CD Projekt Red: "Cyberpunk 2077 har sålts i över 13 miljoner exemplar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Helt sjukt att jag köpte spelet på Steam för 60 euro och har älskat varenda sekund jag lirat
45 timmar nu.

Gillar även jag starkt buggiga spel som TES och FO-serien. Dock så upplever man stor hyckleri från folk som spelar och media. Det är skillnad på utvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Helt sjukt att jag köpte spelet på Steam för 60 euro och har älskat varenda sekund jag lirat
45 timmar nu.

Jag är med dig! 52h och njuter!

Upplever faktiskt inte heller dessa buggar som ”alla” pratar om. Var, hur? Inte en enda, jo ett träd som svävade 1m över backen. Men jämfört med Skyrim, Witcher 3, Fallout 3, 4, NV, Kingdom Come osv så är detta ett under av buggfritt.....

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk

Det handlar ju inte om PC utgåvan utan ps4/xbox versionen som ska vara så dålig att det inte är acceptabelt att släppa.

https://m.youtube.com/watch?v=VAKc873to2w

Spelet verkar underbart, med rätt hårdvara. Det är inte gjort för last gen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Det är jätte synd att om man inte tycker om ett spel så är man en "hater" omedelbart.

Såklart alla får ha sin åsikt/smak och tycke.

Jag ser mer att en "hater" är någon som försöker dra ner stämningen och därmed inte ser någon positivt i det hela.

Jag kan acceptera era åsikter men det hindrar inte mig från att tycka att spelet är kul. Vilket jag tycker att det är.
För I slutändan är det man själv tycker som spelar roll.

God Jul 🙏🏽

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Skrivet av Falck1N:

Såklart alla får ha sin åsikt/smak och tycke.

Jag ser mer att en "hater" är någon som försöker dra ner stämningen och därmed inte ser någon positivt i det hela.

Jag kan acceptera era åsikter men det hindrar inte mig från att tycka att spelet är kul. Vilket jag tycker att det är.
För I slutändan är det man själv tycker som spelar roll.

God Jul 🙏🏽

Diskussioner uppstår ju oftast för att man har olika åsikter. Bara för att det finns vi som kritiserar så betyder det inte att vi är ute efter att dra ner stämningen, har dock svårt att se hur man inte kan ha någon negativ kritik alls för det här spelet. Har ju folk som skriver att de inte upplever några buggar alls t.ex. Tror inte jag skulle rekommendera deras optiker till någon.

God Jul på dig med

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att köpa det när jag uppgraderat burken och de rett ut de flesta, eller snarare värsta, buggarna

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Har lagt den i Wishlist på Steam, så jag plocka upp den efter lite mer patchining och på rea.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Den här recentionen är helt klart den som stämmer bäst med hur jag själv tycker, men "WorthABuy" är ju alltid fantastiskt rolig

https://www.youtube.com/watch?v=llmMN-nIjLA

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk

Väntar ivrigt, håller på att spela igenom nya assasins creed, sen blir read dead 2 sen cyberpunk 🤗

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Låt folk hata, jag spelar fortfarande och väntar på mer content!

Till viss del håller jag med.

Jag kanske har lite lägre tolerans för gnäll än normalt medan jag är hemma med två terrorister som hela dagarna bråkar om vem som ska köra den stora vagnen(spolier: slutar alltid i gråt).

Men jag tycker att man ska försöka lägga lite band på själv gällande det värsta gnället.
Det finns ett brett nyanserat mellanläge, mellan att totalt prisa och påstå att det är universums sämsta spel alla kategorier.

Det finns både saker som är bra och dåliga i spelet. Saker som behöver fixas, justeras och poleras.

Tycker vi ska hjälp andra spekulanter ta egna beslut baserat på en någorlunda neutral bild istället för att hävda att ens egen spya är obestridligt faktum, eller tvärt om.

Stämningen på forumet blir trevligare då, tycker jag i alla fall.

Men jag släpper detta för tillfället.
God Jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

@harddrive Sluta använda casual som ett slagord. Din smak är inte mer värd än andras och du tillhör inte någon självinbillad singleplayer elit.

@ozzed Miljarder returer? Konspiration angående siffrorna? Skärp dig.

Vi hajjar att ni är missnöjda, kränkta och trode att spelet skulle vara något helt annat. Släpp det och gå vidare i livet. Det är ändå Jul.

Flock-hat-festerna som kan uppstå är verkligen en av internets sämre sidor...

Nu var det ju flera som tydligen helt och hållet missade ironin i mitt inlägg, vilket jag tog upp i ett annat inlägg längre ner (och så undrar folk varför min signatur ser ut som den gör.) Återigen, så borde det framgått för vilken idiot som helst att mitt inlägg var ironiskt och raljerade över hur larvigt det är att bli upprörd över ett spel och bli sura för att andra har en avvikande upplevelse från ens egen just därför att jag inledde med att skriva miljarder sålda kopior. Det finns inget spel som sålt i miljarder exemplar, så jag tycker inte bara jag var tydlig, utan nästan barnsligt övertydlig med den ironiska tonen.

Men jag får väl helt enkelt lägga in en ingress om att mina ironiska inlägg är just ironiska, så att folk ska förstå det, men då tappar man mycket av humorn tycker jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har precis spelat igenom main story efter lite drygt 50h, inte en krasch på dessa timmar och jag stötte endast på en ordentlig bug med dum dum som inte spawnade, detta fixades med patch fort och det gick att kringgå genom att ringa ett samtal från ett visst ställe. I övrigt har jag som mest sett föremål som hamnat fel/svävat och det är ett av de mindre buggiga liren jag kört av denna skalan/massiva open world lir.

Gällande spelet, klart värt pengarna och story fortsätter vara CDPR's starka sida. Finns det saker att polera? Japp. Är det saker som gör det mindre roligt att spela nu? Nej. I det stora hela är spelet mycket imponerande och om man väntat sig mer än detta så vete fan vad man haft som förväntning faktiskt.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Det händer väldigt lustiga saker nån gång i timmen i alla fall, men det är inte så farligt på PC. Ibland kastas man iväg i hundra knyck när man försöker hoppa över en låda, ibland dör man när man sprintar in i en soppåse, ibland spawnar det object under eller strax framför bilen så man katapultas iväg. För det mesta är det lungt eller mindre buggar dock. Vet inte vad du sett på tuben men det klipps säkert ihop videor med massor av olika buggar som inträffat under en lång tid/flera olika spelare.

Oj nån dag senare men ändå :).
Får skriva det jag syftade på.

Ja nä jag tänkte inte på direkta buggar. Utan mer somt tex denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=PsBrkLq31eM

Och såg nån video där de jämförde Poliserna i gta och CyberPunk.
Där poliserna bara "trollas" fram och att de ger upp att jaga en efter man sprungit typ två kvarter ifrån.
Ai:n ser ut att vara lite sisådär.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Oj nån dag senare men ändå :).
Får skriva det jag syftade på.

Ja nä jag tänkte inte på direkta buggar. Utan mer somt tex denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=PsBrkLq31eM

Och såg nån video där de jämförde Poliserna i gta och CyberPunk.
Där poliserna bara "trollas" fram och att de ger upp att jaga en efter man sprungit typ två kvarter ifrån.
Ai:n ser ut att vara lite sisådär.

AIn är fruktansvärt dålig. Tror ingen kan försvara den, är säker på att deras programmerare håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Den här recentionen är helt klart den som stämmer bäst med hur jag själv tycker, men "WorthABuy" är ju alltid fantastiskt rolig

https://www.youtube.com/watch?v=llmMN-nIjLA

Ja, jag håller med honom i hans video. fantastiskt bra. önskar att fler kunde se vad spelet faktiskt är i nuvarande form, och vad det faktiskt kunde ha varit.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz