3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Ah får hoppas på det 😊

Nu fick jag mail från NetOnNet att mitt 3070 Suprim X har skickats.
Sweeeeeet.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/5411836/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

7st kvar i skrivande stund, 8500kr.

Jag slog till på ett, dumt köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

https://www.inet.se/produkt/5411836/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

7st kvar i skrivande stund, 8500kr.

Jag slog till på ett, dumt köp?

Jag också, men står status "I lager 2021-04-30" i min order. Även fast produktidan visar 7 st. Inte första gången det händer på inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

https://www.inet.se/produkt/5411836/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

7st kvar i skrivande stund, 8500kr.

Jag slog till på ett, dumt köp?

Beror väl lite på vad du har idag, vad du spelar/gör för produktiva saker och vad du har för skärm. Jag köpte också ett 3070 för lite över 8000 för ett tag sen, och det är jävligt dyrt men man har ju inte mycket till val, det finns ju inte mycket att välja mellan. För 1440p så tycker jag det är helt okej, men 8gb vram är lite märkligt. Då kanske 6800 är ett bättre val som kostar samma just nu på inet.

Permalänk
Medlem

Ja, velade på AMD med, men tror man tappar lite långsiktigt om man inte har RTX kanske.

Har ett R9 280 och 4K skärm och spelar spel som Tomb Raider, Witcher (och Valheim)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

https://www.inet.se/produkt/5411836/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

7st kvar i skrivande stund, 8500kr.

Jag slog till på ett, dumt köp?

Förmodligen, men jag beställde ett också!

När jag har fått detta kort avbokar jag övriga förutom 3080 TUF på Amazon för 8.2k så byter jag upp och säljer den gamla.
Mitt kort och dess ägare klarar inte mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Jag också, men står status "I lager 2021-04-30" i min order. Även fast produktidan visar 7 st. Inte första gången det händer på inet.

Min står som "Förväntad leveransdag 10 mars (kl. 17–22)" och plockas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Min står som "Förväntad leveransdag 10 mars (kl. 17–22)" och plockas.

Samma här.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

Som vanligt människa har man ingen chans! Jag såg detta 8 minuter efter inlägget och det var redan slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Ja, velade på AMD med, men tror man tappar lite långsiktigt om man inte har RTX kanske.

Har ett R9 280 och 4K skärm och spelar spel som Tomb Raider, Witcher (och Valheim)

Jag har inte spelat ett enda spel än med RTX, och jag tycker fortfarande att 3000-serien inte riktigt pumpar ut dem siffrorna för att RTX ska vara lönt, utan då kanske vi får vänta på 4000-serien. DLSS är ju en annan femma, men t ex i Cyberpunk 2077 så var jag inte jätteimponerad över vad ett 3070 kan prestera i 1440p om man kollar på tester. Men det är såklart upp till var och en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Min står som "Förväntad leveransdag 10 mars (kl. 17–22)" och plockas.

Jahapp, inte mitt Bekräftelsemail inkom till min mail 16:34 med "Förväntad leveransdag 10 mars". Men det lär ju inte stämma då hemsidan/ordern visar annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag har inte spelat ett enda spel än med RTX, och jag tycker fortfarande att 3000-serien inte riktigt pumpar ut dem siffrorna för att RTX ska vara lönt, utan då kanske vi får vänta på 4000-serien. DLSS är ju en annan femma, men t ex i Cyberpunk 2077 så var jag inte jätteimponerad över vad ett 3070 kan prestera i 1440p om man kollar på tester. Men det är såklart upp till var och en!

Uhm, ja det är sant. Kanske att man ångrar sig lite..
Men men, GeForce korten gick ju direkt medans Radeon kortet finns kvar, så kanske ger en fingervisning.

Kan inte ångra mig nu ändå, eftersom det redan plockas

Permalänk
Medlem

Sms kom precis från Inet att mitt kort plockas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Min står som "Förväntad leveransdag 10 mars (kl. 17–22)" och plockas.

Skrivet av Asyvan:

Samma här.

Jag fick samma när beställningen vär var lagd. Jag hoppade på detta tåg istället: https://www.inet.se/produkt/5411909/powercolor-radeon-rx-6800...

Jag ger upp RT-prestanda och DLSS men verkar ligga snäppet över 3070 överlag annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robzzi90:

Vill uppgradera nu från i5 6600k och ett 1060GB. Hade tänkt mig amd 5600x och ett 3060Ti/3070.

Dock som ni alla andra...

Hade först tänkt mig lägga max 6k för ett 3070 men nu handlar det snarare om 8k man får lägga. Så frågan är om man ska försöka hålla i och ut och att priserna/tillgången balanseras inom några månader. Men så läser man skrämselartiklarna där brist kommer råda ett år... Eller ska man hänga i alla "i lager-trådar" för att förhoppningsvis kunna knipa ett 3070 för 8k...

Har alltid byggt mina tre datorer själv.. Så ser man sig snegla på en färdigbyggd Lenovo (tror jag det var) för 14k med ett 3060ti på Elgiganten... Tuffa tider.

Jag var/är i samma båt som du. Hade egentligen tänkt ett 3080 men det dök upp ett 3070 gigabyte aorus master som jag knep istället. Tror man kommer behöva vänta väldigt länge om man vill köp grafikkort till normala priser tyvärr

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En liten historia..

Jag hade en order på ett Palit 3070 hos Webhallen.. för 5.5k
https://imgur.com/a/24x9dYm

Dessvärre råkade webhallen ställa till det när jag ville ha det skickat till en annan butik närmare mig och det råkade bli sålt? Redigt förbannad blev man men jag fick tillslut 1.500 spänn i kompensation.. idag, med dagens priser känns nästan 1.500 spänn i kompensation lite lågt. Satan vad de sprungit iväg, 3070 korten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Någon som beställt Zotac 3060 Twin Edge OC hos webhallen och fått någon uppdatering kring det?
https://www.webhallen.com/se/product/331124-Zotac-GeForce-RTX...

Fick orderbekräftelse lanseringsdag 18:01 och min har fortfarande gul ruta

Kan det ha någonting att göra med vilken medlemsnivå man ligger på ? Vem de prioritera i kön om fler vill ha samma produkt.

Permalänk
Medlem

Fick mitt Asus Strix OC RTX 3070 idag som jag lyckades köpa i fredags från webhallen.

Jäkligt nöjd, får se om man behåller den och säljer 3080 när den kommer...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Har ett 3060 på kö hos WH för 4100kr, tror jag låter den ligga kvar.
Och är priserna fortsatt så här galna så säljer jag kanske 3070 kortet för inköpspris och tar 3060 istället som duger för mig, men är halva priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Som vanligt människa har man ingen chans! Jag såg detta 8 minuter efter inlägget och det var redan slut.

Var ju bara på ren tur att jag hittade det. Kollar någon gång om dagen på de större siterna samt tipstråden här på sweclockers. Brukar också vara ute sent, och har ju en datorlåda som max tar 45mm i bredd så blir till att vänta länge om nu inte amd 6700xt levereras i större antal mot all förmodan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Uhm, ja det är sant. Kanske att man ångrar sig lite..
Men men, GeForce korten gick ju direkt medans Radeon kortet finns kvar, så kanske ger en fingervisning.

Kan inte ångra mig nu ändå, eftersom det redan plockas

Tror det mer handlar om Radeons låga miningkapacitet än kortets spelegenskaper.
Jag sålde mitt 3070 när jag fick tag på ett 6800xt, en no-brainer i min värld för 1500:- extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Nu fick jag mail från NetOnNet att mitt 3070 Suprim X har skickats.
Sweeeeeet.

Ah samma här! Fan va najs!

Permalänk
Inaktiv

EVGA FTW3 3070 för 8499kr är ju sjukt dyrt :/. Ändå tog det 5 minuter innan allt är slut.

Permalänk

Edit
Borttaget (tipset finns i TIPS tråden)

Permalänk

Tänker inte norpa åt mig ett, men kul att se att EVGA fått tummen ur lite. De har varit skitkassa på att skicka till Europa, enligt deras egna köer. Hoppas Dustin får mitt 3060 Ti snart då (yeah right).

EDIT: Ser att ProShop höjt massor med 3060 priser, och kanske en del andra också. Har en fast sökning med prisintervall 0-6995kr för 3060/Ti/3070 och antalet produkter har sjunkit från 32 till 20 stycken, troligtvis då flera korts pris höjts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apothecary:

Tänker inte norpa åt mig ett, men kul att se att EVGA fått tummen ur lite. De har varit skitkassa på att skicka till Europa, enligt deras egna köer. Hoppas Dustin får mitt 3060 Ti snart då (yeah right).

EDIT: Ser att ProShop höjt massor med 3060 priser, och kanske en del andra också. Har en fast sökning med prisintervall 0-6995kr för 3060/Ti/3070 och antalet produkter har sjunkit från 32 till 20 stycken, troligtvis då flera korts pris höjts.

Priserna har höjts överallt på nästan varje modell tyvärr. När ett 3060 kostar 6k är det illa.

Permalänk

Japp, menade mest att de höjt priserna *igen*. Så t.ex. billigaste MSI och ASUS hoppade från 5000-6000.

Får se ifall det innebär att fler börjar köpa kort för 6000-7000 på Tradera. För mig innebär detta lite lättnad, jag behöver inte längre hamra F5 för jag tänker inte betala listprisen som nu finns. Webbhallen, Dustin eller EVGA får leverera till det pris jag beställt eller köar för, resten kan dra sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potat:

Jag var/är i samma båt som du. Hade egentligen tänkt ett 3080 men det dök upp ett 3070 gigabyte aorus master som jag knep istället. Tror man kommer behöva vänta väldigt länge om man vill köp grafikkort till normala priser tyvärr

Förra datorn man byggde: Åkte till Netonnet och plockade alla delar! Aja, man får fatta ett beslut helt enkelt. Man får helt enkelt tänka att man kanske får lite mer för sin gamla dator så det går +/-