SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

@The man swe 90: Min är 38,5mm versionen! Och ja färgen är underbar

Permalänk
Medlem

Kör lite billigare än andra här
https://imgur.com/y5V9mQ3

Man är inte ensam om att ha armar som Özz Nujen heller

Permalänk
Medlem

Nytt handgjort armband på min Garmin 645 Music

Permalänk
Avstängd

Ny klocka, Citizen AT2437-13E, som ersätter Fossil klockan som läggs upp på tradera under veckan.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har två klockor; inget märkvärdigt. Certina DS Podium samt min ersättare, Tissot Seamaster.
Jag har några fråga om min Certina DS Podium, armlänken gick av och går "inte att laga" enligt urmakare, inköpt cirka 2009-2010.

1; enligt urmakaren var konstruktionen oerhört mycket bättre på "den tiden"(inte armlänkar då, utan själva uret i sig)
Stämmer detta? Inga gissningar, tack.

2; en ny länk till klockan skulle kosta 2500:- (vilket är 40% av nypriset...därav köpte jag ny klocka...)
Vanligt rostfritt 316-stål, någon som har en sida över länkar för dessa klockor?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Seiko Astron

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Har två klockor; inget märkvärdigt. Certina DS Podium samt min ersättare, Tissot Seamaster.
Jag har några fråga om min Certina DS Podium, armlänken gick av och går "inte att laga" enligt urmakare, inköpt cirka 2009-2010.

1; enligt urmakaren var konstruktionen oerhört mycket bättre på "den tiden"(inte armlänkar då, utan själva uret i sig)
Stämmer detta? Inga gissningar, tack.

2; en ny länk till klockan skulle kosta 2500:- (vilket är 40% av nypriset...därav köpte jag ny klocka...)
Vanligt rostfritt 316-stål, någon som har en sida över länkar för dessa klockor?

Tack på förhand.

Jag har också en DS Podium och har läderband ihop med stålbandet som jag byter mellan för få lite annan stil på klockan då stålband inte alltid passar. Så läder kanske kan va ett alternativ så du iaf kan använda klockan? Kolla här vad ditt armband skulle kosta, 2500:- låter dyrt, deras dyraste stålband till DS Podium ser ut kosta 1800 typ. Mitt armband fanns inte med på sidan men deras kundservice va super hjälpsam och fixade så jag fick rätt original, finns säkert billigare sidor men fick bra hjälp där och snabbleverans (kollade va en fullständig service kostade hos Certina på min klocka = 2900:-!)

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Jag har också en DS Podium och har läderband ihop med stålbandet som jag byter mellan för få lite annan stil på klockan då stålband inte alltid passar. Så läder kanske kan va ett alternativ så du iaf kan använda klockan? Kolla här vad ditt armband skulle kosta, 2500:- låter dyrt, deras dyraste stålband till DS Podium ser ut kosta 1800 typ. Mitt armband fanns inte med på sidan men deras kundservice va super hjälpsam och fixade så jag fick rätt original, finns säkert billigare sidor men fick bra hjälp där och snabbleverans (kollade va en fullständig service kostade hos Certina på min klocka = 2900:-!)
https://www.yournewwatch.com/i/l/certina-ds-podium-gmt-chronograph.jpg

Tack för svar bror, läder passar inte mig, vi håller oss bara där.

2900 för "service" låter sjukt dyrt för en Certina DS Podium.
Batteribyte och lite tops. Det är ingen Breit eller Rolex mannen

Ska kolla sidan du länkade, tack.

Permalänk
Medlem

Många bokstäver i "utkanten"...
Enligt mig ser det helt sinnessjukt ut.
Föredrar 10,20,30 osv.

Men det är jag, fin Seiko bror

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Tack för svar bror, läder passar inte mig, vi håller oss bara där.

2900 för "service" låter sjukt dyrt för en Certina DS Podium.
Batteribyte och lite tops. Det är ingen Breit eller Rolex mannen

Ska kolla sidan du länkade, tack.

Inga problem
Jag har den mekaniska varianten så inget batteri därför servicen blir så dyr.
Det som ingick är:
"Öppning av boetten, borttagning av kronan och inställningsstiftet för att ta ur urverket med urtavlan och visarna
Isärmontering av urverket till enskilda delar, genomgång av urverket och utbyte av slitna delar i urverket, rengöring, inoljning, montering, precisionsinställning och kontroll av urverkets funktioner enligt Certinas kvalitetsstandarder, eller utbyte av urverk
Rengöring av boett och metallarmband
Utbyte av krona, knappar/datumjusterare, kristall (förutom formande mineralkristaller och safirkristaller), tätningar, batteri (om kvartsur)
Rekonstruktion och kontroll av vattentäthet för ovanstående delar och test enligt Certinas modellspecifikationer
Teknisk och okulär inspektion enligt Certinas kvalitetsstandard"

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Många bokstäver i "utkanten"...
Enligt mig ser det helt sinnessjukt ut.
Föredrar 10,20,30 osv.

Men det är jag, fin Seiko bror

tack bror

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk

Har kört denna Amphibia 150366 ett tag nu, riktigt stryktåliga "beaters"

Permalänk
Medlem

Sinn U1 SDR, tyskt ubåtsstål!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Fan gick den lös på?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fan gick den lös på?

Har man ett intresse och samlar på klockor så är inte priset alltid så relevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Har man ett intresse och samlar på klockor så är inte priset alltid så relevant.

Så är det absolut, Jag skulle vilja ha en Patek men vill inte betala för den.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Det är extremt sällan jag har varken armbandsur eller ringar på mig längre, eftersom jag inte får ha det på jobbet.

I somras ville jag dock ha något som gick att bada med, då vi åkte till sjön flera gånger i veckan och gåtränade med lillpojken i det grunda vattnet där.

Det blev en Casio W-800H till slut, hade kikat på lite roligare färger, samt bakgrunsbelysning som illuminator hade, men hittade ingen bra som inte gick på över 500kr. Belysningen var bättre än vad jag trott med LED i sidan och den har hållit för många badsessioner med plaskande, så jag är väldigt nöjd.

Förr älskade jag armbandsur och hade ett otal melodiklockor, miniräknarklockor och till och med Super Mario 3-klockan från Nintendo

Den absolut mest använda var dock min Casio CMD-40 fjärrkontrollsklocka. Den hade jag tills den gick sönder i fästet efter att jag blivit knuffad in i en vägg och även då limmade jag fast dåvarande armbandet och körde några år till, tills det blev för skitigt och tog bort allt igen. Hade funderingar på att göra ett nytt fäste för vanliga armband igen, men skippade det då jag började på mitt nuvarande jobb i den vevan. Grymt rolig att ha i TV-affärer eller på lektionerna i skolan när vi hade videotittande XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Min daily driver, Seiko SRPA27K1. Tickat på 1 år nu och är jättenöjd. Inget superfancy men clean och elegant enligt mig.

bättre bild
Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Min vardagsklocka, och egentligen den enda jag använder. Tissot PR100 Titanium.

Arvegods som jag tyvärr inte fått anledning till att bära ännu. Vet inte så mycket om den mer än att det är ett guldur från Omega.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

I väntan på fler delar så snickrades denna ihop..Blir nog byte av bezel i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Har man ett intresse och samlar på klockor så är inte priset alltid så relevant.

Och pengar 😆

Permalänk
Medlem

Hej, jag hoppas någon i tråden kanske kan hjälpa mig med en fråga. Jag har snöat in lite på att skaffa en Hamilton Khaki field auto efter att min senast klocka lade av för någon månad sedan. Googlar man detta hittar man den i stort sett bara på uret.se, vågar man köpa den där?
Jag kan inte hitta några officiella säljkanaler i Sverige för detta märket... Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Hej, jag hoppas någon i tråden kanske kan hjälpa mig med en fråga. Jag har snöat in lite på att skaffa en Hamilton Khaki field auto efter att min senast klocka lade av för någon månad sedan. Googlar man detta hittar man den i stort sett bara på uret.se, vågar man köpa den där?
Jag kan inte hitta några officiella säljkanaler i Sverige för detta märket... Någon som har något tips?

Borde inte vara nåt bekymmer. De erbjuder köp via faktura, de skriver ut utförliga kontaktuppgifter och bolagsuppgifter, de har funnits länge och de har många omdömen på Prisjakt. Det är väl ungefär så jag brukar resonera mig fram huruvida en butik är seriös eller ej iaf

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imo:

Hej, jag hoppas någon i tråden kanske kan hjälpa mig med en fråga. Jag har snöat in lite på att skaffa en Hamilton Khaki field auto efter att min senast klocka lade av för någon månad sedan. Googlar man detta hittar man den i stort sett bara på uret.se, vågar man köpa den där?
Jag kan inte hitta några officiella säljkanaler i Sverige för detta märket... Någon som har något tips?

Har köpt ett par gånger, inga problem med bolaget

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Hej, jag hoppas någon i tråden kanske kan hjälpa mig med en fråga. Jag har snöat in lite på att skaffa en Hamilton Khaki field auto efter att min senast klocka lade av för någon månad sedan. Googlar man detta hittar man den i stort sett bara på uret.se, vågar man köpa den där?
Jag kan inte hitta några officiella säljkanaler i Sverige för detta märket... Någon som har något tips?

Förutom att uret.se säkerligen fungerar utmärkt kan det vara värt att kolla in både chrono24 och eBay, lär finnas bra priser (och större urval) på bättre begagnat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cfwin:

Förutom att uret.se säkerligen fungerar utmärkt kan det vara värt att kolla in både chrono24 och eBay, lär finnas bra priser (och större urval) på bättre begagnat.

Men med ebay finns det viss risk att det är kopior..tyvärr.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Hej, jag hoppas någon i tråden kanske kan hjälpa mig med en fråga. Jag har snöat in lite på att skaffa en Hamilton Khaki field auto efter att min senast klocka lade av för någon månad sedan. Googlar man detta hittar man den i stort sett bara på uret.se, vågar man köpa den där?
Jag kan inte hitta några officiella säljkanaler i Sverige för detta märket... Någon som har något tips?

Hängt på klocksnack.se och lite facebook grupper till och från genom åren. Aldrig hört några skräckhistorier om uret.se.
Jäkligt bra val av klocka dessutom! Tror inte du kommer bli besviken 👍

Permalänk
Medlem

Nice du kikar också på honom.

Hittade denna idag, en DS Action i 38mm, man blir lagom sugen nu alltså.
(finns såklart i mer casual steel blue/green oxå)

https://www.certina.com/se-sv/watch/ds-action-diver/c03280722...

Hur många klockor har ni förövrigt? (tänker på modeller över 3k kronors)

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Nice du kikar också på honom.

Hittade denna idag, en DS Action i 38mm, man blir lagom sugen nu alltså.
(finns såklart i mer casual steel blue/green oxå)

https://www.certina.com/se-sv/watch/ds-action-diver/c03280722...

Hur många klockor har ni förövrigt? (tänker på modeller över 3k kronors)

Har en DS Caimano på 38mm, mycket trevlig, men önskar jag hade en automat och inte quartz... Vet inte hur mycket som skiljer mot DS Action dock

Men det är väl den, sen en automat Tissot och en automat Seiko som kvalar in som svar på din fråga. Tror jag har lagt upp dem här i tråden nånstans

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII