Permalänk
Medlem
Skrivet av AnStu00:

Jag beställde min Quest 2 från Elgiganten ganska sent den 2/10, står som för många andra reseverad. Men det som gör mig frustrerad är att det på deras hemsida nu står "Kommer in i lager 2020-10-27" när det innan stått "Webblager 100+"

Ska höra av mig till kundtjänst nu för att se vad som händer. Om det nu är så att jag inte får mitt Quest förrän om 2 veckor, kommer jag beställa ett från inet. Börjar bli väldigt trött på Elgiganten..

Jag pratade med deras kundtjänst tidigare idag.
Jag la min order i går kväll när det stod weblager 100+ och de sa att min skickas den 16:e så de får tydligen en större andra batch som går ut då.
Lägger man en order idag är det däremot den 27:e som gäller.
Du bör alltså få den skickad idag/imorgon om du var tidig nog alternativt den 16:e då du definitivt beställde innan mig.

Det verkar som folk får lite olika besked från kundtjänsten men det här fick jag fick 15:44 idag så det är väl bara att hoppas på att min supportagent och henens chef hade bättre koll :D
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Jag var lika dum 😅

Står dock ”processing shipment” så verkar på g iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Skrivet av Allexz:

19:34 Jönköping!!

Får man fråga var ni/du beställde och vart i Sverige erat ska mitt ska till Blekinge och mitt är bara registrerat hos posten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Densvenske:

Får man fråga var ni/du beställde och vart i Sverige erat ska mitt ska till Blekinge och mitt är bara registrerat hos posten

Det verkar som att Elgiganten skickar ifrån Jönköping, så första hållplats är Jönköping

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Sötast
Skrivet av Densvenske:

Får man fråga var ni/du beställde och vart i Sverige erat ska mitt ska till Blekinge och mitt är bara registrerat hos posten

Elgiganten -> Trelleborg

Permalänk
Medlem

Ok, nu har jag hittat det viktigaste tillbehöret..
Hoppas verkligen att det snart kommer en uppdaterad version för Quest 2 annars kan jag lika gärna skicka tillbaka headsetet.

Permalänk
Skrivet av tJev:

Det verkar som att Elgiganten skickar ifrån Jönköping, så första hållplats är Jönköping

Skrivet av Allexz:

Elgiganten -> Trelleborg

O fasen elgiganten båda då var ni inte till hjälp då jag beställt från komplett;)

Permalänk
Skrivet av Densvenske:

Får man fråga var ni/du beställde och vart i Sverige erat ska mitt ska till Blekinge och mitt är bara registrerat hos posten

Samma här.. har beställt från Komplett. Ligger säkert å väntar på att skickas imorrn. Så får man de på torsdag. Skulle inte bli förvånad.

Glömt fylla vart jag beställde det ifrån
Permalänk
Medlem

Jag tycker det är konstig lensflare inne i headsetet. Speciellt på vit färg. Var detta en vanlig grej på quest 1?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ser klagomål på tätningen runt ansiktet ger brännande känsla, är inte av skönt material, kan någon instämma på det?

Finns det eftermarknadsinlägg i framtiden för Quest 2? Vet inte alls hur VR marknaden fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Jag tycker det är konstig lensflare inne i headsetet. Speciellt på vit färg. Var detta en vanlig grej på quest 1?

Ja man får "god-ray's" effekt. Tyvärr, men man vänjer sig.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Ser klagomål på tätningen runt ansiktet ger brännande känsla, är inte av skönt material, kan någon instämma på det?

Finns det eftermarknadsinlägg i framtiden för Quest 2? Vet inte alls hur VR marknaden fungerar

Jag gillade inte den. Kommer beställa vr cover när den blir tillgänglig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Fick precis leveransbesked från elgiganten.
"Tack för din beställning hos Elgiganten!
Produkt/produkterna skickas från vårt lager idag."

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Fick precis leveransbesked från elgiganten.
"Tack för din beställning hos Elgiganten!
Produkt/produkterna skickas från vårt lager idag."

De har 5 minuter på sig att skicka det
Om de inte menar att de skickat den redan alltså

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk

Ska plocka upp Q2 imon på ringön inet vid öppning. Någon mer som ska göra det eller?

Visa signatur

Intel Core i7 9700K - NZXT Kraken Z73 360mm
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - HyperX 32GB 3200MHz CL16
RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC
Corsair Force MP510B 960GB + Kingston A400 960GB
Corsair iCUE 5000X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Fick precis leveransbesked från elgiganten.
"Tack för din beställning hos Elgiganten!
Produkt/produkterna skickas från vårt lager idag."

Got the email a couple of minutes ago as well 😊🎉

Permalänk
Medlem

Får se om det kommer i lager i mitt lokala Elgiganten-varuhus också

Permalänk
Medlem

Fick meddelande från oculus att leverans är på väg. Två kollin via UPS beräknas levereras på torsdag.

Permalänk
Skrivet av regalboss:

Samma här.. har beställt från Komplett. Ligger säkert å väntar på att skickas imorrn. Så får man de på torsdag. Skulle inte bli förvånad.

Japp verkar inte bättre. Trodde de skulle fått i väg de i går. Lite besviken är man allt.

Permalänk

Beställde min den 9:e oktober och det är skickat samt påväg! Kommer gå att hämta ut idag!

Jag är riktigt taggad! Det har ju äntligen poppat ut lite spel som lockar plus att Virtual desktop kommer att bli en fröjd nu med denna höga upplösningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Ser klagomål på tätningen runt ansiktet ger brännande känsla, är inte av skönt material, kan någon instämma på det?

Finns det eftermarknadsinlägg i framtiden för Quest 2? Vet inte alls hur VR marknaden fungerar

Quest 1 ger en lite ”stickslig” känsla efter ett tag, Quest 2 ska vara mer som skumgummi om jag förstått det rätt. Till Quest 1 kör jag med ett silikonöverdrag för 200-300kr från Amazon, lent mot ansiktet och lätt att rengöra.

För Quest 2 säljer redan www.vrcover.com en del, men mer kommer komma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mattias10:

De har 5 minuter på sig att skicka det
Om de inte menar att de skickat den redan alltså

Det hinner nog till idag..

"Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
13 oktober 01:00 - 556 52 JÖNKÖPING"

Dock såg tog jag ekonomi så kanske får nog vänta en dag till. Ingen katastrof direkt.
Blir första VR jag skaffar så tar ju lite tid att lära sig ställa in allt.
Kommer köra igenom Alyx under veckan, ska försöka fixa trådlöst.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har de fixat så Quest 2 kör i native resolution nu?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Det hinner nog till idag..

"Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
13 oktober 01:00 - 556 52 JÖNKÖPING"

Dock såg tog jag ekonomi så kanske får nog vänta en dag till. Ingen katastrof direkt.
Blir första VR jag skaffar så tar ju lite tid att lära sig ställa in allt.
Kommer köra igenom Alyx under veckan, ska försöka fixa trådlöst.

Tala gärna om hur du upplever att spela Alyx med denna Alyx och boxningsspelet är de två titlar som skulle få mig att köpa VR för första gången.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag beställde min (64GB) från Inet igår kväll och ordern håller nu på att plockas.
Så det verkar inte vara några problem med tillgången där.
Mejlade också och frågade om dom kan justera priset mot Elgiganten.

Permalänk

Någon som har erfarenheter mellan ALVR och VD? ALVR ska tydligen ha mindre latens (samt vara gratis), men vara svårare att ställa in. Medans VD är enklare. Dock så är det svårt att hitta information om skillnaderna.

Samt är det någon som vet hur man kan se om man köper ett spel på Quest så får man spelet på PC också?

Köpte min också från Oculus hemsida. Ska vara leverans den 27:e. Vart 488€ med 64GB och elite strap med batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Någon som har erfarenheter mellan ALVR och VD? ALVR ska tydligen ha mindre latens (samt vara gratis), men vara svårare att ställa in. Medans VD är enklare. Dock så är det svårt att hitta information om skillnaderna.

Samt är det någon som vet hur man kan se om man köper ett spel på Quest så får man spelet på PC också?

Köpte min också från Oculus hemsida. Ska vara leverans den 27:e. Vart 488€ med 64GB och elite strap med batteri.

Jag fick inte ALVR att funka, medans RiftCat fungerar hur bra som helst, så jag kan hålla med om att ALVR är svår att ställa in
Den hittade aldrig något på nätverket, medans Riftcat hittar direkt.
Tror Riftcat kostade 149kr eller liknande, så ingen större summa ändå och jag är nöjd med det.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Väldigt teknisk recension av Quest 2, översatt från spanska: https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&n...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Står dock ”processing shipment” så verkar på g iaf

Min gick iväg kl 00.01 från Venlo i Holland. Vet inte om det var slumpen eller om det var planerat men låter egendomligt att alla ska kunna scannas samtidigt.
Förväntad leverans imorgon så det verkar ändå gå ganska så fort.

Har lite dåligt samvete för jag var ganska så hård mot Oculus-supporten men tycker ändå att deras information angående leverans har varit väldigt bristfällig samt att de flesta andra lokala försäljare kunnat leverera enheterna så att de flesta har den på releasedatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PSK76:

Min gick iväg kl 00.01 från Venlo i Holland. Vet inte om det var slumpen eller om det var planerat men låter egendomligt att alla ska kunna scannas samtidigt.
Förväntad leverans imorgon så det verkar ändå gå ganska så fort.

Har lite dåligt samvete för jag var ganska så hård mot Oculus-supporten men tycker ändå att deras information angående leverans har varit väldigt bristfällig samt att de flesta andra lokala försäljare kunnat leverera enheterna så att de flesta har den på releasedatum.

Samma här! Leverans imorgon:)

Ja man får lätt panik när elgiganten tjuvstartar och komplett/inet gör det rätta i att posta dagen innan release. Men men en dag kan man vänta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850