Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Försöker ladda ner senaste update patch till Spider-Man Miles morales.
Klickar jag ”check for updates” på spelet så säger den att det finns en patch att ladda ner. Finns då ett val att gå till Downloads i GUIt. Men där är det tomt. Den laddar aldrig ner nåt. Kan klicka flera gånger. Startar om PS5an. Samma

Någon som haft samma? Som hittade nån lösning?

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Coil Whine: hög belastning, inget i meny?

Dålig fläkt: ett surrande högt ljud som aldrig försvinner?

Vad har jag då?

Har ett ”yyyy”-ande ljud som låter när man är typ 10-20 cm från konsolen. Hörs inget från soffan. Inget störande så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Tror den som medföljer är 1.5m.
Den sladden ser på papper ut exakt som min, det enda som skiljer är utformandet på kontakten.

Den söm medföljer är nog 1m.
De på amazone hade ju riktigt bra pris..
Köpte Nikabe 3m på Kjell, var tuvigen att ha den, kostade 699kr..
Mycket bättre kvalitet än den medföljande.

Hur vet man att kabel verkligen klarar av 4k 120hz?
Hitter Inga mer info om det..

Visa signatur

------------

Permalänk
Skrivet av Kaz:

Så den är bättre än den som följde med ps5? Har tänkt köpa en annan. Den som följde med var lite kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen-A44:

Så den är bättre än den som följde med ps5? Har tänkt köpa en annan. Den som följde med var lite kort

Den som medföljer är för kort och plastig.
Den som jag köpte på Kjell är mycket bättre, känns mer premium, hoppas att den är äkta hdmi 2.1, måste testas först.

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Coil Whine: hög belastning, inget i meny?

Dålig fläkt: ett surrande högt ljud som aldrig försvinner?

Vad har jag då?

Har ett ”yyyy”-ande ljud som låter när man är typ 10-20 cm från konsolen. Hörs inget från soffan. Inget störande så.

Låter den såhär: https://youtu.be/ukwBd5geJb8

Permalänk
Medlem

Då fick man sin första Platinum-trophy på PS5:an.

Självklart i Astro's Playroom. Riktigt kul spel, och priset är ju oslagbart.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kopplade in en extern SSD igår och ”so far so good”. Jag undrar dock vad alternativet ”Formatera hddn so exFAT” innebär och om det är något jag tjänar på?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

efter att ha spelat några timmar med hotfixen så min upplevelse är att det krashar oftare.

3ggr på ca2h, det var oftare än innan patchen för mig

Permalänk
Medlem

Tvärt om för mig. ”Bara” 1 gång efter och nästan lika mycket speltid. Har kanske med vad man gör eller vart man är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Jag har samma setup som du.
Det går inte att få 5.1 genom ARC om du inte ändrar till "bitstream" i PS5. Detta introducerar dock input delay på ljudet, väldigt märkvärt imo. Om du vill ha PCM passthrough med 5.1+ till din AVR så måste du ha en eARC kompatibel AVR.

Edit: Detta gäller HDMI

Vet du vad skillnaden mot tex ATV4K där jag kan använda DD 5.1 genom ARC utan fördröjning?
Har det med ”spelläget” att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Nej mer ett spänningsljud. Tror ändå på mild coil whine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Ska bli spännande att höra, återkom gärna med hur det går!

Jag har bara haft min sedan i onsdags men absolut är handkontrollen och laddningstiderna (både vad gäller nedladdning över wifi och laddningstiderna i spel) imponerande!

Det blev tyvärr inte någon som helst skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaz:

Den som medföljer är för kort och plastig.
Den som jag köpte på Kjell är mycket bättre, känns mer premium, hoppas att den är äkta hdmi 2.1, måste testas först.

Hdmi kablar märks inte upp på det sättet just nu är det väl ultra high speed som är den märkning som klarar mest såsom 48Gbps 8k60fps m.m.

här kan du läsa mer https://www.hdmi.org/resource/cables

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Jag diggar verkligen den svenska översättningen i Demon’s Souls, har precis gjort ett första tappert försök att släcka Rovflamman

Är det en trophy och så har du svenska som systemspråk eller kan man alltså välja svenska som språk inne i själva spelet?

Låter ju helfestligt, särskilt om det är det sistnämnda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Kopplade in en extern SSD igår och ”so far so good”. Jag undrar dock vad alternativet ”Formatera hddn so exFAT” innebär och om det är något jag tjänar på?

Om du formaterar den som exFAT kan du flytta över captures, screenshots m.m. dit och sen kan du koppla in den till datorn och se dem där. Den formaterar den till en vanlig hårddisk egentligen, och kan då inte använda den som lagring för spel på PS4/PS5.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Skrivet av Izak80:

Jag diggar verkligen den svenska översättningen i Demon’s Souls, har precis gjort ett första tappert försök att släcka Rovflamman

Låter lite som skallskotten i FarCry 3 fast värre. Haha jag kollar mycket guides oså när jag lirar souls spelen typ om bra vapen osv och då går det inte köra på svenska för översättningarna är fucked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Jag undviker alltid översättningar om jag kan men om det där var namnet på vad jag gissar på måste jag säga att det svenska namnet var mer poetiskt och tidsmässigt passande än originalnamnet. Jag kan dock ha fel om vad som åsyftas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaz:

Skärmdumpen som jag bifogade i mitt inlägg tog jag själv med min PS5 + LG tv. Den visar att den klarar 4k@120hz. Frågan är om den verkligen klarar att hålla signalen. Jag kan tyvärr inte testa då jag inte äger något spel som jag kan spela 4k@120hz såsom CoD. Feedback på produkten har fler och fler som nämner att de får 4k@120hz med både PS5 och XBSX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Vet du vad skillnaden mot tex ATV4K där jag kan använda DD 5.1 genom ARC utan fördröjning?
Har det med ”spelläget” att göra?

Ingen skillnad. Det är en fördröjning där med. Tror man inte känner av det på samma sätt eftersom du inte förväntar dig en reaktion på fysisk kontakt jämfört med när man spelar.
Detta är självklart från person till person, är säker på att många inte känner av denna fördröjning alls. Jag snackar bara tekniskt sett, att det introduceras en fördröjning vid komprimering on the fly.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Skärmdumpen som jag bifogade i mitt inlägg tog jag själv med min PS5 + LG tv. Den visar att den klarar 4k@120hz. Frågan är om den verkligen klarar att hålla signalen. Jag kan tyvärr inte testa då jag inte äger något spel som jag kan spela 4k@120hz såsom CoD. Feedback på produkten har fler och fler som nämner att de får 4k@120hz med både PS5 och XBSX.

Ska kolla på upplösningen när jag kommer hem.
Enligt Kjell så ska kabel klara av 40k 120hz och 8k 60hz.

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Är det en trophy och så har du svenska som systemspråk eller kan man alltså välja svenska som språk inne i själva spelet?

Låter ju helfestligt, särskilt om det är det sistnämnda

Jag har svenska som ”systemspråk” och engelska som ”spelspråk”. Dock rör det sig här om ett av ”spelkorten” (den nya funktionen med PS5) och de är på svenska och således beskrivningarna av bossarna i det här fallet.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk

Tänkte skaffa headset/hörlurar till ps5. Kan absolut ingenting om detta. Körde vanliga in ear direkt i handkontrollen till ps4.

Vad ska man satsa på? Vill nog ha ett par som klarar sourround eller 3D ljud. Mic är skitsamma för den kommer aldrig användas (spelar när ungarna sover.) Viktigast är att de funkar bra till ps5, spelar inga längre stunder. Ett plus om de går att använda till Nintendo Switch men inget måste.

Kan man köra in ear? Man går miste om sourround då? Vad är bäst när man kopplar in, i kontrollen eller med en dongle?

Pris, gärna under 1500.

Permalänk
Skrivet av baseballigan:

Tänkte skaffa headset/hörlurar till ps5. Kan absolut ingenting om detta. Körde vanliga in ear direkt i handkontrollen till ps4.

Vad ska man satsa på? Vill nog ha ett par som klarar sourround eller 3D ljud. Mic är skitsamma för den kommer aldrig användas (spelar när ungarna sover.) Viktigast är att de funkar bra till ps5, spelar inga längre stunder. Ett plus om de går att använda till Nintendo Switch men inget måste.

Kan man köra in ear? Man går miste om sourround då? Vad är bäst när man kopplar in, i kontrollen eller med en dongle?

Pris, gärna under 1500.

Sony Pulse 3D

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5529558

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk

Värda sina pengar? Verkar vara blandade åsikter det lilla jag googlat. Känns ju tryggt att det är sonys egna produkt, borde ju fungera sömlöst då.

Permalänk
Skrivet av baseballigan:

Värda sina pengar? Verkar vara blandade åsikter det lilla jag googlat. Känns ju tryggt att det är sonys egna produkt, borde ju fungera sömlöst då.

Amazon sålde dessa för 832kr så blev ett impuls köp, använder inte headset så ofta men kan vara bra att ha och är anpassat för PS5 så var valet lätt, fungerar även fungerar bra till PC, helt klart värt pengarna.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av baseballigan:

Pris, gärna under 1500.

Personligen använder jag Sony WH-1000XM4 och Sennheiser IE80 och båda fungerar perfekt kopplade i kontrollen. Vet ej vilka spel som stöder deras 3D-ljud dock.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

Amazon sålde dessa för 832kr så blev ett impuls köp, använder inte headset så ofta men kan vara bra att ha och är anpassat för PS5 så var valet lätt, fungerar även fungerar bra till PC, helt klart värt pengarna.

Riktigt bra pris, får hålla utkik efter dem.

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

Synd man inte såg det . Nu när jag kollade kostade dom1900? Vart hitta du dom med så bra pris