PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Ingen vet hur många Elgiganten får in?

100+ i lager stod det förut, men jag tror inte ens dom själva vet, eller vill säga något 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brudo:

Konstigt, jag har beställt standard edition 17/9 2020 strax efter kl 11 och jag har då inte fått min skickad. Om det har skickat standard edition till nästa på tur som beställt efter 17/9 så har dom ju åtminstone hoppat över mig i turordningen iaf.

Well. Han sa specifikt inte att de har skickat ut den. Men det han menar det blir två separata artiklar för DE och vanliga. Får de in bara SE så skickar dem väl ut de. Även om de skulle ligga efter.

Det var något här som hade fått från Dustin som oxå bokade 17-9-2020

Permalänk
Medlem

"SMA Sweden" la precis upp några PS5:or på engelska amazon. Billigt pris dessutom (400 pund), men kändes lite för fishy....fanns inga omdömen alls. Hehe med det namnet förväntade jag mig nästan att de skulle sälja på svenska amazon, men icke

Hur fungerar det med Amazon förresten. Är man skyddad som köpare om man väljer faktura?

Permalänk
Medlem

Reggade mig på Elgigantens PS5-sida för några timmar sedan men har inte fått något mail (om att jag blivit medlem) trots att det står att man skulle få det. Är det normalt?

Jag har handlat hos Elgiganten över nätet en enda gång tidigare, men har aldrig gått med i någon kundklubb eller fått mail från dem (typ nyhetsbrev och annat) så jag borde ha fått en bekräftelse kan jag tycka.

Och ja, jag har kollat skräpposten.

Någon som vet?

Permalänk
Skrivet av nik_lin:

Reggade mig på Elgigantens PS5-sida för några timmar sedan men har inte fått något mail (om att jag blivit medlem) trots att det står att man skulle få det. Är det normalt?

Jag har handlat hos Elgiganten över nätet en enda gång tidigare, men har aldrig gått med i någon kundklubb eller fått mail från dem (typ nyhetsbrev och annat) så jag borde ha fått en bekräftelse kan jag tycka.

Någon som vet?

Samma här, tror de är likadant för alla om jag inte har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Någon som vet?

”Genom att trycka på “Bli medlem” så anmäler du dig till utlottningen. Du kommer inte få någon bekräftelse om att du är med i utlottningen.”

Står precis under knappen du trycker på för att anmäla dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

”Genom att trycka på “Bli medlem” så anmäler du dig till utlottningen. Du kommer inte få någon bekräftelse om att du är med i utlottningen.”

Står precis under knappen du trycker på för att anmäla dig.

Jag vet, men det står även att man kommer ett få ett mail som bekräftar att man blivit medlem efter man klickat på att skicka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makomicevic:

Samma här, tror de är likadant för alla om jag inte har fel

Tack, hoppas jag inte blir diskad för att jag försökte en gång till efter att inte ha fått något mail på flera timmar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

"SMA Sweden" la precis upp några PS5:or på engelska amazon. Billigt pris dessutom (400 pund), men kändes lite för fishy....fanns inga omdömen alls. Hehe med det namnet förväntade jag mig nästan att de skulle sälja på svenska amazon, men icke

Hur fungerar det med Amazon förresten. Är man skyddad som köpare om man väljer faktura?

Spännande! Jag får inte fram en enda bra träff när jag söker på det namnet varken på Amazon eller på Google.
Även om PS5:orna har sålt slut så borde väl användaren eller butiken ligga kvar?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk

såg att en la ut på Facebook att media Market har börja skicka ut ps5 konsolerna .. han fick meddelande idag att han ps5 är på väg så kanske det kommer igång med dem andra med

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Det gjorde de inte förra gången. I facebookgruppen för Playstation 5 Sweden skröt många om att de fick flertalet exemplar via lottningen och lade upp sedan på Tradera/Blocket.

Testade precis att registrera mig för utlottningen, och en annan i familjen gjorde samma sak (från samma IP). Märkligt nog så verkade det fungera, trots att det är begränsat per hushåll.

P.S. registreringen gäller flera, så det är inte enbart för mig själv.

EDIT: Insåg att jag glömt godkänna medlemsvillkoren och därav den "oklickbara knappen" 🤦‍♂️

Permalänk
Medlem

All right, då fick Mediamarkt äntligen ändan ur vagnen. Nu finns min konsol (som var beräknad till December) äntligen att hämta i butik. Fast med ett annat ordernummer. Antar att de hittade felet i sitt system till slut, som jag ringde och tjatade om i veckor. Oh well.

Beställde en SE den 18/09. Fast när jag loggar in nu på sajten står det 22/09 (med ett nytt ordernummer).

Permalänk
Medlem

IP filtreringen kan ju göras i efterhand när själva "lottningen" sker. Dvs du kan aldrig vinna 2 gånger på samma IP.

Citat:

var winners = [];

for (var i = 0; winners.length < maxNumWinners; i++) {
var winner = getRandomWinnerFromApplicants();
if (ipAlreadyWon(winner.IP, winners)) continue;

winners.push(winner);
}

Permalänk

Någon som vet vilken tid elgiganten delar ut koderna? Edit: Såg nu att jag fick mailet om att jag ej blev utvald vid kl 10:44 förra gången så jag antar att det är samma tid nu också om någon undrar

Permalänk
Medlem

Vad hände med Dustins orders?

Permalänk
Skrivet av tuffodum:

Vad hände med Dustins orders?

Verkar vara samma som för dom andra mindre aktörerna. Dom säger att dom inte har fått något och att det ligger på nordisk film. Dom kan inte göra så mycket åt det själva

Permalänk
Medlem

Lugnet före stormen
Snart blir det några lyckliga vinnare och några som får sina från annat håll.

Själv gjorde man misstaget att man sålde sin Digital Edition november under release för att man ville ha Standard Edition och inte lyckades byta ut den. Guess what, inte lyckats få tag på Standard sens dess.. så här sitter man i torkan och hoppas ännu en gång

Läxa lärd till nästa gång, njut av det du har och vänta på det bättre till senare..

Permalänk
Medlem

Spännande
Hoppas ni som vinner skriver det här (så kanske man får en liten känsla av hur många konsoler de fick).

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk

Nån som hört något från elgiganten?

Permalänk

Nope. Förra gången hade man blivit informerad vid denna tiden om man blivit utvald (så man kanske ska sänka förväntningarna)

Permalänk
Skrivet av Martiin82:

Nope. Förra gången hade man blivit informerad vid denna tiden om man blivit utvald (så man kanske ska sänka förväntningarna)

Var negativ, så blir du inte besviken

Permalänk

Exakt 😂 (bäst så)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Tydligen blev man också informerad om man inte blev utvald. Så om de nu gör exakt samma som förra gången så är det ju inte över förrän man får ett svar 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem

Nu kan man lägga PS5:an i kundvagnen
Lycka till allihop!

Permalänk
Medlem

Nu ligger PS5 för 99 999 kronor så koderna har börjat gå ut.

Permalänk
Medlem

Priset har varit 99 999 i ca 1 timma, hoppas på att dem börjar skicka ut mailen strax!

Permalänk
Medlem

De har redan börjat skicka ut mail om vinster 11:10.

Permalänk

Jag har fortfarande inte fått något mail från elgiganten? Någon som har fått än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Jag har fortfarande inte fått något mail från elgiganten? Någon som har fått än?

Nej, inte jag heller.

Permalänk
Medlem

Nä, har inte fått något. Varken positivt eller negativt