Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Konsolgrävare

Nu jävlar är det nära!

Fick precis mail från Webhallen att jag kan hämta upp min enhet!😍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

😄

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Tror vi att Elgiganten har mest av skivversionen vid releasen?

Någon som har info om Netonnet, skivversionen eller digitala?

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Observera att handel ej hör hemma här (§9).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bonevier:

Tror vi att Elgiganten har mest av skivversionen vid releasen?

Någon som har info om Netonnet, skivversionen eller digitala?

Enligt Elgigantens Instagram så tror dom att det är mest/endast Skiv-versionen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ktd:

Bara hålla tummarna för ett bra BF-pris.

Ett tips är att elgiganten startar bf för medlemmar redan imorgon 22.00

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday-ljud-tv/erbjudande...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av banankontakt:

Ett tips är att elgiganten startar bf för medlemmar redan imorgon 22.00

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday-ljud-tv/erbjudande...

Senaste åren har det nästan alltid varit en riktigt bra rea på årets Oled modeller. Hoppas det blir i år igen. Tack för tipset!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedix:

Fick också mail från webhallen att hämta ut. Skulle enligt mailet som kom i måndags först få i december, men verkar ha ändrat sig. Jag beställde i slutet av augusti 2019.

Oj oj oj, kanske finns hopp för mig i början av september då.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk

Nån som vet ifall Power har tagit emot förhandsbokningar på PS5 tidigare? Nu kan man läsa följande på hemsidan:

Produkten blir köpbar:
2020-11-19 10:00

Man ställer ju sig frågan om leveransdatum ifall man lyckas lägga en order där imorgon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Nån som vet ifall Power har tagit emot förhandsbokningar på PS5 tidigare? Nu kan man läsa följande på hemsidan:

Produkten blir köpbar:
2020-11-19 10:00

Man ställer ju sig frågan om leveransdatum ifall man lyckas lägga en order där imorgon...

Har aldrig hört talats om power.se innan, är det rimligt att de har enheter till launch?

Permalänk
Medlem

En fråga till er erfarna ps4-ägare:
Jag vill helst köpa en standard-konsol för att kunna köpa spel från billigaste butiken. Det känns som att man blir väldigt låst om man bara ska kunna köpa i PS-butiken med DE?

Jag kommer inledningsvis främst köpa gamla titlar som:
Red dead redemption 2
Last of us 2
Formula 1 2020
Modern Warfare

Hur mycket dyrare blir det i ps-butiken och har de nånsin rea?

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

https://imgur.com/gallery/8evu5ad

Som ni șer på bilden i länken så har Elgiganten över 100 st PS5 redo att sälja!

Så var det på samtliga 3080 kort. Stod att fler än 100 av varje kort fanns inne men de hade inga alls. Kolla i 3080/3090 tråden så får ni se

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Flexern:

Har aldrig hört talats om power.se innan, är det rimligt att de har enheter till launch?

Beställde The Last of Us 2 därifrån. Det fungerade felfritt.

Permalänk
Skrivet av Flexern:

Det är gamla Expert i ny tappning

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4K120HZ:

Jag vill helst köpa en standard-konsol för att kunna köpa spel från billigaste butiken. Det känns som att man blir väldigt låst om man bara ska kunna köpa i PS-butiken med DE?

Red dead redemption 2
Last of us 2
Formula 1 2020
Modern Warfare

Har haft PS4 sen start och numera köper jag bara digitalt tbh.
Dels är det bekvämt, men de har också rea då och då, inte bara Black Friday.
Äldre titlar faller i kostnad rätt rejält.
Har man EA Play (som jag har) så kan man ex spela gamla titlar, inkl F1, "gratis"

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk

Yes! där kom mailet från Webhallen äntligen! Lång väntan från 17e april 2019

De verkar jobba sent, fullt ös inför imorgon gissar jag.

Permalänk
Medlem

Ojäklar, elgiganten drar igång black week 10 och ps5 9 😂😂 good luck fighting scalpnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4K120HZ:

Red dead redemption 2
Last of us 2
Formula 1 2020
Modern Warfare

Det är rea varje vecka. Nya spel är ju dyra men överlag så är det rätt schyssta priser. Jag kan rekommendera ps now som ger en ett fantastisk bibliotek av spela bl a gamla ps3 spel men även nyare ps4 spel. Denna månaden kom bl a rage 2, kingdom deliverance och injustice 2.

Jag har haft ps4 sen release mer eller mindre och har märkligt nog aldrig köpt ett spel på skiva. Sjukt praktiskt. Ps plus är väl en rekommendation då man får tillgång till dela online spelande samt ett stort ps4 bibliotek.

God of war är mer eller mindre ett måste att införskaffa.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Har fått tag på både Xbox och ps5, men skulle vilja ha en smidig/bra headsetlösning. Någon som har tips? Vill ju få maximal ljudupplevelse med 3dljud

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av 4K120HZ:

Red dead redemption 2
Last of us 2
Formula 1 2020
Modern Warfare

Dom har reor då och då.

Ibland rätt så bra sådana faktiskt. Men om du vill spara så mycket pengar som möjligt så är nog smartare att skaffa en med skivläsare. Kommer bli billigare i långa loppet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tips för alla imorgon och alla andra som ska skaffa ps5, gå på PS Store och kolla efter PS plus collection. Bland annat får man God of war, days gone, Fallout 4, battlefield 1, persona 5, och massa annat. Sök PS plus collection på Google så dyker hela listan upp. Man behåller spelen så länge man har kvar PS plus. Om PS plus tar slut kan man skaffa det igen så har man kvar spelen.

(dessa kan endast hämtas på PS5 konsolen). Ett annat tips är att vänta lite med köp av PS plus, ganska stor sannolikhet att de kommer på black friday.

Edit: Här hela bilden med alla spel, otrolig bonus för PS5 Spelare, särskilt för folk som missade/struntade i PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av banankontakt:

Yes! där kom mailet från Webhallen äntligen! Lång väntan från 17e april 2019

De verkar jobba sent, fullt ös inför imorgon gissar jag.

Och jag sitter här och får inget mail från Webhallen Sisjön som stängde redan 19:00. Dom släckte väl och gick hem och tänkte att dom tar PS5orna imorgon istället. Man blir ju så jävla nervös att något ska gå snett.

Permalänk
Medlem

Vi är så nära nu!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av M33:

Vi är så nära nu!

Känns som när man väntade på att få öppna sina julklappar när man var liten haha 😄

Visa signatur

Permalänk

felciterad.

Permalänk

Kommer Elgiganten sälja fler utöver de som är förbokade imorgon kl 09 eller vad har jag missat?

Permalänk
Skrivet av 4K120HZ:

Red dead redemption 2
Last of us 2
Formula 1 2020
Modern Warfare

Jag rekommenderar spelbutiken på den fronten. Du kunde skicka tillbaka PS4 spel som var några månader gamla och få 320-350 kr tillbaka tillgodo. Nu med PS5 får du säkert minst 400 för ett nytt/några månader gammalt spel. Tycker det är en jävligt bra deal om du inte planerar att spela spelet igen. De är även oftast billigast på marknaden med nya spel.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Howlinskogge:

Kommer Elgiganten sälja fler utöver de som är förbokade imorgon kl 09 eller vad har jag missat?

Yes det kommer dom

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Yes det kommer dom

Satan, jag som hade gett upp detta. Nu fick jag hype. Igen..

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Howlinskogge:

Satan, jag som hade gett upp detta. Nu fick jag hype. Igen..

För dig och andra som ska försöka styra en Playstation 5 imorgon:

Imorgon kommer Elgiganten börja sälja Playstation 5 vid 09.00

F5 denna sida: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Amazon kommer börja sälja Playstation 5 vid 12.00 (rykten)

F5 dessa sidor:
https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

Netonnet kommer börja sälja imorgon men ingen tid är sagt. Det du kan göra är att F5 eller Bevaka dessa under tiden:
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Power kommer tydligen börja sälja sina vid 10.00
F5 dessa sidor:
https://www.power.se/gaming/konsol/playstation-5-digital-edit...

https://www.power.se/gaming/konsol/playstation-5/p-1077687/

Visa signatur