PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Min andra order (som ska gå till min bror) på Webbis:
PS5 SE
Beställd 12/6-20
Fick idag grön bock, kundtjänst säger att den går att hämta. Blir att testa efter lunch!

Permalänk
Skrivet av Dijonsenap:

Är det SE eller DE? Var läste du det? Läste för ngn månad sedan i tråden att de skickade en order gjord kring då i januari. Inte ett dygn i kön på tre månader kan ju omöjligen stämma?

DE, tror jag såg det i en kommentar på deras Facebook sida. Har dock inte Facebook längre såg kan inte kolla.
Nej jag tycker det också låter knasigt, om inte en jäkla massa bokade under det dygnet.

Permalänk
Medlem

Har bevakning på flera sidor där jag får mail /sms om ps5 dyker upp. 10 sek senare är dom borta igen . Jävla scalpers, hoppas dom får aids och dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaharax:

Har ni med order från Komplett fått någon info om leverans? Har beställning från 12 november

Har en beställning från 8 juni. Knäpptyst tyvärr. Beställt med skiva

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Har bevakning på flera sidor där jag får mail /sms om ps5 dyker upp. 10 sek senare är dom borta igen . Jävla scalpers, hoppas dom får aids och dör

Jag har också bevakning på ett gäng sidor via Distill, men jag har inte fått några notiser. Låter skumt...?!

Permalänk
Skrivet av Jaharax:

Har ni med order från Komplett fått någon info om leverans? Har beställning från 12 november

Bäställde 19/9 beräknad leverans 3 maj.

Men hört rykten från olika källor som påstår att leveranserna kommer att öka nu i mars.

Permalänk
Medlem

Beställde och betalade på NoN I måndags klockan 10:10.
Nu ligger paketet redan på mitt utlämningsställe.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaydee365:

Men hört rykten från olika källor som påstår att leveranserna kommer att öka nu i mars.

Det kan finnas en sanning i detta när man tänker efter.

Som det tidigare har sagt i tråden så är leveransen av produkter via fraktfartyg långsam och det kan hända att dessa sporadiska leveranser av konsoler till ÅF har kommit med alternativa fraktmetoder såsom flyg t.ex., något som rapporterades om tidigare att Sony eventuellt skulle ta i kraft för att se till att få ut så många konsoler till konsumenterna som möjlig. Nu var detta innan Black Friday och julruschen så det kan ha ändrats sen dess.

Dessutom så när jag frågade personalen första gången på Dustinhome någon gång i Januari så trodde de att jag skulle få min konsol i mars så de kan redan då vetat att det kommer en större leverans vid den tidpunkten.

Nu har det ändrat sig för visso och sa när jag frågade en andra gång att jag kanske får den innan semestern så vad vet jag hur det egentligen ligger till.

Permalänk
Skrivet av Jaharax:

Skrivet av Jaydee365:

Jag chattade med Komplett igår och då påstods det att deras nästa batch kommer in i början av maj. Själv har jag en beställning hos dem som jag lade 8/6 (Ps5 med diskläsare).

Permalänk
Skrivet av Seanto:

Det kan finnas en sanning i detta när man tänker efter.

Som det tidigare har sagt i tråden så är leveransen av produkter via fraktfartyg långsam och det kan hända att dessa sporadiska leveranser av konsoler till ÅF har kommit med alternativa fraktmetoder såsom flyg t.ex., något som rapporterades om tidigare att Sony eventuellt skulle ta i kraft för att se till att få ut så många konsoler till konsumenterna som möjlig. Nu var detta innan Black Friday och julruschen så det kan ha ändrats sen dess.

Dessutom så när jag frågade personalen första gången på Dustinhome någon gång i Januari så trodde de att jag skulle få min konsol i mars så de kan redan då vetat att det kommer en större leverans vid den tidpunkten.

Nu har det ändrat sig för visso och sa när jag frågade en andra gång att jag kanske får den innan semestern så vad vet jag hur det egentligen ligger till.

Känns ändå som att de inte vet ett jota? Utan att de kanske i januari tänker att mars är långt borta och det sannolikt löser sig då. Vet inte när du ska ha semester i och för sig, men antar det är minst tre-fyra månader bort. Så lika diffust nu som då?

Permalänk
Skrivet av RoskildeKille:

Jag chattade med Komplett igår och då påstods det att deras nästa batch kommer in i början av maj. Själv har jag en beställning hos dem som jag lade 8/6 (Ps5 med diskläsare).

Enligt deras facebook var det någon som frågade en person från komplett som verkade veta lite mer än kundtjänst. Enligt honom så skickas det ut ps5 löpande och de betar av listan just nu och att de skickar ut konsoller varje vecka. Men att tredje maj är det datumet som de som hunnit förhandsboka borde ha fått sina konsoller då leverantören till komplett har tydligen sagt att de skulle skickas / skickats ut då.

Får se om de håller löftet. Kommer ej handla mer av komplett efteråt då jag känner att de blev väldigt giriga och öppnade förhandsbokningar alldeles för tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

Jag har också bevakning på ett gäng sidor via Distill, men jag har inte fått några notiser. Låter skumt...?!

Samma här, inte heller fått någon uppdatering. Kanske syftade personen på utländska sidor?

Permalänk
Skrivet av Jaydee365:

Enligt deras facebook var det någon som frågade en person från komplett som verkade veta lite mer än kundtjänst. Enligt honom så skickas det ut ps5 löpande och de betar av listan just nu och att de skickar ut konsoller varje vecka. Men att tredje maj är det datumet som de som hunnit förhandsboka borde ha fått sina konsoller då leverantören till komplett har tydligen sagt att de skulle skickas / skickats ut då.

Får se om de håller löftet. Kommer ej handla mer av komplett efteråt då jag känner att de blev väldigt giriga och öppnade förhandsbokningar alldeles för tidigt.

Se där ja! Ja jag frågade detta med om de får löpande leverans av konsoler men de fick de inte som jag förstod det på kundtjänst. Olika bud i Mellerud.

Men komplett måste ju antingen ha en väldigt lång kö eller en sämre tilldelning av apparat med tanke på vilka som börjar få sina konsoler levererade. MM är väl uppe i sep/okt och WH är väl inne i juni?

Permalänk

Där tog jag emot min PS5 från måndagens släpp på NoN!

Avbokade mitt ex från Dustin som verkligen verkat vara en nitlott.

Lycka till resten!

Permalänk
Skrivet av Scarecroww107:

Där tog jag emot min PS5 från måndagens släpp på NoN!

Avbokade mitt ex från Dustin som verkligen verkat vara en nitlott.

Lycka till resten!

Grattis!
När la du din beställning på Dustin?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) You know who this is...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oheman:

Besökte Inet i Göteborg idag. Inet hade fått in 100st förra veckan. Dom skulle få in mer denna veckan och de följande två veckorna. Börjar röra på sig. Så NON kanske släpper mer nästa vecka!

Var i kontakt med Inet idag för att höra hur det går. sa det du sagt om 100 förra veckan och så och han skulle kolla min plats i kön...beställde den 18/6-20 och jag är tydligen på plats 60 men han informerade mig om att riktigt så många enheter får dom inte in. så vet inte om han du snacka med eller han jag snacka med har fel. Kan ju vara att jag beställt SE och att dom får in en del av varje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dolesen:

Var i kontakt med Inet idag för att höra hur det går. sa det du sagt om 100 förra veckan och så och han skulle kolla min plats i kön...beställde den 18/6-20 och jag är tydligen på plats 60 men han informerade mig om att riktigt så många enheter får dom inte in. så vet inte om han du snacka med eller han jag snacka med har fel. Kan ju vara att jag beställt SE och att dom får in en del av varje.

Alltså jag litar inte ett skit på dom. När jag chattade med kundtjänst så sa han att dom levererade ut beställningar från augusti. Han i butiken sa juni/juli. I så fall är det ju märkligt att du inte fått. Sen vet jag inte om det är skillnad på att hämta i butik eller få hem skickat. Eller på DE o SE....

Fick du reda på kö nummer via chatten?

Permalänk
Skrivet av robbanunderg:

Grattis!
När la du din beställning på Dustin?

Lade min bokning 18 oktober. När jag kontaktade deras kundtjänst häromveckan ang vilken köplats jag var på eller hur snabbt kön rör på sig så svarade de bara att de inte kan kommentera. Då insåg jag att där kommer det inte hända mycket och började hålla utkik på NoN & co efter spontansläpp istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcwhale:

Min andra order (som ska gå till min bror) på Webbis:
PS5 SE
Beställd 12/6-20
Fick idag grön bock, kundtjänst säger att den går att hämta. Blir att testa efter lunch!

Fick nu mail att den finns att hämta! Då var det färdigt för min del, lycka till alla i jakten på lycka )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oheman:

Alltså jag litar inte ett skit på dom. När jag chattade med kundtjänst så sa han att dom levererade ut beställningar från augusti. Han i butiken sa juni/juli. I så fall är det ju märkligt att du inte fått. Sen vet jag inte om det är skillnad på att hämta i butik eller få hem skickat. Eller på DE o SE....

Fick du reda på kö nummer via chatten?

ja han kollade min plats i kö när jag prata med chatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalaklas:

Har en beställning från 8 juni. Knäpptyst tyvärr. Beställt med skiva

Beställt 31/5, SE har inte hört något heller.

Permalänk
Skrivet av RoskildeKille:

Se där ja! Ja jag frågade detta med om de får löpande leverans av konsoler men de fick de inte som jag förstod det på kundtjänst. Olika bud i Mellerud.

Men komplett måste ju antingen ha en väldigt lång kö eller en sämre tilldelning av apparat med tanke på vilka som börjar få sina konsoler levererade. MM är väl uppe i sep/okt och WH är väl inne i juni?

Kan tillägga at Erik från komplett som svarade på frågor på facebook sa att de på kundservice inte kan se order position samt har inte informationen än den som står på order status.

Men jag håller med väldigt dåligt skött av kundtjänst då de känns som de har en random svars generator som de verkar använda vid förfrågningar. Därför jag ej kommer handla genom dem efter det här spektaklet.

Permalänk
Medlem

Då har konsolen hämtats ut. Nu tackar jag för mig! 😁

Permalänk
Medlem

Återigen vände jag mig till amazons kundsupport och frågade kring min DE. Som vanligt ingen information men jag påpekade att folk här börjat fått sina SE från dem. Människan skulle göra ett ärende o kika noggrannare kring det och återkomma på min epost..

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Återigen vände jag mig till amazons kundsupport och frågade kring min DE. Som vanligt ingen information men jag påpekade att folk här börjat fått sina SE från dem. Människan skulle göra ett ärende o kika noggrannare kring det och återkomma på min epost..

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

När beställde du?

20/11

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Jag med. Kl.21.14. De ändrade ju till ”Förbereder för försändelse” igår tror jag. Har dom reserverat pengar hos dig också? Borde ju betyda att det är på gång. Speciellt med tanke på att vissa som beställt samma datum fast innan 21.00 har fått konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostbusters80:

Jag med. Kl.21.14. De ändrade ju till ”Förbereder för försändelse” igår tror jag. Har dom reserverat pengar hos dig också? Borde ju betyda att det är på gång. Speciellt med tanke på att vissa som beställt samma datum fast innan 21.00 har fått konsolen.

Har du standard eller digital? Min las 20.59 digital edition.

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Har du standard eller digital? Min las 20.59 digital edition.

S

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Till mig sa dom att dom inte hade fått in några ps5 alls. Lite konstigt då folk i det här forumet fått hem sina ps5 som är beställda från amazon