Permalänk
Medlem

Sharkgaming dator cirka 8k

Sharkgaming.se
Tjena jag är 15 år och tänkte köpa min första dator men är inte så kunnig så behöver lite hjälp. Min kompis som kan mycket om datorer köpte sin dator på sharkgaming och tycker om den mycket men han customiza/anpassade sin och kom med ett förslag till mig. Nu vill jag vet vad ni tycker om specsen han valde eller vill ni ändra något och om sharkgaming är en bra sida?

Bilder på specs:
https://ibb.co/Nr1vrLK

https://ibb.co/wpRWV1j

Permalänk
Medlem

Kolla in denna:

Prisvärd

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är, vad blir priset på detta paket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wez:

Den stora frågan är, vad blir priset på detta paket?

7200kr utan Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Kolla in denna:

Prisvärd

Jag hade också tänkt rekommendera den.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag hade också tänkt rekommendera den.

Är den bättre än sharkgaming datorn?

Permalänk

Din kompis är inte vidare kunnig om han rekommenderar sharkgaming..
Ja den länkade datorn är mycket bättre.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 4080,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios (Ultra 9 275HX, RTX 5070Ti 12Gb, 32Gb DDR5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweHK:

Är den bättre än sharkgaming datorn?

Ja. Jag hade snabbt bytt umgängeskrets om någon av mina vänner hade rekommenderat en dator där ifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Din kompis är inte vidare kunnig om han rekommenderar sharkgaming..
Ja den länkade datorn är mycket bättre.

Skrivet av Dreijer:

Ja. Jag hade snabbt bytt umgängeskrets om någon av mina vänner hade rekommenderat en dator där ifrån.

Chilla lite va, grabben är 15 år gammal. Visst att Shark gaming inte är så värst bra, men att byta kompis för denne rekommenderar shark gaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Kolla in denna:

Prisvärd

Så tycker ni jag ska gå för denna dator? Är hemsidan bra? Är det lätt att uppgradera datorn i framtiden? Kan jag sätta in en hårddisk?

Edit: På power står det så här (Inkommer till oss: 2021-04-03
Obekräftat leveransdatum. Vi skickar produkten så snart vi fått in den på vårt lager.)
Finns det samma dator på någon annan hemsida där den är i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Chilla lite va, grabben är 15 år gammal. Visst att Shark gaming inte är så värst bra, men att byta kompis för denne rekommenderar shark gaming?

Haha. Ibland får man ta det som skrivs här med en nypa salt.

Skrivet av sweHK:

Så tycker ni jag ska gå för denna dator? Är hemsidan bra? Är det lätt att uppgradera datorn i framtiden? Kan jag sätta in en hårddisk?

Ja, Power är en bra återförsäljare. Ja, det är "normala" komponenter så det kommer inte vara problematiskt att uppgradera.
Ja, nu kanske det bara är plats för en m.2 SSD, men en vanlig SATA-SSD skall inte vara problem.

Edit: Det var en prisvärd dator så den gick nog fort. För det priset finns den inte hos andra.
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/stationar-gami...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Haha. Ibland får man ta det som skrivs här med en nypa salt.

Jag förstår det, men det kan vara svårt att förstå för en 15 åring

Skit samma, du var inte seriös. Lets move on.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweHK:

Edit: På power står det så här (Inkommer till oss: 2021-04-03
Obekräftat leveransdatum. Vi skickar produkten så snart vi fått in den på vårt lager.)
Finns det samma dator på någon annan hemsida där den är i lager?

ingen "fabriksdator" är superenkel att uppdatera i framtiden - de lever ju på att sälja nytt

Har inte sett denna inuti, men gissar att det går att klämma in en hårddisk / SSD till, om man är beredd på att vara lite kreativ med infästningen.

Spontant så är denna LENOVO LEGION T5 26AMR5, mycket dator för pengarna - bra cpu + bra grafikkort o 512gb SSD(m2) - kommer vara en schysst burk!

mvh Lazze

Permalänk
Medlem

Jisses vilka bluffpriser dom körde med på Sharkgaming.
Vad du än gör så köp icke där.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Har ni något förslag som finns inne i lager?

Permalänk
Medlem

Har ni något förslag som finns inne i lager?
Eller någon begagnad prisvärd?

Permalänk
Medlem

Jag är också i behov av tips på en schysst fabriksbygd speldator för ca. 10 000:-. Köpte själv en Lenovo med Ryzen 5 3600 och RTX 2070 för 9990:- för någon månad sedan. Finns något liknande erbjudande någonstans?

Permalänk
Medlem

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t530-towe...
Tycker denna dator ser bra ut men det är en recension om att nätaggregat var alldeles för klent och för lite watt. Vad tycker ni om datorn? Blir datorn sämre om man har för dåligt nätaggregat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweHK:

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t530-towe...
Tycker denna dator ser bra ut men det är en recension om att nätaggregat var alldeles för klent och för lite watt. Vad tycker ni om datorn? Blir datorn sämre om man har för dåligt nätaggregat?

Skit i den datorn och välj den som länkades i det första svaret, den ger bättre prestanda för samma peng. Eller finns det någon anledning till att du inte vill välja den?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Skit i den datorn och välj den som länkades i det första svaret, den ger bättre prestanda för samma peng. Eller finns det någon anledning till att du inte vill välja den?

Bara att den inte är i lager och jag vill ha datorn ganska snabbt till onlineskola men jag antar att jag får vänta.

Permalänk
Medlem

Jag köpte datorn från Power i förra svängen när den fanns på lager. Power är "nya" Expert (eller hur man säger, köpte upp kedjan vid förra konkursen) och finns i Sverige, Norge och Danmark. Fick min levererad en vecka innan den överhuvudtaget skulle vara i lager enligt hemsidan. Funkar väldigt bra! Tips kan vara att byta CPU-kylare om man vill pressa ner tempen en del. Köp en noctua för 600kr och du har en superb dator (Lite mek att byta då standardbracket är avsett för lenovos egna fläktar). En annan disclaimer är att den från power kommer med 1x16gb RAM istället för 2x8 som t.ex. på NetonNet. Men även detta är lätt att byta om du känner behov av utöka till antingen 2x8 eller 2x16.