Permalänk
Avstängd

Beställde 3e, 64GB versionen. Enligt klarna appen så är köpet under behandling, så var det inte igår.

Har inte superbråttom, bara det kommer denna vecka.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag beställde den 20:e
ekonomifrakt.
Jag fick SMS i fredags att den skickats och när jag spårar så står den att den skickades vidare från jönköping igår kväll.
Jag hoppas jag har den imorgon

Just detta är precis det jag pratar om, jag beställde alltså innan dig och jag har inte hört ett pip. Skrev till kundtjänst och som vanligt "Kan de se att jag ska ha den imorgon" men det existerar såklart inget sändningsnummer eller dylikt.

Prismatchade hos Komplett nu som inte bråkade det minsta om att Elgiganten inte ska ha i lager förens den 27 enligt hemsidan. I bästa fall får jag det imorgon, annars får jag överleva till Onsdag.

Riktigt less på Elgiganten nu, det är verkligen något varje gång jag beställer därifrån.

Permalänk

Min beställning på komplett är på g! Gött att få på release dagen!

Permalänk
Medlem

Uppdatering angående leveransdatum från elgiganten: Varit i kontakt med kundtjänst (för femte gången) och min, och med absolut största sannolikhet alla andra som beställt innan mig (jag beställde sent, den 1/10, ekonomifrakt), har skickats! Kollinummer kommer fås ikväll/imorgon! Och den kommer fram den 13:e, möjligtvis lite senare om du bor mitt i skogen! Min link kabel är också skickad, kommer fram den 13/14. Bör vara samma för alla andra som beställt innan mig (1/10). Ha det gött!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Det är ju märklig ordning de skickar ut saker från Elgiganten kan jag hålla med om och de borde kunna ha bättre uppdatering på orderstatus.
Men om man beställt tidigt och får den imorgon så är åtminstone jag nöjd.

Jag beställde 19/9(ekonomi) och har inte fått någon avisering än. Enligt kundtjänst så kunde de se att den var packad och ska skickas idag.

Om den däremot inte skickas och jag får vänta 2 veckor till på nästa laddning...

Permalänk
Medlem

64GB headset, elite/strap och väska, från komplett, skickat! =D

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Pratade med kundtjänst hos Elgiganten, hon visste inget i princip om min order, sa dom har som policy att inte skicka ut tidigare än att kund har det tidigast på lanseringsdatum, som vi ju vet inte riktigt är rätt, men får ju säga att det är ju inte hennes personliga fel, vi får väl se vad som händer, och om man kommer att handla hos Elgiganten flera gånger.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av roosterx:

Pratade med kundtjänst hos Elgiganten, hon visste inget i princip om min order, sa dom har som policy att inte skicka ut tidigare än att kund har det tidigast på lanseringsdatum, som vi ju vet inte riktigt är rätt, men får ju säga att det är ju inte hennes personliga fel, vi får väl se vad som händer, och om man kommer att handla hos Elgiganten flera gånger.

Jag snacka också med kundtjänst idag och han sa till mig att mitt paket borde komma imorgon vad han kunde se på min order. Han skrev något att den ligger emellan deras lager och brings utkörnings central

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Beställde 3e, 64GB versionen. Enligt klarna appen så är köpet under behandling, så var det inte igår.

Har inte superbråttom, bara det kommer denna vecka.

Kan bekräfta samma meddelande i Klarna men vet ej hur detta såg ut igår dock...
Ska bli en intressant afton om man får nåt konkret besked angående leverans imorgon eller inte.
Beställde från Elgiganten 7/10.

Permalänk
Medlem

Ni som fått dem, kan ni fortfarande inte starta dem? Det har varit den 13de i Nya Zeeland i två timmar.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Elgiganten, hon sa att den skickas ifrån Elgiganten imorgon sen 1 - 3 dagar leverans. Jag beställde mitt headset 28/9.

Edit: Fick nu info från Mina Paket att det är registrerat? Kanske får det imorgon ändå. Hype!

Permalänk
Medlem

Går att uppdatera headsetet men när man tar pair new så kommer bara quest 1 upp. Antar att det ändras imorgon 🙂

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tog bort min oculus app. Ändrade min dstum inställning manuellt till den 13 på telefonen och installerade oculus appen igen. Då funkade det!! Spelar until you fall atm 😁

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Chattade med EG nu, enligt han jag skrev med skulle den komma fram imorgon. Frågade om kolli id men han sa "Nej tyvärr har det inte skapas något kollinummer än den kommer att skapas idag lite senare och då kommer du att då det på sms"

Beställde 17/9 och betalade direkt, Ekonomi frakten.

Permalänk
Medlem

Fråga till er som haft/har Quest 1:
Köper ni hellre spelen till Quest även ifall de finns på i Steams VR-version som ni kan spela via link (alt wifi på Q2)?
Jag tänker exempelvis ett spel som Beat Saber som är ett givet köp för mig och min familj, det finns ju givetvis både i Oculus Quest-butik, vanliga Oculus-butiken och Steams VR-butik.
Men är det någon skillnad tror ni? Både grafiskt och responsivt exempelvis...
Även prismässigt givetvis, men kanske kostar samma överallt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Jag tog bort min oculus app. Ändrade min dstum inställning manuellt till den 13 på telefonen och installerade oculus appen igen. Då funkade det!! Spelar until you fall atm 😁

Cool! B-)

Permalänk

Sådär, nu har inet justerat priset och matchat elgigantens!

Som sagt, gör ni andra också så, om ni nu känner att 300kr är värt att höra av sig för

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Fråga till er som haft/har Quest 1:
Köper ni hellre spelen till Quest även ifall de finns på i Steams VR-version som ni kan spela via link (alt wifi på Q2)?
Jag tänker exempelvis ett spel som Beat Saber som är ett givet köp för mig och min familj, det finns ju givetvis både i Oculus Quest-butik, vanliga Oculus-butiken och Steams VR-butik.
Men är det någon skillnad tror ni? Både grafiskt och responsivt exempelvis...
Även prismässigt givetvis, men kanske kostar samma överallt?

Det varierar för mig.
Men ang Beat saber så ska du inte köra PC versionen med Quest.
Spelar ingen roll om du kör Link eller trådlöst, det finns en liten latency.
Köper du Quest versionen så får du den bästa versionen för Quest.

Annars har jag för vana att oftast köpa pc version av spel, med det sagt så den typ av spel jag spelar på Quest passar helt enkelt bäst på Quest.
Pc spel är tyngre/avancerade djupare spel som tex half life,Boneworks, Vertigo och kommande Medal of honor.

Edit: tillägger att det finns spel som är crossbuy, dvs köper du Quest eller PC versionen får du den andra gratis.
Det gäller i Oculus PC butik inte Steam

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Fråga till er som haft/har Quest 1:
Köper ni hellre spelen till Quest även ifall de finns på i Steams VR-version som ni kan spela via link (alt wifi på Q2)?
Jag tänker exempelvis ett spel som Beat Saber som är ett givet köp för mig och min familj, det finns ju givetvis både i Oculus Quest-butik, vanliga Oculus-butiken och Steams VR-butik.
Men är det någon skillnad tror ni? Både grafiskt och responsivt exempelvis...
Även prismässigt givetvis, men kanske kostar samma överallt?

Det beror lite på, men jag är mer benägen att köpa från Oculus om det är spel med crossbuy som alltså ger både Rift- och Questversionerna av ett spel. Träningsspel vill jag ha lokalt installerade på Quest, i övrigt SteamVR om det inte är en exklusiv titel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Jag tog bort min oculus app. Ändrade min dstum inställning manuellt till den 13 på telefonen och installerade oculus appen igen. Då funkade det!! Spelar until you fall atm 😁

Första intryck! Är skillnaden så står som vi alla hoppats på?! Du är en av oss så din åsikt väger mycket tyngre än YouTubers

Nu rasslade det till i mailen, två paket från Elgiganten skickade. Så både Q2 och Elite headstrap (utan batteri) lär komma imorgon

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

https://youtu.be/Xx_V-6mP300

Är facebook något man borde oroa sig för?? Fattar det som att man kan bli av med alla spel eller vad han snackar om, om man bryter någon regel på facebook?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Jag beställde elite remen från komplett sent igår kväll, och den skickades nu. Men jag har fortfarande inte hört någonting från elgiganten kring link kabeln och q2. Ångrar att jag inte prismatcha hos komplett istället...

Du kan ju ångra fast då tar det kanske längre tid.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från Inet, nu är Quest 2 påväg!
Gött att slippa Oculus rift med 3 sensorer och kablar överallt, fett taggad!

Permalänk

Så där nu har elgiganten skickat min oculus i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Första intryck! Är skillnaden så står som vi alla hoppats på?! Du är en av oss så din åsikt väger mycket tyngre än YouTubers

Nu rasslade det till i mailen, två paket från Elgiganten skickade. Så både Q2 och Elite headstrap (utan batteri) lär komma imorgon

Samma här, fick också precis mail om att paket skickas från lager idag!
Jippie!
Elgiganten, beställde 7/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

https://youtu.be/Xx_V-6mP300

Är facebook något man borde oroa sig för?? Fattar det som att man kan bli av med alla spel eller vad han snackar om, om man bryter någon regel på facebook?

Antagligen inte, eftersom dom lär få diverse problem om dom stänger ute betalande kunder på grund av en överträdelse som är skild från Oculus. Däremot har migreringen till Facebook inte gjorts skarpt än så det kan säkert vara lite barnsjukdomar så här i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

https://youtu.be/Xx_V-6mP300

Är facebook något man borde oroa sig för?? Fattar det som att man kan bli av med alla spel eller vad han snackar om, om man bryter någon regel på facebook?

Vad är grejen med Youtubers och videointron där dom brygger kaffe?

Permalänk
Medlem

Har även jag nu fått mail från Elgiganten att den är på väg. Fast det visste jag ju redan

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Köpte mitt Oculus Quest 2 64GB idag (10/12) från Inet för 3690kr via prismatchning med elgiganten. Hör och häpna så har headsetet skickats nu och beräknas vara framme imorgon :D. Blir mitt första VR Headset så ska bli skoj att testa mig fram och kanske köpa 3rd party moduler för att göra det bekvämare.

Såg att någon inte fick prismatch via INET när de hänvisade till facebook inlägg men detta skickade dem till mig när jag frågade om just prismatchning mot elgiganten, så inget problem om man vill betala ett lägre pris men samtidigt få det skickat samma dag.

"Tack för ditt mejl!
Absolut kan vi matcha Elgiganten på den, vi håller ett högre pris för att följa Oculus rekommenderade prissättning på hemsidan.
För att ta del av det lägre priset behöver du bara lägga en beställning som vanligt på vår hemsida och sedan återkoppla till oss här i mejlet med ditt ordernummer så går vi in och justerat priset åt dig.
Välj i så fall gärna 14 dagars faktura så kan vi justera priset innan du har betalt."

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Skrivet av DGS:

Vad är grejen med Youtubers och videointron där dom brygger kaffe?

Heh, vetefan...

Jag är inte den som är skeptisk till detta, jag har använt facebook i 11 år, aldrig haft problem

Enda är väl isåfall om det är facebookintegreringen som gör så att detta VR är såpass billigt, att det finns någon information som delas med mitt VR och facebook.

Nåja, nu ska det bli spännande att få hem det imorgon och testa!