Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Xbox Live Guld ingår i Game Pass Ultimate.

On man bortser från eventuella rabatter och annat så kostar de:
Live Guld: 79kr/mån
Game Pass Konsol: 99kr/mån
Game Pass PC: 99kr/mån
Game Pass Ultimate: 135kr/mån

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LillaRosaKorsa:

Får man live om jag köper game pass?
Och hur mycket kostar gold?
Vilken är bättre, game pass eller live gold?
Mina gratis månader blir slut i april och jag behöver att tänka på hur kommer jag att spela med andra.

Har ni tips på det?
X är min första konsol, tack.

Som nämnt så innefattar Game Pass Ultimate också Live Gold.

Live Gold krävs om man ska spela online, annat än gratisspel som är gratis även där.

Det är svårt att säga vad som är bäst för det är helt olika saker, Game Pass är som Netflix för spel medan Gold är en avgift för att spela online men där man också får några spel varje månad, som man får behålla så länge man betalar.

Permalänk

Körde cod cold war igår på min Series x, tyckte inte det kändes som 60 fps utan mer som 30 när man vred kameran. Inbillar jag mig eller har prestandan förstörts med någon uppdatering? Andra spel flyter på som vanligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Hej!
Gamla spel installerade på min xbox one(installerade från skiva).
Går dessa att föra över till Series S ?

Visa signatur

If he dies , he dies.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciano999:

Hej!
Gamla spel installerade på min xbox one(installerade från skiva).
Går dessa att föra över till Series S ?

Jag har ingen One själv men vad jag hört ska det gå att spela spel från t.ex en USB-hårddisk som suttit i en One.
Så kan du flytta spelen till en extern disk ska det nog fungera.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciano999:

Hej!
Gamla spel installerade på min xbox one(installerade från skiva).
Går dessa att föra över till Series S ?

Filerna kan du flytta men du kommer inte kunna spela dem. Licensen till spelet ligger på skivan och eftersom Series S inte har någon skivläsare så går det inte. Därför du måste ha skivan i även när du spelar på Xbox One.

Permalänk
Medlem

Hur är det möjligt att den Elgiganten-butik närmast Göteborg som har ett Series X är Uddevalla ca 7 mil bort när det finns ett dussintal olika butiker? Finns i flera butiker i Malmö och Stockholm. Är det slumpen, eller är göteborgare team Xbox i högre grad än andra storstäder?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marlil:

Hur är det möjligt att den Elgiganten-butik närmast Göteborg som har ett Series X är Uddevalla ca 7 mil bort när det finns ett dussintal olika butiker? Finns i flera butiker i Malmö och Stockholm. Är det slumpen, eller är göteborgare team Xbox i högre grad än andra storstäder?

Inte helt omöjligt. Göteborg är ju industritungt och således är MS mycket mer dominant här än i många andra städer, på företag alltså. Det kan ju spilla över på de anställda också liksom. Lite så har det varit för mig. Men samtidigt vet jag inte hur mycket det hade påverkat, sannolikt är det andra saker som ställer till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlil:

Hur är det möjligt att den Elgiganten-butik närmast Göteborg som har ett Series X är Uddevalla ca 7 mil bort när det finns ett dussintal olika butiker? Finns i flera butiker i Malmö och Stockholm. Är det slumpen, eller är göteborgare team Xbox i högre grad än andra storstäder?

Göteborgare är lite smartare än i andra regioner och förstår att man ska hänga på Sweclockers om man ska lyckas med saker i livet

Det har funnits i lager på elgiganten i många butiker i Göteborgstrakten senaste månaden. (och tipsats om det i den här tråden såklart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Göteborgare är lite smartare än i andra regioner och förstår att man ska hänga på Sweclockers om man ska lyckas med saker i livet

Det har funnits i lager på elgiganten i många butiker i Göteborgstrakten senaste månaden. (och tipsats om det i den här tråden såklart)

Ja, jag såg till min förvåning att det var ganska god lagerhållning i slutet av 2020 och tänkte naivt att det var inga problem med att vänta lite eftersom jag ändå har en One S. Men nu när skatteåterbäringen hägrar börjar jag bli lite sugen på de där laddtiderna och grafiska förhöjningen.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag bara har en 1080p TV och en 1440p skärm och kommer från One S så hade jag egentligen siktat på en Series S om det inte vore för det lilla lagringsutrymmet. Men det är väl egentligen inte värt det nu? Är rädd för att Flight Simulator och kommande spel kommer kräva Series X för 60fps i 1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlil:

Eftersom jag bara har en 1080p TV och en 1440p skärm och kommer från One S så hade jag egentligen siktat på en Series S om det inte vore för det lilla lagringsutrymmet. Men det är väl egentligen inte värt det nu? Är rädd för att Flight Simulator och kommande spel kommer kräva Series X för 60fps i 1080.

Hänger väl mycket på hur de ställt in spelet på konsol. Vad jag förstått så är just Flight Simulator rätt krävande när det gäller CPU och där skiljer det inte jättemycket mellan S och X. Men vad det blir för upplösning får vi vänta och se.

Allmänt så verkar Series S ge bra prestanda med motsvarande framerate som Series X än så länge men med lägre upplösning och ibland lite nedskalade detaljer i världen. Är väl något spel som saknar raytrace på Series S också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Hänger väl mycket på hur de ställt in spelet på konsol. Vad jag förstått så är just Flight Simulator rätt krävande när det gäller CPU och där skiljer det inte jättemycket mellan S och X. Men vad det blir för upplösning får vi vänta och se.

Allmänt så verkar Series S ge bra prestanda med motsvarande framerate som Series X än så länge men med lägre upplösning och ibland lite nedskalade detaljer i världen. Är väl något spel som saknar raytrace på Series S också.

Lite grafiska detaljer eller ray-tracing kan jag ge upp för den billigare pengen. Men det är just det med relativt liten lagring samt risken att nya spel inom kort kommer kännas hackiga och sticka under 30fps som gör att jag tvekar kring series s.

Permalänk
Konsolgrävare

https://news.xbox.com/en-us/2021/03/09/officially-welcoming-b...

With the addition of the Bethesda creative teams, gamers should know that Xbox consoles, PC, and Game Pass will be the best place to experience new Bethesda games, including some new titles in the future that will be exclusive to Xbox and PC players.

We will have more to share about what’s next for our teams later this year. In the meantime, to properly celebrate this special moment, we are bringing additional Bethesda games into Xbox Game Pass later this week. Stay tuned for more details!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Overwatch Optimized for Xbox Series X|S Enhancements update

Added “Preferred Mode” graphics option which allows switching between three different presets: “Resolution”, “Balanced”, “Framerate”. These modes adjust video settings to bias towards image quality, resolution, and framerate.

  • “Resolution” : This mode prefers higher-resolution output at the cost of some image-quality (Series X: 4K @ 60Hz, Series S: 1440p @ 60Hz)

  • “Balanced” : This mode prefers image-quality at the cost of resolution (Series X: 1440p @ 60Hz, Series S: 1080p @ 60Hz)

  • “Framerate” : This mode prefers higher frame-rate at 120 frames-per-second at the cost of both image-quality and resolution (Series X: 1440p @ 120Hz, Series S: 1080p @ 120Hz)

  • NOTE: Not you must have a TV that supports 120Hz or VRR (Variable-Refresh-Rate) to fully take advantage of the “Framerate” mode

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som lyckats hitta NHL 21 i Game Pass-biblioteket? Skulle inte det dyka upp där?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Är det någon som lyckats hitta NHL 21 i Game Pass-biblioteket? Skulle inte det dyka upp där?

https://news.xbox.com/en-us/2021/03/03/coming-soon-xbox-game-...

Kommer i April

Permalänk
Hedersmedlem

Aha, tack!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare

20 Bethesda Games from the World’s Most Iconic Franchises Available in Xbox Game Pass Tomorrow

"A handful of these games will also benefit from FPS Boost on Xbox Series X|S, and we’ll have more to share on that soon."

https://news.xbox.com/en-us/2021/03/11/20-bethesda-games-now-...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Gamepass! Grattis till er som äger Series X/S

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av D3str0yer:

Gamepass! Grattis till er som äger Series X/S

Verkligen!

Hoppas på att The Evil Within 2, Doom (2016), Rage, Fallout 3 och Wolfenstein II: The New Colossus kommer så småningom

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Och game pass blev ännu bättre. Sjukt att man betalat 1500 för 3 år framöver... Bra att Spencer klargjorde att syftet med uppköpet var exklusiva spel till game pass så man slipper alla artiklar med spekulationer.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Michael1:

Och game pass blev ännu bättre. Sjukt att man betalat 1500 för 3 år framöver... Bra att Spencer klargjorde att syftet med uppköpet var exklusiva spel till game pass så man slipper alla artiklar med spekulationer.

Lyckades få 3 år för 1000. Så galet bra value!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Lyckades få 3 år för 1000. Så galet bra value!

Hur gjorde du? Nya färska instruktioner?

Mitt Game Pass for PC Sade Jag upp helgen som var, men börjar redan fundera på att försöka få ultimate i tre år istället. MS visar att de tar Game Pass på allvar ändå.

Permalänk
Inaktiv

För er som är sugna på X-box series X, så beställde jag från Mediamarkt.
2021-03-10: Beställde
2021-03-11: Skickades
2021-03-12: Beräknad ankomst idag enl. Postnord-appen (sedan är ju Postnord som dom är)
2021-03-12, 12:05: Fick SMS att paketet finns för utlämning till mig hos mitt ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Lyckades få 3 år för 1000. Så galet bra value!

Så billigt hade jag fått skuldkänslor😉

Permalänk
Medlem

Börjat trillat in i lager igen på diverse Elgiganten butiker
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av D3str0yer:

Gamepass! Grattis till er som äger Series X/S

Känns som en bra deal faktiskt. Körde tricket som gör att man fick det billigt i tre år, tror jag betalde 1100 eller något sånt.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hej

Jag sitter med en ryzen 1600 och ett 1080TI, och jag spelar på min 4k tv på höga inställningar.

Hur mycket "bättre" är en Xbox Series X ? (lurigt att jämföra pc och konsol prestanda)

Datorn börjar ju bli "gammal", och Xbox Series X verkar vara mycket prestanda för pengarna.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Har en Series X kontroll där RT börjat strula, den stannar en stund i intryckt läge. Känns som att det är något klister där inne? Nej, det är inte läsk, godis eller dylikt