Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Jo bra betyg har den fått Jag slog också till. Får hoppas man blir nöjd.

Härligt! Då håller vi tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Jo bra betyg har den fått Jag slog också till. Får hoppas man blir nöjd.

Jag har haft stolen i ca 2v nu, jag är väldigt nöjd.
Kan tycka att svankkudden är lite irriterande då den är lös och att man inte kan spänna fast den där man vill ha den.
Stolen var lite hårdare än vad jag trodde och sittdynan är bredare än min tidigare stol, Dxracer, och det gillar jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lilmako:

Jag har haft stolen i ca 2v nu, jag är väldigt nöjd.
Kan tycka att svankkudden är lite irriterande då den är lös och att man inte kan spänna fast den där man vill ha den.
Stolen var lite hårdare än vad jag trodde och sittdynan är bredare än min tidigare stol, Dxracer, och det gillar jag.

sitter också och sneglar på stolen likt många andra verkar det som .

väldigt tacksamt att du skrev lite tankar om stolen 👍

Permalänk
Skrivet av Masen666:

Svar: JA!!

Gjorde detta för ca 2 timmar sen.

Kolla din orderhistorik på Elg. sen klicka på "Ladda ner" under raden "Points to a Microsoft website to redeem the token provided. - Points to a Microsoft website to redeem the token provided."

Voilà!!

Jag kan kommentera en sak gällande elgigantens office 365 personal-erbjudande. Jag försökte precis samma sak och det fungerade att använda koden för att få 9 månader family OM jag gick direkt via "ladda ned"-länken på elgigantens hemsida under orderhistoriken. Jag fick dock först felmeddelande då jag försökte att kopiera licensnyckeln och gå till mitt konto hos microsoft och trycka "lös in kod". Koden "accepterades" initialt men jag fick felmeddelande i sista steget av aktiveringsprocessen.

TLDR: Använd laddaned-länken direkt från elgiganten, försök inte att kopiera licensnyckeln och klicka dig fram till "lös in kod" på microsofts hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Enligt @Masen666 ovan så verkar det gå utmärkt! Min fråga är om du Masen666 köpte en månads Family för att byta abonnemang eller laddade du på med 1 år Family efter att du lagt till en/några personal?

Jag har svårt att hitta officiell information om detta på MS svenska sida, men här beskriver dem hur det fungerar, på en relativt ny sida eftersom de använder "Microsoft 365" istället för äldre "Office 365":

Klicka för mer information

How to switch subscription plans
How it works:

You buy the Microsoft 365 subscription that you want to switch to using the same Microsoft account as your current subscription.

The remaining days on your current subscription are automatically added to your new subscription.

Here's an example:

Current subscription: You have 6 months left on your Microsoft 365 Personal subscription.

New subscription: You buy a 12-month subscription to Microsoft 365 Family using the same Microsoft account as your Microsoft 365 Personal subscription.

Result: Your subscription is converted to Microsoft 365 Family and will renew in 18 months, not 12.

Visa mer

https://support.microsoft.com/en-us/office/switch-to-microsof...

Och det verkar ju som att det ganska tydligt omvandlas enligt dem själva..

Ja, Webhallen hade faktiskt medlemserbjudande förra veckan som var riktigt bra (245 kronor för mig som lvl 15-medlem, som är relativt högt). Dock tvivlar jag på att du kommer att få så mycket bättre än 299 kronor under BF - kanske Webbis (har dock slut i webblagret atm) eller annan butik går ner till ~250 kronor för Personal. Så jag tror inte man ska dra sig för att betala 299 kronor just nu på Elgiganten.

Dessutom har du öppet köp även på dessa från Elgiganten är jag relativt säker på, så länge du inte väljer att visa produktnyckeln. Jag tog precis denna print på ett Office som jag har köpt där digitalt, men ej löst in.
http://i.imgur.com/VjttFF5.png
Vidare går att läsa i deras villkor:

Klicka för mer information

"Elgiganten lämnar 30 dagars öppet köp. För alla klubbmedlemmar som registrerar sitt köp på kundklubbskontot vid köptillfället erbjuder vi 50 dagars öppet köp. Produkter levererade av Elgiganten Aktiebolag kan returneras i butik. Ta med produkten, kvittot och eventuellt emballage till butiken, så får du pengarna tillbaka för köpet. Produkten måste vara komplett, ren och oskadd.

Undantag ärtjänster, kök, presentkort, på-köpet-produkter samt produkter med abonnemang. Mobiltelefoner, programvara, spel, film och hygiernartiklar (tandvård-, hårvård-, kroppsvård- och hårborttagningsprodukter, in-ear hörlurar och bluetooth headset) återlämnas i obruten förpackning. För produkter som laddas ner digitalt är ångerrätten förbrukad när du har fått åtkomst till licensnyckeln."

Visa mer

Så du har ganska tydligt öppet köp enligt mig om du köper just nu på Elgiganten.

Sedan kan säkert Webhallen få in i lager och sänka priset igen när det är BF "på riktigt" eller liknande. Webhallens är fysiska licenser som skickas i posten btw (sitter med två bredvid mig just nu), så de har ju ett faktiskt mervärde då de går att sälja obrutna på tex Blocket/Tradera.

Sorry för Wall-of-Text!

Dold text

Jag hade redan Family.
Fick valet att köra vidare med Family och förlänga med 9 mån eller omvandla till Personal 12 mån.

Permalänk
Skrivet av Fedaykin090:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Alltså vad är det jag missar här?
Moderkortet - moria 3 - b450
Visst är det synd att det bara ryms 1 ssd(som jag tolkar det) och 512 räcker inte i längden, samt bara 2 portar för ram (men det är ju ett basic basic Mobo ändå...)
Men resten av grejerna - verkar nästan för bra för att vara sant till det priset?
Vad är det jag missar här?
Har tänkt bygga själv men en rtx 3070 och en Ryzen 7 3700x etc till DET priset alltså... vad har jag missat som gör detta till ett potentiallt dumt impulsköp?

Jag slog till för en dryg timme sedan när produkten blev köpbar igen på Elgigantens sida.
Tanken var att vänta lite tills innan nuvarande i7 Gen 4 med 1060 kort skickas till Jr d.y. men jag tyckte detta var bra bang for the bucks istället för att bygga själv som det just nu inte finns tid eller ork för.

Leverans 16/12 så dyker det upp bättre deals under BF veckan [läs i7 gen 10 och 3080 kort färdigbyggd inkl Win10 för under 20 ksek] så avbokar jag HP Omen.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet något om denna skärmen som Elgiganten rear ut till medlemmar?
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar...

Har väldigt svårt att hitta något om just den skärmen, är det något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Jag har haft stolen i ca 2v nu, jag är väldigt nöjd.
Kan tycka att svankkudden är lite irriterande då den är lös och att man inte kan spänna fast den där man vill ha den.
Stolen var lite hårdare än vad jag trodde och sittdynan är bredare än min tidigare stol, Dxracer, och det gillar jag.

Tror du man skulle kunna använda sig av dubbelhäftande tejp med kardborreband på den där lösa svankkudden?

Sen undrar jag om du provsuttit Ikea Markus? Hur Svive förhåller sig. Annars, skulle du kunna möta djupet och bredden på själva sitsen? Vill försöka få en uppfattning om hur stor själva sitsen är.

Är ju 185cm á 120kg så behöver något rejält

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedaykin090:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Alltså vad är det jag missar här?
Moderkortet - moria 3 - b450
Visst är det synd att det bara ryms 1 ssd(som jag tolkar det) och 512 räcker inte i längden, samt bara 2 portar för ram (men det är ju ett basic basic Mobo ändå...)
Men resten av grejerna - verkar nästan för bra för att vara sant till det priset?
Vad är det jag missar här?
Har tänkt bygga själv men en rtx 3070 och en Ryzen 7 3700x etc till DET priset alltså... vad har jag missat som gör detta till ett potentiallt dumt impulsköp?

Jag impulsköpte en GT11-0807NO förra helgen. Moderkortet är som du säger avskalat, inga extra PCIe och bara 2 ramplatser. Du kan i princip inte göra någonting i BIOS, däremot går det bra att klocka via exempelvis Ryzen Master.

På det stora hela är jag nöjd med datorn för priset jag gav, klart den bästa OEM-datorn jag har stött på när det kommer till att följa branschstandard på komponenter, kabeldragning och så vidare. Chassit känns rätt ok också. Det enda hysset jag har stött på hittills är att kylarna har Intels hålbild.

Då jag fick min en bra bit under vad komponenterna kostade löst ångrar jag inte köpet, men i det här fallet har jag nog hellre valt komponenter löst och snickrat ihop något själv. Det borde inte vara omöjligt att snickra ihop ett 3700x / 3070-bygge för under 14000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Tror du man skulle kunna använda sig av dubbelhäftande tejp med kardborreband på den där lösa svankkudden?

Sen undrar jag om du provsuttit Ikea Markus? Hur Svive förhåller sig. Annars, skulle du kunna möta djupet och bredden på själva sitsen? Vill försöka få en uppfattning om hur stor själva sitsen är.

Är ju 185cm á 120kg så behöver något rejält

Jag köpte en också.. den verkar riktigt bred att sitta i om man jämför med andra "gaming" stolar.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan utnyttja asus-cashback på mer än en person i hushållet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Tror du man skulle kunna använda sig av dubbelhäftande tejp med kardborreband på den där lösa svankkudden?

Sen undrar jag om du provsuttit Ikea Markus? Hur Svive förhåller sig. Annars, skulle du kunna möta djupet och bredden på själva sitsen? Vill försöka få en uppfattning om hur stor själva sitsen är.

Är ju 185cm á 120kg så behöver något rejält

Hm tveksam till det, kudden är ju storlek större än vad jag hade innan så vet inte om det kommer hålla så bra. Sen blir det ju att man röra sig i stolen när man tex lutar sig tillbaks osv så det kan ju hända att den lossnar även då.

Jag har provsuttit Markus men det är flera år sedan så svårt att jämföra tyvärr.

30cm "plan" sittyta innan det börjar gå upp på sidorna vid låren och ca 53cm med stöden för låren. Stöden för låren är ca 5cm hög och betydligt mjukare än vad jag hade på min gamla Dxracer, så det känns knappt om man breder ut låren över dom.
Djupet är ca 47cm med svankkudden vilandes på sittdynan, utan svankkudden så är det ca 53cm.

Hoppas du förstår vad jag menade med stöden osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Hm tveksam till det, kudden är ju storlek större än vad jag hade innan så vet inte om det kommer hålla så bra. Sen blir det ju att man röra sig i stolen när man tex lutar sig tillbaks osv så det kan ju hända att den lossnar även då.

Jag har provsuttit Markus men det är flera år sedan så svårt att jämföra tyvärr.

30cm "plan" sittyta innan det börjar gå upp på sidorna vid låren och ca 53cm med stöden för låren. Stöden för låren är ca 5cm hög och betydligt mjukare än vad jag hade på min gamla Dxracer, så det känns knappt om man breder ut låren över dom.
Djupet är ca 47cm med svankkudden vilandes på sittdynan, utan svankkudden så är det ca 53cm.

Hoppas du förstår vad jag menade med stöden osv

Tack så mycket för den utförliga informationen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Hm tveksam till det, kudden är ju storlek större än vad jag hade innan så vet inte om det kommer hålla så bra. Sen blir det ju att man röra sig i stolen när man tex lutar sig tillbaks osv så det kan ju hända att den lossnar även då.

Jag har provsuttit Markus men det är flera år sedan så svårt att jämföra tyvärr.

30cm "plan" sittyta innan det börjar gå upp på sidorna vid låren och ca 53cm med stöden för låren. Stöden för låren är ca 5cm hög och betydligt mjukare än vad jag hade på min gamla Dxracer, så det känns knappt om man breder ut låren över dom.
Djupet är ca 47cm med svankkudden vilandes på sittdynan, utan svankkudden så är det ca 53cm.

Hoppas du förstår vad jag menade med stöden osv

Kan jag ställa dig en fråga ang. sittbredden då?

Jag har en https://www.multitronic.fi/sv/products/1951474
Det som stör mig är att "där det går upp" går in i mina lår och ger mig en konstig position. Ikea Markus var typ perfekt sittbredd för mig.

Är det lilla Svive går upp lika extremt som AKRacingen eller är det jämförtbart med Markus?
Är "det som går upp" på Svive av metall eller är det mjukt? Min AKRacing är metall...

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Kan jag ställa dig en fråga ang. sittbredden då?

Jag har en https://www.multitronic.fi/sv/products/1951474
Det som stör mig är att "där det går upp" går in i mina lår och ger mig en konstig position. Ikea Markus var typ perfekt sittbredd för mig.

Är det lilla Svive går upp lika extremt som AKRacingen eller är det jämförtbart med Markus?
Är "det som går upp" på Svive av metall eller är det mjukt? Min AKRacing är metall...

Typ så där hade jag på min gamla Dxracer också, vilket jag tyckte var irriterande men på Gemini
är det mycket bättre.
Kanterna/stöden/"det som går upp" är väldigt mjukt så det går att ha låren över dom och breda ut sig ordentligt utan att det känns eller gör ont.
Jag känner inte av nå metall när jag trycker på dom så det är nog bara skum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Typ så där hade jag på min gamla Dxracer också, vilket jag tyckte var irriterande men på Gemini
är det mycket bättre.
Kanterna/stöden/"det som går upp" är väldigt mjukt så det går att ha låren över dom och breda ut sig ordentligt utan att det känns eller gör ont.
Jag känner inte av nå metall när jag trycker på dom så det är nog bara skum.

Awesome, då behåller jag nog min beställning. Blev orolig när du skrev att den går upp lite... precis det jag vill bort från.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Awesome, då behåller jag nog min beställning. Blev orolig när du skrev att den går upp lite... precis det jag vill bort från.

Kul!
Jo men de går upp en bit, så det är inte en helt plan sittyta men det som går upp är väldigt mjukt så det går att ha låren över utan att det känns onaturligt enligt mig.
"Det som går upp" har en väldigt plan lutning om du förstår vad jag menar så det blir inte att låren automatiskt fastnar/lägger sig innanför "det som går upp".

Permalänk

La just en beställning själv på denna stol eftersom den verkar riktigt bekväm för röven och den avviker från gamingstolarna i runt samma prisklass som promt ska vara i konstläder vilket jag inte gillar.
Velat fram och tillbaka på mellan denna och DXracer Works stolen men fastnat på denna pga just materialvalet.
Får hoppas jag blir nöjd nu bara.

Visa signatur

Dator!
AMD Ryzen 7 3700X - AMD originalkylare - ASUS ROG Strix B550-I Gaming - Samsung 850 EVO 500 GB SSD + OCZ TR150 480GB SSD + Samsung 970 EVO Plus 1TB - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200MHZ - Cooler Master Masterbox NR200P -Powercolor RX 6800 Red Dragon -AOC 32" AGON-AG322QWG4 + ASUS MG248Q Gaming Monitor.

Permalänk
Skrivet av Specias:

Tror du man skulle kunna använda sig av dubbelhäftande tejp med kardborreband på den där lösa svankkudden?

Sen undrar jag om du provsuttit Ikea Markus? Hur Svive förhåller sig. Annars, skulle du kunna möta djupet och bredden på själva sitsen? Vill försöka få en uppfattning om hur stor själva sitsen är.

Är ju 185cm á 120kg så behöver något rejält

Du bör inte köpa nya versionen av Markus. Jag väger 90kg och får ont i baken efter 2 timmar för att skumgummit är så mjukt/tunnt. Svankstödet hade också behövt vara större. Spillde en droppe kaffe på den andra dagen, så kan inte lämna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Kanske går lite utanför spåret här, men är det någon som vet om man kan impregnera eller skydda textilen på stolen, och i så fall vad man bör använda för medel? Nu är det ju mest svettiga läderstolar som innefattas när det gäller "gamingstolar" men man vill ju gärna behålla denna fräsch länge, så det kanske kan vara klokt att investera i något "mirakelmedel" för just textil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kanske går lite utanför spåret här, men är det någon som vet om man kan impregnera eller skydda textilen på stolen, och i så fall vad man bör använda för medel? Nu är det ju mest svettiga läderstolar som innefattas när det gäller "gamingstolar" men man vill ju gärna behålla denna fräsch länge, så det kanske kan vara klokt att investera i något "mirakelmedel" för just textil.

Jag har köpt impregneringsspray för soffor på MIO i samband med soffköp. Jag vill minnas att den fungerade perfekt, och att soffan gick att hålla ren trots småbarn... Tänker att det borde fungera för en tygklädsel på en stol med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kanske går lite utanför spåret här, men är det någon som vet om man kan impregnera eller skydda textilen på stolen, och i så fall vad man bör använda för medel? Nu är det ju mest svettiga läderstolar som innefattas när det gäller "gamingstolar" men man vill ju gärna behålla denna fräsch länge, så det kanske kan vara klokt att investera i något "mirakelmedel" för just textil.

Vanlig impregneringsspray måste ju funka? https://www.biltema.se/hem/skovard/skovard/impregneringsspray...

"Kan användas på de flesta typer av skinn, mocka, textilier, skor, tält, båtkapell, m.m. Ger ett osynligt skydd mot fukt och smuts. Impregneringen finns kvar efter en tvätt. Efter flera tvättar måste impregnering ske på nytt. Silikonfri, kan därmed även användas på material med andasfunktion. Medlet lämnar inga fläckar, gör inte ytan stel och klibbar inte."

Sen är det bara att söla "kebabsås" och joltcola.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hur står är sittytan på Svive Gemini? Har alltid avskytt alla "gaming"stolar då röven helt enkelt inte får plats...Denna ser inte ut att ha mycket som går upp på sidorna heller som andra gamingstolar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Hur står är sittytan på Svive Gemini? Har alltid avskytt alla "gaming"stolar då röven helt enkelt inte får plats...Denna ser inte ut att ha mycket som går upp på sidorna heller som andra gamingstolar.

Skrivet av lilmako:

Hm tveksam till det, kudden är ju storlek större än vad jag hade innan så vet inte om det kommer hålla så bra. Sen blir det ju att man röra sig i stolen när man tex lutar sig tillbaks osv så det kan ju hända att den lossnar även då.

Jag har provsuttit Markus men det är flera år sedan så svårt att jämföra tyvärr.

30cm "plan" sittyta innan det börjar gå upp på sidorna vid låren och ca 53cm med stöden för låren. Stöden för låren är ca 5cm hög och betydligt mjukare än vad jag hade på min gamla Dxracer, så det känns knappt om man breder ut låren över dom.
Djupet är ca 47cm med svankkudden vilandes på sittdynan, utan svankkudden så är det ca 53cm.

Hoppas du förstår vad jag menade med stöden osv

Skrivet av lilmako:

Typ så där hade jag på min gamla Dxracer också, vilket jag tyckte var irriterande men på Gemini
är det mycket bättre.
Kanterna/stöden/"det som går upp" är väldigt mjukt så det går att ha låren över dom och breda ut sig ordentligt utan att det känns eller gör ont.
Jag känner inte av nå metall när jag trycker på dom så det är nog bara skum.

Skrivet av lilmako:

Kul!
Jo men de går upp en bit, så det är inte en helt plan sittyta men det som går upp är väldigt mjukt så det går att ha låren över utan att det känns onaturligt enligt mig.
"Det som går upp" har en väldigt plan lutning om du förstår vad jag menar så det blir inte att låren automatiskt fastnar/lägger sig innanför "det som går upp".

Läs inläggen ovanför så får du lite måttsittdynan m.m.

La till fler inlägg.
Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Läs inläggen ovanför så får du lite måttsittdynan m.m.

Ah tack, är fortfarande lite tveksam, min nuvarande stol har en sittyta på ca 48 cm i bredden, bakdelen fyller allt det med råge.

Men den ser absolut inte ut som en typiskt gamingstol, så man kanske borde prova.

Provade Inet's egna stol för några år sedan, den var extremt obevkäm då den gick upp väldigt agressivt på sidorna, kan inte fatta att den stolen har 5/5 stjärnor...

https://www.inet.se/produkt/6600493/taurus-gamingstol-blackou...

Permalänk
Medlem

Halebop kör en drive med Sony xperia 5ii och Sony WH 1000 XM3.Om du binder i 24 mån. så kan man som jag gjorde pynta 4560kr och få en månadskostnad på 289kr/mån med 15gb surf i Telia nätet.
Mobilen kom nu i oktober/ november och kostade då 8990kr och hörlurarna ligger idag på ca 2500kr, så prisvärt i mina ögon!

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Produkt: Google Chromecast Ultra + Cyberpunk 2077 + Stadia-kontrollen
Länk: https://stadia.google.com/store/details/49697e672bc34e7d8a5f7...
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3922026
Pris: 629kr

Bara Chromecast Ultra kostar i vanliga fall 790kr. Så är man bara ute efter Chromecast Ultra så är rabatten 161 kr.

EDIT
Mer information om erbjudandet finns på
https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Tackar för detta tips. Har förbokat då jag faktiskt vill ha en Chromecast Ultra så perfekt att få testa spelet också och se hur det fungerar. Kanske blir något som man senare köper via annan tjänst för att få en bättre grafisk upplevelse.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Jag har köpt impregneringsspray för soffor på MIO i samband med soffköp. Jag vill minnas att den fungerade perfekt, och att soffan gick att hålla ren trots småbarn... Tänker att det borde fungera för en tygklädsel på en stol med.

Toppen! Tusen tack, jag ska kolla upp det.

Skrivet av Bakgrund:

Vanlig impregneringsspray måste ju funka? https://www.biltema.se/hem/skovard/skovard/impregneringsspray...

"Kan användas på de flesta typer av skinn, mocka, textilier, skor, tält, båtkapell, m.m. Ger ett osynligt skydd mot fukt och smuts. Impregneringen finns kvar efter en tvätt. Efter flera tvättar måste impregnering ske på nytt. Silikonfri, kan därmed även användas på material med andasfunktion. Medlet lämnar inga fläckar, gör inte ytan stel och klibbar inte."

Sen är det bara att söla "kebabsås" och joltcola.

Haha härligt! Ska kika upp även detta. Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Ah tack, är fortfarande lite tveksam, min nuvarande stol har en sittyta på ca 48 cm i bredden, bakdelen fyller allt det med råge.

Men den ser absolut inte ut som en typiskt gamingstol, så man kanske borde prova.

Provade Inet's egna stol för några år sedan, den var extremt obevkäm då den gick upp väldigt agressivt på sidorna, kan inte fatta att den stolen har 5/5 stjärnor...

https://www.inet.se/produkt/6600493/taurus-gamingstol-blackou...

Du kanske ska titta på secretlab titan XL, den är 57cm bred.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Du kanske ska titta på secretlab titan XL, den är 57cm bred.

Är han tillräckligt lång, så Har provsuttit en sådan men jag är ganska kort och den var inte bekväm i längden för mig.
Men den vanliga Titan är ju 52 cm bred så den är ju bredare den med.