Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Är själv efter en Roborock och kommer hålla ut till BF. Just S6 men mest MaxV modellen verkar ha problem med prestandan då huvudborsten inte spinner på mattor.

Aha udda - Jag antar att det är en bugg i detta fall snarare än programmerat beteende?

Hade tänkt att snappa upp en under Black Friday annars då min nuvarande något äldre Roborock endast har LIDAR och ej AI-kamera. Vet inte hur många gånger jag och sambon har blivit påkorda I foten, enbart LIDAR verkar inte fungera helt krockrent 😝 med föremål som flyttar sig.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Aha udda - Jag antar att det är en bugg i detta fall snarare än programmerat beteende?

Hade tänkt att snappa upp en under Black Friday annars då min nuvarande något äldre Roborock endast har LIDAR och ej AI-kamera. Vet inte hur många gånger jag och sambon har blivit påkorda I foten, enbart LIDAR verkar inte fungera helt krockrent 😝 med föremål som flyttar sig.

Problemet verkar ha funnits sedan lansering men det är inte alla som upptäcker det och hittills har xiaomi duckat. Finns många trådar om problemet på Reddit.

Även AI-kameran verkan var medioker.

https://www.reddit.com/r/Roborock/comments/jjrlga/roborock_s6...

En rejäl sänkning av s6 Max v eller s5 Max under 3500 hoppas jag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Är själv efter en Roborock och kommer hålla ut till BF. Just S6 men mest MaxV modellen verkar ha problem med prestandan då huvudborsten inte spinner på mattor.

Möjligt att få gratis hos Inet: https://www.inet.se/kampanj/2982/inet-tavlingar

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Skrivet av edson:

LG OLED 77CX

Produkt: LG OLED 77CX
Länk: https://www.inet.se/produkt/2216857/lg-77-oled77cx6la-4k
Kategori: TV
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5263761
Pris: 39 990 kr

Edit: Slut! (Lär vara åter på BF!)

Whew, dodged that bullet. Ibland blir man glad när saker är slut. Så sugen, men lite för dyrt.

Permalänk
Medlem

Någon mer som fått hem sin Taurus-spelmus? Så nöjd med att köra trådlöst igen! Jag har en trådlös mus från Logitech (G603 Hero Wireless, köpt på Inet för 399 kr) men den lämpar sig inte till shooters och liknande för den avtagbara plastdelen trillar av vid snabba rörelser! Tack och lov är det inte samma sak med Taurus GM1-W.

600 kr var smärtgränsen när jag redan har en bra mus från SteelSeries och den Logitech-musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Kolsyresläckare för 199kr på Rusta Backaplan (Gbg), fanns några kvar för 30 min sedan. Bara svarta varianten, finns inte att hitta på hemsidan verkar det som.

Firemill brandsläckare (Pricerunner)

Fanns tydligen några i Kungsbacka också.

Tack Mahti! Fann på lokala Rusta efter ditt tips, perfekt julklapp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Json_81:

Har du testat att dra åt dem med de små insexnycklarna eller vad det är?
Bara öppnat lådan och snabbkikat i manualen än så länge, får prova på söndag eller måndag.

Testade lite mer idag men fick den inte tillräckligt stabil för mina behov. Ligger just nu nerpackad men kanske kommer fram igen om jag hittar en bra laptophållare med VESA-fäste.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repairman:

Tack Mahti! Fann på lokala Rusta efter ditt tips, perfekt julklapp!

Och vilket är ditt lokala rusta? 🙃

Permalänk
Medlem

Jag kan konstatera att allt jag beställt från amazon.se nu är skickat. Ingen order har blivit nekad.
Det är 4st monitorarmar, 2st raspberry pi kit, 2st Aknes Gulikit kingkong kontroller, 1st extern dvd-läsare, 1st radiostryrd bil och 1st knivblock med knivar.
Totalt pris för allt: 914:- och skickat i 7 olika leveranser.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Har fått två saker nekade med mail och några paket skickade men mycket ligger och väntar, jag valde iofs att få så få paket som möjligt vilket kanske sölar ner det så det hinner bli nekat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Någon mer som fått hem sin Taurus-spelmus? Så nöjd med att köra trådlöst igen! Jag har en trådlös mus från Logitech (G603 Hero Wireless, köpt på Inet för 399 kr) men den lämpar sig inte till shooters och liknande för den avtagbara plastdelen trillar av vid snabba rörelser! Tack och lov är det inte samma sak med Taurus GM1-W.

600 kr var smärtgränsen när jag redan har en bra mus från SteelSeries och den Logitech-musen.

Har en. Batteritiden mellan första laddningarna var typ 24h med lite användning, hoppas det blir bättre. Sen är det lite ”svikt” i ”chassit” när man trycker på Audi knapparna men annars mycket skön mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_1138:

Har en. Batteritiden mellan första laddningarna var typ 24h med lite användning, hoppas det blir bättre. Sen är det lite ”svikt” i ”chassit” när man trycker på Audi knapparna men annars mycket skön mus.

Okej. Audiknapparna är sidoknapparna?

Vet du vad den lilla plastbiten i påsen är till för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Okej. Audiknapparna är sidoknapparna?

Vet du vad den lilla plastbiten i påsen är till för?

Minns inte vad telefonen autorätta till Audi Vad jag menar är att musen är inte helt stum på vänster sida, reagerar på denna lilla svikt varje gång jag tar i musen. Dock är jag nog inte normal när det gäller sådant, har noll tolerans för sådant.

Är inte den extra gummibiten en extra DPI-knapp!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim_1138:

Minns inte vad telefonen autorätta till Audi Vad jag menar är att musen är inte helt stum på vänster sida, reagerar på denna lilla svikt varje gång jag tar i musen. Dock är jag nog inte normal när det gäller sådant, har noll tolerans för sådant.

Är inte den extra gummibiten en extra DPI-knapp!?

Haha okej.

Då förstår jag. Inget jag själv upplever som ett problem.

Det ser det ut att vara, ja! Märkligt av Inet att inte skicka med lite mer beskrivning på vad de lagt i paketet. Vad är den här delen (i mitten) till för?

https://inetimg.se/gfx/ext/226/gm1/spec-usb-dongle.png

Blir det snabbare uppkoppling med den?

Permalänk
Medlem

@TKD_1337: Adapter för att konvertera USB-C till USB-A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

@TKD_1337: Adapter för att konvertera USB-C till USB-A.

Vad skulle adaptern bidra med i detta fall? Man laddar musen med USB-C-kabeln och använder den USB-dongeln för att koppla upp musen. Det kanske bara är en del som gör det till en förlängningssladd?

Permalänk

Tittade på tipset om nätverkskabel. Det står att man får 50 meter CAT6 för 150 kr, läser jag rätt? Hur kan det stämma är inte det otroligt billigt?
https://www.amazon.se/Premiumcord-N%C3%A4tverkskabel-Ethernet-Patchkabel-RJ45-kabel/dp/B07NSN2NWP/ref=sr_1_10?dchild=1&keywords=cat%2B6&qid=1603918334&refinements=p_n_free_shipping_eligible%3A20692900031&rnid=20692899031&sr=8-10&th=1

Såg nu att det var slut. Måste vara orimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Tittade på tipset om nätverkskabel. Det står att man får 50 meter CAT6 för 150 kr, läser jag rätt? Hur kan det stämma är inte det otroligt billigt?

Såg nu att det var slut. Måste vara orimligt pris.

Inte helt orimligt, men någonstans lite snett ja. Ser att den kostar £28 på amazon.co.uk. Premium Cord känns som ett billigt märke med bra utbud, jag har beställt en HDMI-kabel som ska klara 48gbit att testa med. Samma priser som Deltaco typ..

Trasigt pris (och trasig beskrivning) är typ den här.. får man 100st 30cm-kablar? Är det 50 tum? 50 fot? Köp grisen i säcken.. billig gris däremot, då det säkert är valutafel.. men vem behöver 100 korta kablar.. eller så får man en på 50 tum..

https://www.amazon.se/stycken-Ethernet-n%C3%A4tverkskabel-RJ4...

La till länk till skum kabel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Whew, dodged that bullet. Ibland blir man glad när saker är slut. Så sugen, men lite för dyrt.

Nej! Jag har suttit och väntat på att den ska gå ner och så missar man det. Jag behöver en ny TV nu innan 19:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Någon mer som fått hem sin Taurus-spelmus? Så nöjd med att köra trådlöst igen! Jag har en trådlös mus från Logitech (G603 Hero Wireless, köpt på Inet för 399 kr) men den lämpar sig inte till shooters och liknande för den avtagbara plastdelen trillar av vid snabba rörelser! Tack och lov är det inte samma sak med Taurus GM1-W.

600 kr var smärtgränsen när jag redan har en bra mus från SteelSeries och den Logitech-musen.

Skrivet av kim_1138:

Har en. Batteritiden mellan första laddningarna var typ 24h med lite användning, hoppas det blir bättre. Sen är det lite ”svikt” i ”chassit” när man trycker på Audi knapparna men annars mycket skön mus.

Jag har fått hem min trådlösa, inte hunnit testa den än, men jag märker att det känns sådär att klicka i sidled med scrollhjulet. Den klickar fint åt höger, men lite svampigt och utan ett tydligt klickljud när jag för hjulet åt vänster. Är det bara jag som har det så? Jag får kanske reklamera den.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Jag har fått hem min trådlösa, inte hunnit testa den än, men jag märker att det känns sådär att klicka i sidled med scrollhjulet. Den klickar fint åt höger, men lite svampigt och utan ett tydligt klickljud när jag för hjulet åt vänster. Är det bara jag som har det så? Jag får kanske reklamera den.

Tror inte det ska gå att klicka åt vänster med scrollhjulet? Funkade iallafall inte med min Zowie EC1-A som är väldigt lik taurusmusen

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av J4N50N:

Tror inte det ska gå att klicka åt vänster med scrollhjulet? Funkade iallafall inte med min Zowie EC1-A som är väldigt lik taurusmusen

Det kan ju faktiskt vara så! Någon som kan bekräfta?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Det kan ju faktiskt vara så! Någon som kan bekräfta?

Tror du bara klickar vanligt då du trycker det till höger. Min gör precis samma sak.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Tror du bara klickar vanligt då du trycker det till höger. Min gör precis samma sak.

Kan ni inte bara ta det i pm istället...

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av f@boy:

Kan ni inte bara ta det i pm istället...

Det kan ju vara en separat tråd, men att ta en diskussion om en ny mus publikt, så att alla kan ta del av den, är rätt givet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det kan ju vara en separat tråd, men att ta en diskussion om en ny mus publikt, så att alla kan ta del av den, är rätt givet.

Absolut, men det finns ett eget forum för det. Tangentbord, möss och övrig kringutrustning där kan man diskutera funktioner mm.
Här tycker jag man ska hålla sig till Dagens fynd dvs. priser, inköpställe, mm. Det är allt för ofta denna forumdelen skräpas ner med diskussioner och frågor som ska avhandlas i andra forum. Nu ska jag inte skräpa ner denna tråden mer.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Tror du bara klickar vanligt då du trycker det till höger. Min gör precis samma sak.

Då är jag med! Tack för hjälpen.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Vad skulle adaptern bidra med i detta fall? Man laddar musen med USB-C-kabeln och använder den USB-dongeln för att koppla upp musen. Det kanske bara är en del som gör det till en förlängningssladd?

Jag gissar hej vilt här:
Om man ska ta med sig musen och sladden kan man sätta ihop dom delarna med hjälp av "adaptern" så man inte tappar bort lilla lilla Bluetooth dongeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av binnen97:

Jag gissar hej vilt här:
Om man ska ta med sig musen och sladden kan man sätta ihop dom delarna med hjälp av "adaptern" så man inte tappar bort lilla lilla Bluetooth dongeln

Nej. Det är till ifall man inte kan ha usb-mottagaren inkopplad direkt i datorn. T ex om datorn står långt från skrivbordet eller något är i vägen så det blir dålig mottagning. Logitech skickar ibland med en förlängningskabel till sina Unifying-mottagare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...

Produkt: Zotac Gaming GeForce RTX 3090 Trinity 24GB
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5509050
Pris: 18499kr

Fyndet här är alltså att detta är ett RTX 3090 i lager för den som bor i eller nära Stockholm. I skrivande stund 1 st i lager på Medborgarplatsen, och 1 st i Sickla Köpkvarter.

https://i.imgur.com/HkupiLY.png

Kan ni inte posta sådant i någon separat tråd för de som är intresserade av att köpa RTX-korten? Som du själv påpekar, detta är uppenbarligen inget fynd.