Vänsterklick sluta registreras när jag håller inne den [QPAD 8K OPTICAL]

Permalänk

Vänsterklick sluta registreras när jag håller inne den [QPAD 8K OPTICAL]

Tjena, nu är det såhär att min vänsterklick helt plötsligt sluta reagera när jag håller den nere, kanske inte låter jättejobbigt men om man försöker gå på World of Warcraft med musen och helt plötsligt så stannar karaktären eller hackar fram så är det otroligt frustrerande. Jag kan klicka utan problem, jag hör att musen klickas ner så det finns ju en koppling mellan plattorna.

Någon som har något förslag på att fixa det. Jag ser såklart att plattorna har blivit worn down en del men eftersom jag hör klicket så borde det inte vara något problem?

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Klicket och att musen registrerar ett klick behöver inte vara samma sak. Antagligen så har din mus gått sönder. Testa den i annan dator och se om det är samma där för att utesluta datorn.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zachtionman:

Klicket och att musen registrerar ett klick behöver inte vara samma sak. Antagligen så har din mus gått sönder. Testa den i annan dator och se om det är samma där för att utesluta datorn.

Kanske inte, det hade varit lättare om jag hade något annat att koppla in min mus i, eller en andra mus för den delen. Men kanske bara ska beställa en ny mus och hoppas på det bästa

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Det är Omron brytaren som börjar bli sliten, fortsätter du använda den så kommer du troligen att börja få missade klick och/heller dubbelklick med.
Detta är ett känt problem som du kan läsa mer om här.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1619008-ganska-allvarl...

Visserligen så har din mus inte dom 50m=50.000.000 Omron brytare den tråden tar upp, din mus har 20M Omron brytare som är mycket bättre.
MEN även dessa är kända för att dö för tidigt dock inte alls lika tidigt som 50M brytarna.
Dvs dom används betydligt närmare den volt/mAh som den är gjord för än vad 50m brytarna gör i en mus= kommer funka längre.
QPAD 8K OPTICAL släpptes hösten 2015 så din är ju troligen några år nu, hade din mus istället haft dessa 50M brytarna så hade den med stor säkerhet börjat krångla för år sedan.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!