Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Yum!

Nu återstår bara att se hvilka utom TV/FILM/Media som har råd med den.

Permalänk
Medlem

Jag vill så ha en desktop OLED, men jag misstänker att den inte är student-budget-vänlig?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

4K på 32" är lite för litet utan skalning, kunde varit något större.

När ska det börja göras bra skärmar (med spelfunktioner) i storleksklass runt 38-44"?

Att det börjar komma OLED som skärm med arbetsfokus indikerar ju på att de tror på tekniken och att flera av dess begränsningar blir allt mindre begränsande.

Permalänk
Snusfri

LG kommer med 42" i deras CX serie vilket känns rätt perfekt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Hyperintressant bara det inte är 60hz, eller för dyrt.
Back to black!

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Ohlala! Känns som en dyr historia dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Äntligen! Kan vara intressant om priset är rätt och barnsjukdommarna få.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Frågan är om den blir billigare eller dyrare än cx 48

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

LG kommer med 42" i deras CX serie vilket känns rätt perfekt.

Tänkte på den också ja, kan kanske bli hyfsad.
48:an är ju i överkant när det gäller storleken.

Permalänk
Medlem

Denna skärmen med 2.1 HDMI, 1440p upplösning och 120hz.
Årets säkraste köp för mig om de lyckas med det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Denna skärmen med 2.1 HDMI, 1440p upplösning och 120hz.
Årets säkraste köp för mig om de lyckas med det.

Vilken funktion i HDMI 2.1 standarden är det du är ute efter?
1440P upplösning? Artikeln handlar specifict om en 4k skärm alltså !=1440P, utan högre.

Ja 120Hz vore ju nice. Tror ju knappast att det kommer på den här skärmen. Men vore ju trevligt (och icke troligt) att branshen skulle gå över till 120Hz som standard.

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk

Varför finns de int oled skärmar med hög frekvens? 120+
Gissar på de blir för dyrt.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag vill så ha en desktop OLED, men jag misstänker att den inte är student-budget-vänlig?

Jobba mer, bro
Eller låna mer
Bro

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Vad är grejen ned att annonsera produkter utan att ange pris?

Permalänk
Medlem

1440p OLED 30-32" 144hz+ vore fett nice.
Men lär inte komma en oled i den upplösningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vad är grejen ned att annonsera produkter utan att ange pris?

Att skapa hype innan man vet priset gör väl något psykologiskt för en. Att man ställer in sig på att köpa den och sedan inte är lika priskänslig.

Tyvärr skapar det för mig, som jag antar för dig, en irritation och jag blir istället mindre sugen på produkten.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

LG kommer med 42" i deras CX serie vilket känns rätt perfekt.

Hade siktet inställt på 48" CX men vetskapen att en 42" kommer gör att jag inväntar en sån. Lär nog slå till så fort de finns tillgängliga!

OLED till datorn oh yeah! 🤘😎

Ännu mindre än 42" lockar mer egentligen, speciellt 21:9 förhållande hade vart guld. Men jag antar att 42" blir tillgängliga långt före mindre diton så inget jag väntar extra på om det inte är några ynka veckor det handlar om, och det lär knappast hända.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Undrar dock om OLED är så bra för datorskärmar? Förstår att tillverkarna inte velat gå in på denna marknaden med tanke på problemen som kommer slå tillbaka på dem i form av dåliga resensioner och returer. Till skillnad från TV så har en datorskärm väldigt mycket statiska objekt - startmenyn, ikoner i aktivitetsfältet, skrivbordsikoner, fönsterelement osv och dessa kommer skapa en skarp inbränningseffekt i skärmen direkt, något du inte får med en TV såvida du inte har på samma kanal hela tiden med statiska loggor. Tror inte folk är medvetna om att detta kommer bli ett problem, och inbränningproblemen på OLED-skärmar är inte lösta än. OLED har också en tendens att tappa vissa färger över tid vilket gör också att skärmen kommer börja skifta i färg och ljusstyrka över tid...

Tills man löst dessa problem så är OLED inte redo för datorskärmsmarknaden, och säkert en stor anledning till att tillverkarna inte gett sig in på den i stor skala. Att tillverka små eller stora OLED-skärmar är inget problem, men att få dem livsdugliga den tiden datorskärmar oftast är påslagna, och med dess statiska bildelement, kommer bli ett stort problem.

Kanske det är renässans för skärmsläckarna igen? Johnny Castaway någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Att skapa hype innan man vet priset gör väl något psykologiskt för en. Att man ställer in sig på att köpa den och sedan inte är lika priskänslig.

Tyvärr skapar det för mig, som jag antar för dig, en irritation och jag blir istället mindre sugen på produkten.

Precis så. Är jag i en butik och hittar en intressant vara som saknar prislapp går jag därifrån. Det här är samma sak.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Zemlan:

Hade siktet inställt på 48" CX men vetskapen att en 42" kommer gör att jag inväntar en sån. Lär nog slå till så fort de finns tillgängliga!

OLED till datorn oh yeah! 🤘😎

Ännu mindre än 42" lockar mer egentligen, speciellt 21:9 förhållande hade vart guld. Men jag antar att 42" blir tillgängliga långt före mindre diton så inget jag väntar extra på om det inte är några ynka veckor det handlar om, och det lär knappast hända.

Till sist avtäcker skärmdivisionen LG Display också att bolaget levererar 42-tums OLED-paneler i år, rapporterar The Verge. Tidigare har TV-apparater med OLED-paneler från LG Display huserat i de större storleksklasserna, men under 2021 får även den med begränsat utrymme på TV-bänken möjlighet att satsa på OLED. Det framgår dock inte om LG blir första TV-tillverkaren att introducera en 42-tums OLED-TV eller om andra LG Display-kunder hinner före.

https://www.sweclockers.com/nyhet/31122-lgs-oled-utbud-for-20...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Undrar dock om OLED är så bra för datorskärmar? Förstår att tillverkarna inte velat gå in på denna marknaden med tanke på problemen som kommer slå tillbaka på dem i form av dåliga resensioner och returer. Till skillnad från TV så har en datorskärm väldigt mycket statiska objekt - startmenyn, ikoner i aktivitetsfältet, skrivbordsikoner, fönsterelement osv och dessa kommer skapa en skarp inbränningseffekt i skärmen direkt, något du inte får med en TV såvida du inte har på samma kanal hela tiden med statiska loggor. Tror inte folk är medvetna om att detta kommer bli ett problem, och inbränningproblemen på OLED-skärmar är inte lösta än. OLED har också en tendens att tappa vissa färger över tid vilket gör också att skärmen kommer börja skifta i färg och ljusstyrka över tid...

Tills man löst dessa problem så är OLED inte redo för datorskärmsmarknaden, och säkert en stor anledning till att tillverkarna inte gett sig in på den i stor skala. Att tillverka små eller stora OLED-skärmar är inget problem, men att få dem livsdugliga den tiden datorskärmar oftast är påslagna, och med dess statiska bildelement, kommer bli ett stort problem.

Kanske det är renässans för skärmsläckarna igen? Johnny Castaway någon?

Vet inte hur väl de funkar men min TV (LG C9) säger i alla fall att den har en automatisk "inbränningstvätt". Vet inte riktigt när den gör det heller.

Hur som är ju det bästa som finns den svarta skärmsläckaren, och på en OLED är det ännu bättre med perfekt svärta

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Skrivet av mrpijey:

Undrar dock om OLED är så bra för datorskärmar? Förstår att tillverkarna inte velat gå in på denna marknaden med tanke på problemen som kommer slå tillbaka på dem i form av dåliga resensioner och returer. Till skillnad från TV så har en datorskärm väldigt mycket statiska objekt - startmenyn, ikoner i aktivitetsfältet, skrivbordsikoner, fönsterelement osv och dessa kommer skapa en skarp inbränningseffekt i skärmen direkt, något du inte får med en TV såvida du inte har på samma kanal hela tiden med statiska loggor. Tror inte folk är medvetna om att detta kommer bli ett problem, och inbränningproblemen på OLED-skärmar är inte lösta än. OLED har också en tendens att tappa vissa färger över tid vilket gör också att skärmen kommer börja skifta i färg och ljusstyrka över tid...

Tills man löst dessa problem så är OLED inte redo för datorskärmsmarknaden, och säkert en stor anledning till att tillverkarna inte gett sig in på den i stor skala. Att tillverka små eller stora OLED-skärmar är inget problem, men att få dem livsdugliga den tiden datorskärmar oftast är påslagna, och med dess statiska bildelement, kommer bli ett stort problem.

Kanske det är renässans för skärmsläckarna igen? Johnny Castaway någon?

Jag har använt en LG OLED-TV som datorskärm för spelande i flera år. Fick inbränningar men då kom LG ut och bytte till en helt ny panel. Enligt dem så är det fel på panelen om man får inbränningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Undrar dock om OLED är så bra för datorskärmar? Förstår att tillverkarna inte velat gå in på denna marknaden med tanke på problemen som kommer slå tillbaka på dem i form av dåliga resensioner och returer. Till skillnad från TV så har en datorskärm väldigt mycket statiska objekt - startmenyn, ikoner i aktivitetsfältet, skrivbordsikoner, fönsterelement osv och dessa kommer skapa en skarp inbränningseffekt i skärmen direkt, något du inte får med en TV såvida du inte har på samma kanal hela tiden med statiska loggor. Tror inte folk är medvetna om att detta kommer bli ett problem, och inbränningproblemen på OLED-skärmar är inte lösta än. OLED har också en tendens att tappa vissa färger över tid vilket gör också att skärmen kommer börja skifta i färg och ljusstyrka över tid...

Tills man löst dessa problem så är OLED inte redo för datorskärmsmarknaden, och säkert en stor anledning till att tillverkarna inte gett sig in på den i stor skala. Att tillverka små eller stora OLED-skärmar är inget problem, men att få dem livsdugliga den tiden datorskärmar oftast är påslagna, och med dess statiska bildelement, kommer bli ett stort problem.

Kanske det är renässans för skärmsläckarna igen? Johnny Castaway någon?

Nu när Samsung kommer med Mikroled är det nog inte särskilt lång tid innan vi ser en Mikro led monitor ifrån Samsung skulle jag tro kommer vara dyrt men inte ha några inbränningsproblem. Samsung är nu före LG och Oled enligt mitt sätt och se på saker och ting. Jag tror därför att Oled i bildskärmar kommer vara ganska begränsat med tanke på Mini led också som jag gissar kommer till monitorer snart också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Undrar dock om OLED är så bra för datorskärmar? Förstår att tillverkarna inte velat gå in på denna marknaden med tanke på problemen som kommer slå tillbaka på dem i form av dåliga resensioner och returer. Till skillnad från TV så har en datorskärm väldigt mycket statiska objekt - startmenyn, ikoner i aktivitetsfältet, skrivbordsikoner, fönsterelement osv och dessa kommer skapa en skarp inbränningseffekt i skärmen direkt, något du inte får med en TV såvida du inte har på samma kanal hela tiden med statiska loggor. Tror inte folk är medvetna om att detta kommer bli ett problem, och inbränningproblemen på OLED-skärmar är inte lösta än. OLED har också en tendens att tappa vissa färger över tid vilket gör också att skärmen kommer börja skifta i färg och ljusstyrka över tid...

Tills man löst dessa problem så är OLED inte redo för datorskärmsmarknaden, och säkert en stor anledning till att tillverkarna inte gett sig in på den i stor skala. Att tillverka små eller stora OLED-skärmar är inget problem, men att få dem livsdugliga den tiden datorskärmar oftast är påslagna, och med dess statiska bildelement, kommer bli ett stort problem.

Kanske det är renässans för skärmsläckarna igen? Johnny Castaway någon?

Haha, Johnny Castaway...tider det! Bra skit!

Angående OLED kan jag ju bara tala för mig själv här men jag sysslar typ bara med saker som går i helskärm på min burk hemma. Skrivbordet är synligt ytterst liten del av tiden jag spenderar vid datorn. Spel eller eventuellt Youtube är typ det jag har den till. Jag spelar inte ett och samma spel dag ut dag in varje dag på året utan kör ett spel tills det är klart och går vidare. Det blir varierad kost för min skärm helt enkelt och ljusstyrkan är inte låst på 100% heller utan anpassad efter ljuset i rummet.

Så jag är inte orolig över att köra med OLED på skärmen alls faktiskt.

Det du nämner i att färger skiftar över tid är ju främst något tekniken led av när den var ny såvitt jag vet, det har ju blivit avsevärt bättre med sånt. Hur eller hur, alla skärmar slits ju över tid så inget jag lägger någon större vikt vid.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Nu när Samsung kommer med Mikroled är det nog inte särskilt lång tid innan vi ser en Mikro led monitor ifrån Samsung skulle jag tro kommer vara dyrt men inte ha några inbränningsproblem. Samsung är nu före LG och Oled enligt mitt sätt och se på saker och ting. Jag tror därför att Oled i bildskärmar kommer vara ganska begränsat med tanke på Mini led också som jag gissar kommer till monitorer snart också!

Vadå tror du bara det är Samsung som kommer med mikro-led? Både LG och Sony är på samma våglängd som Samsung gällande mikro-led tekniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Vadå tror du bara det är Samsung som kommer med mikro-led? Både LG och Sony är på samma våglängd som Samsung gällande mikro-led tekniken.

Absolut inte men Samsung är den första som har avslöjat en produkt med mikroled därav att de ligger lite före enligt men absolut inte mycket det kommer kanske fler företag med mikro led produkter i år och i så fall är det betydligt svårare och sia om vem som släpper en monitor först

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Nu när Samsung kommer med Mikroled är det nog inte särskilt lång tid innan vi ser en Mikro led monitor ifrån Samsung skulle jag tro kommer vara dyrt men inte ha några inbränningsproblem. Samsung är nu före LG och Oled enligt mitt sätt och se på saker och ting. Jag tror därför att Oled i bildskärmar kommer vara ganska begränsat med tanke på Mini led också som jag gissar kommer till monitorer snart också!

LG blir först faktiskt.
https://www.google.com/amp/s/www.whathifi.com/amp/news/lg-lau...
Problemen med micro led är inte helt lösta men det skall bli intressant och se hur den står sig bildmässigt mit OLED.
Idag finns ingen konkurens alls när det gäller bildkvaliteten , färgerna och svärtan.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Varför så stor? :'( Vart är alla mindre men högupplösta skärmar. Jag önskar mig en skärm med "Retina" aka ~220 DPI. Just nu finns det nästan bara LG UltraFine 21,5' 4K och 27' 5K inom rimliga prisklasser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Nu när Samsung kommer med Mikroled är det nog inte särskilt lång tid innan vi ser en Mikro led monitor ifrån Samsung skulle jag tro kommer vara dyrt men inte ha några inbränningsproblem. Samsung är nu före LG och Oled enligt mitt sätt och se på saker och ting. Jag tror därför att Oled i bildskärmar kommer vara ganska begränsat med tanke på Mini led också som jag gissar kommer till monitorer snart också!

Det är väldigt långt bort, om nånsin. De micro-led som finns är gigantiska