Inet sålde mitt kort trots orderbekräftelse för 2 dagar sedan (Varning?)

Permalänk
Medlem

Jag är mer förvånad över hur desperata vissa är att få sina grafikkort. Det är väl inte i hela världen att vänta på att lagren stabiliserar sig? Speciellt om man redan ha allt annat till burken utom GPU. FFs, bygg burken med ett begagnad 970 eller vad som helst och spela på Low-medium tills korten kommer. Eller bara gör nått annat i några månader. De flesta av oss har säkert en spelbacklog på flera hundra spel vi inte hunnit med och typ de flesta multiplayer spel är inte superkrävande ändå, de flesta spelar ändå på LOW för att saker syns bättre då och man får fler FPS.

Jag kommer i alla fall inte premiera butiker som säljer korten för 2x vad de ska kosta och nvidia och amd som gör papperslanseringar av produkter. Hade varit bättre om de sköt upp lanseringen men de ville väl klämma ur varje krona de kunde och låsa upp folk i förbeställningar.

Det låter på vissa som att det är deras livsuppehållande medicin som tagit slut på lager

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Må vara slarvigt men de har säkert en hel del ordrar på kö som sätter press på personal/systemet.

Om man vill ha garanti på att prylarna finns i lager och att du får det så finns det bara ett sätt: åk ner till butiken och köp dem över disk.

Näthandel är fylld med buggar och systemen är inte 100% pålitliga, "Varning för Inet" är lite väl dramatiskt för den här händelsen...

Jag håller halvt med dig om rubriken. Jag ändrar den för Inets skull. Det känns för hårt men jag skrev den i emfas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Det låter på vissa som att det är deras livsuppehållande medicin som tagit slut på lager

Dock verkar TS behöva GPU:n och resterande datorn för jobb, vilket kan vara monetärt "livsuppehållande" för TS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wohooo:

Allt du gör nu är att klaga på din egna problem och säga att: Hörru du! Lagerlöf har det heller inte så lätt! Då ska ingen annan få klaga heller.

Två fel gör inte ett rätt.

Jag förstår att du har haft det tufft och att du inte fick någon hjälp. Men här står jag och behöver hjälp nu. Det känns som att du bara är här och neggar för att du är bitter? Sedan så har jag full förståelse för återförsäljaren i den situationen som Du beskriver. Skillnaden är att jag hade suttit på en orderbekräftelse i två dagar innan systemet reagerade. Det går inte att jämföra med dina sekunder.

Nåväl. Jag känner att jag har fått kött på benen så att det räcker. Jag lämnar tråden till er.

EDIT: Och tusen tack för hjälpen till alla er som var konstruktiva!

Hur är det ens möjligt att lägga så många ord i någon annans mun? Värsta översittarbeteendet jag sett här på länge måste jag säga.

Jag är inte bitter, är väldigt nöjd med mitt 3080 Strix OC som sitter i burken faktiskt.

Skillnaden är att jag inte känner ett behov av att göra trådar om varje litet strul som har skett sen lanseringen av 30xx-serien. Om alla hade betett sig som du gör hade det här forumet inte bestått av något annat än just klago-trådar. "Varning för Inet", jesus.

Varning för konsumenter som du skulle jag säga.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wohooo:

Jag fick en orderbekräftelse. Tycker du att den bör gälla?

Att vi kommit överens över telefon att kortet blivit plockat till min dator borde betyda att de ska plocka kortet till min dator, det står jag självklart fast vid. Förstår inte hur du resonerar alls faktiskt? Varför skulle inte vårt avtal gälla? Orderbekräftelsen jag har i skrift är endast ett bevis för ovanstående men jag kan förstå om du tror att en random person på nätet ljuger.

För övrigt är även muntliga avtal giltiga oavsett vad du tycker om det.

Jag är inte tjurig, jag är arg. Eller jag var arg.

Att du fått orderbekräftelse såg jag aldrig att du sa tidigare. Rent strikt är väl orderbekräftelse bara kvitto på order, inte kvitto på order av vara i lager. Eller står det i den att du ska få en vara som finns i lager? Tidigare lät det endast som personen i telefonen skulle vara schysst och försöka hålla den åt dig. Dvs, det är svårt att hindra att någon hinner beställa kortet före och det är inget den personen kan göra något åt, då är det lite mycket av dig att förvänta att just du ska få kortet före någon annan. Den personen kanske lovade lite mycket också, men den var nog inte av illvilja.

Jag tror inte du ljuger men jag tror du förväntar dig lite för mycket bara för att du pratat med någon på telefonen. Att börja slänga ut "varningar" känns då bara barnsligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Jag hade kollat KKL gällande vad som gäller. Har du fått orderbekräftelse? Om du har det så kan man begära lite mer än bara att behöva lägga ut 2000kr extra. Visst kan de hävda att du kommer få vänta men då gäller rimlig tid på leverans. ARN har koll på sådant.

Om jag hade varit dig så hade jag
1. Begärt att få mitt kort levererat då ett avtal har ingåtts. Det ska vara inom rimlig tid annars kan man begära "ersättning" för detta. Man kan dessutom köpa samma produkt på annat ställe och begära att de ska stå för kostnaden.
2. Begär att få det nya kortet för samma pris.

Men har de enbart muntligt kommit med svar så kan du bara glömma det hela. Muntliga avtal ska gälla men de är svåra att bevisa och man får sällan rätt.

Stämmer inte ens om varan ifråga inte ens finns att få tag i

Permalänk
Medlem

https://lawline.se/answers/bindande-avtal-vid-orderbekraftels....

"Av ordalydelsen bör en orderbekräftelse vara just en sådan bekräftelse på att avtal har ingåtts. Även utifrån avtalslagen bör en orderbekräftelse ses som en accept från säljaren på ditt anbud att köpa en vara"

Så ja .

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk

Det låter som att det kan ha skett ett litet misstag här. Till exempel skulle det kunna vara så att kortet lagts på fel hylla så att Inet inte kunde hitta det och därför trodde att det var sålt. Någon kan ha knyckt ett kort från lagret. De kanske räknat fel efter senaste leveransen och trodde att de hade ett kort mer än de hade.

Permalänk

Du behöver göra det extra tydligt om vad som hände för folk vägrar läsa vad det står.

1. Ringde du och köpte ett 3090 som var i lager? Fick du i örat sagt att "vi har ett kort i lager som är ditt"?

2. Är man årets datorbutik och säger till en kund att kunden har ett garanterat kort och fått höra på telefon, så ser man till och hålla vad man sagt.

Permalänk
Medlem

Ett liknande problem hände min bror för några veckor sen. Då skulle de justera hans order och ta bort allt utom det grafikkort han beställt. Grafikkortet var redo att plockas åt honom, men när de skulle ta bort resterande delar så tog de bort hela ordern och kunde inte lägga honom först i kön till grafikkortet när de la upp ordern igen.
Han fick rabatt på kortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FlytPojken:

Du behöver göra det extra tydligt om vad som hände för folk vägrar läsa vad det står.

1. Ringde du och köpte ett 3090 som var i lager? Fick du i örat sagt att "vi har ett kort i lager som är ditt"?

2. Är man årets datorbutik och säger till en kund att kunden har ett garanterat kort och fått höra på telefon, så ser man till och hålla vad man sagt.

Okej, om 1. stämmer och säljaren sa det men någon la en order online samtidigt, hur ska det lösas? Två personer har fått bekräftelse för samma kort, båda kommer vara lika upprörda.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tusen tack till alla som skriver intressanta, underbyggda och konstruktiva saker! Jag kände mig illa till mods över tråden i helhet men jag läser med stort intresse.

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Okej, om 1. stämmer och säljaren sa det men någon la en order online samtidigt, hur ska det lösas? Två personer har fått bekräftelse för samma kort, båda kommer vara lika upprörda.

Det beror på vem man är som person. Att ha ringt och fått bekräftat leverans är inte samma sak som lägga en order i kösystem. Det kan vara 10 ordrar före personen som ringer, men är det lovat i luren att man har ett kort så bör man hålla sitt ord. Kan man inte garantera leverans så säger man det.

Det finns bara 1 lösning om man är årets datorbutik och det är att hålla sitt ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Det beror på vem man är som person. Att ha ringt och fått bekräftat leverans är inte samma sak som lägga en order i kösystem. Det kan vara 10 ordrar före personen som ringer, men är det lovat i luren att man har ett kort så bör man hålla sitt ord. Kan man inte garantera leverans så säger man det.

Det finns bara 1 lösning om man är årets datorbutik och det är att hålla sitt ord.

Om kortet är sålt så finns det ju tyvärr inte mycket de kan göra för att hålla sitt ord. De bör däremot kunna ordna en rimlig kompensation för att de lovat något som de inte kunnat hålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag är mer förvånad över hur desperata vissa är att få sina grafikkort. Det är väl inte i hela världen att vänta på att lagren stabiliserar sig? Speciellt om man redan ha allt annat till burken utom GPU. FFs, bygg burken med ett begagnad 970 eller vad som helst och spela på Low-medium tills korten kommer. Eller bara gör nått annat i några månader. De flesta av oss har säkert en spelbacklog på flera hundra spel vi inte hunnit med och typ de flesta multiplayer spel är inte superkrävande ändå, de flesta spelar ändå på LOW för att saker syns bättre då och man får fler FPS.

Jag kommer i alla fall inte premiera butiker som säljer korten för 2x vad de ska kosta och nvidia och amd som gör papperslanseringar av produkter. Hade varit bättre om de sköt upp lanseringen men de ville väl klämma ur varje krona de kunde och låsa upp folk i förbeställningar.

Det låter på vissa som att det är deras livsuppehållande medicin som tagit slut på lager

Själv är jag mer förvånad över hur vissa väljer att svara och tycka saker utan att ens läsa tråden.

Det handlar inte om spel, det handlar om jobb.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte lägga så mycket vikt i hur mycket man skall bry sig eller om man skall förvänta sig detta eller inte.
Saken är att ett bindande avtal uppstår om en part avgivit ett anbud och en annan part accepterat detta anbud. En orderbekräftelse bör vara just en sådan bekräftelse på att avtal har ingåtts. Även utifrån avtalslagen bör en orderbekräftelse ses som en accept från säljaren på ditt anbud att köpa en vara. Detta om orderbekräftelsen inte innehåller något förbehåll eller annan tydlig information om att det inte skulle röra sig om en slutlig accept av konsumentens anbud om att köpa varan måste avtalet anses ha ingåtts i och med orderbekräftelsen. Om så inte är fallet rör det sig således om ett ingånget avtal.

Säljaren kan begära anstånd och tex säga att de kan leverera några dagar senare än tidigare sagt, men det är upp till köparen att i så falla cceptera detta. Säljaren, om de säljer din vara till någon annan och inte levererar enligt avtal, begår då avtalsbrott. Detta gör att du som köpare har rätt till skadestånd. Tex kanske du får köpa kortet från någon annan handlare till högre pris, detta är något du då kan rikta anspråk mot säljaren för. Enligt konsumentköplagen 14§ ersätts både direkta och indirekta förluster. En indirekt förlust hade kunnat vara att du köpte kortet för att ha en dator redo för en LAN-tävling, men tack vare den försenade leveransen så kunde du inte medverka och din anmälningsavgift brann inne.

Vidare kan påpekas att om säljaren "lagt varan på fel hylla", "registrerat fel lagersaldo", "råkat skicka bekräftelse till två kunder" osv inte på något sätt har någon betydelse när det kommer till din rätt som konsument. Har ni ingått avtal så har ni ingått avtal. Avtal skall enligt praxis hållas. Om så inte var fallet så skulle det vara ok för konsument att köpa ett kort och sedan inte betala för "jag trodde jag hade mer pengar på banken". Det kan iofs vara sant, men är på inget sätt den andra partens ansvar.

notera att detta gäller vid köp som konsument. Om du köper i egenskap av näringsidkare så gäller köplagen istället och där är reglerna lite annorlunda.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Är mest förvånad att ingen har gjort så här:

@Inet

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Jag tänker inte lägga så mycket vikt i hur mycket man skall bry sig eller om man skall förvänta sig detta eller inte.
Saken är att ett bindande avtal uppstår om en part avgivit ett anbud och en annan part accepterat detta anbud. En orderbekräftelse bör vara just en sådan bekräftelse på att avtal har ingåtts. Även utifrån avtalslagen bör en orderbekräftelse ses som en accept från säljaren på ditt anbud att köpa en vara. Detta om orderbekräftelsen inte innehåller något förbehåll eller annan tydlig information om att det inte skulle röra sig om en slutlig accept av konsumentens anbud om att köpa varan måste avtalet anses ha ingåtts i och med orderbekräftelsen. Om så inte är fallet rör det sig således om ett ingånget avtal.

Säljaren kan begära anstånd och tex säga att de kan leverera några dagar senare än tidigare sagt, men det är upp till köparen att i så falla cceptera detta. Säljaren, om de säljer din vara till någon annan och inte levererar enligt avtal, begår då avtalsbrott. Detta gör att du som köpare har rätt till skadestånd. Tex kanske du får köpa kortet från någon annan handlare till högre pris, detta är något du då kan rikta anspråk mot säljaren för. Enligt konsumentköplagen 14§ ersätts både direkta och indirekta förluster. En indirekt förlust hade kunnat vara att du köpte kortet för att ha en dator redo för en LAN-tävling, men tack vare den försenade leveransen så kunde du inte medverka och din anmälningsavgift brann inne.

Vidare kan påpekas att om säljaren "lagt varan på fel hylla", "registrerat fel lagersaldo", "råkat skicka bekräftelse till två kunder" osv inte på något sätt har någon betydelse när det kommer till din rätt som konsument. Har ni ingått avtal så har ni ingått avtal. Avtal skall enligt praxis hållas. Om så inte var fallet så skulle det vara ok för konsument att köpa ett kort och sedan inte betala för "jag trodde jag hade mer pengar på banken". Det kan iofs vara sant, men är på inget sätt den andra partens ansvar.

notera att detta gäller vid köp som konsument. Om du köper i egenskap av näringsidkare så gäller köplagen istället och där är reglerna lite annorlunda.

Det här är ett återkommande problem som dyker upp i nästan alla trådar om konsumenträtt här på forumet när någon inte får sin vara. I det flesta fall slutar det i att orderbekräftelsen inte anses som bindande, även i fall där KO blivit inblandade. Hittar ingen från Inet just nu men Elgiganten skriver exempelvis så här i deras orderbekräftelser:

"Detta är inte en juridiskt bindande orderbekräftelse och vi förbehåller oss rätten att avbryta din order på grund av tryckfel, tekniska problem, leveranssvikt och liknande situationer. "

Jag håller med i att Inet borde kunna hitta ett sätt att kompensera TS med ett likvärdigt kort för samma pris men att dra det längre än så är väl inte nödvändigt.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av macan7:

Stämmer inte ens om varan ifråga inte ens finns att få tag i

lol

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av macan7:

Stämmer inte ens om varan ifråga inte ens finns att få tag i

Skrivet av Tickles:

macan7 har som vanligt helt fel i konsumenträttsliga frågor.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1622323-garantiarende-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

macan7 har som vanligt helt fel i konsumenträttsliga frågor.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1622323-garantiarende-...

Du tycker att jag har fel. Medans företagen och arn verkar vara på min sida. Men fortsätt komma med felaktig information

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

macan7 har som vanligt helt fel i konsumenträttsliga frågor.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1622323-garantiarende-...

I första hand: Att företaget levererar din vara
Du kan kräva att företaget håller sin del av avtalet och levererar din vara. Samtidigt har du möjlighet att kräva ersättning på grund av kostnader du drabbas av till följd av förseningen, och att hålla inne med betalningen. Det kan du läsa mer om i stegen nedanför detta.

Du behöver ofast börja med att kräva leverans av varan innan det kan bli aktuellt att kräva pengarna tillbaka, det vill säga häva köpet. Gå till steg 3 för att få tips på hur du kan formulera dig när du kontaktar företaget och kräver leverans.

Det finns undantagsfall då du inte kan kräva att företaget levererar varan. Det gäller till exempel om hinder utanför företagets kontroll gör det omöjligt för företaget att leverera.

I andra hand: Att du får häva köpet
En hävning betyder att köpet återgår. Det innebär att du inte längre är betalningsskyldig och att företaget inte behöver leverera varan. För att kunna häva köpet behöver du ha gett företaget en rimlig tilläggstid i samband med att du klagade på förseningen. En tilläggstid är ett sista datum för när varan ska levereras och är tänkt att ge företaget en rimlig chans att leverera varan. Lyckas företaget inte leverera inom tilläggstiden kan du häva köpet.

från hallokonsument.se

Verkar som att företagen inte kan få tag i varorna = utanför deras kontroll. Men absolut du har säkert rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av macan7:

I första hand: Att företaget levererar din vara
Du kan kräva att företaget håller sin del av avtalet och levererar din vara. Samtidigt har du möjlighet att kräva ersättning på grund av kostnader du drabbas av till följd av förseningen, och att hålla inne med betalningen. Det kan du läsa mer om i stegen nedanför detta.

Du behöver ofast börja med att kräva leverans av varan innan det kan bli aktuellt att kräva pengarna tillbaka, det vill säga häva köpet. Gå till steg 3 för att få tips på hur du kan formulera dig när du kontaktar företaget och kräver leverans.

Det finns undantagsfall då du inte kan kräva att företaget levererar varan. Det gäller till exempel om hinder utanför företagets kontroll gör det omöjligt för företaget att leverera.

I andra hand: Att du får häva köpet
En hävning betyder att köpet återgår. Det innebär att du inte längre är betalningsskyldig och att företaget inte behöver leverera varan. För att kunna häva köpet behöver du ha gett företaget en rimlig tilläggstid i samband med att du klagade på förseningen. En tilläggstid är ett sista datum för när varan ska levereras och är tänkt att ge företaget en rimlig chans att leverera varan. Lyckas företaget inte leverera inom tilläggstiden kan du häva köpet.

från hallokonsument.se

Verkar som att företagen inte kan få tag i varorna = utanför deras kontroll. Men absolut du har säkert rätt

De kan visst få tag i varorna. Det behöver inte vara en likadan utan det räcker med en likvärdig.

https://www.inet.se/kategori/167/geforce-gtx-rtx?search=3090&...

Permalänk

Kan det vara så att Inet är en aning ”untouchable” på detta forum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Kan det vara så att Inet är en aning ”untouchable” på detta forum?

Så är det! De kommer undan med mycket.

Permalänk
Medlem

Med tanke på efterfrågan är det väl massvis som uppdaterar sidorna hela tiden i jakt på kort, så inte alls omöjligt att någon annan såg det samtidigt. Låter olikt Inet att vara så "elaka".

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Ajaj, vad du än gör så får du inte kritisera Inet på detta forumet.

Förstår dig och hade blivit förbannad i din situation, är inte ok att göra så. Om de erbjuder att bygga med det 3090 som fanns i lager så ska de givetvis se till att detta är möjligt. Om det mot förmodan går illa som det gjorde här så ska de ju såklart erbjuda det andra 3090 som fanns tillgängligt till samma pris.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

De kan visst få tag i varorna. Det behöver inte vara en likadan utan det räcker med en likvärdig.

https://www.inet.se/kategori/167/geforce-gtx-rtx?search=3090&...

Ja och de erbjöd kund att välja den och betala mellanskillnaden. Du är ju inte allvarlig om du menar på att inet ska stå för mellanskillnaden. Lite verklighetsuppfattning måste du ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wohooo:

Du missförstår också tyvärr :/

Jag behöver burken för två jobb.

Det var Inets idé att de skulle behålla min bokning av mitt 3080 istället för att makulera bokningen när jag köpte 3090:t. De resonerade som så att OM mitt 3080 skulle komma in i butik i tid så skulle jag få det kortet ändå och i annat fall så gällde mitt 3090 som fanns i lager.

Angående att jag skulle ha bokat på nätet istället för på telefon så har vi alla olika möjligheter och behov, bara för att det är bäst att för dig att boka på nätet så är det inte sant för alla människor. Det ändrar ingenting i sak.

Om jag bokar ett säte med tåget till Malmö på 14 dagars faktura med Klarna så är det inte okej om någon tar mitt säte på tåget bara för att de kan betala cash. Samma princip bör enligt mig absolut gäla i det här fallet.

Resten av vad du skriver är baserat på ett missförstånd som jag hopppas att jag redan klarat upp här. Jag hade hoppats på att det kunde bli en konstruktiv diskussion om leveranskedjor och återförsäljare här men blev en besviken. Jag fick åtminstone utlopp för min frustration.

Må så vara att du behöver burken för nått jobb men du borde kunna lösa jobbet med nått kort du kan hitta begagnat tänker jag...
Tills rätt kort kommer in

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Jag förstår din frustration, men om du behöver den för jobb så, bör man som marknaden ser ut idag vara ute i mkt godare tid för att få tag på grejerna, marknaden för GPUer är helt absurd och att dom har en fördröjning i systemet är absolut inget som förvånar. Hur mkt dom än vill hjälpa dig så tror jag dom har lika svårt att få tag på GPUer som vi vanliga döda har.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.