Nya bilder på mitt chassi bygge(Dubbla ropel)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
HATA 12 SIDORS TRÅDAR!

Då är det ju bara att läsa nu.

Den är 13 nu

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att vi är inne på den 7:e sidan nu.

Måste säga att den rostfria plåt jag använde till mitt HTPC-bygge inte alls var lika fin som din

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

ac/dc

Jag vet en perfekt lösning på ditt "fönster problem"
Köp tonat plexi.. det är HUR SNYGGT SOM HELST, och jag tror de skulle passa utmärkt i din burk. dock kostar det en del.. men de e värt!

OTW.. hur kan din nya tank hålla ser Väldigt tunn ut. byggde min i 6mm macron. lite skrajj i början
BTW.. Grymt läckert bygge!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av witek
nerd!

Säger inte att du är dum, du verkar bara ha otur när du tänker.

AC/DC: Kommer tanken synas när fronten sitter på plats? Vore ju sweet om du hade någon form av ljus bakom isåfall.
Keep it up

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guardian
Kan inte ngn ta och kicka WITEK rakt på klock spelet så han inte postar massa onödiga och negativa inlägg!!!!

btw. Fan va man blir suggen på att snickra chassie när du håller på med ditt grymmve chassie

haha mobbad kille!

o varför skulle din klagn på mej vara viktigare / bätre än mina posts, om de e nån som ska ´kickas så ere ... din mamma!

btw. Fan va man blir suggen på att snickra chassie när du håller på med ditt gröna chassie

Visa signatur

xp2000+Tbred@1912mhz - ASUS-A7S333 - 256DDR ram - gforce2 mx400 64mb - 12gb hd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Säger inte att du är dum, du verkar bara ha otur när du tänker.

AC/DC: Kommer tanken synas när fronten sitter på plats? Vore ju sweet om du hade någon form av ljus bakom isåfall.
Keep it up

din mamma hade otur när hon födde dej! hahaha jag e rolig...ast

AC/DC: Kommer tanken synas när fronten sitter på plats? Vore ju sweet om du hade någon form av levande ljus bakom isåfall.
Keep it down

Visa signatur

xp2000+Tbred@1912mhz - ASUS-A7S333 - 256DDR ram - gforce2 mx400 64mb - 12gb hd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av witek
din mamma hade otur när hon födde dej! hahaha jag e rolig...ast

AC/DC: Kommer tanken synas när fronten sitter på plats? Vore ju sweet om du hade någon form av levande ljus bakom isåfall.
Keep it down

Såja, en liten anmälan skickad till moderatorerna. Puss på dig witek.

ac/dc: du vet ingen butik som säljer sådana towers?

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av witek
din mamma hade otur när hon födde dej! hahaha jag e rolig...ast

AC/DC: Kommer tanken synas när fronten sitter på plats? Vore ju sweet om du hade någon form av levande ljus bakom isåfall.
Keep it down

Witek nu e jag fan less på dina skitinlägg... du verkar inte ha alla hästar i stallet. det är inte första gången du skrivar skitinlägg på det här forumet!!!! FEL ATT SLUTA??

Visa signatur

||AmD Athlon xp 2000+@ 1743Mhz||256DDR||Western Digital 80 GB||G Force 4 MX|| Besök gärna! -->www.bw-lan.tk<--

Permalänk
Medlem

Duktigt coolt bygge, du måste vara jävligt nöjd.
Tänkte självbygga en vattentank, har du några förslag? Hur satte du te x ihop de olika delarna så snyggt men fortfarande tät?

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

ac/dc: Verkar som att ryktet om att byggarbetare har djupa fickor stämmer lite
Fyfan bara fläktgaller är ju *whina* för mig typ. Förutom när man precis har sommarjobbat

Erkänn att du smugglar ut några av barnens leksaker om nätterna o kränger dem till den lokala dealern?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoMeR
ac/dc: använder du endast plexi lim när du sätter ihop en tank ?
tänk om det råkar släppa ?

Ja men det ju INTE bara plexilim.Det är en hel del silicon oxå

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
ac/dc: Verkar som att ryktet om att byggarbetare har djupa fickor stämmer lite
Fyfan bara fläktgaller är ju *whina* för mig typ. Förutom när man precis har sommarjobbat

Erkänn att du smugglar ut några av barnens leksaker om nätterna o kränger dem till den lokala dealern?

Ja och det är bra betalt:D

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rattmuff
Duktigt coolt bygge, du måste vara jävligt nöjd.
Tänkte självbygga en vattentank, har du några förslag? Hur satte du te x ihop de olika delarna så snyggt men fortfarande tät?

adda mig på icq ,så kan vi snacka lite om Vattentankar

icq 196546201

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ac/dc: kan du knåpa ihop en mini giude istället ?
jag tror att det är fler som undrar hur du gjort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoMeR
ac/dc: kan du knåpa ihop en mini giude istället ?
jag tror att det är fler som undrar hur du gjort

Japp skall kolla upp det,Tiden är det minsta man har.Men ev så skulle jag nopg kunna göra det

Visa signatur
Permalänk

Jag har nu beställt rostfritt till mina sidor.Det kommer å bli ett fönster oxå
ev ska jag tona plexit,och även hitta på nåt mönster.Bilder skickas i början på nästa vecka.

Jag försökte få dom att leverera innan helgen,men dom hade mycket å göra så det fanns ingen tid:(

Visa signatur
Permalänk

Nu har jag satt ett uv ljus bakom tanken.Undra om det funkar om man häller i Deep Blue Dye-Lite,tror ni att tanken lyser upp lite då slangarna kommer ju att lysa upp lite i blått:)
Är det nån dom testat det,så svara gärna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sätt två uv-lampor bakom så lyser det

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

ac/dc: HÄLL INTE I DEN GÄGGAN! det kommer _inte_ lysa upp, jag har provat själv, uv ljus lyser inte genom plexiglas!

sätt istället en 30cm blå CCFD bakom, du kommer få en coolare effekt än om du skulle hält i dye lite.

edit: akta dig så datorn inte tippar av bordet, ser riskabelt ut

Permalänk
Avstängd

"uv ljus lyser inte genom plexiglas"

finns bara en sak att göra, ner med röret i vattnet!

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Jupp ner med röret i vattnet, men se till att du tätar ändarna bara..."men det antar jag att du fattar"

Jag vet med hel säkerhet att UV-ljus inte alls går bra igenom glas/Plexi så du måste nog säka ner röret för att det skall fungera bra...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plogen2002
Jupp ner med röret i vattnet, men se till att du tätar ändarna bara..."men det antar jag att du fattar"

Jag vet med hel säkerhet att UV-ljus inte alls går bra igenom glas/Plexi så du måste nog säka ner röret för att det skall fungera bra...

jaaa smart.. så om röret av någon anledning skulle gå sönder så har du glas i hela systemet

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

sätt en plastpåse runt röret också då

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Haha, ja precis!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

En fråga vad ska alla strömbrytare på framsidan va till.

Visa signatur

// PsyDonia

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyDonia
En fråga vad ska alla strömbrytare på framsidan va till.

Dom är till för alla fläktar(FANBUS)så man kan höja å sänka varvtalen på fläktarna

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plogen2002
Jupp ner med röret i vattnet, men se till att du tätar ändarna bara..."men det antar jag att du fattar"

Jag vet med hel säkerhet att UV-ljus inte alls går bra igenom glas/Plexi så du måste nog säka ner röret för att det skall fungera bra...

Funkar verkligen det:confused: Vad skall tätas? menar du kabeln i ändarna

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ac/dc
Funkar verkligen det:confused: Vad skall tätas? menar du kabeln i ändarna

jag tror han menar att där kablarna går in i röret.. det e där du ska täta!

Visa signatur

||AmD Athlon xp 2000+@ 1743Mhz||256DDR||Western Digital 80 GB||G Force 4 MX|| Besök gärna! -->www.bw-lan.tk<--

Permalänk
Avstängd

på toppen och botten av röret, kör på lite extra för säkerhetsskull, för att stoppa ner något elektriskt i vatten är inte allt det trevligaste om det inte är tätt

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
på toppen och botten av röret, kör på lite extra för säkerhetsskull, för att stoppa ner något elektriskt i vatten är inte allt det trevligaste om det inte är tätt

Men vågar man verkligen det:rolleyes:

Visa signatur