Installera om Windows 10

Permalänk
Medlem

Installera om Windows 10

Hej,

Jag installerade Bliss OS som är en Android emulator för PC men det var inget för mig, jag försöker installera Windows 10 H2 med USB men det går inget vidare, det dyker upp två felkoder hela tiden när jag ska installera om, jag bifogar bilder på felkoderna.

Om nån kunde hjälpa mig så vore jag väldigt tacksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trepqa89:

Jag installerade Bliss OS som är en Android emulator för PC men det var inget för mig, jag försöker installera Windows 10 H2 med USB men det går inget vidare, det dyker upp två felkoder hela tiden när jag ska installera om

Först och främst använd inte de färdiga länkar som de flesta imagehost sidor ger, då de dessa i regel inte fungerar här på SweC.
Antingen så använder man infoga bild funktionen (kräver dock att man anger hela adressen inklusive filändelsen) eller så anger man som en vanlig länk, så att folk slipper gå igenom extra steg för att kunna se bilder.

(Jag ber om ursäkt om ovan låter aggresivt, men jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har fått gå igenom extra steg för kunna se bilder när folk har använt sig av dessa färdiga länkar.)

Med det sagt.
Troligtvis så har Bliss OS ändrat på partitionstabellen så att Windows inte känner igen den.
Sådana problem kan oftast lösas genom att man tar bort alla partitioner och låter Windows själva sköta partitioneringen.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Först och främst använd inte de färdiga länkar som de flesta imagehost sidor ger, då de dessa i regel inte fungerar här på SweC.
Antingen så använder man infoga bild funktionen (kräver dock att man anger hela adressen inklusive filändelsen) eller så anger man som en vanlig länk, så att folk slipper gå igenom extra steg för att kunna se bilder.

(Jag ber om ursäkt om ovan låter aggresivt, men jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har fått gå igenom extra steg för kunna se bilder när folk har använt sig av dessa färdiga länkar.)

Med det sagt.
Troligtvis så har Bliss OS ändrat på partitionstabellen så att Windows inte känner igen den.
Sådana problem kan oftast lösas genom att man tar bort alla partitioner och låter Windows själva sköta partitioneringen.

Jag ber om ursäkt men kunde inte hitta alternativ för att bifoga bilder från mobilen.

Jag har formaterat disken men det hjälper inte, vad mer kan jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trepqa89:

Jag har formaterat disken men det hjälper inte, vad mer kan jag göra?

Hjälper inte att formatera om det är partitionstabellen som är problemet då detta inte påverkar den, utan man måste ta bort alla partioner för att den ska skrivas om.
Detta kan iofs. vara problematiskt om man har flera partitioner och har filer på de andra man vill behålla (detta är anledningen till att jag personligen har Windows på en egen disk).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Hjälper inte att formatera om det är partitionstabellen som är problemet då detta inte påverkar den, utan man måste ta bort alla partioner för att den ska skrivas om.
Detta kan iofs. vara problematiskt om man har flera partitioner och har filer på de andra man vill behålla (detta är anledningen till att jag personligen har Windows på en egen disk).

Aha ok, nej jag har inga viktiga filer på den datorn så kan provar och ta bort alla partitioner så får vi se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Jag har tagit bort alla partitioner men fortfarande samma problem.

Felmeddelande: Det gick inte att förbereda dator för att starta i nästa steg av installationen.

Edit: Provade att ta bort alla partitioner på nytt och det funkade äntligen.

Tack för hjälpen!