PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Använd tillägget Distill till Chrome/Firefox. Då får du notiser på när butikssidorna ändras. 🙂

Skrivet av Chrisse_123:

Vad använder du för plug-in till browsern? Och några generella tips för att vara snabb och få tag på ett ps5 från någon hemsida när de släpps?

Frågan verkar inte vara riktad till mig, men jag citerar mig själv från tidigare. Extra tips är att vara på hugget särskilt under morgonen till tidig eftermiddag. Förbered betalningsuppgifter så att dessa ifylls automatiskt. Någon har även tipsat om att lägga produkten i kundvagnen, och sedan bara trycka på "Betala" när det släpps. Det senaste går dock bara att genomföra om du lyckats lägga i kundvagnen efter ett släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tim72:

De vill utöka deras kundbas.

Så är det såklart, men frågan är om de inte bara skapar fler förbannade ex kunder

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Så är det såklart, men frågan är om de inte bara skapar fler förbannade ex kunder

Det finns en risk för det.
De har fått en rejäl ökning med email adresser och kundklubbsmedlemmar, men också missnöjda kunder som inte vinner på lotteriet.
Hoppas de vet att missnöjda kunder är inte lika med missnöjda gamers.

Visa signatur

LG CX 65"
Denon AVR 5.1
PS5

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från Dustin på slutet?

Permalänk
Medlem

Passade på att fråga chatten på NoN om min order av PS5 (fri frakt till ombud). Min order har en ps5 reserverad och ska skickas i början av nästa vecka. Orderbekräftelse 10:35 igår.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Måste säga att efter att ha väntat i flera månader (eller år?) på PS5 så var förväntningarna stora. Speciellt med den nya handkontrollen.

Men om jag ska vara ärlig så var förväntningarna högre än upplevelsen dessvärre.

Iofs har jag bara spelat Astro och lite ”gratis” + spel.

Säger inte att kontrollen är dålig. Är absolut fräna funktioner. Men var ingen ”herrejösses” upplevelse.

Kanske en annan som har blivit för bortskämd under dom 40 år man har levt 😂

Men om det var ett värt att vänta på?
Ja. Absolut.
Ska bli kul att testa PS5 spel lite längre in i framtiden och se hur tekniken kommer att användas.

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckas köpa en en DE på CDON. Klickar på den gröna Köp-knappen men får upp ett felmeddelande som jag inte hinner läsa..

Permalänk
Medlem

Jag hann beställa på NoN igår, men efter kontakt med deras kundtjänst visade det sig att de råkade sälja fler än vad som fanns på lager... Ingen PS5 förrän nästa gång de får in.

Någon annan som råkade ut för det? Eller snodde någon på NoN helt enkelt min PS5a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraden:

Måste säga att efter att ha väntat i flera månader (eller år?) på PS5 så var förväntningarna stora. Speciellt med den nya handkontrollen.

Men om jag ska vara ärlig så var förväntningarna högre än upplevelsen dessvärre.

Säger inte att kontrollen är dålig. Är absolut fräna funktioner. Men var ingen ”herrejösses” upplevelse.

Ja. Absolut.
Ska bli kul att testa PS5 spel lite längre in i framtiden och se hur tekniken kommer att användas.

Äntligen! Det verkar som att många som fått tag i ett PS5 har förskönat produkten något enormt. Skönt att höra ett första intryck som inte bara är guld och gröna skogar. Å andra sidan har jag full förståelse för att folk är helnöjda med sina konsoler efter en sån här lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FexO:

Jag hann beställa på NoN igår, men efter kontakt med deras kundtjänst visade det sig att de råkade sälja fler än vad som fanns på lager... Ingen PS5 förrän nästa gång de får in.

Någon annan som råkade ut för det? Eller snodde någon på NoN helt enkelt min PS5a?

Det hände tydligen senaste släppet också för en del. Systemet hinner nog inte riktigt med. Med lite tur så skickas din konsol nästa vecka (gissar på slutet av veckan).

Permalänk
Medlem

Några fler som la order hos EG igår och som fick försenad status till imorgon?

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

Fick precis ett SMS att min PS5 håller på att plockas hos Inet, beställde 30/5-20

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Jo, jag håller med, dock så hoppas man lika mycket som när man köper en trisslott

Permalänk
Skrivet av Manguns:

Någon som hört något från Dustin på slutet?

Nada, bokade DE den 18/9. verkar som dom som bokade 17 fick den runt release(?) med andra ord har dom förmodligen inte ens betat av ett dygn i kön än på flera månader. Försökt kontaktat dom utan svar.

Permalänk
Medlem

Woho ps5 plockas på inet, beställde 21/5-20, discversionen.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hökögon idag (också) på ev släpp...

Permalänk

Inet har även plockat min SE som bokades den 11/6 2020, de verkar fått in ett större antal nu. Nu kan man i alla fall sova lite lugnare i helgen även om den först kommer till veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FexO:

Vilken tid fick du mail bekräftelsen om man får fråga?

Visa signatur

LG CX 65"
Denon AVR 5.1
PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Fick precis ett SMS att min PS5 håller på att plockas hos Inet, beställde 30/5-20

Skrivet av CusmaR:

Woho ps5 plockas på inet, beställde 21/5-20, discversionen.

Skrivet av Janne-Loffe:

Inet har även plockat min SE som bokades den 11/6 2020, de verkar fått in ett större antal nu. Nu kan man i alla fall sova lite lugnare i helgen även om den först kommer till veckan.

Nice! Kan dom täcka tre veckors beställningar måste dom fått en ordentlig leverans. Håller tummarna för liknande situation hos webhallen snart..!

Visa signatur

i5-13600KF, Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Windforce v2, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung Odyssey OLED, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk

Brukar dem ha släpp på fredagar? Känns som att de senaste fredagarna varit ganska tomma

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjW:

Vilken tid fick du mail bekräftelsen om man får fråga?

10.39

Permalänk

CDON har ingen aning när dem får in fler ps5. Mejlade dem och fråga, allt dem sa va att "Tyvärr har vi inte info om detta just nu, men så fort vi får det så kommer det läggas ut på hemsidan"

Permalänk
Medlem

Har nu fått uppdatering min order håller på att plockas.
Beställt på inet
Vanliga versionen med läsare.
2020-05-30

Permalänk
Skrivet av Fraden:

Ja. Absolut.

Kul att intryck kan skilja sig så pass, just handkontrollen tyckte jag va en av dom största positiva sakerna med konsolen. Då har jag också bara spelat Astro hittills, men gillade verkligen den haptiska feedbacken, helt annan känsla än vanlig vibration. Sen triggerknapparna har jag inte reflekterat över att dom känns så annorlunda och högtalaren och mikrofonen i handkontrollen känns lite som en gimmick.

Sen har jag nämnt tidigare, i det här forumet eller på fzs forum, att min konsol lät rätt mycket, fläkten gick igång ganska ordentligt. Dock har jag min i en mediamöbel där det är lite trångt och det blev bättre när luckan va öppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Osäker på exakt datum, hittar inte bekräftelsemailet, men jag beställde min PS5 i oktober och fick mail idag om att min fanns att hämta upp.

Kul! Låter som att det närmar sig. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk

vad är detta?

Permalänk

Fick min i söndags (7 februari) från MediaMarkt

Orderdatum - 1 oktober.

Men glädjen blev inte långvarig då den blev stulen. Efter upphämtning så stannade jag extremt dumt till på en restaurang och skulle hämta lite mat. Vid några sekunders distraktion så var någon framme och tog lådan och sprang. Det syntes alltså inte att det var en PS5 utan bara en vanlig brun kartong som den kom i.

Det är polisanmält men förundersökningen är nerlagd. Ringde playstation support och undrade om de kunde göra något, t ex bara "bricka" den så att tjuven inte kunde använda den. Men de sa att det inte kunde göra något. Jag har dock läst att det Sony ska kunna göra den oanvändbar remote vid stöld så jag ska fortsätta försöka.

Så nu skriver jag serienumret här ifall någon skulle köpa den via blocket eller liknande.

Serienummer: ]C1003733279200650403

Edit: Glömde att skriva ort. Och detta skedde alltså i Stockholm. Och modell Standard Edition

Permalänk
Skrivet av våffeljärn:

Fick min i söndags (7 februari) från MediaMarkt

Orderdatum - 1 oktober.

Men glädjen blev inte långvarig då den blev stulen. Efter upphämtning så stannade jag extremt dumt till på en restaurang och skulle hämta lite mat. Vid några sekunders distraktion så var någon framme och tog lådan och sprang. Det syntes alltså inte att det var en PS5 utan bara en vanlig brun kartong som den kom i.

Det är polisanmält men förundersökningen är nerlagd. Ringde playstation support och undrade om de kunde göra något, t ex bara "bricka" den så att tjuven inte kunde använda den. Men de sa att det inte kunde göra något. Jag har dock läst att det Sony ska kunna göra den oanvändbar remote vid stöld så jag ska fortsätta försöka.

Så nu skriver jag serienumret här ifall någon skulle köpa den via blocket eller liknande.

Serienummer: ]C1003733279200650403

Fy va tråkigt att höra, måste man arrangera en poliseskort för att få hem sitt ps5?!