocka bort de vita sidorna och lacka dem svarta och göra en youtube video om det första dagen?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Fet jävla kylfläns... typ hela konsollen är fylld med den, haha!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Keeper of the Bamse

Reagerar ofta på att Japanska företags chefer och pressfolk ALDRIG PRATAR ENGELSKA, men det visade sig när jag undersökte lite att japan som land är relativt asdåliga på att lära sig engelska. Dom ligger efter både Vietnam och Bolivia liksom, hur går det till egentligen?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Konsolen blir ju rätt mycket mindre om man plockar bort sidopanelerna, kanske inte helt dumt att ta bort dem för att rymma konsolen på något vettigt ställe.

Permalänk
Medlem

kantig?

Jag tycker personligen inte att den är speciellt ful - ser bättre ut än xboxen som är tradig. Konsol som spelenhet är dock inte speciellt intressant för mig.

Tanke: Om man nu lätt kan plocka bort sidopanelerna - vad hindrar någon från att skapa paneler som inte följer originalformen utan gör den till ett större block med räta kanter? Så folk kan få en svart låda till som passar med andra i tvbänken?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning känns den mer imponerande byggd än Series X. Eller så ska man bli mer imponerad av Series X som eventuellt lyckats mer konsten att bygga en mycket mindre konsol men ändå klara sig från oljud.
Har inte bestämt mig än

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

m.2 platsen gjorde mig gladast!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro