PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psgamer:

Chattade med Amazon idag. Jag och alla ni andra som beställt från Phoenix, räkna inte med en konsol....

”Jag har skrivit till den nu. Saken är den att jag vill inte göra dig orolig men jag är väldigt tveksam om den kommer. Jag ser ingen historik för dessa säljare eller något annat. Jag rekommenderar att vi pausar fakturan tills dem svarar iallafall får vi ta det därifrån ”

Har inga förhoppningar på att den kommer fram heller.. men kommer den inte 15e så skulle jag ringa för att avbryta fakturan, för just nu står det 13-15e januari.

Att de skickar ps5 utan tracking nr. får mig att tvivla på företaget..

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Har inga förhoppningar på att den kommer fram heller.. men kommer den inte 15e så skulle jag ringa för att avbryta fakturan, för just nu står det 13-15e januari.

Att de skickar ps5 utan tracking nr. får mig att tvivla på företaget..

/M

Vad är det här Phoenix ni pratar om? Nån säljare via Amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Stämmer, sålde runt 10 konsoler i slutet på December

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Sålde konsoler när ingen annan hade dem. Inga som helst reviews, sålde/har inte sålt något annat sen dess, tog 8000kr för PS5 istället för 5990kr som andra återförsäljare.

O det som för min del är mest shady.. skicka ps5 utan tracking.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Sålde konsoler när ingen annan hade dem. Inga som helst reviews, sålde/har inte sålt något annat sen dess, tog 8000kr för PS5 istället för 5990kr som andra återförsäljare.

O det som för min del är mest shady.. skicka ps5 utan tracking.

/M

Just utan tracking är inte särskilt shady när det kommer från RoyalMail. Beställt en massa böcker från bookdepositories som alltid använder RoyalMail, och jag får aldrig något sändningsnummer.
Konsolerna kostade också 5 999 kronor när de kom första dagen, midnatt någon gång som skulle levereras 28 december - 5 januari men ingenting som har kommit.

Har själv kontaktat Amazon som erbjuder sig att makulera fakturan så man är ju säkrad på det sättet.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Just utan tracking är inte särskilt shady när det kommer från RoyalMail. Beställt en massa böcker från bookdepositories som alltid använder RoyalMail, och jag får aldrig något sändningsnummer.

Vad jag vet kan du inte skicka elektronik ospårbart med Royal Mail om det väger mer än 2 kg. En bok väger kanske några hundra gram på sin höjd och kan alltså skickas ospårbart men en PS5-maskin väger nog mer än 2 kg och måste därför skickas spårbart. Jag kan inte se hur en säljare skulle kunna skicka en PS5-maskin ospårbart på något annat sätt än att säljaren personligen skulle leverera den.

Permalänk
Skrivet av Aborazz:

Förmodar också det!

har med beställt ifrån cyberphoto den 26dec. har med restnoterad. så håller tummarna för att man får den snart. hehe. vi kan väl ha kontakt för att se när vi får den ?:D

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Vad jag vet kan du inte skicka elektronik ospårbart med Royal Mail om det väger mer än 2 kg. En bok väger kanske några hundra gram på sin höjd och kan alltså skickas ospårbart men en PS5-maskin väger nog mer än 2 kg och måste därför skickas spårbart. Jag kan inte se hur en säljare skulle kunna skicka en PS5-maskin ospårbart på något annat sätt än att säljaren personligen skulle leverera den.

Ah, det har du nog rätt i ja. Enda leveranserna från RoyalMail som jag har fått är böcker så trodde kanske att de är någon budgetvariant då leveranserna alltid har tagit två veckor trots att lagret ibland är från UK.

Tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

har med beställt ifrån cyberphoto den 26dec. har med restnoterad. så håller tummarna för att man får den snart. hehe. vi kan väl ha kontakt för att se när vi får den ?:D

Absolut kan vi det. Jag la min order idag.

Permalänk
Skrivet av turboprocess:

Jag beställde också där den 26/12, postar om jag hör något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Enligt postnord appen väger paketet 8 kg när det skickades till mig.

Permalänk
Medlem

MediaMarkt:

Jag blev ganska förvånad när jag igår fick ett meddelande att min order var på väg från MediaMarkt. Ska vara hos mig idag hävdar Postnord.

Jag hängde inte alls på låset hos MediaMarkt. Bokade "sist på bollen" kändes det som när alla andra nätbutiker hade stängt sina förhandsbokningar. Gjorde min order 2020-09-20. Hade precis gett upp hoppet att få den under Q1 men kul att bli positivt överraskad

Permalänk

Mediamarkt

Oj, fick du sms idag? Någon mer som har fått bekräftelse ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slevve:

Enligt postnord appen väger paketet 8 kg när det skickades till mig.

Pratar du om paket från Phoenix via Amazon eller mer rent allmänt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepancskes:

Hintar på sin insta om att det kommer info om PS5 kommande dagarna.

Någon som kan uppdatera här vad de säger osv. när de väl skickar ut deras uppdatering.
Ibland kan jag komma åt deras sida utan att vara medlem och ibland inte.
Jag ogillar sociala medier och vill helst undvika att bli medlem.

Tack till den som orkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Någon som kan uppdatera här vad de säger osv. när de väl skickar ut deras uppdatering.

Tack till den som orkar

Absolut. Håller utkik och kan nog meddela bara jag minns

Avbokade min ps5 från Dustin. Ska jag behöva vänta till mars (som senaste i support spekulerade då dom inte egentligen vet någonting) så kan jag förmodligen köpa snabbare i butik. Men då det blir så nära sommar så väntar jag till höst istället och semestrar lite extra i sommar med familjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Pratar du om paket från Phoenix via Amazon eller mer rent allmänt?

Det var nog lite oklart från mig. Det jag menade var att själva paketet med PS5 enheten väger 8 kg 🙂

Permalänk
Medlem

Jag delar med mig av min beställningsinfo. Jag beställde den digitala versionen av Dustinhome den 21/09, men har ej hört något om denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Oj, fick du sms idag? Någon mer som har fått bekräftelse ?

Jag fick precis. Beställde 21/9.

Permalänk

Dustin

Någon av Dustin enligt samtal som jag ringde har dem fått in lite idag

Permalänk

Cyberphoto

Skrivet av argentha89:

Någon som har fått order av Cyperphoto? Eller varit i kontakt med dem? .. dem omsätter 3 miljarder så det är inget litet bolag

Fick ett mail från Cyberphoto igår där de skrev:
"Status på beställningen är fortfarande oförändrad. Så fort vi vet något nytt kommer det att skickas ut till dig."
Min beställning gjordes 14/12 och står som restnoterad.

Jag har även en beställning från Ginza från 26/11 där det också är oklart när leverans sker. För två veckor sen var jag på köplats 216, så jag gissar att det är ett tag kvar.

(Båda bokningarna är på en Digital Edition)

Permalänk
Skrivet av danielengdahl:

Jag beställde också där den 26/12, postar om jag hör något.

kanoners. fick ett mail dock häromdagen att dom har inte glömt min bestänning och dom skickar så fort som möjligt

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Tack till den som orkar

Kortfattat:
Gå in på elgiganten.se/ps5 och skriv upp dig för att vara med i utlottning för chans att få en! (antar att länk fungerar snart, nere nu)

Permalänk
Medlem

Nu är det uppe på EG. Jag var redan medlem men tryckte i det där igen. Har inte fått någon som helst annan bekräftelse men det gick väl vägen I guess.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kissmyasthma99:

Fick ett mail från Cyberphoto igår där de skrev:
"Status på beställningen är fortfarande oförändrad. Så fort vi vet något nytt kommer det att skickas ut till dig."
Min beställning gjordes 14/12 och står som restnoterad.

Jag har även en beställning från Ginza från 26/11 där det också är oklart när leverans sker. För två veckor sen var jag på köplats 216, så jag gissar att det är ett tag kvar.

(Båda bokningarna är på en Digital Edition)

Skrivet av turboprocess:

kanoners. fick ett mail dock häromdagen att dom har inte glömt min bestänning och dom skickar så fort som möjligt

Jag beställde DE ifrån Cyberphoto den 6 november och har inte fått någon leveras ännu (restnoterad).
Har endast fått 4-5 av dessa mail om oförändrad status.

Permalänk
Medlem

Hej , hoppar in här bara och undrar var har jag störst chans att få hem ett ps5 innan april för dotterns födelsedag om jag skulle gå in och boka idag , asså Netonnet Elgiganten eller nån annanstans ? Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Hej , hoppar in här bara och undrar var har jag störst chans att få hem ett ps5 innan april för dotterns födelsedag om jag skulle gå in och boka idag , asså Netonnet Elgiganten eller nån annanstans ? Tack på förhand

elgiganten/ps5 och ha mycket tur!
resten kommer du få vänta väldigt länge på om du bokar idag.
Lottas du ej på elgigantens lotteri så kommer du även då få vänta länge.

Permalänk
Skrivet av aki04:

Ifall du vill ha störst chans, anmäl dig på elgiganten.se/ps5 där de kommer lotta ut en vinnare imorgon. Du måste anäla dig innan 23.59 ikväll, annars finns risken att du kommer behöva vänta till sommar :/

Permalänk
Medlem

En fundering, för att vara med i Elgigantens utlottning krävs inte personnummer. Vad säger då att användare inte skapar flera olika medlemskap med ”fake” uppgifter?

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

En fundering, för att vara med i Elgigantens utlottning krävs inte personnummer. Vad säger då att användare inte skapar flera olika medlemskap med ”fake” uppgifter?

Absolut ingenting. De kräver telefonnummer men det finns ingen verifiering så man kan återanvända samma telefonnummer till tusentals e-postkonton om man skulle vilja det.
Förstår inte varför de inte bara begränsar det till att man får signera sig med bank-id.