Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Den här ändringen/hacket har tagits upp några gånger.

Kan rekommendera alla med AMD Ryzen CPUer att testa. Gick upp 10-15 fps lägsta fps och på min 5900x hade jag 8-9 kärnor/trådar som jag kan se live med msi afterburner på på 0% användning. Nu är alla runt 50-70% och fpsen gick upp 10-15 fps.

Körde samma savefil för att testa innan och efter så ingen placebo här inte.

Gott med fler som testat och verifierar att det har effekt! Då fortsätter jag med ändringen aktiverad.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 / Asus ROG STRIX B550-F Gaming / Ryzen 5 5600X / Noctua NH-U12S / Powercolor Radeon 6800 XT (reference) / EVGA Supernova G2 750W / 2x8GB Corsair Vengeance DDR4 CL16 3200Mhz / 24" 144hz AOC 24G2U

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Jag har problem med GPU-användningen, hade stabilt 60fps v-sync ända tills man kunde gå runt i stan för första gången. Då ligger fps på 50-57 men bara runt 70%. Ändrar jag dlss från Quality till balanced eller performance så händer inget med fps utan gpu-användningen går bara ner ännu mer istället...

Kör 1440p med allt på high, RT on. Dlss på quality.

3700x
16gb ram
3090 lätt överklockat

Ska man behöva dra ner ännu mer på grafiken kan man ju fan lika gärna fortsätta spela på konsol...

Har samma inställningar som du och ett 3090. Har inte dippat till 50 FPS vad jag vet utan ligger mellan 58 till 80 beroende på vart jag är. Har dock 32 GB ram men det ska nog inte ha större betydelse. Har du testat slå av V-sync? Ändrar jag från Quality till balanced får jag ut en 10-15 FPS ökning. Konstigt att du inte ens ser någon skillnad när du slår på performance...

Det verkar som att prestandan varier stort mellan spelare även om man har de värsta komponenterna.

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Den här ändringen/hacket har tagits upp några gånger.

Kan rekommendera alla med AMD Ryzen CPUer att testa. Gick upp 10-15 fps lägsta fps och på min 5900x hade jag 8-9 kärnor/trådar som jag kan se live med msi afterburner på på 0% användning. Nu är alla runt 50-70% och fpsen gick upp 10-15 fps.

Körde samma savefil för att testa innan och efter så ingen placebo här inte.

Jag testade detta och upplevde en förminskning med 5-6 fps testade starta spelet från samma sparfil.

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasanders:

Har samma inställningar som du och ett 3090. Har inte dippat till 50 FPS vad jag vet utan ligger mellan 58 till 80 beroende på vart jag är. Har dock 32 GB ram men det ska nog inte ha större betydelse. Har du testat slå av V-sync? Ändrar jag från Quality till balanced får jag ut en 10-15 FPS ökning. Konstigt att du inte ens ser någon skillnad när du slår på performance...

Det verkar som att prestandan varier stort mellan spelare även om man har de värsta komponenterna.

Jämförde Dlss på exakt samma ställe nu, 69fps på allt ifrån quality till ultra performance. Det ända som händer är att gpu-användningen minskar när jag drar dlss åt performance-hållet.

Fan vad jag hatar att spela på pc ibland alltså...

Edit: med v-sync avstängt och ingen fps-cap

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Jag har problem med GPU-användningen, hade stabilt 60fps v-sync ända tills man kunde gå runt i stan för första gången. Då ligger fps på 50-57 men bara runt 70%. Ändrar jag dlss från Quality till balanced eller performance så händer inget med fps utan gpu-användningen går bara ner ännu mer istället...

Kör 1440p med allt på high, RT on. Dlss på quality.

3700x
16gb ram
3090 lätt överklockat

Ska man behöva dra ner ännu mer på grafiken kan man ju fan lika gärna fortsätta spela på konsol...

Skrivet av MinpinStudios:

Jämförde Dlss på exakt samma ställe nu, 69fps på allt ifrån quality till ultra performance. Det ända som händer är att gpu-användningen minskar när jag drar dlss åt performance-hållet.

Fan vad jag hatar att spela på pc ibland alltså...

Edit: med v-sync avstängt och ingen fps-cap

Det där får ju mig att undra om du blir begränsad av CPU snarare än GPU, men tycker ju att 3700x borde räcka...

Testat SMT-hacket som nämnts i tråden (#18806763)? Om det gör skillnad så kanske det iaf svarar på frågan om var problemet sitter...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det där får ju mig att undra om du blir begränsad av CPU snarare än GPU, men tycker ju att 3700x borde räcka...

Testat SMT-hacket som nämnts i tråden (#18806763)? Om det gör skillnad så kanske det iaf svarar på frågan om var problemet sitter...

Testade hacket men det hjälpte inte, problemet är ju gpu-användningen som bara ligger mellan 60-70%.

Detta spelet kan ju titulera sig som buggfesten nr.1 och jag ångrar köpet starkt. Allt jävla trixande med grafiken har ju dock gjort att jag ligger över 2h spelat så steam return går ju inte heller.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av MinpinStudios:

Testade hacket men det hjälpte inte, problemet är ju gpu-användningen som bara ligger mellan 60-70%.

Vad ligger CPU-användningen på? Jag sitter också med 3090 men har i9-10900k och 32GB RAM. GPU är konstant på 100%, oavsett vad i princip. CPU oftast runt 60-75% beroende på vad jag gör medan RAM tycks toppa runt 12-13GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Vad ligger CPU-användningen på? Jag sitter också med 3090 men har i9-10900k och 32GB RAM. GPU är konstant på 100%, oavsett vad i princip. CPU oftast runt 60-75% beroende på vad jag gör medan RAM tycks toppa runt 12-13GB.

Efter ”hacket” ligger CPU på runt 60% innan låg det på runt 25% har jag för mig

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Testade hacket men det hjälpte inte, problemet är ju gpu-användningen som bara ligger mellan 60-70%.

Detta spelet kan ju titulera sig som buggfesten nr.1 och jag ångrar köpet starkt. Allt jävla trixande med grafiken har ju dock gjort att jag ligger över 2h spelat så steam return går ju inte heller.

Inte kul alls. Får hoppas att patcherna rullar ut snabbt.
Spelet är otroligt bra när det väl fungerar.
Du har även senaste drivrutinen från Nvidia förmodar jag?

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av MinpinStudios:

Efter ”hacket” ligger CPU på runt 60% innan låg det på runt 25% har jag för mig

Hm, det låter ju inte normalt alls. Andra spel funkar som de ska? Inga strömsparlägen eller liknande som förhindrar spelet från att nyttja hårdvaran?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bit010:

Läste i någon Reddit-tråd att spelet inte visas helt korrekt om man har en ultrawide skärm (21:9, 32:9). Är det någon som testat på en sådan och kan säga hur illa det ser ut? Vet inte om man menar att man ser svarta kanter runt omkring eller att vissa saker skalas fel (i t.ex. rdr2 skalades kartan fel fast spelet såg bra ut annars). Funderade på köpa detta spel men funkar det inte med en bredbildsskärm är det ingen idé för mig..

Ja, det är vissa problem. Vissa rutor när muspekaren ska renderas så plötsligt blir det svart på sidorna. Bilden slutar visa något mer än 16:9 och all extra bild på en 21:9 försvinner.
I vissa scenarion renderas bilden men man kan inte dra musen till ytterkanterna.
Men jag har spelat i 9 timmar och hittils är det bara kanske 5 gånger hittils dessa former av dialogrutor dykt upp som framkallat problemet.
Men jag är helt säker på att det kommer innebära seriösa problem att man inte kan utföra vissa saker under spelets gång.
Men på det stora hela är det inget som hindrar mig att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasanders:

Inte kul alls. Får hoppas att patcherna rullar ut snabbt.
Spelet är otroligt bra när det väl fungerar.
Du har även senaste drivrutinen från Nvidia förmodar jag?

Yes senaste drivrutinerna.

Skrivet av Nissling:

Hm, det låter ju inte normalt alls. Andra spel funkar som de ska? Inga strömsparlägen eller liknande som förhindrar spelet från att nyttja hårdvaran?

Spelar AC valhalla också och där har jag oftast full användning av gpun.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av westrandy:

jag kommer nog sluta spela... är på nån braindance skit.. e ju hur tråkigt som helst o hålla på o scanna massa grejjer o kommer fan inte ur skiten heller... trodde de skulle va lite GTA och inte Watchdogs

Trist att du känner så! Men lite dålig omvärldsbevakning om du trodde detta skulle vara GTA?

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Jämförde Dlss på exakt samma ställe nu, 69fps på allt ifrån quality till ultra performance. Det ända som händer är att gpu-användningen minskar när jag drar dlss åt performance-hållet.

Fan vad jag hatar att spela på pc ibland alltså...

Edit: med v-sync avstängt och ingen fps-cap

Hmm märkligt. Men visst är det så att desto mer du styr DLSS-reglaget till höger desto mer drar du ner på upplösningen och ökar fps? Och således borde väl GPU-användningen också minska? Eller är jag ute och cyklar? Spelar jag på performance ser ansikten och kanter på byggnader ut som skrot.

Mitt 2070 super ligger också på ganska låg användning. Oftast runt 60-70 % men toppar upp till 98% lite nu och då. Hur ser det ut för er andra? Ligger era GPU:er närmare 100%? Konstant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howlinskogge:

Hmm märkligt. Men visst är det så att desto mer du styr DLSS-reglaget till höger desto mer drar du ner på upplösningen och ökar fps? Och således borde väl GPU-användningen också minska? Eller är jag ute och cyklar? Spelar jag på performance ser ansikten och kanter på byggnader ut som skrot.

Mitt 2070 super ligger också på ganska låg användning. Oftast runt 60-70 % men toppar upp till 98% lite nu och då. Hur ser det ut för er andra? Ligger era GPU:er närmare 100%? Konstant?

När jag drar dlss-reglaget till höger så ökas fpsen ingenting alls, det enda som händer är att gpu-användningen minskar till under 50% i vissa fall.

Ändrar jag till 4k så hoppar gpun upp till typ 98% men då blir ju spelet ospelbart med typ 40fps. Fattar verkligen inte hur man kan få släppa ett så här pass trasigt spel 😅

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

När jag drar dlss-reglaget till höger så ökas fpsen ingenting alls, det enda som händer är att gpu-användningen minskar till under 50% i vissa fall.

Ändrar jag till 4k så hoppar gpun upp till typ 98% men då blir ju spelet ospelbart med typ 40fps. Fattar verkligen inte hur man kan få släppa ett så här pass trasigt spel 😅

Sjukt trist. Men som sagt, bara testa sig fram i settings och installera om drivrutiner. Eller vänta på patcher
Googlade lite snabbt och det verkar vara MÅNGA som har problem med GPU usage.'

BTW ibland när jag spelat några timmar är det som att spelet får frispel när natt blir dag. Börjar jag fippla med inställningarna blir det bara värre vilken inställning jag än väljer. Startar jag om spelet, ställer in de inställningar som jag vet funkar bäst. Startar om igen och kör igång så fungerar det helt plötsligt igen. Ligger normalt på 60-70 fps med High/Ultra, RT off och DLSS på quality. Och när fenomenet ovan inträffar så hackar det på runt 20-30 fps.

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Du behöver inte åka ett kvarter bort ens. Jag fick polisen på mig, så jag gick in i ett rum/butik framför mig. Då "tappade" polisen bort mig.

Förklaringen är att det är svenska poliser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Ändrar jag till 4k så hoppar gpun upp till typ 98% men då blir ju spelet ospelbart med typ 40fps. Fattar verkligen inte hur man kan få släppa ett så här pass trasigt spel 😅

Så trasigt är det inte, om man bortser från att det är tungdrivet, de skulle ju faktiskt bara kunnat skala ner och göra ett fult spel vilket är kul att de inte har. För detta spel kommer ju leva längre tack vare att det gör att nästa generations grafikkort kanske kan maxa spelet bättre.
Skiljer sig detta spel "buggmässigt" från andra spel? Jag som följer BF-spelen har lärt mig att spelen sällan är varken optimerade eller fungerar perfekt dag 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Så trasigt är det inte, om man bortser från att det är tungdrivet, de skulle ju faktiskt bara kunnat skala ner och göra ett fult spel vilket är kul att de inte har. För detta spel kommer ju leva längre tack vare att det gör att nästa generations grafikkort kanske kan maxa spelet bättre.
Skiljer sig detta spel "buggmässigt" från andra spel? Jag som följer BF-spelen har lärt mig att spelen sällan är varken optimerade eller fungerar perfekt dag 0.

Absolut, men när ett spel använder 70% av datorns kraft så tycker iaf jag att det är trasigt. Jag byggde inte en dator för 30k+ för att spela i 1080p

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av Bonside:

Testade detta med min Ryzen 5600X CPU, och skillnaden i CPU util. är extrem. Gick runt på exakt samma plats i spelet vid bägge dessa screenshots. Se bilder nedan.

Innan ändring:
https://i.imgur.com/uIXXJSB.png

Efter ändring:
https://i.imgur.com/H5LPHui.png

Hur många fps ökades spelet med?

Såg att du senare kommenterat detta. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Absolut, men när ett spel använder 70% av datorns kraft så tycker iaf jag att det är trasigt. Jag byggde inte en dator för 30k+ för att spela i 1080p

Men din dator är byggd för att vara en generellt bra dator för många spel. Det är hela grejen med en "PC". Med tiden optimeras kanske spelet, precis som alla spel. att förvänta sig ett optimerat vid release av spel nuförtiden så är det nog förväntningarna det är fel på.

De flesta spel brukar jag vänta 6-12 månader på, passar på vid minst 50% rea på steam. Då vet man att de är optimerade också.
Det är inte smart att förvänta sig optimerade spel vid release för sådant sker inte längre tyvärr. Man måste nog bara acceptera detta dock, ska man rösta med plånboken ska man inte köpa spelen iaf innan det märks att det är mer optimerat.

Permalänk
Medlem

Lyckats fastna ordentligt mitt i ett uppdrag. Spelet krashar konstant när jag kommit en bit in i uppdraget och jag kan inte spara mitt i det pga. strider som pågår genom det. Försökt med samma uppdrag nu närmare 10 gånger men krashen kommer alltid vid ungefär samma plats.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Men din dator är byggd för att vara en generellt bra dator för många spel. Det är hela grejen med en "PC". Med tiden optimeras kanske spelet, precis som alla spel. att förvänta sig ett optimerat vid release av spel nuförtiden så är det nog förväntningarna det är fel på.

De flesta spel brukar jag vänta 6-12 månader på, passar på vid minst 50% rea på steam. Då vet man att de är optimerade också.
Det är inte smart att förvänta sig optimerade spel vid release för sådant sker inte längre tyvärr. Man måste nog bara acceptera detta dock, ska man rösta med plånboken ska man inte köpa spelen iaf innan det märks att det är mer optimerat.

Håller med dig men jag tycker ändå att det minsta man kan begära är att spelet ska använda den hårdvaran man har. Att man får dra ner inställningar osv å ställa in efter behov och datorns kapacitet är ju normalt. På den punkten är ju dock spelet trasigt för många. För mig ökar inte fps när jag sänker inställningar, gpu-användningen minskar bara.

Såhär är det bara i just detta spelet alltså är det fel på spelet.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av horrortool:

Hur många fps ökades spelet med?

Jag skrev ett antal uppföljande inlägg om det som jag ska försöka summera: Jag upptäckte först ingen ökning i FPS. Gjorde ett par uppföljande test som indikerade en marginell ökning på en mellan 5-10 FPS. Det mest pålitliga testet jag gjorde var en dialog där det inte fanns några variationer mellan omgångarna i te.x. npc-befolkning osv. Där såg jag en ökning på ca. 10 FPS med ändringen. Jag vågar inte påstå att det här bevisar att ändringen medför bättre prestanda, men kombinerat med de tester andra i tråden gjort tycker jag det känns sannolikt att det är så.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 / Asus ROG STRIX B550-F Gaming / Ryzen 5 5600X / Noctua NH-U12S / Powercolor Radeon 6800 XT (reference) / EVGA Supernova G2 750W / 2x8GB Corsair Vengeance DDR4 CL16 3200Mhz / 24" 144hz AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Så trasigt är det inte, om man bortser från att det är tungdrivet, de skulle ju faktiskt bara kunnat skala ner och göra ett fult spel vilket är kul att de inte har. För detta spel kommer ju leva längre tack vare att det gör att nästa generations grafikkort kanske kan maxa spelet bättre.
Skiljer sig detta spel "buggmässigt" från andra spel? Jag som följer BF-spelen har lärt mig att spelen sällan är varken optimerade eller fungerar perfekt dag 0.

Officiellt så var detta spel klart i April i år så man kan ju undra vad utvecklarna har gjort under tiden eller så var det bara skitsnack från CD projekt red.

Spelet tar definitivt en klar andra plats i buggigaste spelet jag har spelat som inte är early access efter Generation Zero.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem alls med spelet med datorn i sign.
En NCP gick rakt genom hissdörrar en gång, men inte sett någon annan bugg.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara precis som gtav i framtidsmiljö. Är det kul om man inte gillar gtav?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Verkar ju vara precis som gtav i framtidsmiljö. Är det kul om man inte gillar gtav?

GTAV + Deus Ex= Cyberpunk 2077

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

9900K lätt överklockad och ett oklockat 3090. NVME disk som spelet ligger på. Tycker det flyter fint, men attans vad buggigt.

* Ibland när man kör och har kameran bakom bilen sticker karaktären upp genom taket på bilen som om han stod upp.
* Ibland när jag parkerat bilen så svävar den "en halvmeter" ovanför marken.
* NCP-fiender som står med ryggen emot en och glitchar så det bara är att meja ner dom.
* Typ 50% av gångerna jag "går ur" vapenaffären i huset där man bor så tömmer min karaktär magget i valfritt vapen, har hänt ett par ggr att jag dödat NPC:er och blivit efterlyst.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

9900K lätt överklockad och ett oklockat 3090. NVME disk som spelet ligger på. Tycker det flyter fint, men attans vad buggigt.

* Ibland när man kör och har kameran bakom bilen sticker karaktären upp genom taket på bilen som om han stod upp.
* Ibland när jag parkerat bilen så svävar den "en halvmeter" ovanför marken.
* NCP-fiender som står med ryggen emot en och glitchar så det bara är att meja ner dom.
* Typ 50% av gångerna jag "går ur" vapenaffären i huset där man bor så tömmer min karaktär magget i valfritt vapen, har hänt ett par ggr att jag dödat NPC:er och blivit efterlyst.

Vad har du för gpu-usage, vet du det?
Inställningar/upplösning?

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz