PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Beställde förra veckan från CDON nu är den påväg :). Jag har likt många andra försökt köpa sedan release..

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldDog:

Tid för beställning? Jag har 20:05 (mail) för mitt DE men ännu inte fått något.

19:54 på Amazon.se (PS5 DE) 20/11.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Vikten på mitt paket har nu ändrats från 3,5 till 7 kg.
Fakturan har också skickats ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Vikten på mitt paket har ni ändrats från 3,5 till 7 kg.
Fakturan har också skickats ut.

Det står 3.5 för mig. Fakturan fick jag med.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag nog bli litet smått orolig..
När eran vikt var på 3,5kg, då var det, jaja.. dom skickar något ni glömt ni beställt 😆
När dom nu ändrar till 7kg, som faktiskt är vikten på ett paket med en Ps5’a. Då börjar man bli lite orolig varför vissa av oss som beställt bara får radio tystnad 😕
Kan det var så att Cdon har gjort en NoN och tagit för många beställningar?
Jaja inte mycket att göra en att sitta lugnt ner i båten 😇☺️

Visa signatur

Firre

Permalänk
Skrivet av Firre:

Nu börjar jag nog bli litet smått orolig..
När eran vikt var på 3,5kg, då var det jaja.. dom skickar något ni glömt ni beställt 😆
När dom nu ändrar till 7kg, som faktiskt är vikten på ett paket med en Ps5’a. Då börjar man bli lite orolig varför vissa av oss som beställt bara får radio tystnad 😕
Kan det var så att Cdon har gjort en NoN och tagit för många beställningar?
Jaja inte mycket att göra en att sitta lugnt ner i båten 😇☺️

Förmodligen är det så. Lite provocerade dock att folk som beställt efter mig fått sina skickade . Speciellt när jag betalat med mitt visakort. Man tycker de borde köra i den ordning orders kommit in. Jaja, har man väntat över 3 månader kan man vänta några veckor till .

Skulle jag få tag i ett ps5 någon annanstans avbeställer jag på cdon

Permalänk
Skrivet av psp123:

Vikten på mitt paket har nu ändrats från 3,5 till 7 kg.
Fakturan har också skickats ut.

Samma här, också fakturera. Paketet har lagt på sig några kilo 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firre:

Nu börjar jag nog bli litet smått orolig..
När eran vikt var på 3,5kg, då var det, jaja.. dom skickar något ni glömt ni beställt 😆
När dom nu ändrar till 7kg, som faktiskt är vikten på ett paket med en Ps5’a. Då börjar man bli lite orolig varför vissa av oss som beställt bara får radio tystnad 😕
Kan det var så att Cdon har gjort en NoN och tagit för många beställningar?
Jaja inte mycket att göra en att sitta lugnt ner i båten 😇☺️

Mitt packet kommer idag står det och vikten på det är 3.5kg så vi får väl se om det är något skumt eller om det bara är fel i systemet

Permalänk
Medlem

Hur ofta har NON haft släpp, varannan vecka typ?
Borde bli dags för EG med snart..,

Permalänk

Jag beställde min ps5 DE 2020-09-19 från komplett, har inte hört ett knyst och står bara 3e maj som ”förväntad i lager” när jag kikar ”mina sidor”. Någon annan som beställt från komplett i närheten av det datumet och fått den nyligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fralle1891:

Jag beställde min ps5 DE 2020-09-19 från komplett, har inte hört ett knyst och står bara 3e maj som ”förväntad i lager” när jag kikar ”mina sidor”. Någon annan som beställt från komplett i närheten av det datumet och fått den nyligen?

Jag bokade SE den 31 maj står förvändad 3 maj för mig oxå:( Nästan ett helt år efter förhands bokningen :/ Händer verkligen ingenting på komplett.

Permalänk
Skrivet av Fralle1891:

Jag beställde min ps5 DE 2020-09-19 från komplett, har inte hört ett knyst och står bara 3e maj som ”förväntad i lager” när jag kikar ”mina sidor”. Någon annan som beställt från komplett i närheten av det datumet och fått den nyligen?

Jag beställde i April och även jag har datumet 3 Maj som beräknat. Tyvärr lär det vara en hel del beställningar mellan din order och min. Men den som lever får se

Visa signatur

Bäver...

Permalänk
Medlem

har komplett inte fått in några PS5'or, eller har dom sålt alla via blocket och/eller till anställda? inet verkar inte heller ha sålt några PS5'or till konsumenter, skumt om en mindre butik som t.ex. power ska ha fått större PS5-leveranser än inet/komplett

Permalänk
Medlem

Och nu har dom första från Cdon släppet kommit ut på Blocket! R*vhål!!
Medans många andra av oss inte ennu fått leveransbesked OM eller när ordern tänker skickas.
Eller som det skrevs innan i tråden. Att dom random verkar ha behandlat ordrar, gör en extra glad 😋

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

har komplett inte fått in några PS5'or, eller har dom sålt alla via blocket och/eller till anställda? inet verkar inte heller ha sålt några PS5'or till konsumenter, skumt om en mindre butik som t.ex. power ska ha fått större PS5-leveranser än inet/komplett

Jag undrar samma sak fast i mitt fall är det Dustinhome.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades beställa en PS5 från Cdon förra veckan, har fortfarande status 'behandlas'. Någon som har fått det utskickat idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zikomiko:

Jag lyckades beställa en PS5 från Cdon förra veckan, har fortfarande status 'behandlas'. Någon som har fått det utskickat idag?

Min PS5 är äntligen påväg nu, samma för en kollega som också fick igenom sin beställning från CDON.

Mvh
Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk

https://iphonehome.se/playstation/playstation/playstation-5-d... har öppnat upp för beställningar ser det ut som. Har dock aldrig beställt därifrån så vet inte riktigt vilka de är, men någon här kanske har koll på dem?

Står "Levereras 30 mars" så jag antar de får in en batch då.

edit: samma med SE: https://iphonehome.se/playstation/playstation/playstation-5-d...

Permalänk

Mitt ps5 från cdon finns nu att hämtas ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soberz:

Min PS5 är äntligen påväg nu, samma för en kollega som också fick igenom sin beställning från CDON.

Mvh
Billy

Grattis!
Vilken tid beställde ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dopelol:

Grattis!
Vilken tid beställde ni?

Har för mig att det var kl 13 prick eller strax före?
min bekräftelse kom 13:02 på mailen, kollegan beställde nog lite tidigare än mig då jag fick tipset från honom

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tronglonok:

https://iphonehome.se/playstation/playstation/playstation-5-d... har öppnat upp för beställningar ser det ut som. Har dock aldrig beställt därifrån så vet inte riktigt vilka de är, men någon här kanske har koll på dem?

Står "Levereras 30 mars" så jag antar de får in en batch då.

edit: samma med SE: https://iphonehome.se/playstation/playstation/playstation-5-d...

Jag beställde därifrån igår men backade då jag ansåg att de var lite sketchy. Fick en återbetalning och snabbt svar, så jag tror dem är legit. Men det är lite av en egen risk.

Permalänk
Skrivet av Tronglonok:

https://iphonehome.se/playstation/playstation/playstation-5-d... har öppnat upp för beställningar ser det ut som. Har dock aldrig beställt därifrån så vet inte riktigt vilka de är, men någon här kanske har koll på dem?

Står "Levereras 30 mars" så jag antar de får in en batch då.

edit: samma med SE: https://iphonehome.se/playstation/playstation/playstation-5-d...

Det har diskuterats lite längre tillbaka i tråden om iPhonehome. Personligen hade jag inte vågat beställa från ett bolag som nyligen registrerats. Däremot märkte jag att priserna är justerade nu så att dom matchar andra återförsäljare, vilket är bra.

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Jag beställde därifrån igår men backade då jag ansåg att de var lite sketchy. Fick en återbetalning och snabbt svar, så jag tror dem är legit. Men det är lite av en egen risk.

Beställde därifrån också, får se hur det går. Känns ju tryggt att du fick återbetalningen snabbt etc

Permalänk
Skrivet av Tronglonok:

Beställde därifrån också, får se hur det går. Känns ju tryggt att du fick återbetalningen snabbt etc

Min flickvän beställde ett mobilskal där utan problem

Permalänk
Skrivet av Tronglonok:

Beställde därifrån också, får se hur det går. Känns ju tryggt att du fick återbetalningen snabbt etc

Jag gjorde också en beställning därifrån. Vi har ju ändå ganska bra konsumentskydd i Sverige så jag tror ändå inte att en blir lurad på sina pengar. Min betalning står ändå fortfarande som parkerad så de har ju inte dragit några pengar ännu. Men jag är ändå rätt nyfiken på vad deras grej är. En liten nystartad återförsäljare borde ju också kunna få en batch PS5or att sälja? Däremot kan de ju vara så att de har sett den gigantiska efterfrågan, blev övermodiga och beställde en batch och håller tummarna att de får in den inom en snar framtid. När de egentligen inte alls vet när de kommer få in sin batch. Men de är bara spekulation så det vore intressant om någon med mer insikt kunde förklara hur det fungerar med små ÅF.

Permalänk

Någon som har en aning om vad som händer med CDON? Tänker just på att det inte ens finns en produktsida för ps5 längre 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Har nu fått svar från Cdon ang Torsdagens beställningar. ”preliminärt 3/3” var mer en fingervisning och en stor hink salt en något annat.
Tydligen får dom löpande in leveranser under hela Mars månad. Och det är med dessa dom täcker Torsdagens beställningar.
Så någon gång mellan nu och senare kan vi förvänta oss leverans 😁

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem

Chattade precis med CDONs kundtjänst och de sa att beställningarna från förra veckan sker löpande allt eftersom de får in leveranser från Sony.
De sa att de skickar ut i turordning enligt beställningarna, men de känns tveksamt då vissa fått som beställt senare än andra här.
De vill inte svara på om de har skett en överbokning och att de finns risk att man blir utan...känns ju sådär.
Bara att vänta och hoppas på de bästa.

Permalänk
Medlem

👆🏼 Vad han skrev 😂😂

Visa signatur

Firre