Blindtest på Cola Zero - var det bättre förr?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Blindtest på Cola Zero - var det bättre förr?

Coca Cola har bytt recept på Jonas favoritdryck genom tiderna och det tänkte vi givetvis sätta på prov. Vilken är bäst?

Om ni har hunnit prova nya Cola Zero, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om att det ens fanns en ny variant? Dricker för det mesta Loka crush eller Redbull själv!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Helt missat att det ska komma en ny smak. Får bege mig ut för att se om jag kan hitta en flaska. Är skeptisk och orolig på samma gång eftersom jag konsumerar läskigt mycket cola zero.

Permalänk
Medlem

Kan inte rösta då jag inte smakat nya och ogillar "gamla" zero

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Sitter och förtär den nya samtidigt som jag läser här. Det slår mig, att den är något "tamare" än den tidigare. Oavsett vilket så smakar det Coca Cola och kostar mig zero calories vilket är epic win.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Helt missat att det ska komma en ny smak. Får bege mig ut för att se om jag kan hitta en flaska. Är skeptisk och orolig på samma gång eftersom jag konsumerar läskigt mycket cola zero.

Gyllene tillfälle att dra ner konsumtionen kanske

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Vilket relief för Jonas att den fulländade drycken nu är ännu mer full! Win! 👏

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Röstar när nya zero är provsmakad.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Gorian:

Vilket relief för Jonas att den fulländade drycken nu är ännu mer full! Win! 👏

Som bakåtsträvare känns det som en förlust, men i slutändan var det ju ändå tur att det nya receptet fungerade sett till hur mycket Cola Zero jag konsumerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Som bakåtsträvare känns det som en förlust, men i slutändan var det ju ändå tur att det nya receptet fungerade sett till hur mycket Cola Zero jag konsumerar.

Nu kan du visa vilken bakåtsträvare du är genom att välja den gamla äckligare, trots att det finns en ny godare variant.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vilket relief för Jonas att den fulländade drycken nu är ännu mer full! Win! 👏

Du vet att ordet relief finns i svenskan, men inte alls har samma betydelse som det har i engelskan?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Dricker enbart originalet eller på sin höjd pepsi om inget annat finns, varken light eller zero.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fan vad gött att jag ska köpa Pepsi Max efter jobbet. Känns som att det är relevant till samtalsämnet.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Dom bytte ju smak en gång tidigare. Så det här blir väl generation 3 av zero. Den första var riktigt god, även om den inte riktigt smakade coca cola.

Skrivet av fetakniven:

Sitter och förtär den nya samtidigt som jag läser här. Det slår mig, att den är något "tamare" än den tidigare. Oavsett vilket så smakar det Coca Cola och kostar mig zero calories vilket är epic win.

Om man ska vara korrekt så kostar dig en burk Coca Cola Zero, faktiskt en kalorie. Om jag minns rätt så hade dock originalet 0 kalorier. Edit: Vet dock inte vad som gäller för senaste

Permalänk
Medlem

Ingen ny variant på ICA kärrtorp ännu. Jämrans.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Du vet att ordet relief finns i svenskan, men inte alls har samma betydelse som det har i engelskan?

Hur vet du att det inte var det svenska ordet jag avsåg?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Dom bytte ju smak en gång tidigare. Så det här blir väl generation 3 av zero. Den första var riktigt god, även om den inte riktigt smakade coca cola.

Om man ska vara korrekt så kostar dig en burk Coca Cola Zero, faktiskt en kalorie. Om jag minns rätt så hade dock originalet 0 kalorier. Edit: Vet dock inte vad som gäller för senaste

Om man ska vara korrekt så kostar en burk Coca cola zero sugar mig cirka 1000 kalorier, d.v.s. 1 kcal.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Va! Vad är detta.. ny smak
Dricker 1,5 L per dag så hoppas verkligen att den nya är god!

Edit: Är det stor skillnad tycker ni som smakat??

Permalänk
Rekordmedlem

Coca-cola anordnade en riktigt usel giweaway nära där jag bor igår, inte direkt imponerad över arrangemanget

https://sverigesradio.se/artikel/coca-cola-kaos-pa-44an-lastb...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

kunde inte svara då jag ogillar cola zero 🤮

dr.pepper for the win

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Hedersmedlem

Saknar alternativet: "Va, finns det en ny?"

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

pepsi max är 1000 gånger godare än cola zero. cola zero smakar smaksatt vatten.

cola light är också godare än cola zero.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Saknar alternativet: "Va, finns det en ny?"

Eller hur!
Snyggare förpackning iaf.

Skrivet av relevantia:

pepsi max är 1000 gånger godare än cola zero. cola zero smakar smaksatt vatten.

cola light är också godare än cola zero.

Ehhhh. Alltså, Pepsi Max kan vara gott som variation. Men Cola light smakar piss, då kan man hellre avstå.

Permalänk
Medlem

Cola vanilj och cola kärsbär ska de va. Även om jag är lite emot knark-drycker så gillar jag denna. Man får dricka med måtta!

Visa signatur

UT2k4. för dina barns skull

Permalänk
Medlem

Coca cola zero smakar värre än coca cola utspädd med vatten, ska man dricka sockerfritt dricker man Pepsi Max.

Permalänk
Medlem

Drack mängder Coca-cola Zero förut, men efter ett egensnickrat blindtest så är det bara Pepsi-max som gäller nu.
Kanske får göra om det med den nya varianten nu då....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Var tvungen att åka och hitta en nu.
Tycker nya har mer sockrig smak? Lite mer blaskig som riktig cola.

Föredrar Cola-Zero's syrliga vattniga smak dock.

Permalänk
Medlem

1. Julmust Zeunerts
2. Sommersby Rosé
3. 7up free

Permalänk
Medlem

Inte testat den nya. Men pepsi max om utan socker, med aspartan. Med socker cocka cola.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Var tvungen att åka och hitta en nu.
Tycker nya har mer sockrig smak? Lite mer blaskig som riktig cola.

Föredrar Cola-Zero's syrliga vattniga smak dock.

Om man är törstig tycker jag att Cola Zero är godare än riktig Cola, den släcker törsten bättre när man klunkar liksom..
Men om man ska äta en god kaka eller chips framför dattan är riktig Cola godare.