3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Någon som vet om COD + GeForce Now går att få om man köper på Amazon? Går det att hämta från Nvidias hemsida på något sätt eller är det bara från vissa ÅF som detta gäller?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Någon som vet om COD + GeForce Now går att få om man köper på Amazon? Går det att hämta från Nvidias hemsida på något sätt eller är det bara från vissa ÅF som detta gäller?

Om du inte får tag på de har ja en kod till cod som inte används.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Obekräftade uppgifter från Elgigantens kundtjänst. Kundtjänstarbetaren var tydlig med att inte lova att detta stämmer dock, utan leveranser är väldigt osäkra.

11/1 kommer det in 400st 3080 TUF OC till deras centrallager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Obekräftade uppgifter från Elgigantens kundtjänst. Kundtjänstarbetaren var tydlig med att inte lova att detta stämmer dock, utan leveranser är väldigt osäkra.

11/1 kommer det in 400st 3080 TUF OC till deras centrallager.

Alla uppgifter från Elgiganten känns som de är obekräftade uppgifter. De som jobbar på kundtjänst har ingen koll.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Sjukt att 3080 tuf oc är nu 25% dyrare än intropriset, samt 3070 modellen 5% billigare än 3080 intro.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Skrivet av kettu92:

Sjukt att 3080 tuf oc är nu 25% dyrare än intropriset, samt 3070 modellen 5% billigare än 3080 intro.

Hur mycket låg intopriset på Asus tuf 3080 oc?

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Om du inte får tag på de har ja en kod till cod som inte används.

Tack! Återkommer med DM om jag inte får tag på Nvidias support. Amazon kunde inte hjälpa mig iaf.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Hur mycket låg intopriset på Asus tuf 3080 oc?

7990kr

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Obekräftade uppgifter från Elgigantens kundtjänst. Kundtjänstarbetaren var tydlig med att inte lova att detta stämmer dock, utan leveranser är väldigt osäkra.

11/1 kommer det in 400st 3080 TUF OC till deras centrallager.

Det är väl ungefär samma sak som att säljaren ser att 400st är beställda med preliminärt datum 11/1. Vi vet alla hur bra det stämmer

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Oj.. för nu skiljer det väll typ ca 1000 mellan tuf och Strix.. förut var det väll mer "värt" att gå för tuf.. men om det är så litet gap mellan dem..

Permalänk

Elgiganten sa för nån vecka sedan att min leverans skjutits upp till i april.

Sen igår fick jag SMS från Elgiganten om att Bring höll på att förbereda leverans till mig.
När jag gick till länken och angav uppgifter etc så gav inte Bring mig ett leveransdatum eller tid så jag vågade inte riktigt tro att det verkligen skulle komma nu. Men precis nu har jag kortet i handen:

Vågar knappt öppna lådan.

edit:
Ifall någon undrar över när jag beställde så va det 15:34, 24:e september. Dvs 34 minuter efter säljstart, då jag satt och jobbade och glömde bort att jag tänkt beställa direkt efter kl 15.

Anger när jag la beställningen
Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av kettu92:

Sjukt att 3080 tuf oc är nu 25% dyrare än intropriset, samt 3070 modellen 5% billigare än 3080 intro.

Så var det nog tänkt från första början är jag rädd. Problemet är att både AMD och Nvidia verkar villiga att spela detta smutsiga spelet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Går att boka suprim x 3080 nu igen med förväntad leverans till netonnet den 19/1

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Går att boka suprim x 3080 nu igen med förväntad leverans till netonnet den 19/1

Tack för tipset! Jag hann få iväg en beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemor:

Tack för tipset! Jag hann få iväg en beställning

Tog inte många sekunder innan köpknappen försvann

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tror det är mer felformulerat, de kan men de får ej. Vi gick ut från början och sa att vi ej går ut med köplatser. Därav är det endast jag som aktivt går ut med att ge ungefärliga riktmärken på kö, och frågar man så hänvisar jag till tabellen på produktsidorna Då det är där all information vi vet om finns.

/Patrik

Ok, då är det minst 189 före men kanske mer troligt.. ~3-500
Hur kan det vara möjligt att ni samt Komplett som är samma ÅF får tag i grejorna så mkt senare än andra, är tilldelningen från distarna så skev?
För om inte folk ljuger med info så har någon beställt på NoN runt jul och fått 5900X.
Jag förstår hela leveranssituationen med brist etc men baserat på nedan så pff.. mars kanske, eller april.
Då kan jag ju lika gärna leta alternativa vägar att köpa.
Så.. stämmer nedan, 15.00-15.02 är klara.

@All Nån som beställt efter 15.03 och fått sin 5900X på WH?

Köstatus: Uppdaterad 2020-12-08
15:03 1-39
15:04 40-102
15:05-16:00 103-189

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Webhallen
Skrivet av _niko_:

Ok, då är det minst 189 före men kanske mer troligt.. ~3-500
Hur kan det vara möjligt att ni samt Komplett som är samma ÅF får tag i grejorna så mkt senare än andra, är tilldelningen från distarna så skev?
För om inte folk ljuger med info så har någon beställt på NoN runt jul och fått 5900X.
Jag förstår hela leveranssituationen med brist etc men baserat på nedan så pff.. mars kanske, eller april.
Då kan jag ju lika gärna leta alternativa vägar att köpa.
Så.. stämmer nedan, 15.00-15.02 är klara.

@All Nån som beställt efter 15.03 och fått sin 5900X på WH?

Köstatus: Uppdaterad 2020-12-08
15:03 1-39
15:04 40-102
15:05-16:00 103-189

Tja!

Vi är ej samma som Komplett. vi är två olika företag med samma mamma. Så vi är obereonde på så vis.

Varför en ÅF verkar få mer än en annan kan ha många faktorer, tror inte det är så att NoN får fler, tror i detta fallet att de är de otippade kortet. Detta är endast en teori men att all bokningsvolym bland huvudmålgruppen har lagts på inet/webhallen/komplett och NoN har vart mer "bortglömda". Dont quote me on it endast en teori.

Vi hade en megaleverans på gång men blev indragen i sista minut hos AMD, varför det lovades när inget kunde levereras kan jag inte svara på tyvärr. Lite sitting duck läge just nu.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Hoppas på goda nyheter angående 3080 TUF OC från Webhallen idag!

Hämtade just ut mitt TUF 3080 OC på webhallen Ingen grön bock men skulle köpa lite annat, employee of the month gick o rotade i leveransen från centrallagret och hittade det, sån service.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail om att jag kan hämta upp mitt 3080 strix OC white på webhallen. Måste fundera på om jag vill ha det eftersom hela min burk är svart. Beställde det eftersom väntan på vanliga svarta är under all kritik.
Släpper den säkert till nästa i kön genom att avboka, men ska fundera på saken...

Om jag bestämmer mig för att hämta ut kortet kommer jag lägga upp ett Aorus Master på marknaden.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

@webhallen Fick ni in ett lass TUF 3080 icke OC idag? Min bock ✅ på beställningen. Men är kanske bugg då min order är 15:10. 17/9

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Update från amazon ang 3080 TUF

I am just now checking your order and item ordered, for now there is no estimated date of re-stocking as we did not receive any update from manufacturer
But we do hope that in next few weeks we will receive new batch and will be able to ship
You will surely receive confirmation e-mail as soon as that happens, including estimated delivery date etc.
......
Are there any other 3080 cards available?
14:08
Katarina | Kundtjänst
It doesn't seem like it, interest in these graphic cards is really increased from releasing, but the important thing is that item is reserved to you, so it will be dispatched to you as soon as possible

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

@webhallen Fick ni in ett lass TUF 3080 icke OC idag? Min bock ✅ på beställningen. Men är kanske bugg då min order är 15:10. 17/9

Måste ha kommit en bra leverans från Asus idag till Webhallen. 3070 och 3060 Ti både Tuf och Strix fanns i lager på hemsidan. Några andra ej så intressanta modeller också.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Vet man när Asus ska öka sin produktion alternativ skicka mer Asus rog Strix 3080 oc till Norden?

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

Obekräftade uppgifter från Elgigantens kundtjänst. Kundtjänstarbetaren var tydlig med att inte lova att detta stämmer dock, utan leveranser är väldigt osäkra.

11/1 kommer det in 400st 3080 TUF OC till deras centrallager.

Får hoppas på att det är sant!

Företag i USA har lite skatteutmaningar nu, då undantagen som delats ut från 2018:s införande av skatt på kinatillverkade produkter gått ut sitt bäst före datum. Förhoppningsvis får vi se fler redirectas till oss i Sverige tills dom reder ut det

Källa:
https://www.nytimes.com/2020/12/31/business/economy/china-tar...

Permalänk
Medlem

Holy shit, det var inget litet kort direkt. väger också en hel del.

Tyvärr har denna coil whine också , känns som alla mina kort har coil whine , eller så är det något annat som inte vill lira med kortet.
Nätagget är ju 1000W Seasonic Titanium, svårt att tänka mig den ska låta.
Moderkortet har coil whine om man inte stänger alla C1,C3 grejer i bios. Så kanske ändå den som låter vid load? Svårt att lokalisera ljudet. Men jag kommer behålla kortet iaf.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Måste ha kommit en bra leverans från Asus idag till Webhallen. 3070 och 3060 Ti både Tuf och Strix fanns i lager på hemsidan. Några andra ej så intressanta modeller också.

Dom gick åt snabbt, lyckades få en 3060ti tuf i alla fall.

Permalänk
Medlem

Eller en 3070 rog strix kvar faktist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Holy shit, det var inget litet kort direkt. väger också en hel del.

Tyvärr har denna coil whine också , känns som alla mina kort har coil whine , eller så är det något annat som inte vill lira med kortet.
Nätagget är ju 1000W Seasonic Titanium, svårt att tänka mig den ska låta.
Moderkortet har coil whine om man inte stänger alla C1,C3 grejer i bios. Så kanske ändå den som låter vid load? Svårt att lokalisera ljudet. Men jag kommer behålla kortet iaf.

https://i.ibb.co/c6nQ3kP/20210107-135754.jpg
se film gratis online

Jo, det är ett riktigt monster! Fördelen med det kortet om man har ett Lian li 011 är att chassifläktarna blåser rätt in i kylflänsarna - har sett vissa som fått ner sina temps rejält pga det.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Skrivet av Canson:

Holy shit, det var inget litet kort direkt. väger också en hel del.

Tyvärr har denna coil whine också , känns som alla mina kort har coil whine , eller så är det något annat som inte vill lira med kortet.
Nätagget är ju 1000W Seasonic Titanium, svårt att tänka mig den ska låta.
Moderkortet har coil whine om man inte stänger alla C1,C3 grejer i bios. Så kanske ändå den som låter vid load? Svårt att lokalisera ljudet. Men jag kommer behålla kortet iaf.

https://i.ibb.co/c6nQ3kP/20210107-135754.jpg
se film gratis online

Hur nödvändigt är stödet? Fick inget till mitt 3080 Gaming OC. Borde man skaffa ett? Har aldrig haft ett såhär stort kort förut..

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4