Permalänk
Medlem

Ingen som beställt direkt från Oculus och fått någonting därifrån?

Har sett flera på Reddit som redan fått trackingnumber från UPS för leverans från Oculus.

Permalänk
Inaktiv

Elgigantens statusar är sämst, har leveranser jag fått för veckor/månader sedan som ligger med status "Reserverad". Beställde headset och Elite Strap i olika order, för Elite Strap fick jag ett mail nästan omgående att leveransen skulle bli försenad till 14 oktober.

Jag kanske borde sluta vara snål och beställa från företag med hemsidor som fungerar istället... 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Min order hos Elgiganten ligger som "Reserverad", hoppas hoppas hoppas att den byter till Under behandling här under förmiddagen och skeppas iväg under dagen... Jag är pirrig som en 11-åring som väntar på den där balla prylen från Hobbex eller filmen/skivan från Ginza

*till saken hör väl att jag är 40+ haha

Är 50+ och känner likadant

Fick meddelande från Inet att ordern plockas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av anon138754:

Elgigantens statusar är sämst, har leveranser jag fått för veckor/månader sedan som ligger med status "Reserverad". Beställde headset och Elite Strap i olika order, för Elite Strap fick jag ett mail nästan omgående att leveransen skulle bli försenad till 14 oktober.

Jag kanske borde sluta vara snål och beställa från företag med hemsidor som fungerar istället... 😁

Har exakt samma situation:

Status på headset:reserverad
Status på elite strap:reserverad

Beräknad leverans på headset 13/10
Beräknad leverans på strap 14/10

Skönt att höra att man för leveranser även fast det står reserverad :).

Ett tips är att ta erat Unik Id på kvittot och spåra leveransen med, då kan ni se vilket datum de olika paketet förväntas komma.
(Gäller beställningar från Elgiganten)

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

Ett tips är att ta erat Unik Id på kvittot och spåra leveransen med, då kan ni se vilket datum de olika paketet förväntas komma.
(Gäller beställningar från Elgiganten)

Kan du utveckla det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Min order hos Elgiganten ligger som "Reserverad", hoppas hoppas hoppas att den byter till Under behandling här under förmiddagen och skeppas iväg under dagen... Jag är pirrig som en 11-åring som väntar på den där balla prylen från Hobbex eller filmen/skivan från Ginza

*till saken hör väl att jag är 40+ haha

Verkar vara så för nästan alla. Och då Elgiganten "lovat" att de ska vara framme den 13:e, så skickas de med största sannolikhet senast ikväll

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Verkar vara så för nästan alla. Och då Elgiganten "lovat" att de ska vara framme den 13:e, så skickas de med största sannolikhet senast ikväll

Om man går in på elgigantens hemsida nu står det i lager den 27 oktober nu, och de där 100+ på lager är borta de kanske inte fick in så många som de trodde..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Kan du utveckla det här?

I think he means you can use this tracking site:
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/spara-din-leverans/

Permalänk
Skrivet av tuffodum:

Kan du utveckla det här?

Ja, gå in på

https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Kolla på ditt kvitto från beställningen, där ska du finna ett "Unik ID"

fyll i det och sen kan du se när respektive vara beräknas anlända

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Skrivet av MarioW:

Ja precis

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok, tack!

Har nog för starka glasögon för att glasen ska fungera.

Är verkligen ny på detta. Har endast testat lite för smartphone.

Edit: Nevermind... 😂

Permalänk
Medlem

Gick in på min Oculus-beställning och kunde därifrån via "Developers tool" i Chrome få fram att min estimated delivery time är October 15th kl halv sju. Får vi se om det stämmer.

Ska tillägga att min Elite Strap och Oculus Link-kabel skickades idag från Komplett.

Permalänk
Medlem

Fått möjlighet att beställa från Inet fast med samma priser som hos elgiganten, men har en fråga. Skulle ni gått för 64GB varianten eller 256GB varianten? Har inte så mycket pengar att lägga på VR headset (är student) och detta kommer vara mitt första, jag kommer mest spela via link och kommer nog inte köpa så jätte många spel. Är det då bättre att köpa 64gb varianten och sen köpa bättre addons typ frankenquest som jag sett folk tidigare skrivit om?

Har fiber anslutning med 500/250

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PSK76:

Gick in på min Oculus-beställning och kunde därifrån via "Developers tool" i Chrome få fram att min estimated delivery time är October 15th kl halv sju. Får vi se om det stämmer.

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

När beställde du?

17 September.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J4N50N:

Fått möjlighet att beställa från Inet fast med samma priser som hos elgiganten, men har en fråga. Skulle ni gått för 64GB varianten eller 256GB varianten? Har inte så mycket pengar att lägga på VR headset (är student) och detta kommer vara mitt första, jag kommer mest spela via link och kommer nog inte köpa så jätte många spel. Är det då bättre att köpa 64gb varianten och sen köpa bättre addons typ frankenquest som jag sett folk tidigare skrivit om?

Om du är student i Göteborg så bor du antagligen hos SGS? Då har du gigabit internet?
I så fall rekommenderar jag 64 GB versionen. Det kommer inte ta dig många sekunder att ladda ner de spel du vill spela och prisskillnaden är för hög för att motivera den större versionen. Speciellt om du kommer köra främst med Link.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Om du är student i Göteborg så bor du antagligen hos SGS? Då har du gigabit internet?
I så fall rekommenderar jag 64 GB versionen. Det kommer inte ta dig många sekunder att ladda ner de spel du vill spela och prisskillnaden är för hög för att motivera den större versionen. Speciellt om du kommer köra främst med Link.

Har fiber med 500/250 hastighet så bör gå på några minuter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

Ja precis

Fast kvitto får man ju först när dom har skickat varan? Eller har jag missat något? Betalde min 17/9 och hittar bara bekräftelse mailet från Elgiganten, inte kvittot

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Fast kvitto får man ju först när dom har skickat varan? Eller har jag missat något? Betalde min 17/9 och hittar bara bekräftelse mailet från Elgiganten, inte kvittot

I have the same question... Ordered 24/9, got the confirmation email. Status is reserverad and no receipt with Unik ID

Permalänk
Medlem
Skrivet av PSK76:

Ingen som beställt direkt från Oculus och fått någonting därifrån?

Har sett flera på Reddit som redan fått trackingnumber från UPS för leverans från Oculus.

Har inte fått något. Beställde 16 september.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har oculus quest 2 i vissa butiker såg jag idag. Iaf i Stoxkholm

Men med säljsstart imorgon antar jag

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Beställde från El-Giganten som många vet om!
La till express!

Gissa vad som pingade till i telefonen att hämtas ut hos postombud, förväntansfull! Mitt första VR! PRISA GUD, OCULUS HAR KOMMIT!

Permalänk
Skrivet av tuffodum:

Jag fick en leveransuppdatering direkt efter beställning där dom sade att den var försenad till den 14:e och i det mailet ett kvitto med unik ID

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Elgiganten är helt ofattbart oregelbundna i sina rutiner. Bara att läsa 3080/3090-tråden så förstår man.
Mitt Quest 2 beställdes den 19 Sep och står fortfarande som reserverad. Har alltså inte fått något kvitto.

Sen ser man att vissa får kvitto direkt vid beställning, samma sak som i 3080-tråden. Sen så har vi @Särimner som verkar beställt den 29 September (antar jag då han skrev Oktober) och kan redan hämta sin beställning. Express eller inte så är det ju extremt märkligt.

Permalänk
Medlem

@Trebsor
Ja jag menar September, ursäkta felet!

Permalänk

Jag har beställt förrut från elgiganten med express frakt och då skicka dom paket samma dag vid klockan 22:00 på kvällen. Så förhoppningsvis skickas den idag

Permalänk
Medlem

Jag beställde elite remen från komplett sent igår kväll, och den skickades nu. Men jag har fortfarande inte hört någonting från elgiganten kring link kabeln och q2. Ångrar att jag inte prismatcha hos komplett istället...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Elgiganten är helt ofattbart oregelbundna i sina rutiner. Bara att läsa 3080/3090-tråden så förstår man.
Mitt Quest 2 beställdes den 19 Sep och står fortfarande som reserverad. Har alltså inte fått något kvitto.

Sen ser man att vissa får kvitto direkt vid beställning, samma sak som i 3080-tråden. Sen så har vi @Särimner som verkar beställt den 29 September (antar jag då han skrev Oktober) och kan redan hämta sin beställning. Express eller inte så är det ju extremt märkligt.

Beställde 17., står fortfarande reserverad på min. Inga kvitto eller något.

[edit] Valde leveransmetod ekonomi, kan det vara derför? Löjligt om man beställer tidligt, och andra som beställer efteråt får packeten postlagd tidigare, oavsett om dom har express eller inte. Är det så blir det sista gången jag handlar hos Elgiganten. Packeten borde postas efter vilken följd beställningen kom in, sedan får posten avgöra hur snabbt det levereras beroende på vilken fraktmetod man använder, så tycker nu jag. Ibland saknar man Amazon, kanske tur dom kommer till Sverige, där kunne jag beställa 8 på kvällen, och morgonen efter inkl. lördag kom packeten på dörren.(England)

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

[edit] Valde leveransmetod ekonomi, kan det vara derför? Löjligt om man beställer tidligt, och andra som beställer efteråt får packeten postlagd tidigare, oavsett om dom har express eller inte. Är det så blir det sista gången jag handlar hos Elgiganten. Packeten borde postas efter vilken följd beställningen kom in, sedan får posten avgöra hur snabbt det levereras beroende på vilken fraktmetod man använder, så tycker nu jag. Ibland saknar man Amazon, kanske tur dom kommer till Sverige, där kunne jag beställa 8 på kvällen, och morgonen efter inkl. lördag kom packeten på dörren.(England)

Jag beställde den 20:e
ekonomifrakt.
Jag fick SMS i fredags att den skickats och när jag spårar så står den att den skickades vidare från jönköping igår kväll.
Jag hoppas jag har den imorgon

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Det ska inte ha något med saken att göra, jag beställde den 19 september och valde också ekonomi. Jag fick min i fredags, låter nästan som dom glömt bort din order.