PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Då hämtade man nyss ut sin PS5 som man beställde igår från NoN. Jäkligt stor måste man säga. Lyckades också beställa ett spel som följde med konsolen. Har en grym helg framför mig Lycka till alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Då hämtade man nyss ut sin PS5 som man beställde igår från NoN. Jäkligt stor måste man säga. Lyckades också beställa ett spel som följde med konsolen. Har en grym helg framför mig Lycka till alla!

Vilken leverans alternativ tog du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aariiie:

Vilken leverans alternativ tog du?

Expressfrakt till postombud.
Fick orderbekräftelse från NoN igår 10:34.
Skickades igår runt 18:00. Kom fram idag runt 13:00.

Permalänk
Medlem

Pass på! Jag åkte hem från jobbet lite PS5-deppig idag och blev uppringd av Kjell&company .... visade sig att den där bevakningsknappen från december betalar av sig i februari. De skulle skicka PS5 på måndag så senast onsdag har familjen äntligen sin PS5! Trevlig helg alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbenyao:

En dryg jobbhelg, blev precis bra mycket bättre! Även jag fick ett sms ifrån inet, där min Ps5a nu har skickats! Beställdes 12/6-20!
Skäms även lite att säga det, men fick även installerat mitt 3080 rog strix förra helgen!

Beställde min där 20/6-20 så känns ju som att min närmar sig nu då.

Permalänk
Skrivet av Aariiie:

Jag lyckades få tag på en via NoN släppet häromdagen beställ hemleverans med Best och den skulle komma idag men strax innan 18 så får jag ett sms att de uppstår försening och att den är bokad tills imorgon.

Finns det någon annan som beställt oss via NoN och använt Best för transport i Sthlm och fått samma info? Blir orolig att dem snott den

Jag har inte köpt på ett tag, men best försökte sno ett datorbygge från mig för 1-2 år sedan runt jul, chaffisen tog min sign för en delleverans och den andra leven var mesta av mitt paket. Därefter så "försvann" mitt paket, men de hittade det magiskt nog senare. De bokade också lev 3 dagar i raken vid 18.00.
Jag hoppas verkligen inte du råkar ut får sånt, men jag litar inte på best

Visa signatur

Ashes To Ashes Dust to Dust

Permalänk

Jag fick min PS5 från NoN levererad av Best tidigare ikväll utan problem i alla fall. Första reaktionen är som många andras: Jävlar vad stor den är! Min PS4 Pro ser ut som en miniatyr bredvid på hyllan. 😁

Visa signatur

| Define R5 | Gigabyte x570 Gaming X | Ryzen 5600x @ 4850mhz | Arctic Freezer 280II |
| 32GB PC3600 DDR4 | RTX 3080 | Samsung 980 Pro SSD | Lenovo Legion Y34wz-30 |
| Junk e7440 laptop i5, 8GB, linux mint etc. + stickers | PS5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceptor:

Jag fick min PS5 från NoN levererad av Best tidigare ikväll utan problem i alla fall. Första reaktionen är som många andras: Jävlar vad stor den är! Min PS4 Pro ser ut som en miniatyr bredvid på hyllan. 😁

Kan jag fråga vilket område du bor i då du fick din leverans idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undertaker_true:

Jag har inte köpt på ett tag, men best försökte sno ett datorbygge från mig för 1-2 år sedan runt jul, chaffisen tog min sign för en delleverans och den andra leven var mesta av mitt paket. Därefter så "försvann" mitt paket, men de hittade det magiskt nog senare. De bokade också lev 3 dagar i raken vid 18.00.
Jag hoppas verkligen inte du råkar ut får sånt, men jag litar inte på best

Jag får se om de bokar om det imorgon oxå. Om de skulle ha snott den va kan jag göra? Är de skyldiga att betal då?

Permalänk
Skrivet av Aariiie:

Jag får se om de bokar om det imorgon oxå. Om de skulle ha snott den va kan jag göra? Är de skyldiga att betal då?

I mitt fall så var det inet som jag köpte av och då sa inet att de så klart skulle skicka ett nytt set av prylar om det nu var så att sakerna försvunnit (försäkring eller något kanske?).
Men vet inte vad best kan göra, jag prata med support mycket och jag försökte få ur info, kom liksom ingenstans, i mitt fall försökte de kopiera min signatur och jag print-screena det, sedan tog någon bort sign på det "bortappade" paketet. Så det kan ju hända man kunde anmält osv.
Man kan ju tycka att företaget har ett ansvar för prylarna tills dess dom är i händerna på den som ska få leverans eller något sånt.
Jag bodde i Nyköpings och då är det ett lager och fillial från stockholm, så kan inte svara på hur de olika best runt Sverige är, men just centralen best Stockholm och den som ligger i Nyköping verkar hemskt dålig, tyvärr.

Visa signatur

Ashes To Ashes Dust to Dust

Permalänk
Skrivet av Aariiie:

Kan jag fråga vilket område du bor i då du fick din leverans idag.

I Åkersberga utanför Stockholm.

Visa signatur

| Define R5 | Gigabyte x570 Gaming X | Ryzen 5600x @ 4850mhz | Arctic Freezer 280II |
| 32GB PC3600 DDR4 | RTX 3080 | Samsung 980 Pro SSD | Lenovo Legion Y34wz-30 |
| Junk e7440 laptop i5, 8GB, linux mint etc. + stickers | PS5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undertaker_true:

I mitt fall så var det inet som jag köpte av och då sa inet att de så klart skulle skicka ett nytt set av prylar om det nu var så att sakerna försvunnit (försäkring eller något kanske?).
Men vet inte vad best kan göra, jag prata med support mycket och jag försökte få ur info, kom liksom ingenstans, i mitt fall försökte de kopiera min signatur och jag print-screena det, sedan tog någon bort sign på det "bortappade" paketet. Så det kan ju hända man kunde anmält osv.
Man kan ju tycka att företaget har ett ansvar för prylarna tills dess dom är i händerna på den som ska få leverans eller något sånt.
Jag bodde i Nyköpings och då är det ett lager och fillial från stockholm, så kan inte svara på hur de olika best runt Sverige är, men just centralen best Stockholm och den som ligger i Nyköping verkar hemskt dålig, tyvärr.

Tack för info. Kollade upp med NoN och de säger om vara är borttagen under transport så skickar dem en ny. Men detta är ju en ps5 ska man då vänta ännu längre på den

Första gången jag använder best och kollar man recensioner så är det inte många som talar gott om dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aariiie:

Tack för info. Kollade upp med NoN och de säger om vara är borttagen under transport så skickar dem en ny. Men detta är ju en ps5 ska man då vänta ännu längre på den

Första gången jag använder best och kollar man recensioner så är det inte många som talar gott om dem.

Jag fick min som jag beställde igår från NoN levererad nu ikväll mha Best. Bor i mitten av Skåne. Allt verkar ha gått rätt till, troligen finns det rötägg bland Best personal, men min chaufför var bra och levererade precis som en förväntar sig.

Permalänk
Skrivet av Kokopuff:

Pass på! Jag åkte hem från jobbet lite PS5-deppig idag och blev uppringd av Kjell&company .... visade sig att den där bevakningsknappen från december betalar av sig i februari. De skulle skicka PS5 på måndag så senast onsdag har familjen äntligen sin PS5! Trevlig helg alla!

Jag fick reda på att jag inte va med i den fösta vågen på Kjelle, men hoppas jag är med i nästa.

Dök det upp en i december också? Jag trodde dem gjorde det misstaget i Januari någonstans. Jag kunde bevaka 12 januari ser jag på mitt första inlägg i forumet. Hoppas att jag kan få ett sådant där fint samtal så att man hoppar så högt att man går igenom taket av lycka

Permalänk
Medlem

Fick också min från NoN idag, valde expressleverans och den fanns att hämta strax efter 12 (Stockholm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oheman:

Funkar Distill även om datorn är avstängd?

Nej, har du gratisversionen så måste tillägget köras aktivt på datorn, d.v.s. datorn igång med webbläsaren öppen. För betalversionen finns andra alternativ.

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin leverans från Elgigantens utlottning i Torsdags?
Fick SMS om att Bring skulle leverera paket idag istället för igår pga förseningar?
(Levererar ens Bring på helger?

Permalänk
Medlem

Känslan är att Elgiganten inte kommer lyckas leverera detta idag. Fick också leveransdatum i fredags för att igår få ett sms om flytt till idag. Idag knäpptyst. Elgiganten stängt och går inte att ringa. Varför kunde de inte bara sagt från början att den levereras nästa vecka..

Skrivet av Braffor:

Någon som fått sin leverans från Elgigantens utlottning i Torsdags?
Fick SMS om att Bring skulle leverera paket idag istället för igår pga förseningar?
(Levererar ens Bring på helger?

Permalänk
Skrivet av alive:

Känslan är att Elgiganten inte kommer lyckas leverera detta idag. Fick också leveransdatum i fredags för att igår få ett sms om flytt till idag. Idag knäpptyst. Elgiganten stängt och går inte att ringa. Varför kunde de inte bara sagt från början att den levereras nästa vecka..

Elgiganten sa minst 3 arbetsdagar. Allt ni får är automatsvar. Förstår verkligen inte varför folk inte läser innan de anmäler sig / köper något. Precis samma i kommentarfältet. 700frågor om man får anmäla sig till båda versionerna av ps5.

Man kan hoppas på att de säger minst 3 dagar för vara "Safe" och vissa får sin tidigare. Annars ja du måndag till onsdag kan du förvänta dig ditt Ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konradical:

Elgiganten sa minst 3 arbetsdagar. Allt ni får är automatsvar. Förstår verkligen inte varför folk inte läser innan de anmäler sig / köper något. Precis samma i kommentarfältet. 700frågor om man får anmäla sig till båda versionerna av ps5.

Man kan hoppas på att de säger minst 3 dagar för vara "Safe" och vissa får sin tidigare. Annars ja du måndag till onsdag kan du förvänta dig ditt Ps5

Det är samma människor som tror att EG investerar i en heltidstjänst för att stoppa scalping. Dessutom på allvar tror att BankID kommer implementeras. EG gör absolut minsta möjliga ansträngning i lotteriet. Ett storbolag samlar kunddata. That's it.

Permalänk

Börjar tvivla på att jag får min PS5 idag. Beställde och betalade på Elgiganten i torsdags runt kl 14. Första beskedet var förväntad hemleverans med Bring igår kväll. Igår förmiddag kom ett sms som sa att det blir försenad leverans till idag. Kan inte se min orderstatus på mina sidor hos Elgiganten då det är korrupt text på den raden, ett SAP-anrop som failar . Kan inte se eller få ut spårningsnummer så jag kan inte söka på Bring heller.

Har inte blivit kontaktad av Bring än för att få välja ett leveransfönster. Varken elg. eller Bring har telefonöppet.

Nu kan jag inte gå hemifrån på hela dagen för jag måste vänta på ett bud som förmodligen aldrig kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Börjar tvivla på att jag får min PS5 idag. Beställde och betalade på Elgiganten i torsdags runt kl 14. Första beskedet var förväntad hemleverans med Bring igår kväll. Igår förmiddag kom ett sms som sa att det blir försenad leverans till idag. Kan inte se min orderstatus på mina sidor hos Elgiganten då det är korrupt text på den raden, ett SAP-anrop som failar . Kan inte se eller få ut spårningsnummer så jag kan inte söka på Bring heller.

Har inte blivit kontaktad av Bring än för att få välja ett leveransfönster. Varken elg. eller Bring har telefonöppet.

Nu kan jag inte gå hemifrån på hela dagen för jag måste vänta på ett bud som förmodligen aldrig kommer.

Hoppas dom börjar köra dom här utlottningarna i början av veckan så att vinnarna har en chans att hinna få konsolerna innan kommande helg.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Mycket tyder på att du precis gett mig ett automatsvar.. jag ringde Elgiganten igår och frågade. Han sa att bring KOMMER att köra ut den under lördagen och att jag kunde förvänta mig ett sms under dagen. Varför säger han så? Det låter knappast som ett automatsvar.. vidare så har de tagit betalt för expressfrakt 1-2 dagars leverans. Det alternativ kan man ju faktiskt tabort då på produkten ifall det inte går att genomföra

Skrivet av Konradical:

Elgiganten sa minst 3 arbetsdagar. Allt ni får är automatsvar. Förstår verkligen inte varför folk inte läser innan de anmäler sig / köper något. Precis samma i kommentarfältet. 700frågor om man får anmäla sig till båda versionerna av ps5.

Man kan hoppas på att de säger minst 3 dagar för vara "Safe" och vissa får sin tidigare. Annars ja du måndag till onsdag kan du förvänta dig ditt Ps5

Glömde sista stycket
Permalänk
Skrivet av alive:

Mycket tyder på att du precis gett mig ett automatsvar.. jag ringde Elgiganten igår och frågade. Han sa att bring KOMMER att köra ut den under lördagen och att jag kunde förvänta mig ett sms under dagen. Varför säger han så? Det låter knappast som ett automatsvar..

Kan du se orderstatus på mina sidor? Då ska du kunna spåra det hos Bring.

Permalänk
Medlem

Nej, får samma fel som de övriga.. bara att vänta snällt

Skrivet av At The Gates:

Kan du se orderstatus på mina sidor? Då ska du kunna spåra det hos Bring.

Permalänk
Skrivet av alive:

Nej, får samma fel som de övriga.. bara att vänta snällt

Tack för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braffor:

Någon som fått sin leverans från Elgigantens utlottning i Torsdags?
Fick SMS om att Bring skulle leverera paket idag istället för igår pga förseningar?
(Levererar ens Bring på helger?

Samma sak förra veckan. Först fredag sen lördag. Men den dök upp på måndag iaf med expressfrakt till ombud

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem

Så intressant bara, la beställningen hos EG direkt efter utlottningen, la en till beställning på en extra kontroll vid 17 tiden. Inatt fick jag sms om att kontrollen inte kommer idag, men inte fått sms om PS5 🤔

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

Till er som tagit expressleverans, har jag en fundering. Brukar ni ta expressleverans eller är det bara just för att det är PS5? Och varför ens betala extra för något som tydligen inte fungerar som tänkt? Problematiken är ju inte ny utifrån vad flera skrivit här tidigare.

Permalänk

Jag har inte följt tråden och valet var enkelt, leverans innan helgen för 79 kr till dörren så man slipper ut i kylan och hämta efter helgen.