3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Är dom? Det är världens största moderkortstillverkare, med marginal, nog kränger dom ett och annat grafikkort också. Dom syns i alla fall i alla reviews med utländska YT-ers.

Ursäkta dålig ordval, menade inte ENBART i norden. Menar bara att ASUS generellt sett är enormt överrepresenterade i norden som grafikkortstillverkare, om man jämför mot andra världsdelar där t.ex. EVGA är mer poppis i USA samt t.ex. galax och andra märken i asien.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 32 GB 3600 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Samsung 32" G80SD 240 Hz OLED

Permalänk
Medlem

Fina nyheter för många av er med beställningar gjorda åtminstone 19e september och kanske ännu längre fram hos komplett!!!

Händer grejer nu för er med beställning på Komplett som fortfarande väntar på leverans av Asus 3080 Tuf OC. Fick nyss uppdaterat igen och denna gången är de ännu mer tidigarelagt "Beställd, bekräftad i lager 16 januari 2021" så från att ha gått till 6e feb och igår till 3e så idag till 16 januari. Vet att det inte kan vara så många framför i kön då folk har fått hem beställningar gjorda den 18e på dagen/kvällen och det lär glesa mer med beställningar ju längre tiden gått. Min beställning är 19e novemver klockan 21 ca. Hoppas nu att det skickas snart!

*Ändring

Dubbelkollade ändringen nu och det är lovande! Från att tidigare stått "förväntad i lager" står de nu "bekräftat i lager" 🤩

Som sagt, 3080 asus tuf oc beställning gjord 19e september kl 21

Edit igen** Polare fick även bekräftat samma datum 3080 Non-OC beställd 14.57

Permalänk

ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING ordered 17/09/2020 15:19; expected in stock 2 February 2021, 1 pc. From komplett. Did anyone receive an ASUS TUF from komplett yet?

Permalänk
Medlem

Kan inte hela kryptomarknaden bara krascha, få alla miners att tvingas sälja sina 3080 och att efterfrågan återgår till att bestå av kunder som vill använda korten för vad de är tänkta till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Händer grejer nu för er med beställning på Komplett som fortfarande väntar på leverans av Asus 3080 Tuf OC. Fick nyss uppdaterat igen och denna gången är de ännu mer tidigarelagt "Beställd, bekräftad i lager 16 januari 2021" så från att ha gått till 6e feb och igår till 3e så idag till 16 januari. Vet att det inte kan vara så många framför i kön då folk har fått hem beställningar gjorda den 18e på dagen/kvällen och det lär glesa mer med beställningar ju längre tiden gått. Min beställning är 19e novemver klockan 21 ca. Hoppas nu att det skickas snart!

*Ändring

Dubbelkollade ändringen nu och det är lovande! Från att tidigare stått "förväntad i lager" står de nu "bekräftat i lager" 🤩

Som sagt, 3080 asus tuf oc beställning gjord 19e nov kl 21

Samma här, beställde 1700 den 19e. Satan vad glad man blev!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

Samma här, beställde 1700 den 19e. Satan vad glad man blev!

Ja fan efter all denna väntan man haft är detta en jävligt glad nyhet att få

Nu är ju inget klart förens det väl är i handen men det är iallafall påväg åt rätt riktning hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

*Ändring

Som sagt, 3080 asus tuf oc beställning gjord 19e nov kl 21

Ehh.. va? Jag köpte min 20 September??

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Ehh.. va? Jag köpte min 20 September??

Skrivfel, september ska det vara.

Permalänk
Avstängd

Fick mitt 3080 TUF OC strax innan jul från NoN, hade tur att det var uppe i 2 minuter och beställningen gick igenom, fungerar klockrent. Kan vara värt att lägga bevakning på korten på NoN.

Permalänk
Medlem

Hoppas på goda nyheter angående 3080 TUF OC från Webhallen idag!

Permalänk
Medlem

Gigabyte GAMING OC beställt 2/1 på Amazon skickat nu. Förväntad leverans måndag. 🎉

Permalänk
Webhallen
Skrivet av _niko_:

@Webhallen
Alltså vad e det för jävla svar..
"Marcus S 12:06
Tyvärr kan vi inte se över specifika köplatser, ligger nämligen dolt för oss i systemet"

Klart som fan ni kan se det, se till att lösa det för medarbetarna oxå.

Tror det är mer felformulerat, de kan men de får ej. Vi gick ut från början och sa att vi ej går ut med köplatser. Därav är det endast jag som aktivt går ut med att ge ungefärliga riktmärken på kö, och frågar man så hänvisar jag till tabellen på produktsidorna Då det är där all information vi vet om finns.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen har du lust att kolla hur de gick med leveransen av 3080 TUF OC? Kom leveransen och hur långt in den 18:e sträcker sig den isåfall?

Permalänk

Tjenare! Har försökt kolla in här i tråden lite titt som tätt och läst så många inlägg jag bara kunnat ang vilka grafikkort alla har lagt beställning på från vilken återförsäljare / butik. Jag har nämligen beställt en helt ny burk med ett stycke MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB som mitt val utav GPU från webhallen... Har sett sedan jag la min beställning den 24e november hos webhallen att dom fått in 10st(ca) sedan dess och inte sett ett nånting mer än det, är det några fler som beställt samma grafikkort som mig som kan berätta när de la sin beställning och när dom fått det osv?

Gott nytt år i efterskott sweclockare!

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Kan inte hela kryptomarknaden bara krascha, få alla miners att tvingas sälja sina 3080 och att efterfrågan återgår till att bestå av kunder som vill använda korten för vad de är tänkta till...

Gäller för alla som fått Ampere kort att dra sitt strå till stacken och minea ETH med dem så löser vi det

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Kan rekommendera Palit Gamerock också, ett av de finare 3080-korten på marknaden enligt mig. Galet fin byggkvalitet och har en av de bättre VRMarna (21st om jag minns rätt) Har man Non-OC versionen så kan man bara flasha om den med OC-biosen då det är samma hårdvara. Riktigt tyst är det också! Hardware Unboxed har en bra recension av kortet.

Verkar dock vara väääääldigt dålig leverans till Sverige av palit. Väntat länge utan att höra något om leveranser nu... Gäller dock OC varianten jag väntar på.

Permalänk

@webhallrn en dum fråga om kö systemet på Asus rog Strix rtx,3080 oc. Nu är 15:08 borta och står 15:09-15:12 med 100 kort. Inga kort har minskat utan bara en minut har tagits bort.. eller bara jag som är virrig?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spidercat12:

@webhallrn en dum fråga om kö systemet på Asus rog Strix rtx,3080 oc. Nu är 15:08 borta och står 15:09-15:12 med 100 kort. Inga kort har minskat utan bara en minut har tagits bort.. eller bara jag som är virrig?

Jag som slarv-uppdaterade lite, första dagen tillbaka och har en del att gå igenom idag. Återkommer till den, kön är väldigt gammal på det kortet. antal bok och 15.09 stämmer iaf.

/Patrik

Kan även uppdatera er i tråden att COD är förlängd till 11e februari!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

@webhallen har du lust att kolla hur de gick med leveransen av 3080 TUF OC? Kom leveransen och hur långt in den 18:e sträcker sig den isåfall?

Undrar samma sak. Vore ju trevligt om det kommer ett kort idag, trots att det gått från "levereras till butik" till "inte i lager".

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DasIch:

Undrar samma sak. Vore ju trevligt om det kommer ett kort idag, trots att det gått från "levereras till butik" till "inte i lager".

Står det "transporteras" till butik så är det på gång, ser flyttar påväg till butiker som lär börja gå ut idag. Kommer uppdatera kötabell och allt när majoriteten av leveransen är uthämtad

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Står det "transporteras" till butik så är det på gång, ser flyttar påväg till butiker som lär börja gå ut idag. Kommer uppdatera kötabell och allt när majoriteten av leveransen är uthämtad

/Patrik

För mig stod det först, i tisdags, "transporteras till butik" men några timmar senare ändrades till "finns inte i lager".
Förstår att du har fullt upp men om du skulle ha möjlighet att kika är det ordernummer XXXX8084 som lades kl 20:58 den 18;e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Fina nyheter för många av er med beställningar gjorda åtminstone 19e september och kanske ännu längre fram hos komplett!!!

*Ändring

Som sagt, 3080 asus tuf oc beställning gjord 19e september kl 21

Beställde mitt 11:07 den 19/09, och har fortfarande Feb 02 som leveransdatum Mitt är dock beställt från Norska Komplett.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DasIch:

För mig stod det först, i tisdags, "transporteras till butik" men några timmar senare ändrades till "finns inte i lager".
Förstår att du har fullt upp men om du skulle ha möjlighet att kika är det ordernummer XXXX8084 som lades kl 20:58 den 18;e.

Det är inom tilldelning, så i bästa fall landar kortet idag i butik.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är inom tilldelning, så i bästa fall landar kortet idag i butik.

/Patrik

Härligt, tack för svar!

Permalänk

UPS plingade precis på dörren. Amazon har levererat! Gigabyte 3080 GAMING OC. Beställt 29/12.
Återstår att se om NoN levererar TUF OC nu..

Visa signatur

5700X3D - RTX 3080 TUF OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

3070 TUF och Strix i lager hos webhallen nu

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

3070 TUF och Strix i lager hos webhallen nu

Priserna... går ju att köpa 3080 för 8200kr

Permalänk
Medlem

Sms från inet om plockning och pling i app att paket på gång. Så Asus 3080 TUF OC på inet har i alla fall kommit till eller gått förbi orderbekräftelse från 18/9 kl 18.04.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Kan även uppdatera er i tråden att COD är förlängd till 11e februari!

Halloj Patrik!
Stort tack för den tid du lägger här i tråden, försöker följa alla uppdateringar så gott det går men har en fråga gällande detta;
Är en av de som beställde ett 3080 TUF OC 15e Oktober (ordernr xxxx3835 kl13.01) och undrar om jag kan förvänta mig leverans innan 11e Feb eller är det kört?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

3070 priserna är ju ovärda nu.. 7290:- för ett tuff kort? nu när det ryktas om nya gpuer.. skulle sitta lugnt i båten och invänta allt som kommer.. känns som tillverkarna försöker kräma ut så mkt som möjligt nu