PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Hur länge tror ni vi kommer behöva vänta tills efterfrågan på Playstation 5 har sjunkit så pass mycket att man kan en dag boka den och hämta upp nästa dag? Eller hämta i närmaste butik?

Permalänk

Hej

Till slutet av Feb - mars.. så här var det med
Ps4 med. Ett par månader sedan dog det. Xbox serie X har redan dött mer eller mindre. Säljs Max för 500 kr mer...

Permalänk
Skrivet av Zebrozeck:

Hur: Online
Var: MediaMarkt
När:21/9
Modell: Digital
Status: Skickad
Förväntad leverans: Q1

Förvånad när det plingade till i PostNord appen

Spännande! Bokade en DE den 22/9 på Mediamarkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keffosteffo:

Ja, nu verkar det rassla till med DE hos Mediamarkt.

SE däremot... 🥺

Permalänk
Medlem

Nu finns PS5 Standard Edition i lager hos Amazon. Tredjepartsförsäljare dock och kostar 8 000 kronor.
Leverans 5-11 januari.

Permalänk

Någon som vet när ps5 restockar igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makomicevic:

Någon som vet när ps5 restockar igen?

Sony skeppade 3,4 miljoner exemplar av ps5 från release till idag.

*Enligt Digitimes kommer Sony trappa upp produktionen av konsolen och företaget ska producera mellan 16,8 och 18 miljoner exemplar av Playstation 5 under 2021, vilket lär förse alla som vill ha den nya konsolen med ett exemplar.*

från: feber.se

Snart är andrahandsmarknaden lika intressant som mina underkläder.

Permalänk
Skrivet av keffosteffo:

Hoppas ditt kommer med snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Nu finns PS5 Standard Edition i lager hos Amazon. Tredjepartsförsäljare dock och kostar 8 000 kronor.
Leverans 5-11 januari.

Nu finns den uppe igen med leveranstid 8-12 januari.

Permalänk

När kommer ps5 in igen så att man kan beställa? Webhallens fullbokningar är ju fulla och massa andra butiker med. Kommer det vara på nyår?

Permalänk
Medlem

Fick ett scam mail, heads up så ni inte gör bort er i hysterin.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Beställde en från Amazon via Phoenix’s & de har redan skickat iväg den ser det ut som. Men ingen tracking number.. någon annan som fått samma sak?

/M

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Hur länge tror ni vi kommer behöva vänta tills efterfrågan på Playstation 5 har sjunkit så pass mycket att man kan en dag boka den och hämta upp nästa dag? Eller hämta i närmaste butik?

Beställde min PS5 disk den 15/10 från MM
Har fått levdatum 2021 april så ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Beställde en från Amazon via Phoenix’s & de har redan skickat iväg den ser det ut som. Men ingen tracking number.. någon annan som fått samma sak?

/M

Samma här står att den ska komma senast tisdag 5 Jan.
Tveksam till det.

Permalänk

amazon?

Någon ny information?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Någon ny information?

Dröjer nog till tidigast nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Samma här står att den ska komma senast tisdag 5 Jan.
Tveksam till det.

Antar att du tog det på faktura också? Vill fan inte betala fakturan förrän det är helt säkert att jag fått ps5:an. Fakturan ska betalas in 3 dagar efter leverans, så förhoppningsvis får man ps5:an eller att man kan skjuta upp fakturan.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Antar att du tog det på faktura också? Vill fan inte betala fakturan förrän det är helt säkert att jag fått ps5:an. Fakturan ska betalas in 3 dagar efter leverans, så förhoppningsvis får man ps5:an eller att man kan skjuta upp fakturan.

/M

Stressa inte, du har ju fått en från Elgiganten och en Från Webhallen tidigare har du ju skrivit här så Ta du faktura och vänta i lugn och ro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Stressa inte, du har ju fått en från Elgiganten och en Från Webhallen tidigare har du ju skrivit här så Ta du faktura och vänta i lugn och ro.

Jag är nöjd, men vill ju att brorsan ska få sin så vi kan lira. Men enligt Amazon så går det att skjuta upp fakturan ifall paketet inte anländer innan fakturan ska betalas in.

Jag är mer nojig för att det är ett företag som ser ut o ha skapats specifikt för detta. Inga omdömen, inga andra saker säljs där.

Men vi får se!

/M

Permalänk
Medlem

Webhallen har ställt ut demo ex i butikerna vilket jag tycker känns taskigt med tanke på hur många som väntar..

Permalänk
Medlem

Kontaktade amazon igen och fick en ganska trevlig grabb. Han tror att dem kommer få in en batch nu i januari till dem som beställde den 20e men han kan egentligen inte lova någonting då han inte har all information så vi får ta det med en nypa salt.

Permalänk
Skrivet av Julle12341:

När kommer ps5 in igen så att man kan beställa? Webhallens fullbokningar är ju fulla och massa andra butiker med. Kommer det vara på nyår?

Detta står på techradar.
"PS5 stock tracker claims ‘huge third shipment’ is set to arrive soon | TechRadar" https://www.techradar.com/news/ps5-stock-tracker-claims-huge-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepancskes:

Detta står på techradar.
"PS5 stock tracker claims ‘huge third shipment’ is set to arrive soon | TechRadar" https://www.techradar.com/news/ps5-stock-tracker-claims-huge-...

Tänkte precis kommentera detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepancskes:

Detta står på techradar.

Skrivet av Holmq:

Tänkte precis kommentera detta

Man får ju hoppas...

Permalänk
Medlem

När Switchen släpptes så var den också slut överallt. Jag gick rakt in på Netonnet på releasedagen och plockade mitt exemplar direkt från hyllan.

Hoppades kunna göra ungefär samma sak denna gången, men ett mega-tji fick jag 🤷🏻‍♂️

Tror ni de sätter ut i butik också på t.ex. Elgiganten om det trillar in några konsoler nästa vecka, eller är det bara online som gäller?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Webhallen har ställt ut demo ex i butikerna vilket jag tycker känns taskigt med tanke på hur många som väntar..

Samma med MM.

Permalänk

Dustin

Dustin drog pengar för PS5 den 27/12... något på G?

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Dustin drog pengar för PS5 den 27/12... något på G?

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

När beställde du?

Beställde 20/9 enligt tidigare inlägg

Och

17/09... 😂🤷‍♂️

Permalänk

Dustin

Beställde 20/9.