CD Projekt Red ber om ursäkt för Cyberpunk 2077-lanseringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Inte ens EA har släpp något så här trasigt spel.

Anthem var väl rätt trasigt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är riktigt trevligt och har varvat det en gång vilket tog ca 41 timmar. Kör dock vidare på min save och gör annat nu, finns så många roliga sidoquester. Grafik, ljud, vapnens känsla osv är top notch. Sen har jag stött på ett gäng buggar men inget som gjort att jag inte kommit vidare plus att save/load löst i princip allt. Sen finns det vissa kassa saker med spelet också, felfritt är det inte, däremot är det ljusår ifrån "skräp" som många kallar det. Anthem, Fallout 76 och ME:Andromeda (vid release) är skräp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Var får du all tid att spela ifrån? 160 timmar trots att det inte var länge sen det släpptes.

Ja du, bra fråga. Jobbar hemifrån så tiden till och från jobbet är väl 10 sekunder.
Men det har väl blivit ganska många femtimmarskvällar och vissa helger har det blivit heldagar.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft en enda game breaking bugg.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Anthem var väl rätt trasigt.

Vet inte om det var så jäkla trasigt. Men det var riktigt dåligt och väldigt tomt på innehåll.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Spelat igenom det på Stadia och är nöjd. En del buggar men inga gamebreaking. Blev 49 timmar då jag mot slutet tröttnade och bara körde main mission. Annars hade det säkert kunnat bli 80-90 timmar för jag hade en hel del kvar att göra.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Skrivet av milky81:

Spelat igenom det på Stadia och är nöjd. En del buggar men inga gamebreaking. Blev 49 timmar då jag mot slutet tröttnade och bara körde main mission. Annars hade det säkert kunnat bli 80-90 timmar för jag hade en hel del kvar att göra.

Samma här på Stadia, helt OK med main missions på 45 timmar men jag hade också massor kvar att göra, hade inte ens maxat street cred. Ska testa en annan karaktär någon dag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Var får du all tid att spela ifrån? 160 timmar trots att det inte var länge sen det släpptes.

Jag har 200+, han är n00b! ^^

Men vart kommer tiden från?

Jobbat hemma snart 1 år, så ingen pendlingstid = någon timme per år.
Corona "lockdown", så inga onödiga vistelser ute bland folk.
Vad roar man sig med då när alla sysslor är utförda?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Det är numera vanligt att spel släpps innan de är helt färdiga, den ekonomiska pressen är hög och förståelsen för komplexiteten är låg. Här rann bägaren över främst för att last gen konsoler praktiskt taget inte kunde spela igenom spelet på första versionen. Den version jag spelade på PC fungerade relativt bra.

Pressen för teamet måste ha varit enormt! En vild gissning är att man ville till varje pris släppa spelet ihop med de nya konsolerna.

Man undrar hur tankarna gick efter de slutliga testerna av lastgen versionen. De måste ändå insett att det kommer bli problem? Man får anta att pressen från annat håll var extrem.

Man kan inte motstå att bli imponerad av Rockstar Games som lyckas släppa ett så välpollerad Red Dead Redemtion 2 dag 1. Det sägs att spelet var färdig 6 månader tidigare.

När det gäller Cyberpunk så är det i grunden ett imponerande spel! Det som hamnat rejält efter är AI och interaktionen med befolkningen i city. På sina håll känns denna delen rejält föråldrad och tyvärr är detta en av de viktigaste delarna för att iallafall jag ska kunna leva mig in i spelet. Jag hoppas att det rör sig om buggar och att man kan ta upp spelet igen om ett par månader men just nu är det inte redo för min del.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hade en försening varit ok?

Ser ut som det är många som skriver negativt om spelet som inte ens spelat det. Det är inte svårt att göra att ett spel ser skit ut på youtube. Skulle vi ta exemplet anthem så skulle du utan problem kunna visa timtals av klipp med hur man försöker spela få legendary drops för att sen bli utkastat vid nästa loading screen och inte få behålla något.

Jämför man med det så är cyberpunk ett mycket mer färdigt spel och jag har väl kört runt 50 timmar på pc, blev väl 30-40 timmar på anthem.
Så dom är ju inte ensamma.

Sen undrar jag går vi tillbaka och kollar i november så var det massor av prat om release date och hur det garanterat skulle bli uppskjutet. För vad var det 3-4 gången? Men så blev det inte dom släppte spelet halvfärdig istället. Visst dom har fått mycket skit för det och folk säger att dom är giriga och så vidare. Men frågan är hur många av alla dom som haft en bra upplevelse i spelet som skulle velat vänta 6 månader till när dom redan nu kunde spela något dom tyckte kändes bra. Och dom som inte tycker att det känns tillräckligt bra kan välja att vänta.

Jag förstår frustrationen men det finns ju en anledning till att dom flesta människor inte är miljonärer trots att det är relativt simpelt att bli det una dig mindre nöjen under några år och investera rätt. Så mindre nöjen idag för mer nöjen i framtiden. Trots det väljer ett fåtal att vänta.

Människors starka sida är inte att vänta på något gott, man vill ha det nu, gärna igår.

Permalänk
Medlem

Deras rykte är så befläckat just nu. Ska bli intressant att se om de kan tvätta bort det.....

Permalänk
Medlem

Extremt många som är mer än nöjda med spelet på PC iaf, kolla reviews på Steam, kan dock förstå last gen konsoll spelarna fullt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unicorn:

Ser ut som det är många som skriver negativt om spelet som inte ens spelat det. Det är inte svårt att göra att ett spel ser skit ut på youtube. Skulle vi ta exemplet anthem så skulle du utan problem kunna visa timtals av klipp med hur man försöker spela få legendary drops för att sen bli utkastat vid nästa loading screen och inte få behålla något.

Jämför man med det så är cyberpunk ett mycket mer färdigt spel och jag har väl kört runt 50 timmar på pc, blev väl 30-40 timmar på anthem.
Så dom är ju inte ensamma.

Sen undrar jag går vi tillbaka och kollar i november så var det massor av prat om release date och hur det garanterat skulle bli uppskjutet. För vad var det 3-4 gången? Men så blev det inte dom släppte spelet halvfärdig istället. Visst dom har fått mycket skit för det och folk säger att dom är giriga och så vidare. Men frågan är hur många av alla dom som haft en bra upplevelse i spelet som skulle velat vänta 6 månader till när dom redan nu kunde spela något dom tyckte kändes bra. Och dom som inte tycker att det känns tillräckligt bra kan välja att vänta.

Jag förstår frustrationen men det finns ju en anledning till att dom flesta människor inte är miljonärer trots att det är relativt simpelt att bli det una dig mindre nöjen under några år och investera rätt. Så mindre nöjen idag för mer nöjen i framtiden. Trots det väljer ett fåtal att vänta.

Människors starka sida är inte att vänta på något gott, man vill ha det nu, gärna igår.

Om man har för avsikt att rätta till AI:n i spelet så kommer spelet bli rejält mycket bättre, då pratar vi topklass. Att då spela igenom spelet i skicket det är i nu blir en förlust, iallafall för min del. Av den anledningen slutade jag spela efter par timmar i förhoppningen att spelet når topklass längre fram.

Detta har skadat företaget rejält. Många har haft en positiv bild av CD Projekt fram till spelet släptes, se bara aktien, den är nästan halverad.

Jag hoppas att de verkligen tar tag och fixar konsol versionen och såklart AI delen, jag ser fram emot det!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Man kan inte motstå att bli imponerad av Rockstar Games som lyckas släppa ett så välpollerad Red Dead Redemtion 2 dag 1. Det sägs att spelet var färdig 6 månader tidigare.

Tänker du på PC eller på konsoll? I fallet med PC så var det rätt mycket launch problem, och folk som inte kunde spela alls.

https://www.polygon.com/2019/12/2/20992292/red-dead-redemptio...
https://www.rockpapershotgun.com/2019/12/06/red-dead-redempti...

Och detta ett år efter konsollreleasen så fanns ju gott om tid att fokusera på PC-versionen.

Dock, med det sagt, så tog det inte många veckor innan det kändes stabilt, jag spelade igenom det senare i december och då kändes det iaf som ett färdigt spel.

Permalänk
Medlem

Har drygt 94h i spelet och är på min andra playthrough på PC.
Det finns en hel del "Bethesda-buggar" där fysiken är lite whack och man dör av random terräng, men har inte haft något game breaking.
Däremot är AI:n helt värdelös, vet inte om det går att fixa med patches men hoppas verkligen att de kan polera detta med tiden.

Är dock helt paff vilken fantastisk värld de har skapat, det är lätt det mest inlevelserika icke-VR-spelet som finns på marknaden just nu IMO

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Tänker du på PC eller på konsoll? I fallet med PC så var det rätt mycket launch problem, och folk som inte kunde spela alls.

https://www.polygon.com/2019/12/2/20992292/red-dead-redemptio...
https://www.rockpapershotgun.com/2019/12/06/red-dead-redempti...

Och detta ett år efter konsollreleasen så fanns ju gott om tid att fokusera på PC-versionen.

Dock, med det sagt, så tog det inte många veckor innan det kändes stabilt, jag spelade igenom det senare i december och då kändes det iaf som ett färdigt spel.

PC versionen spelade jag först långt efter release, däremot spelade jag igenom PS4 versionen ett par gånger och där var det välpolerat från dag 1, iallafall för min del. Går inte att jämföra med Cyberpunkt direkt

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Intressant diskussion på fz om Cyberpunk.

Permalänk
Medlem

Så här har nog 99% av alla spelbolags historia sett ut! De lovar guld och gröna skogar för nästa iteration men bakom kulisserna har mer än halva teamet redan lämnat och investerarna som köpt in sig gnuggar händerna!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

... och det här skämtet röstade NI fram till "Årets Spel" ifjol.... istället för "The Last of Us 2"

The last of us 2 är ju bästa golf simulatorn, vad snackar du om?

Permalänk
Medlem

Mycket imponerande spel, rent grafikmässigt överträffar det verkligen mina förväntningar. Inga buggar hittills men har hela tiden haft uppfattningen att de som inte ens spelat spelet gapar högst bara för att, vi får väl se när jag hunnit beta av lite fler quests.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Till en början gillade jag inte alls spelet. Satt mest och störde mig på artefakter, extremt krångligt och ologiskt menysystem etc etc.
Gav sedan huvudstoryn en chans och en stund senare är jag helt lyrisk.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av firstofmay:

Mycket imponerande spel, rent grafikmässigt överträffar det verkligen mina förväntningar. Inga buggar hittills men har hela tiden haft uppfattningen att de som inte ens spelat spelet gapar högst bara för att, vi får väl se när jag hunnit beta av lite fler quests.

Det är nog troligare att du helt enkelt inte märker av buggarna i såna fall.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är nog troligare att du helt enkelt inte märker av buggarna i såna fall.

Är det verkligen något att bry sig om då? Har förvisso inte spelat särskilt mycket men hittills har det varit en annan upplevelse än valfritt Bethesda-spel vid launch.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av firstofmay:

Är det verkligen något att bry sig om då? Har förvisso inte spelat särskilt mycket men hittills har det varit en annan upplevelse än valfritt Bethesda-spel vid launch.

Om det är något att bry sig om att årtioendets mest hype:ade spel är helt fullt av buggar och brister?

Ja, det skulle jag vilja påstå att det är.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är nog troligare att du helt enkelt inte märker av buggarna i såna fall.

Känns svårt att missa den horribla AI:n dock eller så har man väldigt, väldigt låga förväntningar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Att spelet är kul motsäger inte att spelet inte borde släpps i nuvarande form.
Sluta ursäkta allt som är, allt som det kan bli, allt som det inte är med att "jag tycker det är kul".

Jag tycket med det är kul. Men alla brister och allt som fattas är förkastligt.
Vi spelar inte spelet i den form som utlovats under alla år av utveckling. Det är en ofärdig produkt som lurats på alla som förbeställt.
Alla ställen som säljer det idag borde ha en väldigt synbar disclaimer om alla buggarna och en beskrivning om vad som inte kom med av allt som utlovades.

Men kul är det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Om det är något att bry sig om att årtioendets mest hype:ade spel är helt fullt av buggar och brister?

Ja, det skulle jag vilja påstå att det är.

Det finns stora buggar och små buggar.

Om man inte märker en bugg, ska man känna sig kränkt å någon annans vägnar då?

Det ju verkar ändå vara en inte obetydlig grupp människor som har en trevlig spelupplevelse som flyter på utan större knas. Jag själv inkluderad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Det finns stora buggar och små buggar.

Om man inte märker en bugg, ska man känna sig kränkt å någon annans vägnar då?

Det ju verkar ändå vara en inte obetydlig grupp människor som har en trevlig spelupplevelse som flyter på utan större knas. Jag själv inkluderad.

Nej, inte kränkt. Men lurad, besviken och arg är helt ok.
Läs svar ovan.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Extremt många som är mer än nöjda med spelet på PC iaf, kolla reviews på Steam, kan dock förstå last gen konsoll spelarna fullt ut.

För 3 veckor sen så var det samma argument. Då var 83% nöjda på steam. Förra veckan lika så, då var det nere på 79%. Idag så har det trillat ned ytterligare 1% till 78%.
Man kan även ta en titt på hur många som reviewar spelet vilket har sjunkit extremt mycket

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av henkiii:

Det finns stora buggar och små buggar.

Om man inte märker en bugg, ska man känna sig kränkt å någon annans vägnar då?

Det ju verkar ändå vara en inte obetydlig grupp människor som har en trevlig spelupplevelse som flyter på utan större knas. Jag själv inkluderad.

Vad menar du med kränkt? Varför skulle man bli kränkt? Börjar kännas som ett ord som slängs runt utan att man vet vad det betyder....

Kollar man på en större skala så verkar den gruppen vara ganska obetydlig, i ärlighetens namn.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.