PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Var nyss inne på MediaMarkt och Elgiganten i Kristianstad.

Killen på Elgiganten knappade lite på datorn och sa att de vet inte säkert, men att det sista de har hört är att nästa leverans kommer i mars. De kommer inte att sälja några i butik som det ser ut nu, men det kunde komma att ändras. ”Många” konsoler kommer gå till de som har förhandsbokat.

Tjejen på MediaMarkt sa att den också förväntar sig en leverans i februari eller mars-ish men att de kommer gå till alla som har gjort förhandsbokningar för att de ligger så mycket back. Det låter som att man kan tolka det som att även ifall det kommer leveranser till mars, så kommer man inte kunna köpa en konsol ändå eftersom att de har många som står på kö.

Kommer vi som inte har bokat inte få tag i någon konsol förrän till sommaren? Taskigt 😵

Till sommaren låter väldigt optimistiskt tsmc jobbar stenhårt atm

Permalänk
Medlem

Elgiganten har inga köer. Såfort de får in en leverans kommer alla kunna köpa. Troligtvis kör de samma som senast med utlottning. USA hade många retstocks förra veckan och det ryktas om att EU kommer restockas denna vecka. Vågar också spekulera att medarbetare i affärerna ej besitter nödvändig information men att högre upp i ledningen vet man om leveranserna. Däremot lär det stämma det de sa i Media Markt då de sålt jättemycket ”förhandsbokat” att de kommer säkerligen behöva kränga alla leveranser till förhandsbokningarna innan de är ikapp. Om jag ska gissa och ryktena stämmer om leverans denna vecka så kommer CDON och Elgiganten bl.a. kunna sälja de direkt.

Skrivet av markiiie:

Var nyss inne på MediaMarkt och Elgiganten i Kristianstad.

Killen på Elgiganten knappade lite på datorn och sa att de vet inte säkert, men att det sista de har hört är att nästa leverans kommer i mars. De kommer inte att sälja några i butik som det ser ut nu, men det kunde komma att ändras. ”Många” konsoler kommer gå till de som har förhandsbokat.

Tjejen på MediaMarkt sa att den också förväntar sig en leverans i februari eller mars-ish men att de kommer gå till alla som har gjort förhandsbokningar för att de ligger så mycket back. Det låter som att man kan tolka det som att även ifall det kommer leveranser till mars, så kommer man inte kunna köpa en konsol ändå eftersom att de har många som står på kö.

Kommer vi som inte har bokat inte få tag i någon konsol förrän till sommaren? Taskigt 😵

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Samma här. Det är dags att betala min faktura snart, vet inte hur jag ska göra...

Förväntad leverans senast imorgon. Får jag ingen avi så skriver jag till Amazon senast i övermorgon. Hoppas alla gör likadant.

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

Elgiganten har inga köer. Såfort de får in en leverans kommer alla kunna köpa. Troligtvis kör de samma som senast med utlottning. USA hade många retstocks förra veckan och det ryktas om att EU kommer restockas denna vecka. Vågar också spekulera att medarbetare i affärerna ej besitter nödvändig information men att högre upp i ledningen vet man om leveranserna. Däremot lär det stämma det de sa i Media Markt då de sålt jättemycket ”förhandsbokat” att de kommer säkerligen behöva kränga alla leveranser till förhandsbokningarna innan de är ikapp. Om jag ska gissa och ryktena stämmer om leverans denna vecka så kommer CDON och Elgiganten bl.a. kunna sälja de direkt.

Låter inte alls orimligt att de i butik inte sitter på mer exakta leveransdatum.

Jag följer några Twitterkonton som påstår sig ha kontakt med flera kedjor bl.a. i Storbritannien och där skrevs det att man trodde att det skulle komma leveranser 7/1 men att det blev försenat till 14/1.
Såg inga leveranser i svenska affärer förra veckan i alla fall.

Informationen kan de ju ha hittat en decimeter upp i ändtarmen, det vet ju inte jag. Men flera verkar vara överens om tiden. Får väl bli att sitta och uppdatera sidorna på EG, Power, NON och CDON i dagarna.

På MediaMarkt stod där en PS5-låda bakom disken när jag pratade med henne där. Kändes så nära 😩

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem

Vill inte jinxa något, men det låter ju rätt märkligt att det inte skulle bli någon leverans alls i januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Samma här. Det är dags att betala min faktura snart, vet inte hur jag ska göra...

Jag kontaktade amazon och dom sköt på fakturan 14 dagar. Får se vad som händer antar jag.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet eller har ett hum om hur det ser ut för oss som bokat spelet vid Dustinhome?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akyrilla:

Är det någon som vet eller har ett hum om hur det ser ut för oss som bokat spelet vid Dustinhome?

Har inte fått någon indikation iaf, beställde sent (9/11).

Gissningsvis kommer det väl framåt sommaren, det verkar ju inte direkt komma några leveranser eller finnas någon större produktion.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av akyrilla:

Vad jag vet så skrev de till mig att troligtvis i mars, men eventuellt tidigare. De var väldigt osäkra på hur många konsoler de lyckas få in.
Jag bokade min den 13/10.

Detta var vad de skrev till mig förra veckan:

"Vi har tyvärr ingen ny info när det kommer till ps5.

Det vi vet är att de blir första kvartalet i år jag skulle nog räkna med mars i år.

Det kan komma tidigare men än så länge har vi inte fått något datum."

Permalänk
Medlem

Verkar som Webhallen skall få in en leverans nu i Januari iaf.

"Hejsan,

Vi borde få nästa leverans nu i januari och jag misstänker att din bokning täcks av den!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar Liisa"

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Skrivet av Cove:

Verkar som Webhallen skall få in en leverans nu i Januari iaf.

"Hejsan,

Vi borde få nästa leverans nu i januari och jag misstänker att din bokning täcks av den!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar Liisa"

Vilket datum gjorde du din beställning ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

Vilket datum gjorde du din beställning ?

2019-02-25

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk

Elgiganten la nyss ut en story som säger att de kommer släppa mer information om PS5 imorgon eftermiddag. Kanske kommer info om en till lottdragning som sker under torsdagen den 14:e(då det ryktas om en restock på konsoler till Europa)? Bara spekulationer från min sida men känns ändå som en möjlighet.

Permalänk

cyperphoto har öppnad bokningarna igen.. undra hur lång deras kö är.. känns som dem enda som har öppnad bokningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

2019-02-25

Nice, jag bokade min den 19:e februari så jag hoppas jag får min då med.

Jag antar att du menar 2020-02-25, inte 2019? Webhallen hade väl inte öppnat förbokningarna förrän senare under våren 2019?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotkovski84:

cyperphoto har öppnad bokningarna igen.. undra hur lång deras kö är.. känns som dem enda som har öppnad bokningar

Beställde precis och status uppdaterades fort till ”Restnoterad” vilket innebär att den skickas så fort den kommit in på lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotkovski84:

Nån som ens fått en ps5a från dem hittills? Värt o lägga en order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aborazz:

Nån som ens fått en ps5a från dem hittills? Värt o lägga en order?

Du har nog större chans på elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Du har nog större chans på elgiganten

Förmodar också det!

Permalänk
Medlem

Netonnet kommer få in 100 st varav drygt hälften är förbokade. Så ca. 50 kommer de sälja ut. Troligtvis Tors eller fredag.

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

Netonnet kommer få in 100 st varav drygt hälften är förbokade. Så ca. 50 kommer de sälja ut. Troligtvis Tors eller fredag.

Hur vet du ?
Var kan man kolla när ska de öppnar ?

Permalänk

Cyperphoto

Någon som har fått order av Cyperphoto? Eller varit i kontakt med dem? .. dem omsätter 3 miljarder så det är inget litet bolag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

2019-02-25

Skrivet av Skyflyer:

Jag antar att du menar 2020-02-25, inte 2019? Webhallen hade väl inte öppnat förbokningarna förrän senare under våren 2019?

Ja, det måste vara 2020. Jag bokade själv på Webhallen i Januari 2020 och fick min innan jul

Permalänk
Medlem

Enligt en vän i Thailand så öppnar de för förbeställning nästa vecka med leveranser i början av februari. Vågar man hoppas att tillgången på konsoler kommer öka även här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Någon som har fått order av Cyperphoto? Eller varit i kontakt med dem? .. dem omsätter 3 miljarder så det är inget litet bolag

Jag var i kontakt med dom precis dagarna innan reales. Var ju ett tag sedan men då visst dom inget alls. Ifall dom äns skulle få in några till reales var oklart då.

Permalänk

Elgiganten

Hintar på sin insta om att det kommer info om PS5 kommande dagarna.

Permalänk

Kjell och Company

Kunde bevaka ps5 på Kjell & company för någon timma sedan, men nu är funktionen borta.

Permalänk
Medlem

Uppdatering ang. Amazon Phoenix

Chattade med Amazon idag. Jag och alla ni andra som beställt från Phoenix, räkna inte med en konsol....

”Jag har skrivit till den nu. Saken är den att jag vill inte göra dig orolig men jag är väldigt tveksam om den kommer. Jag ser ingen historik för dessa säljare eller något annat. Jag rekommenderar att vi pausar fakturan tills dem svarar iallafall får vi ta det därifrån ”

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

Hur vet du det? Har du någon insider info eller spekulerar du bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

2020 såklart

gick lite snabbt där. Ja, du ligger före mig i kön, så du borde rimligtvis få den i Januari batchen med isåfall

Visa signatur

- Terry Pratchett