Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Jag bokade på CDON 16:50 bara någon minut efter de öppna. Får hoppas de behandlar de i ordning från när bokningarna kommer in

Permalänk

Finns det nån annan som installerat valfritt spel och ikonen inte syns i menyn utan det är svart och en dosa och nåt mer istället för själva spelikonen ? Tack om nån har nån lösning . Har inte provat att avinstallera .

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Fick hem en handkontroll idag, konsol jan/feb förmodligen (Dustin 26/10). Pluggade in kontrollen i datorn för att få känna och klämma lite, känns riktigt riktigt bra! Intressant sedan att testa den i astro

Beställde du 26 oktober och har du fått info om leverans Jan-feb? Eller är det blott en gissning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

Beställde du 26 oktober och har du fått info om leverans Jan-feb? Eller är det blott en gissning?

Ren gissning från Dustin och min sida. Worst case så längre än så 🤷‍♂️😂 han uppskattade det som kommit in och höftade

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Ren gissning från Dustin och min sida. Worst case så längre än så 🤷‍♂️😂 han uppskattade det som kommit in och höftade

Får hoppas ni har rätt då, har en bokning 24 oktober. Tillräckligt med gissning för att man inte ska palla boka CDONs februarirelease. Tur man får cyberpunk 2077 och i övrigt har lite annat att jobba sig igenom 😁

Permalänk
Medlem

Någon annan som spelar BOCW på PS5 och vars inställningar försvann idag? Jag tror det är spelet som gjorde det, för det verkar lite extra buggigt på sistone och de har lagt in någon stor uppdatering, men det var som att jag aldrig spelat spelet tidigare och den bad mig ställa in brightness m.m. Min sensitivity inställning och allt var default också. All min progression och campaign var kvar dock, bara settings som var defaultade helt enkelt.

Som sagt tror jag det är spelets fel, men jag hade min PS5 i rest mode över natten så är inte helt säker...

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Skrivet av Jörgen-A44:

Finns det nån annan som installerat valfritt spel och ikonen inte syns i menyn utan det är svart och en dosa och nåt mer istället för själva spelikonen ? Tack om nån har nån lösning . Har inte provat att avinstallera .

Inte haft problemet. Men börja med att bygga om databasen i felsäkert läge så du kanske slipper ominstallera spelet/hela ps5an.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Sony löst problemet med externa hårddiskar. Köpte en ssd (Samsung 860 Evo) samt USB-docka (Sabrent) men har inte vågat koppla den till min PS5 än pga. rädsla för att någonting händer med mina sparfiler (tror det var det som hänt andra)?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Någon som vet om Sony löst problemet med externa hårddiskar. Köpte en ssd (Samsung 860 Evo) samt USB-docka (Sabrent) men har inte vågat koppla den till min PS5 än pga. rädsla för att någonting händer med mina sparfiler (tror det var det som hänt andra)?

Sparfilerna lagras på den interna disken tror jag (?). Dock har jag inte hört så bra rapporter om Sabrent. Vad jag hittat så är det äldre produkter med ett JMicron chipset av tidig revision som krånglar. Inte sett något om dagens uppdatering fixat något. Min fungerar både före och efter hur som helst.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

NU PÅ CDON!!!

Beräknad leveranstid
5-15 arbetsdagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Sparfilerna lagras på den interna disken tror jag (?). Dock har jag inte hört så bra rapporter om Sabrent. Vad jag hittat så är det äldre produkter med ett JMicron chipset av tidig revision som krånglar. Inte sett något om dagens uppdatering fixat något. Min fungerar både före och efter hur som helst.

Digital Foundry verkade ju tycka dom var bra iallafall.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Digital Foundry verkade ju tycka dom var bra iallafall.

Ska förtydliga att jag syftade nu på NVMe kabinett, deras USB-adapter för SATA SSD kan mycket väl fungera bra. Den videon jag tror du refererar till handlade om Xbox Series X, på vilken man inte haft några problem med externa diskar vad jag vet. Så det får man ha i åtanke också.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Var inne på Klarna appen och såg att min playstation 5 som jag boka hos Mediamarkt har avbrutits? Får ni också detta som har tagit klarna? Bokade 8 okt..

Edit: Fel tråd, ursäkta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

NU PÅ CDON!!!

Beräknad leveranstid
5-15 arbetsdagar

Trollar va.. fanns inget där

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Dual sense fick ny update idag. 0210.

Någon mer som upplever att vibrationer är borta i Assassins Creed Valhalla? Nåt är skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Trollar va.. fanns inget där

Nej det han menar är att bokningen som var öppen tidigare under kvällen för konsoler som hade prel. leverans 28/2 har de nu ändrat leveranstid till 5-15 dagar, oklart om det verkligen betyder att de skulle komma nu inom 15 dagar men hoppas kan vi ju 😅

Permalänk
Inaktiv

Lite trist att importerade installationer från skiva inte kan använda digital licens för samma spel. Blir nog att avinstallera och ladda ner samma spel vid någon lämplig tidpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juarez:

Nej det han menar är att bokningen som var öppen tidigare under kvällen för konsoler som hade prel. leverans 28/2 har de nu ändrat leveranstid till 5-15 dagar, oklart om det verkligen betyder att de skulle komma nu inom 15 dagar men hoppas kan vi ju 😅

Hahaha.. snacka om missförstånd

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Någon som har provat Cyberpunk 2077, som kan säga om det är 30 eller 60 fps läge?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Börjar bli så less på mitt coilwhine! Sitter 2 meter ifrån och hör surrandet även med ljud på tvn, helt horribelt! Speciellt i no mans sky. Har jag fått en måndagsex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Börjar bli så less på mitt coilwhine! Sitter 2 meter ifrån och hör surrandet även med ljud på tvn, helt horribelt! Speciellt i no mans sky. Har jag fått en måndagsex?

Tyvärr är det ju ett fläktlotteri. Har du testat att öppna konsolen och titta om det är den där lilla lappen som ligger mot? Skall bli väldigt intressant och se om man i framtiden kommer kunna köpa en tredjepartsfläktar separat och byta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lyckas inte få 5.1 ljud från ps5., får endast stereon.
Har kört både optiskt från tv till recvien och ARC.
Ps5 > LG oled GX> AVR.

Inte någon av de ger tyvärr något resultat.
Någon som har tips?? Börja bli tokigt snart..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Tyvärr är det ju ett fläktlotteri. Har du testat att öppna konsolen och titta om det är den där lilla lappen som ligger mot? Skall bli väldigt intressant och se om man i framtiden kommer kunna köpa en tredjepartsfläktar separat och byta.

Det är coilwhine och inte en klisterlapp. Coilwhine hör du skillnad på ifall du tittar runt i spelet då ljudet ändras varefter du tittar. Det är inte fläkten utan det ligger i psun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaz:

Lyckas inte få 5.1 ljud från ps5., får endast stereon.
Har kört både optiskt från tv till recvien och ARC.
Ps5 > LG oled GX> AVR.

Inte någon av de ger tyvärr något resultat.
Någon som har tips?? Börja bli tokigt snart..

Har du valt passthrough under ljudinställningar på din tv? och valt dolby under ps5 inställningar?

jag har själv en CX 65" och kopplat ps5 - tv - eARC - receiver

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Någon som har provat Cyberpunk 2077, som kan säga om det är 30 eller 60 fps läge?

Spelat 2h nu på morgonen. Stenlåst 60fps. Dock låg upplösning så allt blir väldigt suddigt, gissar att det är deras implementation av AA som gör det.
Hoppas det kommer en patch för PS5 versionen även innan den "riktiga" PS5 versionen kommer nästa år som kanske kan pumpa upp upplösningen lite så de kan backa tillbaka lite på AA implementationen.
Hojta om ni har mer frågor.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Har du någon video på ljudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Jag sitter typ 2.5 meter ifrån och det hörs inget om man har ljud på i ett spel. Dock hörs det ju ett svagt surrande om man har tyst. Men svårt att jämföra med andra tycker jag då en video på youtube är svårt att jämföra med verkligheten. Coilwhine är det ju definitivt då ljudet varierar i styrka beroende på belastning och fps.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Nu när de första smekdagarna passerat har jag noterat följande saker:

* PS5:an knorrar lite vid drift. Om det är coil whine eller fläkten (eller lappen vid fläkten) som låter har jag inte funderat kring. Inte störande men Series X är betydligt tystare helt klart.
* Rest mode buggigt som alla säger. En gång vägrade kontrollen ansluta till PS5:an trots att jag startade konsolen med kontrollen. Fick stänga av helt med power knappen och försöka igen. Kommer stänga av konsolen helt framöver tills det blir fixat vilket är lite synd.

Annars är det en go produkt och gött med nytt UI. Känns verkligen rappt och att du kommer in i PS Store helt sömlöst är imponerande, annars har PS Store alltid tagit lång tid och varit segt sedan PS3.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Jag sitter typ 2.5 meter ifrån och det hörs inget om man har ljud på i ett spel. Dock hörs det ju ett svagt surrande om man har tyst. Men svårt att jämföra med andra tycker jag då en video på youtube är svårt att jämföra med verkligheten. Coilwhine är det ju definitivt då ljudet varierar i styrka beroende på belastning och fps.

Jag har detta ljud, hörs dock mer/mindre ibland. https://www.youtube.com/watch?v=iGMaSlykpis&feature=youtu.be

Och man märker att det ändras/blir tystare när man lägger tryck på fläktgallret.

Permalänk

Har nog varit uppe tidigare men tråden är lång så jag frågar igen. Tips på headset till PS5:an? Gärna så billigt som möjligt då jag oftast spelar utan headset, men skulle vara bra att ha när man vill spela med vänner online. Inga krav på trådlöst men går det att hitta för en liten peng så skulle det såklart vara trevligt. Behöver inte vara världens bästa ljud - jag tycker inte att det är livsviktigt vid spel.

Tacksam för svar.

Edit: är dessa något att ha? https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/SSARC... Är de mycket bättre än 1P?