Permalänk
Medlem

Lite frågor....

Länge sen jag var här så nu tänkte jag fråga lite saker.

Vad för moderkort tycker ni passar sig fint till en "Intel Pentium 4 Northwood 2.6GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz", gärna något lite mer budget.
Vad ska man sen ha för minnen till moderkortet ni tycker jag bör köpa, tänkte att det ska räcka med 512mb?
Och, räcker ett nätaggregat med typ 350w till en "normal"-dator, i vilka fall räcker det inte (är det särskilda grafikkort lr dyl. som drar extra mycket?)?
Som ni säker förstår tänktej ag köpa ny dator nu när man fått lite pengar från sommarjobbet så tips ni kan komma på är väldigt välkomna!
Tack på förhand!

P.S.
Vill att grejerna ni väljer ut inte ska vara flaskhals för något annat i paketet, vill alltså inte överklocka till att börja med.

Permalänk
Medlem

Jag tror iaf att aggregatet ska räcka.

Permalänk
Medlem

skaffa ett Abit IC7, ca pris 1400:- mkt bra kort.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Qupid:
Ok, ska kolla det... har btw ett geforce3 ti200 från asus som jag tänkte använda och minns att det var konstigheter om man blandade grafikkort fårn asus med moderkort från abit för ett tag sen, så fortfarande?

Men undrar ju fortfarande vad för minnen man ska ta...

EDIT: Duger "DDRAM 512 Mb PC3200 - 400Mhz Samsung Original"?
EDIT2: Måste man ha minnen i par lr nått sånt?

Permalänk
Medlem

Annars är ju ett ASUS P4P800 Deluxe ett bra kort. Kostar också runt 1400:- hos Datorbutiken.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Alibabba:
Hmm, ok. Har du kanske själv erfarenhet av det?
Hur som helst så har jag kikat på det och det verkar ju fint, lutar starkt åt det!

Har också spanat in minnen på datorbutiken.com och funderar på 2x av TwinMOS-Winbond Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK), vad tror ni om detta?