Gigabyte Geforce RTX 3080 Gaming OC – tveksamma kontakter sänker godkänt kort

Permalänk
Medlem

Har en sådan på beställning sedan 26 december. Beställde när jag läste att 3080 Ti skulle kosta lite mer som 3090 än 3080.

Har kört Gigabyte Gaming OC på 980 och nuvarande 1080 Ti, varit jättenöjd så jag tvekade inte att ta samma modell även denna gång. Prisvärt.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Nvidia hinner lansera 4080 innan folk fått sinna 3080 kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vi var några här pä swec som hade turen att köpa 3080 eagle oc från Amazon för 7300kr (tack igen till dig som tipsade).

Jag flashade om bios till 3080 Gigabyte Gaming OC för att låta kortet sträcka på benen lite vid behov. Det har ökat maxtaket för mitt eagle till 370W. Framförallt har det lett till stabilare undervoltning alternativt överklockning.

Väldigt nöjd med kortet och nästa anhalt blir vattenblock när det finns tillgängligt.

Ojdå, låter roligt, trodde inte att man kunde göra sånt längre gamla goda tider, ska jag kolla upp!
finns både performance or quite bios? Min första känsla är att jag vill ha quite

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag tycker mig alltid se att Gigabyte hamnar strax under konkurenter i alla aspekter gällande ljudnivå, prestanda, funktion, BIOS osv. Kanske är en felaktig bild? Svårt att sätta fingret på. Gigabyte har aldrig i mina ögon varit "The thing!", snarare "meh", Fanboy-attityden i mig kanske?

Kan ha att göra med att flera av oss var asus fanatiker mer eller mindre och då de gång efter gång totalt misslyckades med biosrna till Core2Quad ihop med Nvidia chipset var en mardröm. Korten random dog. Det fixades senare med att de släppte bios verisioner som gjorde att man inte kunde clocka så mycket. Då gick jag och några polare över till att köra gigabyte moderkort några år då vi hade dåliga erfarenheter av budjet MSI kort samt deras i färdibygda datorer. Har nog aldig köppt ett MSI kort sedan dess.

Men på GPU är det Asus och MSI för mig just nu. eller bara random för priset.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vi var några här pä swec som hade turen att köpa 3080 eagle oc från Amazon för 7300kr (tack igen till dig som tipsade).

Jag flashade om bios till 3080 Gigabyte Gaming OC för att låta kortet sträcka på benen lite vid behov. Det har ökat maxtaket för mitt eagle till 370W. Framförallt har det lett till stabilare undervoltning alternativt överklockning.

Väldigt nöjd med kortet och nästa anhalt blir vattenblock när det finns tillgängligt.

Jag har nu provat 3 olika bios, 1 quite och 2 st performance av gaming oc och jag vill hjälpa dig genom att säga att du ska byta tillbaka till original bios, jag fick sämre prestanda med alla andra bios än original när jag gjorde benchmarks.

Nvidia har tydligen gjort något smart så man inte får extra prestanda bara genom att uppdatera bios

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Jag har nu provat 3 olika bios, 1 quite och 2 st performance av gaming oc och jag vill hjälpa dig genom att säga att du ska byta tillbaka till original bios, jag fick sämre prestanda med alla andra bios än original när jag gjorde benchmarks.

Nvidia har tydligen gjort något smart så man inte får extra prestanda bara genom att uppdatera bios

Intressant, jag fick bättre prestanda med 370 W bios.
Jag har förvisso undervoltat kortet och lagt mig runt 2000 MHz men med samma inställningar mellan de olika bios är det mer stabilt med Gaming OC BIOS.

Men tack för informationen 🙂

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Något jag har funderat över väldigt många gånger är varför man väljer Gigabyte framför andra tillverkare? Jag har nämligen inte under mina 10 år som komponentnörd kommit på vad Gigabyte har att erbjuda som skulle vara bättre än konkurrenter som t.ex. Asus och MSI?

Inget hat mot Gigabyte, frågan jag ställer är högst seriös!

4 års garanti som någon har nämt samt att de inte har ett plomberingsklistermärke som bland annat ASUS och MSI har på sina kort, där ryker garantin direkt du tar av kylaren. Gigabyta har inte det, vilket möjliggör att kunna byta kylpasta eller montera vattenblock utan att bli av med garantin.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Se bara på typ alla custom PCB Radeons under senaste 4-5 generationerna och deras nya Ryzen laptops gjorde de enorma missar på och gnällde sedan på recensenter.

Konstigt, aldrig hört talas om de problem med Nvidia-kort från Asus.

Det verkar mer som att problemen är med AMD-produkter från Asus, av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Orkar ärligt talat inte läsa igenom mer än Slutsatsen av artikeln.
Grafikkortet går ju inte få tag på i vilket fall.

Permalänk
Medlem

En småintressant aspekt av den där oortodoxa varianten med PCIe-strömanslutningarna, är att den ger modmöjligheter. Personligen tycker jag det är otroligt irriterande att tillverkarna envisas med kontakter som vetter utåt i lådan, så man inte kan gömma PCIe-kablarna. På det där kortet ser det ut att kunna vara ganska enkelt fixat

Skrivet av YamahaDGX630:

Något jag har funderat över väldigt många gånger är varför man väljer Gigabyte framför andra tillverkare? Jag har nämligen inte under mina 10 år som komponentnörd kommit på vad Gigabyte har att erbjuda som skulle vara bättre än konkurrenter som t.ex. Asus och MSI?

Inget hat mot Gigabyte, frågan jag ställer är högst seriös!

Personligen har jag haft extremt lite strul med Gigabytes produkter under de 25 år jag haft egna datorer. Lite Toyota över dem om man ska göra den obligatoriska biljämförelsen. Kanske inte de vassaste eller roligaste på marknaden, men de bara går och går. Personligen tycker jag inte de där fattiga procenten prestanda det brukar röra sig om är så svåra att offra för den sakens skull.

Fick dessutom detta bekräftat för några år sedan av en kille på Vogons som varit datorbyggare hela sitt yrkesliv, och fört någon slags statistik. Han hade också noterat att det var extremt låg failure rate på Gigabytes prylar

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Har ni lagt till nåt nytt i det här testet sen det publicerades den 14:e Januari? @8184

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Varför envisas Sweclockers med att pusha gamla artiklar (som denna) överst i flödet?

Jag vill ha nyheter och artiklar i kronologisk ordning, ingen jäkla facebook-sortering.

Permalänk
Medlem

Tycker själv att det känns lite kass av swec att lägga fram "gamla" nyheter på detta vis. Alldeles för mycket facebook känsla över det beteendet.

Visa signatur

E8400@4.0--4GB@890--4850x2@700/1055++4850@700/1043--EP45DS3R--Nesteq620--P182--Raptor74--Vantage X9869 =)

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Vinolik:

Har ni lagt till nåt nytt i det här testet sen det publicerades den 14:e Januari? @8184

Nope inget nytt har tillkommit. När vi uppdaterar artiklar (förutom stavfel etc) så sker det i en infobox i artikeln så att man ser vad som är nytt/annorlunda.

Skrivet av Caernoga:

Varför envisas Sweclockers med att pusha gamla artiklar (som denna) överst i flödet?

Jag vill ha nyheter och artiklar i kronologisk ordning, ingen jäkla facebook-sortering.

Skrivet av hoffa78:

Tycker själv att det känns lite kass av swec att lägga fram "gamla" nyheter på detta vis. Alldeles för mycket facebook känsla över det beteendet.

Läser man på sidan varje dag förstår jag absolut att det inte faller i smaken när flödet inte är strikt kronologiskt.
Dock gör många inte det och dessa artiklar läses av väldigt många som missade dem första gången vi publicerade dem.

Eftersom vi lägger dagar och veckor på att producera artiklarna vill vi så att säga "få valuta för pengarna" och därför pushas de ut i flödet igen ibland.

Vi har dock diskuterat idag att vi ska fixa en märkning på dessa så att det blir tydligt att de är just bumpade artiklar.

Vill man ha ett kronologiskt flöde av nyheter så finns det också:
https://www.sweclockers.com/arkiv
Dock saknar det flödet vissa saker så som när vi lyfter trådar på förstasidan.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Att de bumpar nyheter har nog med reklamintäkter att göra skulle jag gissa. Vi kan klaga om bumpning i varje nyhet de bumpar men kommer troligen inte att göra nån skillnad. De har bestämt detta nu.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

@UndaC
Ni skulle inte kunna göra som de flesta andra nyhetssajter och ha en sidebar med artiklar ni vill promota lite extra? På så sätt får de exposure utan att förstöra flödet som erat nuvarande arbetssätt gör. För jag förstår verkligen att vissa artiklar får allt för lite uppmärksamhet pga olika anledningar (tex tiden de publiceras) och att man vill att nyhetsartiklar och reklamartiklar når fler. Men att störa nyhetsflödet är inge bra va

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Eazy:

Att de bumpar nyheter har nog med reklamintäkter att göra skulle jag gissa. Vi kan klaga om bumpning i varje nyhet de bumpar men kommer troligen inte att göra nån skillnad. De har bestämt detta nu.

Det har exakt noll att göra med reklamintäkter

Det handlar om att vi lägger väldigt mycket tid på att skapa dessa artiklar. I fallet med denna recension så fick den ovanligt få läsare. Då lyfter vi den igen vid ett senare tillfälle, kanske med en annan rubrik (denna artikel hade tex ingen rubrik till att börja med, det stor bara vad produkten hette).
För att de som missat den ska få en chans att se den (vilket i regel är väldigt många, då alla knappast läser swec varje dag).

Det handlar helt enkelt om att få något ur all den tid vi lägger på att producera artiklarna.
Anledningen att de inte "flög" första gången kan vara allt från dålig bild, dålig rubrik/ingress eller t.ex. att man publicerat dem på en dålig tid på dygnet eller kanske mellan två extremt heta nyheter så att de drunknar.

Som nämnt i inlägget ovan ska vi dock märka upp "bumpar" tydligare (om de är äldre än ca ett dygn) och vill man helt undvika det så kan man ju göra det genom att gå in via arkivet som länkas ovan.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Vinolik:

@UndaC
Ni skulle inte kunna göra som de flesta andra nyhetssajter och ha en sidebar med artiklar ni vill promota lite extra? På så sätt får de exposure utan att förstöra flödet som erat nuvarande arbetssätt gör. För jag förstår verkligen att vissa artiklar får allt för lite uppmärksamhet pga olika anledningar (tex tiden de publiceras) och att man vill att nyhetsartiklar och reklamartiklar når fler. Men att störa nyhetsflödet är inge bra va

Vi ska fila på förestasidedesignen ur just det perspektivet men det blir under andra halvan av året. Till dess tänkte vi som en quickfix skapa en märkning på bumpat material.
Angående att ha ett strikt kronologiskt flöde så är det väl relativt få som har det (och vi har som sagt det för dem som vill ha det på https://www.sweclockers.com/arkiv )

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi ska fila på förestasidedesignen ur just det perspektivet

Gött

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det har exakt noll att göra med reklamintäkter

Det handlar om att vi lägger väldigt mycket tid på att skapa dessa artiklar. I fallet med denna recension så fick den ovanligt få läsare. Då lyfter vi den igen vid ett senare tillfälle, kanske med en annan rubrik (denna artikel hade tex ingen rubrik till att börja med, det stor bara vad produkten hette).
För att de som missat den ska få en chans att se den (vilket i regel är väldigt många, då alla knappast läser swec varje dag).

Det handlar helt enkelt om att få något ur all den tid vi lägger på att producera artiklarna.
Anledningen att de inte "flög" första gången kan vara allt från dålig bild, dålig rubrik/ingress eller t.ex. att man publicerat dem på en dålig tid på dygnet eller kanske mellan två extremt heta nyheter så att de drunknar.

Som nämnt i inlägget ovan ska vi dock märka upp "bumpar" tydligare (om de är äldre än ca ett dygn) och vill man helt undvika det så kan man ju göra det genom att gå in via arkivet som länkas ovan.

Tycker logiken är helt fel. Folk som vill läsa gamla artiklar kan gå till arkivet. Inte tvärtom.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nope inget nytt har tillkommit. När vi uppdaterar artiklar (förutom stavfel etc) så sker det i en infobox i artikeln så att man ser vad som är nytt/annorlunda.

Läser man på sidan varje dag förstår jag absolut att det inte faller i smaken när flödet inte är strikt kronologiskt.
Dock gör många inte det och dessa artiklar läses av väldigt många som missade dem första gången vi publicerade dem.

Eftersom vi lägger dagar och veckor på att producera artiklarna vill vi så att säga "få valuta för pengarna" och därför pushas de ut i flödet igen ibland.

Vi har dock diskuterat idag att vi ska fixa en märkning på dessa så att det blir tydligt att de är just bumpade artiklar.

Vill man ha ett kronologiskt flöde av nyheter så finns det också:
https://www.sweclockers.com/arkiv
Dock saknar det flödet vissa saker så som när vi lyfter trådar på förstasidan.

Har själv reagerat förut på re-posts. Har egentligen inget emot det. Men jag tycker de kunde vara tydligare att det postats förut. Tex med datumstämpel direkt i titeln så man inte behöver klicka in sig på artikeln för att se publiceringsdatum. Annars tror man ju att ni skrivit om eller gjort ändringar även om man sett artikeln förut.

Edit: såg nu att ni redan jobbar på den visuella tydligheten där

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Utan att svara någon specifik tidigare: det har hänt att man öppnat swec för att se en nyhet man tycker sig ha läst innan, och då stängt ner. Sen när man tittar nästa gång och av nån anledning scrollar ner, ser man några nyheter man inte sett. Blir ju lite dumt.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Käääära swec. att ni ens orkar köra reviews på grafikort idag... varför? finns inte nåt nästan o få tag på.. o dessutom det mest omöjliga kortet 3080....... GE ER.. !!! Skit i grafikkorten fullständigt ett år eller så.. o meddela det till Nvidia/AMD att ni skippar stödja dem.. för ni GÖR BORT ER just nu med att köra revs på kort som inte finns.. bara löjligt

Hur ids ni ens?.. Ni vet hur det ser ut och hur omöjligt det är nästintill o få ta gå vettiga kort o framförallt just 3080..... Detta kan inte vara annat än Nvidia betald artikel... så .. skitrecension helt enkelt.. ja jag blir förbannad...
Money talks i guess.. to keep ur job...

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvonS:

Käääära swec. att ni ens orkar köra reviews på grafikort idag... varför? finns inte nåt nästan o få tag på.. o dessutom det mest omöjliga kortet 3080....... GE ER.. !!! Skit i grafikkorten fullständigt ett år eller så.. o meddela det till Nvidia/AMD att ni skippar stödja dem.. för ni GÖR BORT ER just nu med att köra revs på kort som inte finns.. bara löjligt

Hur ids ni ens?.. Ni vet hur det ser ut och hur omöjligt det är nästintill o få ta gå vettiga kort o framförallt just 3080..... Detta kan inte vara annat än Nvidia betald artikel... så .. skitrecension helt enkelt.. ja jag blir förbannad...
Money talks i guess.. to keep ur job...

Det är inte hos nvidia/amd som problemet ligger? även om dem skött hela releasen väldigt dåligt, ligger mer ansvar på fabrikerna, covid, och framförallt alla miners

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvonS:

Käääära swec. att ni ens orkar köra reviews på grafikort idag... varför? finns inte nåt nästan o få tag på.. o dessutom det mest omöjliga kortet 3080....... GE ER.. !!! Skit i grafikkorten fullständigt ett år eller så.. o meddela det till Nvidia/AMD att ni skippar stödja dem.. för ni GÖR BORT ER just nu med att köra revs på kort som inte finns.. bara löjligt

Hur ids ni ens?.. Ni vet hur det ser ut och hur omöjligt det är nästintill o få ta gå vettiga kort o framförallt just 3080..... Detta kan inte vara annat än Nvidia betald artikel... så .. skitrecension helt enkelt.. ja jag blir förbannad...
Money talks i guess.. to keep ur job...

Att produkten i nuläget inte finns att köpa är ett hyfsat värdelöst argument för att inte ge potentiella kunder kunskap när det väl går.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvonS:

Käääära swec. att ni ens orkar köra reviews på grafikort idag... varför? finns inte nåt nästan o få tag på.. o dessutom det mest omöjliga kortet 3080....... GE ER.. !!! Skit i grafikkorten fullständigt ett år eller så.. o meddela det till Nvidia/AMD att ni skippar stödja dem.. för ni GÖR BORT ER just nu med att köra revs på kort som inte finns.. bara löjligt

Hur ids ni ens?.. Ni vet hur det ser ut och hur omöjligt det är nästintill o få ta gå vettiga kort o framförallt just 3080..... Detta kan inte vara annat än Nvidia betald artikel... så .. skitrecension helt enkelt.. ja jag blir förbannad...
Money talks i guess.. to keep ur job...

Det är trist att du ska uttrycka dig som en enormt bortskämd tonåring. Du antar att saker är på ett visst sätt. Du försöker tala för andra. Du ser inte ens nyttan med att en recension kommer leva kvar till när konsumenten väl kan köpa kort igen.

Ge dig själv. Oerhört tråkig attityd som inte tillför någonting vettigt. Det är bara gnäll.

Permalänk
Skrivet av Yonie:

Det är trist att du ska uttrycka dig som en enormt bortskämd tonåring. Du antar att saker är på ett visst sätt. Du försöker tala för andra. Du ser inte ens nyttan med att en recension kommer leva kvar till när konsumenten väl kan köpa kort igen.

Ge dig själv. Oerhört tråkig attityd som inte tillför någonting vettigt. Det är bara gnäll.

Skriver man en sån text kl 4 på morgonen på en tisdag så har man nog inte haft en rolig natt. Det blir nog bättre när han fått sig en kopp kaffe och slevat lite havregrynsgröt 🙂

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem

Som att köpa en cykel med wobblande hjul...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Frågan är om företagets modell har vad som krävs för att konkurrera mot de likvärdigt prissatta korten på marknaden?

Spelar absolut ingen roll hur bra kortet är. Så länge det fungerar så kommer det sälja slut. Tyvärr.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av EvonS:

Käääära swec. att ni ens orkar köra reviews på grafikort idag... varför? finns inte nåt nästan o få tag på.. o dessutom det mest omöjliga kortet 3080....... GE ER.. !!! Skit i grafikkorten fullständigt ett år eller så.. o meddela det till Nvidia/AMD att ni skippar stödja dem.. för ni GÖR BORT ER just nu med att köra revs på kort som inte finns.. bara löjligt

Hur ids ni ens?.. Ni vet hur det ser ut och hur omöjligt det är nästintill o få ta gå vettiga kort o framförallt just 3080..... Detta kan inte vara annat än Nvidia betald artikel... så .. skitrecension helt enkelt.. ja jag blir förbannad...
Money talks i guess.. to keep ur job...

Nu när det är lång väntetid på gpu:er så skulle jag nästan vilja påstå att recensionerna blir ännu viktigare, så man inte ställer sig i kö och väntar alldeles för lång tid på helt fel kort för ens behov.

Visst känns det jobbigt att tillgången är dålig just nu och läsa om kort man trånar efter(?) men det känns lite kontraproduktivt att bara sluta recensera kort, vi måste ju veta på vad vi ska lägga våra flingor på

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord