Permalänk
Medlem

Dator + flyttfirma = worriez

Hej,

Jag ska flytta med hjälp av flyttfirma från en stad till en annan. Jag kommer själv åka tåg mellan dem, så att frakta något så stort som en komplett dator är inget alternativ.

Frågan lyder således hur jag bäst förbereder datorn för att flyttfirma-hanteras. Tänker mig skruva ur grafikkortet och transportera det i min resväska. Något annat att ta hänsyn till som kan vara speciellt stötkänsligt et cetera?

Tack!

Permalänk
Medlem

Har du luftkylning så bör även den tas bort för säkerhetsskull, skulle väll också försöka packa in chassit i något som kan absorbera lite stötar typ bubbelplast eftersom du inte kör den själv. Du skulle även kunna ha grafikkortet i om du lyckas få tag i samma material som typ webhallen använder när de skickar datorer, det är ngn form av skum som expanderar när man trycker på en påse typ

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Tag en låda som är större än datorn. Fyll botten med fogskum, låt stelna. Stoppa datorn i en lämplig plastpåse. I med datorn och fyll resten av lådan med fogskum. Några vändor plastfolie runt allt så tål den nog det mesta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Hej,

Jag ska flytta med hjälp av flyttfirma från en stad till en annan. Jag kommer själv åka tåg mellan dem, så att frakta något så stort som en komplett dator är inget alternativ.

Frågan lyder således hur jag bäst förbereder datorn för att flyttfirma-hanteras. Tänker mig skruva ur grafikkortet och transportera det i min resväska. Något annat att ta hänsyn till som kan vara speciellt stötkänsligt et cetera?

Tack!

Fråga Inet / Komplett / Webhallen om du kan köpa en låda som de använder för sina egna byggda varianter. Inget som rör sig i dem, bara skriva vilken sida som är uppåt för kylarens skull.

Permalänk

Jag gjorde ungefär som k-tuning. Bauhaus största flyttkartong innehållandes en färdigbyggd 20.000:- HTPC tillsammans med samtliga kartonger som tillhörde datorkomponenterna. Själva datorn i sig inpackad i frigolitsätena i originalkartongen.
Flyttlådan fylldes upp med styrofoam i botten, runt alla sidorn, och hålrum.

Stockholm>Kristianstad
Levererad på 2dagar

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare