Disney+ får större prislapp i februari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är inne på att ta Disney+ ett par månader bara för att se genom alla starwars filmer men skippar nog serierna.
Är väl iallafall 11 filmer om jag räknat rätt. Mest bara för att jag vill se dem men skiter i resten av deras innehav.

Du behöver bara se originaltrilogin och rouge one, resten är typ slöseri med liv.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Inaktiv

Jag har också skaffat Amazon Prime och de kostar som tur är under 70 kr fortfarande, har betydligt mer blandade filmer och mer serier, tycker Disney+ är lite för lite ännu, finns inte så mycket att se på om man sett alla Marvel och Pixar m.m.

Får se om man behåller de då priset går upp, som någon skrev tidigare så kostade Netflix ingenting i början, jag betalade 69 kr första året jag hade de, nu är de för dyrt, inte så konstigt att folk tröttnar och tankar ner eller skaffar billig IPTV istället, de blir för dyrt att vara ärlig helt enkelt, visst bilden är många gånger sämre med IPTV men man få mer om man inte är så kräsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Jag förstår verkligen inte hypen med The Mandalorian. Jag passade på att kolla de då jag var hundvakt åt en barnfamilj som har disney+. För mig kändes det som Xena/Hercules in space med samma "ett avsnitt är en story" och batmanslagsmål. Baby Yoda hade dom inte ens besvärat sig med att animera från nacken och ner. Klarade av att kolla fram till avsnittet han mötte en hård brud i skogen där som skulle försvara stackars bybor i en ful kuliss-by som farmade gräs mot några elaka grabbar med en atst, där räckte det för mig.

Tryckte runt lite för o hitta något annat att kolla på men tyckte mest det var Marvel som jag är ointresserad av, satte igång luftens hjältar för att höra introlåten, sen slog jag av.

Jag följer serien men tycker inte heller att den är speciellt bra. Hela serien känns som en massa side quests.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinpinStudios:

Du behöver bara se originaltrilogin och rouge one, resten är typ slöseri med liv.

Jag var rädd för det men skulle ändå vilja se de andra bara för att kunna bocka av det i mitt liv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Disney+ suger för oss som glor på dator.
Det är 720p som gäller. Dom är rädda att folk piratkopierar innehållet annars.

Effekten blir ju tvärt om... Pga av detta så LEDS man ju till piratkopiering.

Så himla onödigt av dom att begränsa. 1080p hade man väl kunnat få iaf?

Va? Det är ju sjukt, jag har funderat på att skaffa Disney+ men jag visste inte om detta.
Jag streamar bara via datorn när det kommer till film...

Känns som att de som vill pirata deras material kan göra det ändå eller komma åt det på annat sätt, så.... nödvändigt.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Känns som alla missat attt innehållit utökar med typ det dubbla om inte mer?

De ska baka in allt från massa andra de äger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

En tjuga? Absolut.

Men sen är det Netflix, HBO, Spotify, Viaplay, Disney, Xbox game pass.. Helt plötsligt är det inte 20 kr/mån extra längre.

Frågar den vanliga frågan då. Måste du ha allt hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Jag tycker det är mest fantastisk att man kan gnälla om en tjuga...............

Inte lika fantastiskt som att ta sig tid att gå in i en tråd och gnälla att andra gnäller.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Jag tycker det är mest fantastisk att man kan gnälla om en tjuga...............

Det är sånna som tänker som dig dom skor sig på. Vad gör en tjuga till, det är ju inget...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Hoppas att disney+ går i graven för att de inte vinner på det ekonomiskt, det är bara anti konsument när alla ska starta egna streaming tjänster och göra det dyrare och sämre för kunderna när de måste ha så många olika tjänster som det går...

disney+ har ju för övrigt väldigt litet utbud och högt pris när man ser till det

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av StarChild42:

Tycker faktiskt dagens 69:-/mån är lite mycket för vad man får.

Really?

Permalänk
Medlem

Rätt mycket av det som ligger på Viaplay har antingen en Fox-logga eller ABC-logga i början. Bägge dessa bibliotek ägs av Disney numer, så förmodligen kommer de grejorna att flytta över till Disney+. Då försvinner mycket av skälet att ha Viaplay för min del (har det ett par månader i stöten då och då), så det kanske blir Disney+ ibland istället. Om inte annat får jag väl ta en titt på Mandalorian som alla tjatar om.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Hoppas att disney+ går i graven för att de inte vinner på det ekonomiskt, det är bara anti konsument när alla ska starta egna streaming tjänster och göra det dyrare och sämre för kunderna när de måste ha så många olika tjänster som det går...

disney+ har ju för övrigt väldigt litet utbud och högt pris när man ser till det

Har du sett allt de presenterat den senaste veckan? De kom efter med lanseringar p.g.a coronan, men de verkar ha fått upp farten nu. Det läggs inte ner i första taget i alla fall. Antalet prenumeranter går upp rätt bra det också, så de har anledning att vika ner sig.

Den av de internationella som ligger sämst till är faktiskt HBO, eftersom AT&T som äger det satsat hårt på HBO Max i USA med mycket begränsad framgång.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Nej tack Disney.

Det kommer bara öka varje år och dem kommer rättfärdiga det med att dem hela tiden får ny content.

De, inte dem.

Men jag instämmer.

Om man faktiskt får något för pengarna så ser jag inga problem med prishöjningar, men prishöjning för girighetens skull smakar illa i munnen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Testpilot

Fantastiskt att höja priset på en tjänst som redan känns mindre värd än Netflix, HBO Nordic (MAX kommer snart till Sverige) eller Viaplay ens för den delen...

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Frågar den vanliga frågan då. Måste du ha allt hela tiden?

Nej, eftersom allt ska ökas i pris hela tiden

Jag har bara Disney, Spotify och Xbox Game Pass som jag betalar för förövrigt, varav Disney ryker så fort Mandalorian är klart.

De har dock inte ursäkter för att höja priserna, utbudet är inte så bra på någon av platformarna. >99 % känns helt värdelöst. Kan tänka mig att det är mer värt för barnfamiljer, absolut.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

En tjuga? Absolut.

Men sen är det Netflix, HBO, Spotify, Viaplay, Disney, Xbox game pass.. Helt plötsligt är det inte 20 kr/mån extra längre.

Exakt. Det blir ju i princip bara sämre och sämre då all content splittras upp på alltfler plattformar och dessutom går priset upp. Är de så självsäkra att de dödat nedladdningen? VPN marknaden verkar ju gå riktigt jävla bra den också så.

Det finns ju uppenbarligen en breaking point. Inte bara genom priset heller, det är ju inte speciellt trevligt att söka igenom 5+ tjänster när man blir sugen på kolla på någon gammal film eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag följer serien men tycker inte heller att den är speciellt bra. Hela serien känns som en massa side quests.

Själv är jag tacksam över timvis nytt live action content i stället för den besvikelsen som är nya triologin. Särskilt kul att de tar in kända karaktärer från andra delar av franchisen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Jag förstår verkligen inte hypen med The Mandalorian. Jag passade på att kolla de då jag var hundvakt åt en barnfamilj som har disney+. För mig kändes det som Xena/Hercules in space med samma "ett avsnitt är en story" och batmanslagsmål. Baby Yoda hade dom inte ens besvärat sig med att animera från nacken och ner. Klarade av att kolla fram till avsnittet han mötte en hård brud i skogen där som skulle försvara stackars bybor i en ful kuliss-by som farmade gräs mot några elaka grabbar med en atst, där räckte det för mig.

Tryckte runt lite för o hitta något annat att kolla på men tyckte mest det var Marvel som jag är ointresserad av, satte igång luftens hjältar för att höra introlåten, sen slog jag av.

Jag tycker The Mandalorian är det bästa som någonsin gjorts i star wars universumet.
Sen gillar jag det mesta från marvel

Så disney+ är i min mening den bästa streamingtjänsten för mig

Gillar man inte innehållet är det bara att inte prenumera och välja några av de andra

Permalänk
Skrivet av anon910:

Jag tycker det är mest fantastisk att man kan gnälla om en tjuga...............

Med det resonemanget kan någonting aldrig bli för dyrt under förutsättning att priset maximalt höjs med tjugo kronor i taget. Rimligt?

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Har du sett allt de presenterat den senaste veckan? De kom efter med lanseringar p.g.a coronan, men de verkar ha fått upp farten nu. Det läggs inte ner i första taget i alla fall. Antalet prenumeranter går upp rätt bra det också, så de har anledning att vika ner sig.

Den av de internationella som ligger sämst till är faktiskt HBO, eftersom AT&T som äger det satsat hårt på HBO Max i USA med mycket begränsad framgång.

Sett till innehåll är HBO tjugo gånger bättre än Disney+. Kommer inte teckna Disney+ eftersom jag sett deras utbud, inte ens för 69 kr i månaden. Jag betalar dock för HBO och Netflix. Skulle jag bara välja en blev det givetvis Netflix eftersom den tjänsten är mest komplett. Både vad gäller utbud och inte minst kvalitet. Tyvärr har de en konstig prisstege så jag funderar allvarligt på att gå ner från det dyraste alternativet. Så stor skillnad är det inte på 4K jämfört med Full-HD. Om de kommer med en ny prishöjning gör jag antingen det eller tecknar mig för en VPN-tjänst och börjar använda popcorn-time eller piratebay igen. Ett annat sätt är att bara teckna sig för en tjänst och börja dela sina abonnemang med sina vänner.

Permalänk
Medlem

Disney har mer eller mindre förstört sina IPs senaste 5-8 åren, så för mig blir det inget Disney+ men kul att andra kan njuta av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Jag förstår verkligen inte hypen med The Mandalorian. Jag passade på att kolla de då jag var hundvakt åt en barnfamilj som har disney+. För mig kändes det som Xena/Hercules in space med samma "ett avsnitt är en story" och batmanslagsmål. Baby Yoda hade dom inte ens besvärat sig med att animera från nacken och ner. Klarade av att kolla fram till avsnittet han mötte en hård brud i skogen där som skulle försvara stackars bybor i en ful kuliss-by som farmade gräs mot några elaka grabbar med en atst, där räckte det för mig.

Tryckte runt lite för o hitta något annat att kolla på men tyckte mest det var Marvel som jag är ointresserad av, satte igång luftens hjältar för att höra introlåten, sen slog jag av.

Grogu (baby Yoda) är inte animerad det är en docka.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceji:

Sett till innehåll är HBO tjugo gånger bättre än Disney+. Kommer inte teckna Disney+ eftersom jag sett deras utbud, inte ens för 69 kr i månaden. Jag betalar dock för HBO och Netflix. Skulle jag bara välja en blev det givetvis Netflix eftersom den tjänsten är mest komplett. Både vad gäller utbud och inte minst kvalitet. Tyvärr har de en konstig prisstege så jag funderar allvarligt på att gå ner från det dyraste alternativet. Så stor skillnad är det inte på 4K jämfört med Full-HD. Om de kommer med en ny prishöjning gör jag antingen det eller tecknar mig för en VPN-tjänst och börjar använda popcorn-time eller piratebay igen. Ett annat sätt är att bara teckna sig för en tjänst och börja dela sina abonnemang med sina vänner.

Jag håller med om att HBO är bättre just nu, men Disney har haft information för sina investerare i veckan och presenterat vad de kommer att göra för Disney+ framöver. Det är en diger lista, och inte billiga grejer vad det ser ut som. Således tänker de inte ge upp snart, vilket inlägget jag svarade på hoppades på.

Om de sedan tar in allt som är Fox och ABC under Disney+, så tycker jag att 89 kr är OK för det. Har dock inte tjkänsten idag, eftersom det finns för lite där.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jehuty:

Jag följer serien men tycker inte heller att den är speciellt bra. Hela serien känns som en massa side quests.

"Jag tittade på Titanic men den var inte så bra, var bara massa vatten?"

Du vet att serien handlar om en Bounty Hunter? Gun for hire?

Side quests är BOKSTAVLIGEN det han gör xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har disney+ idag. Fick en månad gratis via gamepass så tänkte testa det. Finns en del mysiga familjefilmer. Tänkte väl ha kvar det en månad eller två så hinner man se igenom det göttigaste.

Permalänk
Medlem

Har Disney+ till slutet av december. Har bara haft en månad. Lyckades se alla Star Wars och tittar på Mandalorien. Den är riktigt bra. Men känner att det är inte värt nu att fortsätta. Får se i framtiden om jag hakar på igen. Just nu har jag fått Viaplay 6 månaders gratis från mitt bredbandsleverantör. Har fram till april med dom och jag kommer troligtvis fortsätta med Viaplay.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Netflix kostade väl typ 89kr/mån i början? Var uppe på 149kr/mån när jag sa upp det. Blir nog samma med Disney+

Börjar bli drygt med alla streamingtjänster nu, värst av alla är kräken på Viaplay som har monopol på NHL i Sverige. 399kr/mån vill dom ha, för mig som bara kollar på NHL blir det typ 4000kr/säsong. Från NHL själva kan man köpa säsongspass för 1700kr. Eller rättare sagt KUNDE innan viasat la sig i... Kräk

Men vadå, du får ju typ Håkan Södergren för de 2300 kr extra!

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

I USA så kommer du få Disney+, ESPN + och Hulu för endast 13 dollar/månad, det känns så mycket mer värt det än vad som erbjuds i Sverige...

Tyvärr så lär väl alla streamingtjänster höja sina priser, vilket till slut kommer leda till att folk börjar piratkopiera i en stor skala igen.

Tänk om Spotify, Tidal etc alla endast gav dig tillgång till artister från x skivbolag, tjänsterna hade dött direkt, ändå accepterar vi det när det gäller video-streaming.

Jag skulle hellre betala 400-500 kr i månaden för en tjänst som ger mig tillgång till i stort sett allt inom tv serier/film.

Disney ska dock ha cred för att dom tillhandahåller nya avsnitt från tv-serier ungefär samtidigt i USA och i Sverige (åtminstone Mandalorian).

Permalänk
Medlem

Hur mycket större blir prislappen? 5cm? 10cm?