Permalänk
Medlem

HP Omen 27i (G-sync)

Hej.

Brukar vara inne på forumet och läsa runt. Men nu skulle jag behöva lite hjälp.

Det är så att jag har en Hp Omen 27i skärm som jag kör i 165hz och cappat fps på 162 i Apex Legends. Fps ingame blir 157 med g-sync igång.

Tycker dock inte riktigt att skärmen hänger med så väl som jag trott att den skulle göra.

NVCP inställningar:
G-sync on (helskärm)
V-sync on
Låg latency off/på/ultra (testat runt lite)

Ingame:
V-sync off

Skärmen är inställd på "läge 2" då "läge 1" ger sjuk ghosting under "response time"

Kör med
RTX 2060 super.
I5 9400F
16gb ddr4

Är det något jag har missat?

Hoppas det finns någon som kanske kan hjälpa till. 😊

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av szturmie:

Tycker dock inte riktigt att skärmen hänger med så väl som jag trott att den skulle göra.

Är det något jag har missat?

Hoppas det finns någon som kanske kan hjälpa till. 😊

Du behöver nog beskriva vad det är som inte hänger med och på vilket sätt det påverkar. Ofta när det är liknande frågor så handlar det främst om ovana. Det ser annorlunda ut mot skärmen innan och många är vanedjur av sin natur. Det kan också vara sådant som inte har med skärmen att göra. Kanske satt på 22-tums 1680x1050-skärm innan och nu är det 27-tum 2560x1440 vilket kommer påverka utväxlingen hos musen. Men det är skärmen som får ta skulden eftersom det är den man tittar på.

Permalänk
Medlem

Ska försöka förklara.

Den tidigare skärmen var ASUS VG248QE.

Jag tycker det känns som att HP Omen inte hänger med vid snabbare rörelser (känns ej som 144hz). Bilden känns inte så "clean". Lite som att bilderna hackar fram.

Svårt att förklara.

Är inställningarna annars korrekta?

Mvh