Permalänk
Medlem

Laddare till Alienware M15 R3

Hej
Sitter och skriver c-uppsats och laddaren gick precis sönder. Försökt att leta reda på om det finns någon laddare som passar min alienware m15 r3.

Kanske någon här kan detta bättre än mig. Hade helst velat kunna åka och köpa en omgående istället för beställa via internet.

Input: 100-240 v 3,5A 50-60Hz
Output: 19,5v 12,3A

AC Adapter

Hoppas det finns någon hjälte som kan hjälpa mig!

Rubrik förtydligad /mod
Permalänk
Medlem

Tips är att ringa Alienwares support, de var alltid fantastiska när jag hade problem. Kanske de kan tipsa om ställe?

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorniz:

Hej
Sitter och skriver c-uppsats och laddaren gick precis sönder. Försökt att leta reda på om det finns någon laddare som passar min alienware m15 r3.

Kanske någon här kan detta bättre än mig. Hade helst velat kunna åka och köpa en omgående istället för beställa via internet.

Input: 100-240 v 3,5A 50-60Hz
Output: 19,5v 12,3A

AC Adapter

Hoppas det finns någon hjälte som kan hjälpa mig!

kanske fungerar Lycka till
https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/laddare/laptop-...

https://www.clasohlson.com/se/Laddare-för-laptop-19-V-DC...

Permalänk
Medlem

Den där laptopen borde stödja laddning över USB-C, så har du en sån liggandes som är kraftfull nog kan det vara en nödlösning så länge. Den kommer dock inte kunna ge lika mycket effekt som originalladdaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Den där laptopen borde stödja laddning över USB-C, så har du en sån liggandes som är kraftfull nog kan det vara en nödlösning så länge. Den kommer dock inte kunna ge lika mycket effekt som originalladdaren.

Okej hoppas jag har en sån liggandes någonstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjorniz:

Okej hoppas jag har en sån liggandes någonstans

Troligen behöver du en som kan ge 20V 3A, vilket kanske är mindre vanligt att hitta hemma av en slump. En laddare till en modern macbook skulle t.ex. fungera (dock väldigt långsamt)