Permalänk

ISP utbud Sala backe, Uppsala??

Tja!

Tittat på en lägenhet på Gröna gatan i Uppsala..

Vilka ISP´s kan man få i det området?

Comhem fanns installerat dock så vill jag ha bättre lina..

Någon som vet?

Mvh Matte

Permalänk
Medlem

maila bostream och bbb?

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Hedersmedlem

Det står på resp. ISP hemsida, www.bostream.com www.comhem.se www.bredband.com www.comhem.se www.telia.se www.spray.se www.rixtelecom.se www.telenordia.se www.tiscali.se.

De sista som erbjuder 0,5 Mbit ADSL erbjuds på samma ställe, så det räcker med att kolla en, det enda som skiljer är priser etc.

Permalänk
Medlem

Nuke_X jag har precis beställt BBB vdsl med 12/9 Mbit och jag bor på Kungsgatan. Som alt. kommer BBB att ha ADSL med 8/1 Mbit för de som bor mellan 1200 - 3500 m, så du borde komma innanför där. Så håll dig kall, BBB är på G i Uppsala. Ring ett samtal och hör vad de har att säga.

Visa signatur

| Barton2500+@12.5x166 | Asus A7N8Xdeluxe | 1024 MB PC3200 | GF6800 | 80 + 80 GB Maxtor |

Permalänk

om man går in på skanovas / telia stationfinder verkar det som att en station är jätte nära gröna gatan i uppsala, sala backe.

Ska ringa till bbb när jag kommer hem idag..

Permalänk
Medlem

eller så slår man in gröna gatan i postens postnummer sök så får man fram postnummer 75436 vilket gav mig detta på BredbandsBolagets site:

"Grattis!
Upp till 10 Mbit/s i telejacket, för 399 kronor i månaden!
I ditt område kan vi erbjuda Internetabonnemang med en uppkopplingshastighet på upp till 10 Mbit/s *. Det är möjligt genom att vi har anslutit vårt extremt snabba fibernät till en telestation i närheten av dig. 10 Mbit/s är tjugo gånger snabbare än vanligt adsl och den högsta hastighet du idag kan få ut ur ditt teleuttag. Du betalar endast 399 kronor i månaden. Utan bindningstid.

Beställ ditt Internetabonnemang här!
Vänta inte för länge. Platserna är begränsade. Du kan boka en plats här direkt. "

Samma koll på Bostreams site gav detta :

"Nej. Vi kan för tillfället tyvärr inte leverera Bostream scream i ditt postnummerområde. Gör en intresseanmälan så kontaktar vi dig när vi kan leverera där du bor. "